Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
2201/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sano että eximian harjotuspääsykoe on helppo, mut mulla meni se tosi huonosti ja nyt ahdistaa :( Eniten jumitin logiikassa, ja osasta niistä aineisto-osuuden vastauksista oon vieläkin eri mieltä kokeen tekijöiden kanssa, vaikka tarkistin :D saa nähä miten se oikee koe sit menee ku tässäki epäonnistuin :/

Vierailija
2202/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikevaan kirjoitti:

Nyt tuli Tampereenkin valintakoepaikat nettiin! Itse olen päärakennuksen A1:ssä, muistaakseni siellä on kaikki niitä melko isoja saleja(?). Vinkkinä muualta tuleville, että jos tulette omalla autolla Tampereelle, varautukaa ajallisesti siihen, että ruuhkaa on aamuisin. Esim. Viinikan risteytys jumittaa (jos siis tulette esim. Helsingin motarin suunnasta). Jos taas tulette junalla, noi paikat on kaikki kivasti aika lähellä asemaa.

Tsemppiä kaikille kokeeseen ja loppupäivien lukemiseen :)

Hei mistä löytyy nuo Tre valintakokeen salijaot? :O Terv. "Eksyksissä tunin sivuilla"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein valmennuskeskuksen enkä eximian kokeen tänä vuonna ja molemmat on kyllä vuosinaan ollut helppoja verrattuna oikeisiin vanhoihin pääsykokeisiin. Tän vuoden kokeeseen ei tietenkään voi vielä verrata mutta en usko että toi valmennuskeskuksen tän vuoden koe erottelis tarpeeks.

Vierailija
2204/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2205/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikaisella googlauksella

https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/yhteishaku/salijaot-yliopiston…

Kiitos! En osaa näköjään googlata oikeita asioita. :D

Vierailija
2206/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tein valmennuskeskuksen enkä eximian kokeen tänä vuonna ja molemmat on kyllä vuosinaan ollut helppoja verrattuna oikeisiin vanhoihin pääsykokeisiin. Tän vuoden kokeeseen ei tietenkään voi vielä verrata mutta en usko että toi valmennuskeskuksen tän vuoden koe erottelis tarpeeks.

Jep ja sen takii mua huolestuttaaki ku en edes valmennuskurssin helposta kokeesta saanu hyviä pisteitä D: Ehkä mul ei nyt ollu aivot kuitenkaan täysin sellasessa koetilassa, mut silti kyl olis vähän paremmin pitäny pärjätä noin helpossa kokeessa lol

Vierailija
2207/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

millasia pisteitä saitte tosta eximian harjoituskokeesta

Vierailija
2208/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastosta meni kaikki oikein ja artikkeleissa kahessa kohtaa olin laittanu yhen vastausvaihtoehdon liikaa oikeaksi.

Vierailija
2209/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä valmennuskeskuslaiset?

Vierailija
2210/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista sopia täällä keskustelevien kanssa, että kokeen jälkeen raportoidaan omat vastaukset tilaston osalta? Eli, laskun tyyppi (t-testi, khii 2, korrelaatio, jne) on helppo muistaa, mutta yrittäkää painaa myös tulos mieleen, jotta voidaan vertailla. Kesäkuuhun on liian pitkä aika....... täällä pyörii sellaisia kokeen tekijöitä, jotka varmasti osaavat vastata oikein ja kuulisin mielelläni mitä he saivat laskuista.

T ei niin lahjakas tilastossa

Vierailija
2211/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni vertailen tuloksia jos vaan muistan tuloksia siinä paniikin vallassa 😂

Vierailija
2212/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä

Vierailija
2213/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup! Olitko valmennuskurssilla?

Yläpeukku jos joo, alapeukku jos et.

Vierailija
2214/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain eximian 39,5/50. en tiedä onko se hyvä vai huono. tosin saattaa tulla pari lisäpistettä kun mielestäni muutamassa artikkelitehtävän pisteytysohjeissa oli virhe :D

Vierailija
2215/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja sen takii mua huolestuttaaki ku en edes valmennuskurssin helposta kokeesta saanu hyviä pisteitä D: Ehkä mul ei nyt ollu aivot kuitenkaan täysin sellasessa koetilassa, mut silti kyl olis vähän paremmin pitäny pärjätä noin helpossa kokeessa lol

Hei mä tein viime vuonna kaikki kokeet mitkä sai ostettua ja ne mitkään ei menny putkeen, mutta oikeassa kokeessa pärjäsin kuitenkin paljon paremmin ja pääsin sisään! Eli niinkin voi käydä.

Neuvo jokaiselle tasapuolisesti: älä anna MINKÄÄN ulkopuolisen asian varsinkaan itse kokeessa vaikuttaa arvioosi omasta osaamisestasi. Keskity vain ja ainoastaan juuri siihen kokeeseen. Millään muulla ei ole yhtään mitään väliä.

Vierailija
2216/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas pärjäsin huonosti harjotuskokeissa viime vuonna ja vielä huonommin oikeessa kokeessa 😭😂 tänä vuonna harjotuskokeet on menny nappiin joten pidän peukkuja. Varmaan tosi yksilöllistä tämä..

Vierailija
2217/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sano että eximian harjotuspääsykoe on helppo, mut mulla meni se tosi huonosti ja nyt ahdistaa :( Eniten jumitin logiikassa, ja osasta niistä aineisto-osuuden vastauksista oon vieläkin eri mieltä kokeen tekijöiden kanssa, vaikka tarkistin :D saa nähä miten se oikee koe sit menee ku tässäki epäonnistuin :/

Mulla meni kans penkin alle tuo eximian koe. Tein sen kyllä kotona, joten keskittyminen oli niin ja näin mutta silti tuntuu hirveeltä D:

Vierailija
2218/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvettii. Regressio vielä kokonaan opettelematta ja samalla pitäis kerrata😬😬

Vierailija
2219/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa psykalle pelkästään soveltuvuuskokeet :P

Vierailija
2220/5687 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, joten kysäisen tässä. Haetteko pelkillä koepisteillä vai yhteispisteillä?

Mun "lähtöpisteet" yo-kirjotuksista on 122,8. Ihan vaan vertailun vuoksi olis hauska kuulla, millaisia lähtöpisteitä muilla on!

Kunnon paniikki päällä tosta pääsykokeesta. Semmoset varmasti menestyy tänä vuonna jotka on opiskellu Holopulkin jo viimevuonna ja voineet keskittyä vaan artikkeleihin periaatteessa. Tietysti oon onnellinen heijän puolestaan, kauhee homma siinä. Itse aloin aivan liian myöhään opiskeleen tuota tilasto/todennäköisyyttä ja mietinkin, että voiskohan yhteispisteillä olla mitään toivoa, kun viimevuonna alin sisäänpääsyraja yhteispistemäärällä oli 172,04 mikäli oikein katsoin. Eli iiiiihan hirveesti ei pisteitä puuttuisi minultakaan... Kannattaakohan nyt kerrata hiki hatussa matikkaa vai keskittyä artikkeleihin...? Voi kunpa ois osallistunut näihin pääsykokeisiin ees kerran aikasemmin niin ois ees vähän viisaampi! Haha.