Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
2881/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei missä on varasijamahdoton ja se sosiaalitieteisiin hakenut??

Huutakaas hep ja kertokaa miten meni!

Vierailija
2882/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tässä lueskellessa että kukaan ei ole vielä sanonut "tein logiikasta kaikki kohdat ja sain ne oikein". Olivat ilmeisesti siis haastavia lähes kaikille.

Kokeen jälkeen kuulin yhden sanovan kaverilleen, että logiikat oli helppoja ja että sai ne kaikki oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2883/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tässä lueskellessa että kukaan ei ole vielä sanonut "tein logiikasta kaikki kohdat ja sain ne oikein". Olivat ilmeisesti siis haastavia lähes kaikille.

Kokeen jälkeen kuulin yhden sanovan kaverilleen, että logiikat oli helppoja ja että sai ne kaikki oikein.

Mmm. Minäkin mielestäni vastaan aina kokeissa oikein.

Vierailija
2884/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikassa oli neljä tosi vaikeeta. Eka tehtävä, synttäritehtävä, ja tehtävät 13 ja 15. Muuten oli helppoja.

Vierailija
2885/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikassa oli neljä tosi vaikeeta. Eka tehtävä, synttäritehtävä, ja tehtävät 13 ja 15. Muuten oli helppoja.

Siis nämä juuri eivät minullekaan auenneet!!!

Vierailija
2886/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vielä laittaa tänne tilasto-osuuden monivalintojen oikean rivin? En pysty rauhoittumaan, häiritsee :D

Vierailija
2887/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä artikkelien perusteella mielestäni oikeat vaihtoehdot kysymyksiin (en takaa että nää pitää täysin paikkaansa):

1. A

2. C, D

3. B

4. B

5. B

6. A, C

7. D

8. B, D

9. A, C, D

10. C

11. C

12. B

13. A, B, C, D

14. A, C, D

15. A, B, C

16. A, B, C, D

17. A, B

18. B, C, D

19. A, C, D

20. D

21. A, B

22. B, D

23. B, C, D

24. A, D

25. B, D

26. A

27. B, C, D

28. A, C

29. B, C, D

30. B, C

Vierailija
2888/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain koko kokeen tehtyä, tai siis kaikkiin kohtiin tuli rastitettua jotain. Logiikkatehtävät aukes mulle suht nopeesti kun kävin ihan helvetin ylikierroksilla ja vaan paahdoin täysillä menemään varsinkin vikat pari tuntia, varmaan näytin siltä että oon ihan pireissä kun paperit lenteli ja kynä sauhus :-D kaks niistä jäi ajanpuutteessa ymmärtämättä mutta annoin sit olla ja lottosin ne. Tilastotehtävät meni muuten aika nopeesti (en jäänyt tarkistelemaan laskuja mut luojan kiitos ei tullut näppäilyvirheitä näin jälkeenpäin tarkastettuna!), paitsi ne ekat regressiomonivalinnat tuotti parissa kohdassa suuria vaikeuksia jostain syystä ja niitä sitten jäin vielä ihan vikoilla minuuteilla miettimään..

Artikkelikysymyksiin vastasin ensimmäisenä miettimättä montaakaan kymmentä sekuntia yhtä kysymystä, osa meni varmasti väärin.. :D mutta joka tapauksessa koko koe oli mahdollista tehdä kun teki ihan hirveellä vauhdilla, siirryin heti melkein eteenpäin jos joku kohta ei meinannut aueta. Toivottavasti vaan ei tullut ihan loputtomasti vääriä niihin artikkeleihin, sitten uskon että pääsen sisään mut jos ne meni ihan perseelleen niin en tiedä.

Vierailija
2889/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunnitelma: huilaan ja relaan vähän, koska unet on ollu vähissä. Ja sit aion tehä aineopintoja kasaan kesällä (ehkä korotan yhen peruskurssin) ja siinä onkin duunin ohella hyvää tekemistä tuloksiin asti.😅 jos nyt ei nappaisi, vaikka kovin haluaisin niin on ens vuonna voisin hakea maisterivaiheeseen. Mutta tässä on kyllä hyvää aikaa nauttia kaikesta siitä mikä oli vähissä lukuaikana, jos aloittais esim. elämästä

Vierailija
2890/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vielä laittaa tänne tilasto-osuuden monivalintojen oikean rivin? En pysty rauhoittumaan, häiritsee :D

Tässä mielestäni oikea rivi (yhtä lukuunottamatta, kun en jaksanu miettiä):

1. C

2. A, C

3. A

4. ?

5. D

6. D

7. B, D

8. A

9. C

10. C

Vierailija
2891/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain koko kokeen tehtyä, tai siis kaikkiin kohtiin tuli rastitettua jotain. Logiikkatehtävät aukes mulle suht nopeesti kun kävin ihan helvetin ylikierroksilla ja vaan paahdoin täysillä menemään varsinkin vikat pari tuntia, varmaan näytin siltä että oon ihan pireissä kun paperit lenteli ja kynä sauhus :-D kaks niistä jäi ajanpuutteessa ymmärtämättä mutta annoin sit olla ja lottosin ne. Tilastotehtävät meni muuten aika nopeesti (en jäänyt tarkistelemaan laskuja mut luojan kiitos ei tullut näppäilyvirheitä näin jälkeenpäin tarkastettuna!), paitsi ne ekat regressiomonivalinnat tuotti parissa kohdassa suuria vaikeuksia jostain syystä ja niitä sitten jäin vielä ihan vikoilla minuuteilla miettimään..

Artikkelikysymyksiin vastasin ensimmäisenä miettimättä montaakaan kymmentä sekuntia yhtä kysymystä, osa meni varmasti väärin.. :D mutta joka tapauksessa koko koe oli mahdollista tehdä kun teki ihan hirveellä vauhdilla, siirryin heti melkein eteenpäin jos joku kohta ei meinannut aueta. Toivottavasti vaan ei tullut ihan loputtomasti vääriä niihin artikkeleihin, sitten uskon että pääsen sisään mut jos ne meni ihan perseelleen niin en tiedä.

Kuulostaapa hyvältä! Sä saat ainakin olla suht rauhallisin mielin😊 mä sain kans suht kaikkiin vastaukset, mutta siitä oikeellisuudesta en taas tiiä. Kun laskin niin laskin, enkä arvannut. Sit taas eri juttu jos laskin väärin. Logiikasta jäi laittamatta sellaiset kohdat joita en osannut (enkä tajunnut arvata, OMG.) No mutta saa nähdä. Aina toivoo parasta ja palkintoon yrityksestä, mutta palkintoja ois ansainnut melkein kuka vaan joka tosissaan hakee ja ponnistelee omia rajoja kokeillen. Salaa toivon, että tulisi koulupaikka mutta olen myös realisti. Tolla kokeella on vaikee erottautua verrattuna aiempiin vuosiin. Tsemppiä kaikille ja koitetaan täyttää arkea mukavilla jutuilla✨❤️🧠

Vierailija
2892/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H0: vauva.fi = populaatio

H1: vauva.fi ≠ populaatio

Hauska fakta: voin oikeasti todeta, että viime vuonna erään kaupungin psykalle pääsijöistä päätettiin täällä vauva-palstalla tehdä whatsapp-ryhmä, johon itsekin siis sisäänpäässeenä liityin. Sinne löysi tiensä yli puolet meidän ryhmästä parin päivän sisään :D kyllä suurin osa niistä jotka psykan pääsykokeen ottaa tosissaan, taitaa pyöriä tälläkin palstalla ainakin tän mun kokemuksen mukaan!

Vierailija
2893/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska fakta: voin oikeasti todeta, että viime vuonna erään kaupungin psykalle pääsijöistä päätettiin täällä vauva-palstalla tehdä whatsapp-ryhmä, johon itsekin siis sisäänpäässeenä liityin. Sinne löysi tiensä yli puolet meidän ryhmästä parin päivän sisään :D kyllä suurin osa niistä jotka psykan pääsykokeen ottaa tosissaan, taitaa pyöriä tälläkin palstalla ainakin tän mun kokemuksen mukaan!

Monikohan kokeessa olleista on "ottanut tosissaan" pääsykokeen ja miten iso osa käy katsomassa tai vain kokeilemassa tuuriaan pienellä selailulla?

