Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
4101/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mm. Helsingin tuloksia ei kai voi olla vielä yhtäkään paikkaa varmuudella myönnetty, siksi siellä näkyy edelleen varsinaisella sivulla kesken. (Ellei nyt ole kyse jostain maisterihausta??) Ehkä pelkkien Joensuun tulosten perusteella on paikka myönnetty mutta tilanne voi vielä elää kun muiden kaupunkien tuloksia tulee. Malttia, kyllä ne kaikki tulokset sieltä kohta tulee :) toivotaan parasta!

Vierailija
4102/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että koodin viimeiset numerot eivät tarkoita sijaa jonossa...Tietääkö joku?

Tuskin. Olen 16. varasijalla yhteen toiseen maisteriohjelmaan, jononumero 49 (30 paikkaa, eilen olin 18. varasijalla), ja jonokoodin viimeiset numerot 36. Eli ei ainakaan tarkoita sitä mulla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4103/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan siitä päätellä mitään, että tuollla ihan koodin lopussa näkyy kahden eri yliopiston (Turku ja Joensuu) "uudelle opiskelijalle" linkkejä? Näkyykö muilla?

Vierailija
4104/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut oli jo hyväksytty 5. paikalta kauppikseen papereilla mutta nyt on kesken... Ylempänä 2 psykaa ja 2 muuta koulutusta jonka kokeissa en käyny, mitäköhän tää tarkottaa....

Vierailija
4105/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun painan applications sivun auki koodissa niin mulla on siinä vaan vasemmassa reunassa kaikkii toimintoja mut mikään niistä ei oo sellanen ”avaa uusi sivu, preview” mitään sellasta. Ekana siinä listassa on manifest, siitä ei tapahdu mitään jos painaa, sit service workers....

Ja jos application päältä oikeaklikkaa niin tulee vaan ”puhe”

En tiiä miten kaikil muil toimii 😭😅

Mene sivulle https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Hmm mulla näkyy tuollakin kaikissa kesken

Vierailija
4106/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että koodin viimeiset numerot eivät tarkoita sijaa jonossa...Tietääkö joku?

Jos siinä lukee jonosija edessä niin tarkoittaa kyllä. Pienenä lohdutuksena, että emme tiedä kummalla valintatavalla. Onko sulla mitään tsäännsiä yhteispisteissä?

Kyseessä on 32-numeroinen koodi, joka on kohdassa Valintatapajono0ID.

Vierailija
4107/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMG https://imgur.com/a/sVe49ew

Mulle tuli just TÄLLANEN. Mun hakukohteet ovat kaikki psykaa!! Mitä tapahtuuuuuuuu

Voisitko lähettää laajemman kuvan, jotta nähdään mihin kohtaan tuo tulee? :)

Vierailija
4108/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut oli jo hyväksytty 5. paikalta kauppikseen papereilla mutta nyt on kesken... Ylempänä 2 psykaa ja 2 muuta koulutusta jonka kokeissa en käyny, mitäköhän tää tarkottaa....

Mun 2 kaverilla kävi viime keväänä sama. Eli jos pääsee ylempiin toiveisiin niin alemmista tulee automaattisesti Kesken. Gongraz

Vierailija
4109/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman mm. Helsingin tuloksia ei kai voi olla vielä yhtäkään paikkaa varmuudella myönnetty, siksi siellä näkyy edelleen varsinaisella sivulla kesken. (Ellei nyt ole kyse jostain maisterihausta??) Ehkä pelkkien Joensuun tulosten perusteella on paikka myönnetty mutta tilanne voi vielä elää kun muiden kaupunkien tuloksia tulee. Malttia, kyllä ne kaikki tulokset sieltä kohta tulee :) toivotaan parasta!

Ei mene noin. Pisteyttämistä varten tarvitaan tietysti kaikkien kaupunkien kokelaiden tulokset, mutta sen jälkeen kukin koulu laskee parhausjärjestyksen itse kaikkien hakijoidensa kesken. Opintopolku tarjoaa paikkoja hakemusten mukaan. Tässäkin keskustelussa on joitakin, joilla on ykkösenä ihan muu ala kuin psyka. Jos joku alempi kohde vastaa ennen kuin ylemmän tiedot ovat sijoittelussa, alempi paikka hyväksytään tekstillä "hyväksytty, odottaa ylempiä hakukohteita". Jos ylemmät kohteet ovat jo sijoittelussa, alempi hyväksyttykin jää tilaan "kesken".

Yhtäkään myönnettyä paikkaa ei peruta, ellei kyse ole yliopiston tekemästä virheestä. Se ei selviä Opintopolusta. Mutta ei siis voi käydä niin, että olisi Joensuun ensisijaisten hakijoiden perusteella päässyt sisään, mutta putoaisi pois kun sinne ryysää Helsingistä pudonneet muusijalaiset. Kaikki Joensuuhun hakeneet on huomioitu Joensuussa.

Vierailija
4110/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee Helsingin ja Jyväskylän kohalla

”Valintatapajono” :

Ja muitten kaupunkien kohalla

Valintatapajono” : 23864211579753265427

Tyyliin tollasta, joidenkin kaupunkien kohalla väliviiva vielä numerosarjan keskellä

Voiko tosta päätellä vielä mitään?

Vierailija
4111/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain luki että ne laittaa jokaiselle koodiin kaikki mahdolliset vaihtoehdot (hyväksytty, kesken, peruuntunut jne.) jotta ne on siellä olemassa. Kun tulokset varmistuu niin sitten se näkyy siellä opintopolussa ihan ilman koodia. En siis halua lannistaa, mutta myös ettei tule turhia toiveita tuosta koodista ennen kuin varmaa. Siksi en itse uskalla mennä sitä katsomaan, ettei sekoita päätä. Mutta onnittelut sinulle joka kirjoitit että ehkä pääsit Joensuuhun, ilmoita myöhemmin sitten pitikö paikkansa!

Vierailija
4112/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee Helsingin ja Jyväskylän kohalla

”Valintatapajono” :

Ja muitten kaupunkien kohalla

Valintatapajono” : 23864211579753265427

Tyyliin tollasta, joidenkin kaupunkien kohalla väliviiva vielä numerosarjan keskellä

Voiko tosta päätellä vielä mitään?

Ei muuta kuin että sijoitelussa on --> tuloksia tulee jossain vaiheessa.

Vierailija
4113/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan siitä päätellä mitään, että tuollla ihan koodin lopussa näkyy kahden eri yliopiston (Turku ja Joensuu) "uudelle opiskelijalle" linkkejä? Näkyykö muilla?

Mulla näkyy kaikilta yliopistoilta toi linkki 🤔

Vierailija
4114/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 2 kaverilla kävi viime keväänä sama. Eli jos pääsee ylempiin toiveisiin niin alemmista tulee automaattisesti Kesken. Gongraz

Melkein haluaisin itekin onnitella! Mulla oli viime vuonna ensiksi myönnetty jo muualle varasija, mutta joitain hetkiä ennen ensisijasen kaupungin tulosten saapumista se jälkimmäinen meni kesken. Myöhemmin juteltiin niin vaan niillä ilmesty "kesken" jotka pääsi ylempään. Niillä ketkä ei päässy, ei ollu tapahtunu missään vaiheessa mitään sille alemmalle tulokselle. (Ei siis toki kannata vielä panikoitua jos siellä ei lue kesken, koska varmasti tietoja syötetään sinne nyt pikkuhiljaa, vasta 28.6. tulokset on varmoja! Mutta positiivista infoa niille kellä lukee kesken, että ei se ainakaan pahaa luultavasti tarkota!)

Vierailija
4115/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas näkyy Joensuulta ja Helsingistä toi linkki lopussa

Vierailija
4116/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääääh miksi pitää olla sellanen ihminen johon jännitys vaikuttaa tosi voimakkaasti :D en pysty syömään tai nukkumaan kunnolla tai oikein mitään muutakaan. Ehkä juhannuksen ajan pystyy kun tietää että silloin tulokset ei ainakaan tule, mutta voi helvetti jos pitää vielä viikkokin jännittää, tulee olemaan monta unetonta yötä...

Vierailija
4117/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se tulee sinne varsinaiselle sivulle sitten näkyviin jos pääsi. Silloin koodissa lukenee "true" siinä perässä. Falsella ei tule.

Vierailija
4118/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy valintatapajono0id-kohdassa numerosarja Tampereelta ja Joensuusta 🤔

Vierailija
4119/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy Helsinki, Joensuu, Turku, mutta ei Jyväskylää tai Tamperetta....

Vierailija
4120/5687 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy Helsinki, Joensuu, Turku, mutta ei Jyväskylää tai Tamperetta....

Hetkinen, näkyykö sulla siis numerosarja Helsingin valintatapajono0id:n perässä? 😮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi