Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Jeeee pääsin Jyväskylään!! Muutto Helsingistä Jyväskylään tiedossa!!
Hgin maisterissa jo kolme, joilla 120. Sinne on kohta rajanakin 120. :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta täällä siis 120 pistettä saanut maisterihakija.
Luin tosiaan vaativan työni ohella lauantaisin syksystä asti ja olin netin matikan valmennuskurssilla.
Viimeisen kuukauden luin kaiken vapaa-ajan eli tein 70-80 tuntista työviikkoa. Uhrasin kaiken muun elämän vuoden ajan lähes tämän pääsykokeen takia. Sunnuntaina usein vain olin zombina kotona väsymyksestä.Olen siis tehnyt melko paljon töitä tuon eteen. Yhden vuoden tein 120 opintopistettä ja parhaimmillaan kahta työtä yhtä aikaa, että sain psykan opinnot kasaan. Eli siis työmäärä on ollut iso.
Myönnän kyllä, että olen myös matemaattisesti lahjakas ja minulla on hyvä looginen päättelykyky.
Minulla meni jokainen osa-alue tasaisen hyvin, mutta luulisin, että pari virhettä/osa-alue.
Tämän enempää en jaksa raportoida. Olen töissä ja onnesta sekaisin.
Eli siis et lukenut vain lauantaisin?
Jollain on älliä enemmän ku toisilla.
Eipä mikään ihme että kaikilla sisäänpäässeillä on skaalatut pisteet jotain 120 luokkaa koska n. 1% hakijoista saa 120 pistettä ja eikös joka kouluun ollut sisäänpääsyprosentti 1-3% tänä vuonna :D
Koespisteet ovat tulleet. Turussa 1. varasija ei-ensikertalaisten koepistejonossa pisteillä 102.63.
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla on vielä kaikki kesken! Onko muita joilla kaikki kesken? Hain pelkällä pääsykokeella
Tampere ja Helsinki mulla, kaikki kesken
Katsotteko koodista noi pisteet? Oon tosi hämmentynyt kun mun pisteet on 142 ja tuo ei kyllä ole skaalauksen pisteet :D
Vierailija kirjoitti:
voiko 181 pisteellä päästä 😭 yhteispisteet
Hieman epäilen, jos sulla noista on 110-120 pistettä vaikka koepisteitä niin silloin ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Katsotteko koodista noi pisteet? Oon tosi hämmentynyt kun mun pisteet on 142 ja tuo ei kyllä ole skaalauksen pisteet :D
Yhteispisteet ja sulla on vähemmän kuin 80 todistuspistettä. Ne laskemalla saat koepisteesi selville.
Äääää millon noi varasijat päivittyy, ei kai vasta maanantaina oikeesti. Haluisin tietää voiko mun varasija edes vähän nousta kun kerran Tre/Tku tuli/tulee? vasta Hkin jälkeen
Mitä ihmettä, pääsin Jyväskylään!!!
En meinaa uskoa tätä todeksi. Pääsykoe meni mielestäni ihan penkin alle. Sähläsin vastauslomakkeen kanssa, piirsin rukseja aivan väärään kohtaan, jouduin kumittamaan raivokkaasti jolloin ovaalit lähes hävisivät näkyvistä!
Epätoivo iski siinä vaiheessa kun tajusin, että en ehdi tehdä koetta loppuuun. Regressiotehtävä jäi tekemättä, logiikasta iso osa ihan lonkalta. Itkin kokeen jälkeen ja ajattelin tuskastuneena, että ensi vuonna uudestaan.
Mutta ehkä ne pisteet napsahteli artikkelitehtävistä? Koepisteet joka tapauksessa 97 ja risat. HUHHUH!
Onnea kaikille paikan saaneille ja halaus teille, jotka jäätte ilman <3
Pääsin Turkuun! Terv. se Joensuuhun pääsijä, joka kriiseili osuuspankin kanssa 😂
12. varasija kirjoitti:
Äääää millon noi varasijat päivittyy, ei kai vasta maanantaina oikeesti. Haluisin tietää voiko mun varasija edes vähän nousta kun kerran Tre/Tku tuli/tulee? vasta Hkin jälkeen
Ne päivittyvät sitä mukaa kun joltain lähtee paikka alta. Vielä on hakuja kesken, esim. logopedia, mutta sen sisäänottokiintiö on joku 12, ei ne kaikki psykalla ole nyt. Maanantaina alkaa alempien toiveiden hyväksyntä jos jonottaa johonkin ylempään, nyt niitä ei voi vielä ottaa vastaan.
MÄ PÄÄSIN JYVÄSKYLÄÄN! Oon seurannu tätä keskustelua alusta asti mutta en kommentoinu. Oon hakenu 7 kertaa, tehny siinä välissä ulkomailla psykan kandin ja sen jälkeen ollu hyvin lähellä varasijoilla. Ja nyt viimein mun unelma toteutuu!!! En vaan voi uskoo tätä! Olin jo ihan varma et sössin koko kokeen koska en pystyny muistaa enää mitään mitä olin tehny kokeen jälkeen! Pääsin koepisteillä enkä oo ensikertalainen. Pisteitä 94.115.
Onnea kaikille sisäänpäässeillä ja paljon tsemppiä niille joille ei ovet auennut nyt! Tiedän todella miltä se tuntuu, mutta elämä ei lopu siihen! Pitää vaan käsitellä ne pettymyksen fiilikset ja sitten päättää jaksaako vielä yrittää ja onko se itselle sen arvosta vielä!
Mulla kans muutto edessä Helsingistä Jyväskylään!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, pääsin Jyväskylään!!!
En meinaa uskoa tätä todeksi. Pääsykoe meni mielestäni ihan penkin alle. Sähläsin vastauslomakkeen kanssa, piirsin rukseja aivan väärään kohtaan, jouduin kumittamaan raivokkaasti jolloin ovaalit lähes hävisivät näkyvistä!
Epätoivo iski siinä vaiheessa kun tajusin, että en ehdi tehdä koetta loppuuun. Regressiotehtävä jäi tekemättä, logiikasta iso osa ihan lonkalta. Itkin kokeen jälkeen ja ajattelin tuskastuneena, että ensi vuonna uudestaan.
Mutta ehkä ne pisteet napsahteli artikkelitehtävistä? Koepisteet joka tapauksessa 97 ja risat. HUHHUH!
Onnea kaikille paikan saaneille ja halaus teille, jotka jäätte ilman <3
Upea juttu, onneksi olkoon!!! Ei sitä aina itse osaa ehkä arvioida omaa suoriutumistaan varsinkin tuollaisessa jäätävässä stressissä ja kiireessä, joka ainakin itsellä valintakokeessa oli.
Mustakin tuntuu, että koe meni ihan reisille, tässä hakataan nyt vielä f5 ja odotellaan kauhulla tuomiota...
Ja mulla on vielä kaikki kesken! Onko muita joilla kaikki kesken? Hain pelkällä pääsykokeella