Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
1261/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitteleekö kukaan väkivalta artikkelia? tuossa tekstissä sanotaan, että esim. Emotionaalista väkivaltaa kumppaniin kohdistailla tapahtui erittäin merkitsevää muutosta ahdistuksen ja pelon sekä riittämättömyyden kanssa, Mutta tuohon taulukkoon on merkitty että yhteys on ** eli p<0.01 eli merkitsevä, ei erittäin merkitsevä mikä olis *** p<0,001 eli miten tää pitäis tulkita? taulukkoa vai tekstiä uskoen?

Vierailija
1262/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten nopeesti osa teistä saa opiskeltua artikkeleita ! Mulla on hallussa vasta 1 artikkeli oikeesti hyvin, niin että muistan siitä tutkijat ja vuosiluvut ja prosentit ym.. Yritän tän viikon aikana siis saada vielä 3-4 artikkelia täysin haltuun ja ens viikolla loput. Joka päivä yritän myös vähän jotain tilastoon liittyvää tehdä, ettei laskurutiini ym pääse unohtumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten nopeesti osa teistä saa opiskeltua artikkeleita ! Mulla on hallussa vasta 1 artikkeli oikeesti hyvin, niin että muistan siitä tutkijat ja vuosiluvut ja prosentit ym.. Yritän tän viikon aikana siis saada vielä 3-4 artikkelia täysin haltuun ja ens viikolla loput. Joka päivä yritän myös vähän jotain tilastoon liittyvää tehdä, ettei laskurutiini ym pääse unohtumaan. 

Samaa mieltä! Se että viis artikkelia on hallussa kuulostaa näin aikasessa vaiheessa vaiheessa paljolta.

Vierailija
1264/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, tähän mennessä sehän tarkoittaa n. 2 pv/artikkeli? jos käyttää 2pv/artikkeli, niin jää puolitoista viikkoa pelkkään kertaamisenkin, niin aika hyvä suunnitelma. itse käytän 3pv/ artikkeli ja pari pv lopussa kertaamiselle.

Vierailija
1265/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö siis saman ajan esim. neurogeneesin ja MoCA-artikkelin läpikäymiseen??

Vierailija
1266/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite käytän keskimäärin 8h per artikkeli eli yhen päivän. Tietysti joihinkin artikkeleihin enemmän, joihinkin vähemmän. Jää sitten hyvin aikaa kerrata.

Vierailija
1267/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yliopisto-opinnoissa kyllä voi käyttää niin paljon aikaa että viikossa olisi vasta yks artikkeli hallussa kun materiaalia on niin paljon per kurssi. T. Toisen vuoden psykalainen

Vierailija
1268/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Opiskelutapani ovat niin joustamattomat, että kun kalenteriin on merkitty kaksi päivää per artikkeli, käytän kaksi päivää. Ei haittaa vaikka ei ehtisi loppuun tai tekeminen loppuisi kesken!

Eiku...

Vierailija
1269/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yliopisto-opinnoissa kyllä voi käyttää niin paljon aikaa että viikossa olisi vasta yks artikkeli hallussa kun materiaalia on niin paljon per kurssi. T. Toisen vuoden psykalainen

🙄 mahdatkohan olla kun näin typerä kommentti. Pääsykoe on kuitenkin ihan eri asia. Opinnoissa ei vaadita sitä että muistaa kaikki yksityiskohdat, vuosiluvut ja kaikki teksteistä (tuskin kokeessakaan, mutta kun ei tiedä niin moni haluaa pelata varman päälle), niin totta kai siinä tilanteessa opiskelu on paljon nopeampaa..

Vierailija
1270/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän kaikki nyt tuon ymmärrä. Koskaan ei ole tarvinnut opinnoissa opetella artikkeleita eikä mitään muutakaan käytännössä ulkoa, vaikka pääsykokeeseen näin pitääkin tehdä. Yhden artikkelin haltuun ottamiseen menee huomattavan paljon vähemmän aikaa kursseilla kuin pääsykokeeseen valmistautuessa. T. Myös psykalainen

Vierailija
1271/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opinnoissa ei kuitenkaan tarvitse muistaa asioita 99- prosenttisesti, läpipääsyyn riittää 50 prosenttia ja hyvään arvosanaan  (3) 70 %. 

