Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
2861/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan näin. Ja siis pieni murhe siinä, jos moni muukin asia on heittänyt. Mutta kiitos tää vastaus jo hieman lohdutti❤️ pitäisi vaan koittaa unohtaa koko eilinen ja antaa vastauksien tulla ajallaan, mutta tää irrottautumisprosessi on kyllä vaikea.

Vierailija
2862/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep on kyllä tosi vaikee irrottautua tästä ja unohtaa vaan koe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2863/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa just että pisterajat nousee taivaisiin kun tehtävät oli selkeempiä kuin ennen ja vaan aikapaine oli kova.

Vierailija
2864/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mietityttää miten kaikilla muilla meni jotka ei pyöri täällä vauva.fi 😅

Vierailija
2865/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla matikka ja artikkelit meni hyvin, vaikka virheitä varmasti eksyi sinnekin, mutta logiikka. Hohhoijaa kolme sain ratkaistua ja aika loppui kuin seinään. Sitten kokeen viimeisillä minuuteilla rastitin arvalla kaikki loput. Tiedä nyt tätä riittääkö vai ei. Ennen on saanut mokailla kyllä tosi paljon HTT-kokeessa, mutta tämä koe oli ihan erilainen kuin edellisten vuosien kokeet missään yliopistossa. En usko pääseväni, mutta yllätyin silti siitä, kuinka hyvin suoriuduin matikasta ja artikkeleista (omasta mielestäni).

Vierailija
2866/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mietityttää miten kaikilla muilla meni jotka ei pyöri täällä vauva.fi 😅

Jep! Tätäkin mietin viime yönä kun en saanut unta. Sit koitin vaan turruttaa itteeni afgaamalla mut loppujen lopuks tai oikeesti sen välissä päädyin pyöristelemään niitä laskuja uudelleen ja uudelleen. Yh. 🧠😅sos

Vierailija
2867/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

H0: vauva.fi = populaatio

H1: vauva.fi ≠ populaatio

Vierailija
2868/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla matikka ja artikkelit meni hyvin, vaikka virheitä varmasti eksyi sinnekin, mutta logiikka. Hohhoijaa kolme sain ratkaistua ja aika loppui kuin seinään. Sitten kokeen viimeisillä minuuteilla rastitin arvalla kaikki loput. Tiedä nyt tätä riittääkö vai ei. Ennen on saanut mokailla kyllä tosi paljon HTT-kokeessa, mutta tämä koe oli ihan erilainen kuin edellisten vuosien kokeet missään yliopistossa. En usko pääseväni, mutta yllätyin silti siitä, kuinka hyvin suoriuduin matikasta ja artikkeleista (omasta mielestäni).

Siis mulla ihan täsmälleen samanlailla meni koe! Uskon että aiempina vuosina kun on ollu vaikeempia tehtäviä niin tällä suorituksella olis päässy sisään mut tästä vuodesta en oo niinkään varma 😬

Vierailija
2869/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kaupunkiin muuten hait? :)

Vierailija
2870/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli pitää jotain ryhmäterapia istuntoja meidän kesken jotka ei pääse irrottautumaan kokeesta 😅😂😂😂

Vierailija
2871/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli pitää jotain ryhmäterapia istuntoja meidän kesken jotka ei pääse irrottautumaan kokeesta 😅😂😂😂

sama😂 Pitäs päästä vähän elämässä eteenpäin😄 mutta mua lohduttaa käydä täällä lukemassa muiden kuulumisia ja ajatuksia, koska sillon huomaa että monesta muustakin tuntuu hankalalta ja ikävältä. Vaikka kyllähän sen tietää, mutta silti.

Vierailija
2872/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaihtoehtosuunnitelmia teillä on, jos ette pääse?

Vierailija
2873/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pohtinut fyssari tai toimintatt + ratsastusterapeutti tai sh + psykoterapeutti, mutta kun olen jo muutaman kerran elämässä siirtänyt psykahaaveet syrjään ja valinnut varasuunnitelman ja aina on jossain vaiheessa alkanut kaihertamaan..

Jos en nyt pääse psykalle, luultavasti kirjoitan bilsan ensi keväänä jos sitten pääsisi todistusvalinnalla. Tai pääsykokeella jos ei muuten. Tai sitten haen noihin em.

Jokatapauksessa jatkan tässä yrittäjätöitäni kuten tähän astikin eli ei tule tyhjiötä.

Pää on nyt niin tyhjä, että en osaa vielä tehdä päätöstä. Pitää ainakin odottaa tulokset ensin.

Tekisi kyllä mieli kaivaa bilsan kirjat jo esiin..Jo tässä on puoli päivää oltu opiskelematta 😂.

Vierailija
2874/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain kaikkiin kaupunkeihin, ykkösenä Tampereelle! Hauska kuulla, että muillakin on ollut samanlaisia tuntemuksia kokeen ja ajankäytön suhteen. Jos olisin aloittanut logiikkasta, olisin varmasti pärjännyt siinä, mutta sitten olisi taas matikassa loppunut aika :/

Vierailija
2875/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tässä ajankuluksi hieman laskentoja :) yritin muistella mitä olin vastannut ja laskin oikeat vastaukset yhteen, jaoin tehtävämäärällä ja sain 53% oikeita vastauksia. Tämä tietysti ontuu, sillä kaikkia tehtäviä ei ole painotettu eikä pisteytetty samalla tavalla, mutta jotta saisin jonkinlaisen kuvan kuinka monta meni oikein. Miten teillä?

Vierailija
2876/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla ajattelematta jo tulevia pääsykokeita, saako jo aloittaa ;)

Onneksi on perusopintoja vielä tekemättä, niin en joudu tyhjille, koska hirveä halu opiskella tätä ja psykaakin.

Parin viikon päästä ois myös toiset pääsykokeet artikkelien lukuineen ja vaikka artikkelit on mielenkiintoisia ja sisään voisi olla helpohko päästä (ei läpihuutojuttu sekään), niin mun on hirveän vaikeaa haluta ja orientoitua muualle, se tuntuisi jotenkin kököltä tämän psykologian sijaan. Pystyisinkö nauttimaan kun tietäisin sen olevan vaan hätävara... Voi itku kun ei ole helpompia toiveita.

Vierailija
2877/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jatkan opintoja toisella alalla, teen psykan opintoja siinä samassa :) Kirjotan syksyllä kandin, jos vielä ens keväänä jaksan niin voisin hakea maisteriin. Varmasti haen, jos ei ole ennakkomateriaalia. Itse olen asenteella pessimisti ei pety, olen luopunut toivosta vaikka menikin hyvin, ei vaan riittävän.. Jos nyt jollain ihmeellä pääsisin, ja lähtöpisteet kompensois, niin olis yllätys jos pääsiskin. Nyt olen sitä mieltä että ei kannata edes haaveilla, nii ei pety..

Vierailija
2878/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain kaikkiin kaupunkeihin, ykkösenä Tampereelle! Hauska kuulla, että muillakin on ollut samanlaisia tuntemuksia kokeen ja ajankäytön suhteen. Jos olisin aloittanut logiikkasta, olisin varmasti pärjännyt siinä, mutta sitten olisi taas matikassa loppunut aika :/

Joo mulla ihan sama ton kans et jos olisin alottanu logiikasta niin uskon että olisin osannu senkin mutta sit olis jääny tilasto kesken. Ei vaan aika riittäny kaikkeen itellä :(

Mä hain ykkösenä Helsinkiin. Ei olla kilpakumppaneita sit tavallaan ainakaan ;)

Vierailija
2879/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla ihan sama ton kans et jos olisin alottanu logiikasta niin uskon että olisin osannu senkin mutta sit olis jääny tilasto kesken. Ei vaan aika riittäny kaikkeen itellä :(

Mä hain ykkösenä Helsinkiin. Ei olla kilpakumppaneita sit tavallaan ainakaan ;)

Minä täällä taas! Mullakin juuri ajankäyttö oli se ongelma eikä yhdenkään tehtävän vaikeus. Ei vaan mitenkään ehtinyt tehdä kaikkea. Vaikka tehtävät ei olleet vaikeita, ne oli silti todella haastavia ja kyllä niihin aikaa sai menemään ihan reilusti! Itse tein tietoisen valinnan siinä, että jätän logiikan viimeiseksi, koska sillä oli alhaisin painotus eli tod.näk. matikasta saa paremmat pisteet.

Toivottavasti pääset Helsinkiin! Mukavaa kesää sulle ja muille!

Vierailija
2880/5687 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tässä lueskellessa että kukaan ei ole vielä sanonut "tein logiikasta kaikki kohdat ja sain ne oikein". Olivat ilmeisesti siis haastavia lähes kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi