Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee niin pahaa! Huvila ja huussissa sahataan pihasta vanhat omenapuut

Vierailija
10.07.2024 |

Antaisin suunnittelijalle potkut..

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta! Kaikki puut ja metsät ja muut vaan maan tasalle. 

Vierailija
2/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuodaanko kunttaa? Ja tooosi iso terassi? Sisällä maalataan valkoiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että omistajat itse esittävät toivomukset. Puussahan voi olla jokin tauti tms. 

Vierailija
4/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat puut tekevät arvokkuutta pihaan. Ja niitä ei saa edes rahalla. 

Vierailija
5/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että omistajat itse esittävät toivomukset. Puussahan voi olla jokin tauti tms. 

Esittävät toki, mutta näillä on vapaat kädet.

Meille hankittiin puutarhasuunnitelma ja vaikka erikseen sanoin, että ei terasseja eikä tiettyihin puihin kosketa, niin eikös suunnitelma ollut juuri sellainen, että omenapuut pois eteläreunasta, tilalle grillikatos ja uusia koristepuita länsireunalle. Kun sanoin, että ei ole toteuttamiskelpoinen meille, oli vastaus, että omenapuut eivät menesty nykyisellä paikalla. Niin, ne on olleet siinä yli 100 vuotta, eivät siis menesty?

Vierailija
6/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hlvetti nuo suunnittelijat pilas tuon pihan aivan täydellisesti! Melkeen itku pääsee. Nyt vanha puutarha muutettiin kiveksi ja haketta reunoilla. Aivan karseeta.. Tuo hake pilaa kaiken! 

Vierailija
7/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rumat vanhat koivut voi kaataa, niissä voi olla romahduksen vaara. Mutta omenapuut, nehän on kauniit. Mulle ei tulisi mieleenkään antaa jonkun suunnittelijan tulla määräämään, että tuo ja tuo puu kaadetaan. Omalla pihalla määrään itse. 

Vierailija
8/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi hakkeella on reunustettu puutarhan aluetta? Se on muutenkin todella ruma valinta. Betonin värinen kivi + oranssi hake on en sano mitään. KAMALA

Vierailija
9/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hake maatuu muutamassa vuodessa, sitten sitä pitää lisätä. Tai muuttaa suunnitelmia, jos siitä ei pidä. 

Vierailija
10/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla kenenkään asia yksin päättää, mitä puita sillä ns omalla pihalla kasvaa. Luontoa tarvitaan enemmän kuin ihmisiä. Kaikenlaisesta puiden-pensaiden kaatamisesta pitäisi sakottaa ja tehdä luvanvaraista, samoin pölyttäjien työn hankaloittamisesta. Planeetta on kaikille yhteinen.

Vierailija
11/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ideaa miksi siirtolapuutarha-alueella pihasuunnittelija päätti täyttää kiveyksellä/kivituhkalla noin suuren alueen. Aika paljon kasvatusalaa menee hukkaan.

Hake vanhojen puiden alla oli huono valinta myös. Olisivat istuttaneet vaikka perennoja puiden alle tai kukkia. Ne kuuluvat puutarhaan!

Vierailija
12/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna pitää tehdä asiaa ja ettiä se Vallilan siirtolapuutarhamökki, minkä kunttaEva riipi ihan paljaaksi. Onkohan se toipunut vieläkään? Se oli kauheinta ikinä. Tyypit kävi vielä tutustumassa siirtolapuutarhan perinteisiin ja henkeen. Tontin omistaja sai Fatboyn, paljaan pihan ja yhden mansikantaimen!

Vierailija
13/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset ovat niin yksinkertaisia ja omaa ajattelua omaamattomia että tarvitsevat maksullisen maisemasuunnittelijan,joka tietysti vetää kaiken sileäksi jotta 'oma kädenjälki' näkyisi,se on tosiaan näiden tontin omistajien häpeä. Vanhoja puita on suojeltava!!!

Vierailija
14/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne puuthan oli ihan lahot, ontot sisältä. Olisivat romahtaneet milloin tahansa.

Vierailija
15/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne puuthan oli ihan lahot, ontot sisältä. Olisivat romahtaneet milloin tahansa.

Tämä.

Vierailija
16/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama suomalaisissa sisustussuunnitteluohjelmissa. Vanhat kauniit talot pilataan. Asukas sanoo ettei halua mustaa tai tummaa niin suunnittelija länttää tummat keittiönkaapit.

Vierailija
17/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ohjelmassa tehdään mökkipihat omakotitalon pihoiksi. 598

Vierailija
18/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 30 vuotta vanhoja omenapuita, sitten tässä on terijiensalavaa, seepramäntyä, luumupuita, vaahteroita jne  aivan ihania. Rauhoittavat ja tajuaa maailman kauneuden. Puut on kyllä itselle paljon tärkeämpiä kun esim kukat.

Vierailija
19/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jakso?

Vierailija
20/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kaadoin pihalta vanhat koivut ja muut paskapuut. Tilalle tulee Italialaistyylisiä sypressejä muita jalopuita. 

Ääliö, muuta Venäjälle tai Palestiinaan! 

Mitäpä jos sä et puuttuisi siihen mitä muut omalla pihallaan tekee.

Itse kerroit kaikille tollo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi