Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Siihen Joensuunki paikkaan voi kiilata ehkä joku esim. Helsinkiin hakenut edelle vielä?
Vierailija kirjoitti:
Psykologia on hölynpölyä, ja tehty vain niille jotka eivät osaa ajatella.
Todellakin. Psykologiatieteessähän ei olla ollenkaan tehty mitään tieteellisiä kokeita tai siitä ei ole missään nimessä ollut hyötyä maailmalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen tulisi puuttua koulutusuudistuksen myötä myös siihen, että opiskelijavalinnan tuloksia ei tulisi odotella näin kohtuuttoman kauan.
Kaikki mulle heti nyt! Mitään ei jakseta odottaa nykyään.
Jos koe on pelkkää monivalintaa, niin vajaan kahden kuukauden odottelu on kohtuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Siihen Joensuunki paikkaan voi kiilata ehkä joku esim. Helsinkiin hakenut edelle vielä?
Ei todellakaan voi. Joensuu tietää kaikki hakijansa ja Opintopolku tietää kaikkien hakijoiden kaikki kohteet. Opintopolku ei anna paikkaa, jota ei voi saada, ellei kyseessä ole yliopistosta lähtenyt virheellinen tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen tulisi puuttua koulutusuudistuksen myötä myös siihen, että opiskelijavalinnan tuloksia ei tulisi odotella näin kohtuuttoman kauan.
Koulutukseen pääsy/ei pääsy on oikeasti monille tosi merkittävä asia, ja saattaa myös vaatia isoja käytännön valmisteluja esim asunnon etsintä uudelta paikkakunnalta. Varsinkin just psykassa kun kokeet on jo toukokuun alussa, niin mielestäni on kohtuutonta antaa odottaa 1,5kk kun joiltain aloilta taas joilla on kokeet vasta myöhemmin niin tulee tuloksia jo aiemmin kesäkuussa jopa. Voisivat vähän priorisoida paremmin sitä että missä järjestyksessä tarkistavat ja julkaisevat...
Onko muilla näkynyt vielä mitään tuloksia? Alkoi jännittää kauheasti, vaikka en kyllä usko tänään tulevan. Toivon kuitenkin.
Ihmettelen kyllä, että maisterihauistakaan ei ole tullut tuloksia. Helsingin yliopistossa lähes kaikki muut maisterihaut on jo julkaistu. No, odottelua odottelua. Reilu viikon päästä me kaikki varmasti tiedetään tulokset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin monta alanuolta? Tosiasia on, että vaikka tulosten julkaisua aikaistettaisiin, niin mikään ei silti riitä ja valitus tulosten julkaisun hitaudesta jatkuisi. Nykyään ne tulokset pitäisi saada noin viiden minuutin jälkeen itse kokeen jälkeen ja silti kitinä olisi loputonta.
Ennen tulokset tulivat vasta heinäkuun puolenvälin jälkeen ja nyt jo kesäkuun lopussa ja ehkä joskus vielä aikasemmin ja silti sama laulu: Kiti-kit-kiti, liian kohtuuton aika odottaa, jne.
Turhaan alanuolitatte. Mikään ei koskaan ole tarpeeksi nopeasti tai hyvin ja marinaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin monta alanuolta? Tosiasia on, että vaikka tulosten julkaisua aikaistettaisiin, niin mikään ei silti riitä ja valitus tulosten julkaisun hitaudesta jatkuisi. Nykyään ne tulokset pitäisi saada noin viiden minuutin jälkeen itse kokeen jälkeen ja silti kitinä olisi loputonta.
Ennen tulokset tulivat vasta heinäkuun puolenvälin jälkeen ja nyt jo kesäkuun lopussa ja ehkä joskus vielä aikasemmin ja silti sama laulu: Kiti-kit-kiti, liian kohtuuton aika odottaa, jne.
No jos on tehnyt kokeen eteen töitä kuukausikaupalla, niin on ihan normaalia että melkein kahden kuukauden odottelu tulosten suhteen tuntuu kohtuuttomalta. Korkeakouluvalinnat aiheuttavat tosiaan usein muutoksia asumisessa ja työsuhteissa, joten kyse on isoista asioista.
Helsingillä näyttää olevan tänä vuonna tällainen kollektiivinen pistetaulukko
https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/yhteishaku/hakijakohtaiset-pis…
Ei siellä vielä mitään näy ja sähköposti tulee kun alkaa näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on tehnyt kokeen eteen töitä kuukausikaupalla, niin on ihan normaalia että melkein kahden kuukauden odottelu tulosten suhteen tuntuu kohtuuttomalta. Korkeakouluvalinnat aiheuttavat tosiaan usein muutoksia asumisessa ja työsuhteissa, joten kyse on isoista asioista.
Entäs kun ennen tulokset tulivat vasta esim. 19. heinäkuuta? Opiskelu alkoi kuitenkin samaan aikaan elokuun lopussa tai syyskuun alussa kuten nytkin. Nykyään on jopa kolmisen viikkoa enemmän aikaa järjestellä asioitaan eikä se siltikään riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun ennen tulokset tulivat vasta esim. 19. heinäkuuta? Opiskelu alkoi kuitenkin samaan aikaan elokuun lopussa tai syyskuun alussa kuten nytkin. Nykyään on jopa kolmisen viikkoa enemmän aikaa järjestellä asioitaan eikä se siltikään riitä?
Jos Sulla on duunit ja asunnot niin kunnossa ja helposti vaihdettavissa, niin good for You. Kaikilla ei välttämättä ole.
Ennen oli ennen. Esim. oikiksen pääsykokeet olivat vasta juhannusviikolla ja lääkiskin taisi olla kesäkuun puolella.
Nyt voi jo lakkiaisissa jutustella tulevaisuudensuunnitelmista vapaammin ja ensi vuonna voi todistusvalinnat olla jo tiedossa siinä kohtaa. Kai ensi vuoden hakijoille pitää kertoa ennakolta tarvitseeko osallistua kokeeseen vai ei.
Aika tympeää alanuolitella ihan selvää asiaa. Ennen tulokset tulivat todella myöhään ja vielä kirjeitse. Ei osata arvostaa sitä, että nyt tulokset tulevat paljon aiemmin ja vieläpä sähköisesti. Ihmeellistä marinaa. Jatkakaa toki kuumotteluanne ja turhaa alanuolittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi hain ja pääsin yliopistoon tasan kymmenen vuotta sitten. Silloin tulokset tulivat heinäkuun loppupuolella ja se tosiaan oli aivan liian myöhään. Asunnon järjestäminen oli tosi hankalaa. Pääsykokeet olivat kuitenkin kesäkuun alussa eli varsinainen odotusaika oli suunnilleen yhtä pitkä kuin nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Aika tympeää alanuolitella ihan selvää asiaa. Ennen tulokset tulivat todella myöhään ja vielä kirjeitse. Ei osata arvostaa sitä, että nyt tulokset tulevat paljon aiemmin ja vieläpä sähköisesti. Ihmeellistä marinaa. Jatkakaa toki kuumotteluanne ja turhaa alanuolittelua.
Kyllä täällä keskustelussa on sellaisiakin, jotka ovat suoraan kirjekuoren koosta nähneet tuloksen.
Silloin muuten esim. Helsingissä asui merkittävästi vähemmän ihmisiä kuin nykyään. Asunnonsaanti oli helpompaa.
Nyt oli tullut valintatapajono-id Jyväskyläänkin. Äsken oli vaan Tampereen kohdalla. Tietääkö joku, voiko noista numeroista päätellä yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli tullut valintatapajono-id Jyväskyläänkin. Äsken oli vaan Tampereen kohdalla. Tietääkö joku, voiko noista numeroista päätellä yhtään mitään?
Nii, mul on osassa kaupungeista väliviiva sen pitkän numerosarjan keskellä ja osassa ei.
Voisko siitä päätellä että se missä väliviiva meinaa yhteispistejonoa?
Onko muilla väliviivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii, mul on osassa kaupungeista väliviiva sen pitkän numerosarjan keskellä ja osassa ei.
Voisko siitä päätellä että se missä väliviiva meinaa yhteispistejonoa?Onko muilla väliviivaa?
mulla on väliviivan jälkeen vielä 18 numeroa XDDD