Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Joka ikinen vuosi tilasto on ollut se ”erotteleva tekijä”. Eiköhän ole nytkin. Siinä oli tänä vuonna niin monta sudenkuoppaa, vaikka itse laskut olivat helppoja. Sudenkuopilla tarkoitan juuri noita keskistämisiä, yksisuuntaista taulukkoa, p-arvoja, vääriä kaavoja yms. Ja laskuvirheet siihen päälle. Myös artikkeleissa rutkasti kompastuskiviä. Logiikka oli kaiken kaikkiaan se ”selkein” osio, vaikka se esim. juuri minulle tuntui aikapaineessa kaikkein vaikeimmalta.
Jaksamista kaikille viimeisiin viikkoihin! Muistakaa, että teidän arvonne/älykkyytenne/mikä nyt hyvänsä ei riipu siitä, pääsettekö sisään vai ette :)
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen vuosi tilasto on ollut se ”erotteleva tekijä”. Eiköhän ole nytkin. Siinä oli tänä vuonna niin monta sudenkuoppaa, vaikka itse laskut olivat helppoja. Sudenkuopilla tarkoitan juuri noita keskistämisiä, yksisuuntaista taulukkoa, p-arvoja, vääriä kaavoja yms. Ja laskuvirheet siihen päälle. Myös artikkeleissa rutkasti kompastuskiviä. Logiikka oli kaiken kaikkiaan se ”selkein” osio, vaikka se esim. juuri minulle tuntui aikapaineessa kaikkein vaikeimmalta.
Jaksamista kaikille viimeisiin viikkoihin! Muistakaa, että teidän arvonne/älykkyytenne/mikä nyt hyvänsä ei riipu siitä, pääsettekö sisään vai ette :)
Aivan. 🙏🏻
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tilaston monivalinta sitten taas testasi tilastomatikan hallintaa kokonaisuudessaan. Siinä oli sellaisia tehtäviä, jotka olivat jopa helppoja, mikäli tilastoa on tullut päntättyä useampi vuosikin.
ENS VIIKOLLA TULEE!!! 😥🤗😀😍🦄🎉😨😱🤡🙈
Viime vuonna joesuun tulokset tuli ”tänään”, siis juhannusviikon maanantaina. Kyllä jännittää.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna joesuun tulokset tuli ”tänään”, siis juhannusviikon maanantaina. Kyllä jännittää.
Tää on kyllä niin piinaa...ja pahimmillaan vielä 2 viikkoa...
Nää vikat päivät tuntuvat niiiiiin pitkiltä. Tulispa tällä viikolla jo. En enää vaan jaksaaaaaaaaaa odottaaaaaa
Ihan varmasti kaikki kokeet on jo tarkastettu. Voisipa yliopistot edes kertoa, koska tuloksia voisi odottaa tulevan.
Haluisin vaan tietää onko teoriassa edes mahollista että yliopistot julkasee eri aikoihin tulokset. Tuntuis järkevämmältä julkasta samaan aikaan nii näkis heti mikä on kenenkin korkein paikka mihin pääsee eikä tulis sellasta varasija arvailua. Mut silti haluisin tietää edes jostain.
Helsinki on kertonut, 28.6 tulee tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on kertonut, 28.6 tulee tulokset.
Niin mutta ei tiedä voiko muualta tulla aiemmin
Niinpä, Helsingin sähköpostissa ei lukenut että viimeistään 28.6 vaan, että tulokset tulevat 28.6. Vielä täytyy jaksaa!
Soitan kohta kyl hakijapalveluihin en kestä :D
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, Helsingin sähköpostissa ei lukenut että viimeistään 28.6 vaan, että tulokset tulevat 28.6. Vielä täytyy jaksaa!
Nii mutta ne puhu vaan oman yliopiston puolesta, ei koko maan
Onks joku kattonu koodin tänään?
Mä luulen, että tulee samaan aikaan kaikki. Opintopolkuun ryntää jokatapauksessa kakki hakeneet heti kun yksikin kaupunki julkaisee tulokset joten se ja sama jos kaikki kaupungit julkaisee samaan aikaan... ja lisäksi se on kaikille selkeämpää kun varasijoissa vähemmän liikettä.
Milloin pistelinkki tuli viime vuonna?
26.6.18 on näköjään päivätty pistelinkit googlessa.
Kaikki HY:n tulokset eivät voi tulla 28. päivä. Tainnut unohtua viimeistään-sana siitä mailista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki HY:n tulokset eivät voi tulla 28. päivä. Tainnut unohtua viimeistään-sana siitä mailista.
Yliopiston ja opintopolun kannalta kuormittava ja hakijan kannalta huono ratkaisu, mutta ei ole mitään teknistä syytä miksi kaikki tulokset eivät voisi tulla samana päivänä.
Myönnän että ”kuka tahansa” oli vähän huono sanavalinta. Tarkotin periaattessa ilman valmistautumista. Mut uskon että se porukka joka osasi tilaston on paljon pienempi kun se porukka joka sai suurimman osa logiikasta oikein..
En kyllä tiedä, mutuilua vaan