Vierailija
1272/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimessa tenttivastauksessa voi myös aina paikata osaamistaan sillä, että puhuu vähän aiheen vierestä, mutta sitoo sen viisaasti aihepiiriin.

Yritäpä samaa laskussa tai monivalinnassa.

Vierailija
1273/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa ihan rauhassa artikkeli/viikko tahtiin. Muistutan että koe alle kolmen viikon päästä.

Vierailija
1274/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on julkistettu Helsingin ekat valintakoepaikat (Vakavaan, ei psykaan) ja ne on näköjään ripoteltu keskustaan, Kumpulaan ja Meilahteen.

Vierailija
1275/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on nyt yks artikkeli hallussa! ekat päivät käytin siihen, että kävin läpi tilastomateriaalin sekä kävin kaikki artikkelit ns. päällisin puolin läpi, että ymmärsin keskeisimmät asiat, mutta sitten aloitin käymään läpi tarkemmin. ekaan artikkeliin meni mulla puolitoista päivää. se, että on vasta 1 artikkeli hallussa, ei tarkoita, että siihen haltuun ottamiseen meni koko viikko. mulla on nyt siis pohjatiedot jokaisesta artikkelista sekä yhdestä, pian kahdesta, artikkelista myös tarkemmat yksityiskohdat opittuna.

Vierailija
1276/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata liikaa stressata siitä mitä muut tekevät/sanovat tekevänsä. Luottakaa omaan osaamiseen. Tärkeintä on kuitenkin lukemisen laatu, eivät pelkästään ne tunnit. Toki on selvää ettei millään 2 h/päivä lukemisella pärjää ellei satu omaamaan poikkeuksellista muistia. Lisäksi olen huomannut, että monesti nettipalstoilla laitetaan vähän ekstraa noihin lukutunteihin :D

Tsemppiä kaikille lukemiseen sekä kokeeseen! Muistakaa huolehtia omasta jaksamisesta ja muistakaa myös, ettei maailma kaadu siihen, jos ette tänä vuonna pääse sisään. Kokeessa tarvitaan myös tuuria, eikä se millään tasolla määrittele kenenkään hyvyyttä ihmisenä tai tarkoita sitä, etteikö juuri sinusta voisi tulla loistava psykologi tulevaisuudessa.

Ja opinnot tosiaan ovat huomattavasti helpompia, kuin itse pääsykokeet.

T. viidennen vuoden psykalainen

Vierailija
1277/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaks artikkelia kolmeen päivään. Sen jälkeen lasken tilastoa joka on jo hyvän pohjaosaamisen takia hyvällä mallilla. Jää myös kertaamiseenkin hyvin aikaa

Vierailija
1278/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen kai jotenkin niin eri tavalla, etten osaa ees vertailla kunnolla. Montaa asiaa oon tässä tehnyt, mut mikään yksittäinen artikkeli ei ole vielä loppuun asti opiskeltu.

Vierailija
1279/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille pääsykoeurakkaan! Itse luin viime keväänä itselleni artikkelit ääneen ja tallensin puhelimelle, josta kuuntelin niitä moneen kertaan aina sopivan hetken tullen (työmatkoilla, kotona siivotessa jne.). Ainakin itselle jäi tällä tavalla asiat hyvin mieleen.

Pian on ensimmäinen vuosi psykan pääaineopiskelijana takana.

Vierailija
1280/5687 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kukaan löytäny mistään ton tilastomateriaalin kanssa täsmääviä tehtäviä millä vois treenata regressiota? Noi materiaalin laskut laskettu muutamaan kertaan läpi mut tuntuu että lisää ihan vaan laskemista tarvitsisin. Onko esim. Holopulkin tai karjalaisen tehtävät sellasia että vois soveltaa tällä teorialla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi