Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Vierailija kirjoitti:
Lähetetäänkö hyväksytty/varasija/hylätty emailit samaan aikaan?
Mahdetaankohan hylätystä tai varasijasta lähettää emailia. Tuloskirjeestä kyllä tulee email kaikille samaan aikaan.
Tarkoittaa, että olet varasijalla 60.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa, että olet varasijalla 60.
Ei tarkota.
Siinä koodissa näkee erikseen kohdan ”varasija”.
Sen sijaan ”jono” tarkoittaa kuinka monentena olet ”jonossa” menossa sisään eli monesko paras olet pisteiden perusteella.
Se mikä on minulle epäselvää, on että näyttääkö se joka kiintiön oman jonon vai vain yhden jossa ei ole huomioitu kiintiöitä.
Tietääkö kukaan tätä?
Ainoa kiintiö on ensikertalaisuus, ja se selviää jostain toisesta kohtaa. Toiskertalaisuushan ei ole kiintiö.
Myöskään valintatapa ei ole kiinnitetty, tulee aina valituksi itselleen edullisemmassa kiintiössä. Sama pätee varasijoihin. Periaatteessa varasijoja on kaksi, on vaikka varasija 2 yhteispisteet ja varasija 5 koepisteet, mutta noista esitetään vain luku 2. Ja siksi varasija voi ykskaks huonontua, jos se itsellesi edullisempi varasijajono vahvistettiin täyteen ja jäljellä olevat paikat ovat huonommasta jonosta.
Valistunein arvaukseni on, että jonosija on yhteispisteiden mukainen määrä, koska sen tarkastelusta lähdetään liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa kiintiö on ensikertalaisuus, ja se selviää jostain toisesta kohtaa. Toiskertalaisuushan ei ole kiintiö.
Myöskään valintatapa ei ole kiinnitetty, tulee aina valituksi itselleen edullisemmassa kiintiössä. Sama pätee varasijoihin. Periaatteessa varasijoja on kaksi, on vaikka varasija 2 yhteispisteet ja varasija 5 koepisteet, mutta noista esitetään vain luku 2. Ja siksi varasija voi ykskaks huonontua, jos se itsellesi edullisempi varasijajono vahvistettiin täyteen ja jäljellä olevat paikat ovat huonommasta jonosta.
Valistunein arvaukseni on, että jonosija on yhteispisteiden mukainen määrä, koska sen tarkastelusta lähdetään liikkeelle.
Kiitos sulle paljon vastauksesta! :)
Toisinsanoen jos tilanne on se että tietää että ainoa mahis päästä omalla kohdalla on pelkän pääsykokeen kautta kosia ylppärit niin huonot niin ei kannata ehkä kattoa tota jonoa ollenkaan koska se näyttää huonomman mitä todellisuudessa itelle jos pääsykoe meni tosi hyvin?
Toi jonosija voi pitää hyvinkin paikkaansa. Viime keväänä ainakin minulle oli totta. Olin jonosija 12 ja yhteispisteet 105 Joensuuhun. Ja tuloskirjeessä oli myös pisteeni 105 hyväksytty yhteispisteillä ja raja oli 96.68. eli varmaan olin sitten yhteispisteillä jonossa sijalla 12.
Joensuu on kuulemma alkanut laittamaan tuloksia. Tänään tuli mm. yhteiskuntatieteistä jo tulokset. Ehkäpä voisi psykastakin tulla
Vierailija kirjoitti:
Joensuu on kuulemma alkanut laittamaan tuloksia. Tänään tuli mm. yhteiskuntatieteistä jo tulokset. Ehkäpä voisi psykastakin tulla
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Vipusen livestä näkyy, j-kaupungit julkistaneet jotain jo
Muut kuin Helsinki ja joku toinen (en muista mikä) on julkaissut todistusvalintapaikkoja.
Eli ei voi Vipusesta sanoa, että joku paikka olisi julkistanut pääsykoetuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en löytäny sitä preview kohtaa :(
Chrome selainta macilla käytin..
safarilla ei toiminu ollenkaan
Paina oikeaa hiiren näppäintä ja valitse "avaa uuteen välilehteen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
safarilla ei toiminu ollenkaanPaina oikeaa hiiren näppäintä ja valitse "avaa uuteen välilehteen".
Siis rivin "applications" päällä. Näkyykö jollain jotain jo koodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
safarilla ei toiminu ollenkaanPaina oikeaa hiiren näppäintä ja valitse "avaa uuteen välilehteen".
Kiitos 😘
Tekis mieli lähtee kaheks viikoks jonnekin kauan lomalle että sais vähän ajatukset muualle
Miten te meinaatte viettää viimeset ajat ennen tuloksia?
Perjantai!
Riipastaan kännit?
Vierailija kirjoitti:
Perjantai!
Riipastaan kännit?
Sounds like a plan
Mä en ainakaan lähde tohon koodijuttuun, vaikka en jaksaisikaan odottaa. Tulokset tulee, kun tulee.