Vierailija
2894/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä artikkelien perusteella mielestäni oikeat vaihtoehdot kysymyksiin (en takaa että nää pitää täysin paikkaansa):

1. A

2. C, D

3. B

4. B

5. B

6. A, C

7. D

8. B, D

9. A, C, D

10. C

11. C

12. B

13. A, B, C, D

14. A, C, D

15. A, B, C

16. A, B, C, D

17. A, B

18. B, C, D

19. A, C, D

20. D

21. A, B

22. B, D

23. B, C, D

24. A, D

25. B, D

26. A

27. B, C, D

28. A, C

29. B, C, D

30. B, C

En ole käynyt kuin ekat kymmenen suurinpiirtein, mutta alusta väittäisin että oikein on 1.b) (lääkkeet ei ollu poissulku) ja 2.c (sulla on valittuna keskenään ristiriitaset)

Vierailija
2895/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikohan kokeessa olleista on "ottanut tosissaan" pääsykokeen ja miten iso osa käy katsomassa tai vain kokeilemassa tuuriaan pienellä selailulla?

Oikeasti ihan yllättävän moni käy vaan vähän kokeilemassa! Munkin salista reilusti yli puolet lähti jo kauan ennen kuin koeaika päättyi, siitä voi jo päätellä paljon.. :D uskon että ne hakijat jotka hakee ensisijaisesti kuhunkin kaupunkiin ja vielä sen lisäksi todella tosissaan, ei oikeasti ole mikään ihan hirveän iso joukko. Paljon vähemmän kuin se 1000.

Vierailija
2896/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaan sanoa että mun mielestä jokainen joka tosissaan lähtee koko tähän psykan pääsykoehommaan on kyllä ihan todellinen sankari. Osoittaa mun mielestä tosi upeaa tunnollisuutta ja motivaatiota edes ylipäätään yrittää koko hommaa ja jaksaa painaa, vaikka kilpailu onkin rankkaa ja opiskeltava materiaali ei oo ihan yksinkertaisimmasta päästä kuitenkaan. Tosi monet luovuttaa jo heti alkuun tilastomatikan takia ja mun mielestä jokainen joka ei tee niin on kyllä rohkea. :) Ja opiskelu on yks niitä asioita elämässä että ihailen kyllä jokaista joilla se on prioriteeteissa korkealla. Eli kävi miten kävi, kaikki saa olla tosi ylpeitä itsestään. <3

Vierailija
2897/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on varmaan tänäkin vuonna sellaisia, joilla ei oo mitään mahiksia sisäänpääsyyn. Viime vuoden HTT-kokeen pistejakaumasta esimerkiks näki, että suurin osa sai matikkaosiosta alle 10 pistettä.

Vierailija
2898/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko käsittänyt oikein, että olisin hakukelpoinen Helsingin psykan maisterihakuun, kun on AMK -tutkinto ja saa perus- ja aineopinnot käytyä? Ja Joensuun maisterihakuun pitäs olla jo maisterin paperit jostain koulutuksesta?

Vierailija
2899/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Oonko käsittänyt oikein, että olisin hakukelpoinen Helsingin psykan maisterihakuun, kun on AMK -tutkinto ja saa perus- ja aineopinnot käytyä? Ja Joensuun maisterihakuun pitäs olla jo maisterin paperit jostain koulutuksesta?

Juuri näin.

Vierailija
2900/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. A

2. C, D

3. B

4. B

5. B

6. A, C

7. D

8. B, D

9. A, C, D

10. C

11. C

12. B

13. A, B, C, D

14. A, C, D

15. A, B, C

16. A, B, C, D

17. A, B

18. B, C, D

19. A, C, D

20. D

21. A, B

22. B, D

23. B, C, D

24. A, D

25. B, D

26. A

27. B, C, D

28. A, C

29. B, C, D

30. B, C

En ole käynyt kuin ekat kymmenen suurinpiirtein, mutta alusta väittäisin että oikein on 1.b) (lääkkeet ei ollu poissulku) ja 2.c (sulla on valittuna keskenään ristiriitaset)

Aa joo sori 1. on tosiaankin B. En tiedä mistä toi A tupsahti. Ja 2. myös käynyt joku ajatusmoka. :D niitä voi tosiaan olla muuallakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän