Miksi naiset juovat usein siidereitä oluen sijasta?
Olut on pääosin halvempaa kuin siideri. Miksi naiset eivät siis yleensä osta olutta silloin, kun haluavat ottaa alkoholia kunnolla?
Kommentit (73)
Olut on pahaa. Ei kaikkia kiinnosta hinnat.
Se, tykkääkö oluesta, riippuu aika paljon siitä, kuinka herkkä on karvaalle maulle. Tätä säätelee genetiikka, ja itselläni on vissiin kaksi kopiota tuosta karvaudelle herkistävästä geenistä. Täten ei uppoa olut eikä myöskään kahvi, samoin esim. raaka paprika on kamalaa ja tietyt yskänlääkkeet suorastaan järkyttäviä.
Meillä sattuu olemaan niin, että mies ei maista karvasta vissiin ollenkaan, koska kaikki yllämainitut on hänestä ihan jees!
Siispä juon siideriä tai lonkeroa, koska ne eivät maistu karmealle suussani. :) Muilla varmaan omat syynsä.
Paha olut on juomakelvotonta. Paha siideri menettelee aina. (Itse juon lonkeroa.)
Ja nyt on vielä jokin typerä muoti-ilmiö IPA-oluista, joihin tungetaan humalaa niin paljon, että niitä ei voi edes maistaa. Pahanmakuista, kitkerää ja hapanta kuravettä.
Ei kestä elimistö olutta, muuten joisin. Tulee kamala pöhnä ja krapula vähästäkin. Liittyneekö hiivaan jotenkin.
Mä en pidä oluesta, enkä kyllä siideristäkään, enkä viineistä. Jos joskus jotain juon, niin lonkeroa tai jotain hölmöjä "tyttöjen mehujuomia", kuten Breezereitä tai Jillziä. Tai valkovenäläisiä.
Siiderit on yäk. Viinit on yäk. Kuoharit kans yäkyäk. Viski on yäk. Konjakit on hyiyäk. Makulonkerot on hyivittuyäk.
Vodkaa ja olutta mulle, kiitos.
N43
Sidukka paljon parempaa. Makuasia tietty. Ja otan yhden kerralla, en todellakaan "kun haluan ottaa alkoholia kunnolla". Kunnolla en halua koskaan ottaa (eikä kannattais kenenkään), mutta jos enempi otan niin se on sitten punaviiniä.
Miten niin "sijasta"? Olut oluena ja siideri mieluiten rutikuivana, ei mun tarvii arvottaa niitä mitenkään. Silloin harvoin kun tekee mieli humaltua, sen voi tehdä vahvemmalla aineella. Olutta juodaan kun olutta tekee mieli ja siideriä kun sitä tekee mieli. Paskoja esanssilimuviinoja ei ikinä.
Koska haluavat olla muodissa mukana, kun tää Jukka Poika lanseerasi tämän uus-sanan siideripissis.
Vierailija kirjoitti:
Ap, harvalla naisella on tarvetta ryypätä. Laatu korvaa määrän ja olut on pahaa, kuten myös ne siiderin irvikuvat joita rafloissa myydään.
Mikään ei voita rutikuivaa aitoa ranskalaista siideriä.Paitsi kuohuviini.
Bulkkioluet joita juodaan salkkukaupalla jotta humallutaan ovat roskaväen juttu.
Olen nainen, joka juo olutta. Sitä olutta ei kyllä pysty juomaan niin paljoa että humaltuisi. Itse en ainakaan pysty. Itse inhoan kuivia siidereitä ja viinejä. Siidereitä en yleensäkään juo. Puolikuivaa valkoviiniä juon, mutta siitä kyllä humaltuu helpommin kuin oluesta.
Vierailija kirjoitti:
Sidukka paljon parempaa. Makuasia tietty. Ja otan yhden kerralla, en todellakaan "kun haluan ottaa alkoholia kunnolla". Kunnolla en halua koskaan ottaa (eikä kannattais kenenkään), mutta jos enempi otan niin se on sitten punaviiniä.
Ja punaviinistä saa migreenin.
Mikähän tuossakin on, kun siiderin emämaassa Englannissa siideri on aina ollut miesten juoma siinä missä olutkin. Ehkä se mielikuva on tullut siitä, että siideriä on täällä tarjolla niin monenlaista makeaa tyyppiä ja on ollut kaikenlaista Linda-siideriä ja Matti Nykästä ja ties mitä. Itsekin tuli nuorempana kokeiltua kaikkia mahdollisia makuja, mutta myöhemmin olen siirtynyt kuivaan omenasiideriin. Sitähän saa jopa ekstrakuivana, joten kenenkään ei tarvitse valittaa että siideri olisi vain makeaa ällölitkua.
M41