Miksi naiset juovat usein siidereitä oluen sijasta?
Olut on pääosin halvempaa kuin siideri. Miksi naiset eivät siis yleensä osta olutta silloin, kun haluavat ottaa alkoholia kunnolla?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, harvalla naisella on tarvetta ryypätä. Laatu korvaa määrän ja olut on pahaa, kuten myös ne siiderin irvikuvat joita rafloissa myydään.
Mikään ei voita rutikuivaa aitoa ranskalaista siideriä.Paitsi kuohuviini.
Bulkkioluet joita juodaan salkkukaupalla jotta humallutaan ovat roskaväen juttu.
Millainen ihminen sinä olet?
Laatutietoinen ihminen. Humaltuminen on out.
Ei ole! Sievistelijöiden puhetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, harvalla naisella on tarvetta ryypätä. Laatu korvaa määrän ja olut on pahaa, kuten myös ne siiderin irvikuvat joita rafloissa myydään.
Bulkkioluet joita juodaan salkkukaupalla jotta humallutaan ovat roskaväen juttu.
Sivistynyt ihminen ei hauku toisia roskaväeksi, niin se vaan on. Ja veikkaanpa, että taitaa olla itsekin humalassa, kunhan uskottelee itselleen muuta. (Vähän sama kuin tuon päärynäsiiderin lipittäjän kanssa.. ei muka humaltunut, vaikka joi juoma toisensa perään siideriä, jota ei muka voinut edes kieltäytyä vastaanottamasta. Hah, mitä itsepetosta!)
Se johtuu historiasta. Naisilla on tarkempi makuaisti, ja maistaa kitkerän maun paremmin. Naiset siis maistoivat sitä mitä miehet metsältä toivat, tai naiset itse keräilivät. Oli siis maistettava pilaantunut/myrkyllinen aines. Oluen kitkeryyden/katkeruuden naiset maistavat paremmin, joten naisista yleensä olut on pahanmakuista. Miehet eivät maista sitä niin hyvin. Joten oluesta pitäminen on todellakin _maku_asia.
Itse juon olutta. Tulee puolet halvemmaksi.
Mulla tulee oluesta vatsa kipeäksi. Saatan silti muutaman kerran vuoteen uhmata tätä ja juoda yhden tai kaksi.
Yleensä siiderit on ihan liian makeita ja tulee ähky olo. Lonkero on ok. Mieluiten sekoittelen juomani itse rommista, viskistä, vodkasta tai joskus punaviinistä.
Tunnen muuten monta miestä, jotka mieluummin joisivat siideriä tai äitelää bacardi breezeriä, mutta olut on halvempaa ja kaverit vittuilee jos juo neitijuomia.
Ehkä joku allergikko juo siideriä oluen sijasta. Yleensä ihmiset juovat siideriä siiderinä eivätkä oluen korvikkeena.
Silloin kun sen muutaman kerran vuodessa alkoa otan, on se yksi tölkki jotain makeaa siideriä (esim. päärynä tai mansikka). Kuiviin siidereihin tai viineihin en koskisi edes maksusta, ovat niin kuvottavia. Jos väkeviä tarjotaan, niin otan korkeintaan jonain mehusekoituksena niin, ettei sitä alkoholia edes maista sieltä, muuten ei uppoa.
Tykkään kyllä, mutta pitää sitten olla jotain aitoa Ranskan normandialaista laatusiideriä, nämä suomalaiset yli-imelät, hiilihapotetut esanssilitkut kun eivät mielestäni oikeastaan ansaitsisi 'siiderin' nimeäkään.
Olutta ehdottomasti mielummin silloin, jos on ruokajuomasta puhe ja joskus saatan jonkun kaverin kanssa juoda pari tölkkiä sinälläänkin ja ilman mitään syötäviä lisukkeita, mutta kohteliaasti 'ei kiitos' koskaan enempää kerralla, vaikka sitten tarjoaisitkin .
Se etu oluessa juomana kyllä on, että se on huomattavasti hammasystävällisempi vaihtoehto juomaksi, kuin siideri. Makeat alkoholidrinkit (silloin harvoin kun niitä juon) haluankin tämän vuoksi juoda aina pillillä.
Mun ei kyllä tarvi miettiä hintaa jos haluan juoda kunnolla. Kolme neljä annosta niin olen kännissä ja aamulla on hirveä krapula. Voin juoda ne vaikka shamppanjana jos mieli tekee.
Minulle maku on tärkeämpi kuin päihtyminen. Jääkylmä lonkero tai mansikkalime siideri ihan parasta saunassa
Tänä kesänä muuten kypsyy runsas omenasato miltei kaikkialla (ainakin täällä itä-Suomessa) , joten takuuvarmasti puristamot ovat koko syksyn auki (ja aika sinne mehu-asemalle kannattaa varata ajoissa) . Siitä voi helposti käyttää viinihiivalla miedohkoa omenaviiniä ja siitä edelleen toisella jälkikäymisellä ihan kelpo siideriä.
( ohjeita löytyy kyllä täältä netistä)
Mä oon nainen ja juon olutta.
Kuiva siideri on pahaa ja lonkerot on liian makean makuisia.
En tykkää mistään makean makuisesta alkoholijuomasta.
Olen mies, enkä ole ikinä pitänyt oluesta. Siideri on hyvää, ja päihtymistarkoituksessa juon viskiä.
Koska naiset tarvii sokeria, se on nyt vaan faktaa. Ja ne tarvii sitä paljon, jatkuvasti.
Pari tuntia niin alkaa kädet hakemaan sitä välipalaa ja suklaapatukkaa. Muuten verensokeri romahtaa sekunnissa nollaan ja kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Miten heistä muuten tulisi siiderivalaita?
Vieressä on huolellisesti silavoitunut jättiläismäinen mies: oluttynnyri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hän on fiksu.
Ymmärrän tietenkin, että tällä palstalla häntä kritisoidaan. :)
ohis, ystävällisesti
Joskus viime vuosisadan loppupuolella oli Marlin 'White cap' ja ' Golden cap' siideriä (noista edellistä kaupassa, jälkimmäistä vain Alkossa)
Ne olivat hienon makuisia siiderejä, eikä silloin täällä myytävinä mitään muita merkkejä kaupoissa ollutkaan, eikä saanut edes ravintoloista.
Maullaan ne voittivat kyllä suurinpiirtein kaikki nämä nykyiset, ainakin kotimaiset merkit.
Ensimmäiseksi tulee mieleen, että miksi maksaisin oluesta, kun vihaan sen makua. Siidereistäkään en niin välitä, tykkään enemmän lokerosta. Mutta mielummin juon siideriä kuin olutta ihan jo maun takia. Alkoholia juon ehkä kerran-kaksi vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hän on fiksu.
Ymmärrän tietenkin, että tällä palstalla häntä kritisoidaan. :)
ohis, ystävällisesti
Fiksu ihminen ei hauku muita roskaväeksi.