Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
3801/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärtänyt sitä mediaatiojuttua regressiotehtävässä 🙉

Vierailija
3802/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomaan kans täyttäväni nyt vapaa-aikani kaikella jotta aika menis nopeemmin. Olin viime viikonloppuna mökillä ja mennään taas ensi viikolla juhannukseksi sinne. Silti lähdin sinne porukoiden kanssa tänäkin viikonloppuna, vaikkei muuten tekisi edes mieli mutta jos menisi nopeammin aika siellä kuin kotona miettimässä. Töissä onneks saa vähän ajatukset muualle, mutta kyllä noi tulokset vaan pyörii paljon päässä, ei sille mitään mahda. Etenkin kun on niin rajoilla etten osaa aatella onko suoraan hylätty ajatus koko sisäänpääsy vai oisko kuitenkin pieni mahdollisuus siihen. Se tekee tästä niin raastavaa. Luulen ettei suoritus tuu riittämään joten en haluaisi antaa itselleni turhia toiveita, samalla mietin et mitä jos sit kuitenkin.

Jatkan vielä että tää viestiketju on kyllä tosi tärkeä tuki ollut tässä hakiessa, kiitos teille kävi miten kävi! Toivotaan että mahd. moni täältä saa hyviä uutisia parin viikon päästä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3803/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä huomaan kans täyttäväni nyt vapaa-aikani kaikella jotta aika menis nopeemmin. Olin viime viikonloppuna mökillä ja mennään taas ensi viikolla juhannukseksi sinne. Silti lähdin sinne porukoiden kanssa tänäkin viikonloppuna, vaikkei muuten tekisi edes mieli mutta jos menisi nopeammin aika siellä kuin kotona miettimässä. Töissä onneks saa vähän ajatukset muualle, mutta kyllä noi tulokset vaan pyörii paljon päässä, ei sille mitään mahda. Etenkin kun on niin rajoilla etten osaa aatella onko suoraan hylätty ajatus koko sisäänpääsy vai oisko kuitenkin pieni mahdollisuus siihen. Se tekee tästä niin raastavaa. Luulen ettei suoritus tuu riittämään joten en haluaisi antaa itselleni turhia toiveita, samalla mietin et mitä jos sit kuitenkin.

Samaistun täysin. Miten sulla meni päällisin puolin koe siis?

Niin ja unohdin kysyä että miten sulla meni koe? :)

Mulla tilasto osuus hyvin paitsi toi p) kohta just väärin. Artikkeleja en oo uskaltanut tarkistaa 😅 mut suht hyvä fiilis niistä. Logiikkaa taas Em ehtiny oikeen tekee, 4 kohtaa vaan ja loput arvaamalla.

Kuulostaa hyvältä kun menny noi muut noin hyvin! Pidän sulle peukkuja! :) Tuo p) kohta on ihan pikkujuttu noin isossa tehtävässä!

Kiitos kivasta kommentista, toivon että oot oikeessa 🤞🏻

Pidän sulle myös! Eihän sitä ikinä tiedä miten käy :)

Vierailija
3804/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärtänyt sitä mediaatiojuttua regressiotehtävässä 🙉

En kans. Enkä myöskään jääny sitä miettimään hirveen pitkäksi aikaa. Eiköhän sen oo suurin osa lotonnu vaan.. :D

Vierailija
3805/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että tää viestiketju on kyllä tosi tärkeä tuki ollut tässä hakiessa, kiitos teille kävi miten kävi! Toivotaan että mahd. moni täältä saa hyviä uutisia parin viikon päästä. :)

Niinpä :) ja ois kiva tutustua tän palstan ihmisiin!

Vierailija
3806/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tilasto osuus hyvin paitsi toi p) kohta just väärin. Artikkeleja en oo uskaltanut tarkistaa 😅 mut suht hyvä fiilis niistä. Logiikkaa taas Em ehtiny oikeen tekee, 4 kohtaa vaan ja loput arvaamalla.

Kuulostaa hyvältä kun menny noi muut noin hyvin! Pidän sulle peukkuja! :) Tuo p) kohta on ihan pikkujuttu noin isossa tehtävässä!

Kiitos! Päivitellään sitten kun tulokset tulee! :)

Vierailija
3807/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Päivitellään sitten kun tulokset tulee! :)

Joo ehottomasti!

Vierailija
3808/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt meneillään 42h työviikko ja tässä on synttäreiden viettoa ja kaikenlaista muuta ohjelmaa ollut meneillään eli ei ole ollut edes aikaa istua paikallaan juurikaan. SILTI ei sekuntiakaan ajatus pois tuloksista.. 😩 voisko joku kaupunki julkasta ees jo ensi viikolla niin näkis mitä sen kaupungin tulos sanoo...

Vierailija
3809/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että unohti keskistää ne x², vaikka oli opetellut hyvin jne. niin mulla meinas käydä ihan samoin. Käytin apumuuttujakaavoja, mutta sitten noi luvut meinasin ottaa keskistämättä. Sit yhtäkkiä välähti, mitä kirjotin yhteen lappuun, mikä oli mulla seinällä, jotta näen sen joka päivä. Siinä luki "vaikka muihin on laskettavissa apumuuttujat, x² muuttujat PITÄÄ KESKISTÄÄ!!!" Jotain hyötyä sentään tollasista itselle tehdyistä raivomuistilapuista.. :D

Mutta joo ymmärrän ja uskon, että tooosi monilta jäi keskistämättä siitäkin huolimatta, että asia oli harvinaisen hyvin opeteltu. Toi koetilanne vaan tekee tepposia...

Vierailija
3810/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan nekin x² tehtävissä ihan samalla tapaa apumuuttujilla, joita ei tosin kerrottu.

Vierailija
3811/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan nekin x² tehtävissä ihan samalla tapaa apumuuttujilla, joita ei tosin kerrottu.

Niin oli mut ei niille ollu annettu kaavoja valmiiks... niin siks jää helposti keskistämättä.

Vierailija
3812/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

apumuuttujat  käytössä muissa ja sitten x^2 keskistin erikseen. Onneksi luvut olivat helppoja kokonaislukuja eivätkä luokkaa 2,543948340534 kuten joissain harjoitustehtävissä

Vierailija
3813/5687 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oli mut ei niille ollu annettu kaavoja valmiiks... niin siks jää helposti keskistämättä.

Sanoinkin, ettei sitä kerrottu. Varmaan oletettiin tajuavan itse.

Vierailija
3814/5687 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Vipunen on jotenki niin sekava, et mä en ainakaan löydä sieltä mitään sivua, josta näkis minkä yliopistojen tuloksia on julkastu...

Vierailija
3815/5687 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Vipunen on jotenki niin sekava, et mä en ainakaan löydä sieltä mitään sivua, josta näkis minkä yliopistojen tuloksia on julkastu...

- mene sivulle "Vipunen live"

- valitse yhteishaku ja syksy

- klikkaa auki haluamasi yliopisto

Vierailija
3816/5687 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- mene sivulle "Vipunen live"

- valitse yhteishaku ja syksy

- klikkaa auki haluamasi yliopisto

Kiitos! AMKit näköjään ahkerasti jo julkaisseet tuloksia.

Vierailija
3817/5687 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikosta sitten enää 2 viikkoa eräpäivään. Jotenkin mulla on sellainen tunne, että tulokset tulevat ensi viikolla. Tosin eikös viime keväänä HTT-yliopistot pantanneet tuloksia ihan viimeiseen päivään asti ja tulokset tulivat vielä iltapäivällä? Jotenkin näin muistelisin.

Vierailija
3818/5687 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä AMK:t että yliopistot ovat tähän mennessä julkaisseet pääasiassa todistusvalintoja.

Vierailija
3819/5687 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikosta sitten enää 2 viikkoa eräpäivään. Jotenkin mulla on sellainen tunne, että tulokset tulevat ensi viikolla. Tosin eikös viime keväänä HTT-yliopistot pantanneet tuloksia ihan viimeiseen päivään asti ja tulokset tulivat vielä iltapäivällä? Jotenkin näin muistelisin.

Eikös linkki pistelistaukseen tullut tiistaina aamulla tai keskiviikkona aamulla aikaiseen, kun dedis oli perjantaina? Ja myöhemmin samana päivänä sitten lopullinen tieto sijoituksesta.

Vierailija
3820/5687 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös linkki pistelistaukseen tullut tiistaina aamulla tai keskiviikkona aamulla aikaiseen, kun dedis oli perjantaina? Ja myöhemmin samana päivänä sitten lopullinen tieto sijoituksesta.

Mäkin muistelisin, että tuli pari päivää etukäteen. Ja selailin paniikissa sitä pistelistaa ja laskeskelin, monellako on paremmat pisteet ku mulla. Sit olikin tulokset jo näkyvissä opintopolussa melkein samantien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi