Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähtee "lomalle", hyväksyisitkö?

Sipuli
10.07.2018 |

Meillä on vajaan vuoden ikäinen vauva, jonka kanssa olen ollut kotona. Mies on paljon pois kotoa töiden ja harrastusten takia, ehkä noin 1-2 yötä viikossa pois kotoa. Arkisin mies ei siis juuri ehdi olla lapsen kanssa, ja kotityöt ovat kokonaan minun hoidettavana, mutta toki mies jälkensä korjaa.

Miehellä on heinäkuu lomaa, ja jotenkin hölmönä kuvittelin, että kerrankin hänellä on aikaa olla varsinkin lapsen kanssa ja voidaan tehdä jotain perheenä. Viime viikolla mies kuitenkin ehdotti, että josko hän lähtisi "lomalle" yksin tällä viikolla ainakin pariksi yöksi. Tämä loma ei ole mikään pidempään suunniteltu kaveriporukan matka, vaan tällainen parin päivän varoitusajalla ilmoitettu vapaa, joka ei tarkoita edes matkustamista ja rentoutumista jossain mielenkiintoisessa kohteessa, vaan motellityyppistä majoittumista lähikaupungissa. Idea ei siis ole se, että pääsisi nauttimaan kivasta kohteesta yksin, kun lapsen kanssa täytyy mennä hänen ehdoillaan saati lomaa raskaasta kotiarjesta, kun hän ei juuri kotiaskareilla ole muutenkaan itseään rasittanut, vaan lomaa minusta ja lapsesta. Sanottakoon vielä, että vauvan takia miehen ei ole tarvinnut ensimmäisiä viikkoja lukuunottamatta heräillä, ja vauva on nukkunut täysiä 12 tunnin yöunia jo useamman kuukauden.

Miten te suhtautuisitte tällaiseen ehdotukseen?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Samaa mieltä. Miehen rentoutumisreissun aikana pakkat miehen kamat ja nostat ne pihalle. Lukkojen uudelleen sarjoitus ja jos olette aviossa, eropaperit vetämään. Miksi ihmeessä katselet tuollaista käytöstä yhtään pitempään?

Varsinkin kun tuo ei tule parantumaan tuosta yhtään, jos nyt sallit käytöksen.

Vakavan puheen paikka ja valitettavasti voi johtaa eroonkin. Tulet kyllä saamaan paljon syyllistämistä asiasta (vaadit liikoja ym.). Älä välitä siitä.

Juuri tuo, että kerrot miehen etääntyneen jo ennen lapsen syntymää, on huono merkki. Useimmiten mieskin aluksi innostuu lapsesta, vaikka pikkulapsiaika myöhemmin osoittautuisi rankaksi. Teillä mies ei selvästikään ole osa perhettä.

Vierailija
22/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tosiaan ehdotti, että minä voin myös viettää omaa aikaa, jos haluan, ja on kyllä ennenkin hoitanut vauvaa, jos minulla on ollut joku meno tai olen halunnut viettää vapaa-aikaa. Eikä siinä tosiaan olisikaan ollut mitään ongelmaa, jos kyse olisi siitä, että haluaa mennä ja tehdä jotain, mutta eihän tässä ole siitä kyse, vaan hän haluaa vaan pois kotoa, ja siihen kelpaa aivan hyvin joku hikinen motelli naapurikaupungissa.

Sen sijaan mitään yhteistä tekemistä tai lomaa ei ole kiinnostunut miettimään ollenkaan, vaikka olen koittanut jotain ehdottaa.

Rakkaus ei nyt meillä roihua, ja ymmärrän sen, mutta se ottaa koville, ettei mies tunnu haluavan edes yrittää mitään. Ei oltaisi nytkään asiasta edes puhuttu, jos en olisi tämän loma-asian takia nostanut kissaa pöydälle. Mies pakenee minkä kerkeää ja odottaa, että asiat korjaantuvat itsellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yksin sinne hikiseen motelliin mene. Tuskin edes on menossa mihinkään motelliin vaan 2.naisensa luo.

Sinä ja lapsi ette nyt voisi vähempää kiinnostaa. Sinusta nyt riippuu kauanko olet valmis joustamaan ja tuota menoa halukas katselemaan. 

Vierailija
24/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi ihan ok. Olemme onnellisia ja meillä on mukavaa yhdessä. Kun saimme lapsen, olemme tehneet asioita yhdessä perheenä, ja kumpikin pyrkii huolehtimaan toisenkin mukavuudesta. Ei ole mitään " minä tein nyt tämän, niin sun pitää tehdä tuo".

Meillä on paljon yhteisiä menoja, mutta myös omia. Ja näin oli puhuttu jo ennen lapsen syntymää. Ja näin on toiminut meillä hyvin. Toki varmasti on välillä paikallaan tarkentaa miten sopimukset pitävät, onko tarvetta muuttaa jotain.

Onko teillä ap. koskaan ollut puhetta siitä miten asiat teidän perheessä tehdään? Kannattaa kertoa miehelle rauhallisesti mitä mieltä olet, ja sopia pelisäännöistänne.

No kuulostaako siltä, että ap:lla olisi tuollainen suhde kuin teillä? Noinhan sen pitäisi mennä, eikä silloin tietenkään omat lomat silloin tällöin haittaakaan.

Vierailija
25/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätät asian silleen, niin kaikki menee huonommaksi, ei se itsestään parane. Ota vakava keskustelu miehrn kanssa, että olette ajautumassa eroon ja menisittekö pariterapiaan. Miehellä voi olla toinenkin. Sano, että et aio ryhtyä totaali yh:ksi, vaan mies joutuu ottamaan eron jälkeen osahuoltajuuden, jos siihen joudutte. Tms jotain, mikä saa hänet havahtumaan. Ilmaise suoraan, että näin ei voi jatkua ja että pitää tulla muutos.

Vierailija
26/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli  mies on jo  heittänyt sekä  sinut että vauvan yli  laidan. Minusta mieheltä törkeä veto.

Tai sitten tämä on provo.

Vierailija
27/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mikä sen toisen naisen nimi on, jonka luokse olet menossa "lomalle". Ei voi olla muuta syytä miksi perhe ei kiinnosta, kun välit on selkeästi etäiset. Että kaikki kortit pöydälle nyt kun tämä suhde on menossa päin perä... Suhde lienee alkanut jo raskausaikana. Tilaisuuksia on ainakin ollut.

Normaali naistaan ja lastaan rakastava mies haluaa olla perheensä kanssa eikä viettää sinkkuelämää.

Sitten mä myös sanoisin jos mies väittää että toista ei ole, että älä jauha paskaa.. sä olet edes totuuden arvoinen. Ja jos asiat on noin, että olet aika yksin suhteessasi, eikä mies halua tehdä mitään asioiden parantamisen eteen niin jätä se.

Vierailija
28/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Mies tosiaan ehdotti, että minä voin myös viettää omaa aikaa, jos haluan, ja on kyllä ennenkin hoitanut vauvaa, jos minulla on ollut joku meno tai olen halunnut viettää vapaa-aikaa. Eikä siinä tosiaan olisikaan ollut mitään ongelmaa, jos kyse olisi siitä, että haluaa mennä ja tehdä jotain, mutta eihän tässä ole siitä kyse, vaan hän haluaa vaan pois kotoa, ja siihen kelpaa aivan hyvin joku hikinen motelli naapurikaupungissa.

Sen sijaan mitään yhteistä tekemistä tai lomaa ei ole kiinnostunut miettimään ollenkaan, vaikka olen koittanut jotain ehdottaa.

Rakkaus ei nyt meillä roihua, ja ymmärrän sen, mutta se ottaa koville, ettei mies tunnu haluavan edes yrittää mitään. Ei oltaisi nytkään asiasta edes puhuttu, jos en olisi tämän loma-asian takia nostanut kissaa pöydälle. Mies pakenee minkä kerkeää ja odottaa, että asiat korjaantuvat itsellään.

Tähän pätee lause: He's just not that in to you.

Moni lähtee perustamaan perhettä ilman tarvittavaa lähtörakkautta tai tarpeeksi toimivaa suhdetta. Hyvääkin suhdetta lapsen syntymä ajan kanssa koettelee, joten jos suhde on valmiiksi liian laimea tai kommukointi ja tasapuolisuus tökkii, niin haasteet on helposti ylitsepääsemättömiä.

Tuntuu, että erityisesti miehet ajautuu perustamaan perhettä ympäristön odotuksista , naisen toiveesta tms. johtuen ilman omaa suurta hinkua. Tai sitten joillakin miehillä on täysin epärealistiset odotukset perhe-elämän suhteen. Ap:n miehellä kyse saattaa jostain tällaisesta.

Vierailija
29/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että sillä ehdolla että itse saan samanlaisen loman.

Itse kävin taidekurssilla kerran viikossa kun vauva oli pieni, eikä mies pärjännyt paria tuntia.

Ei kyllä lähtenyt reissuihinkaan.

Vierailija
30/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin suoraan toisesta naisestakin, mutta mitään hän ei ainakaan myöntänyt. Sanoin myös, että tällainen suhde joka tapauksessa johtaa väistämättä siihen jossain vaiheessa. Sanoi, että jonkinlainen kipinä vain on loppunut ja on odotellut, josko se tulisi takaisin itsekseen. Pariterapiaa ehdotin, mutta siihen hän ei suostu, koska ei usko sellaiseen. Haluaisi kuitenkin nimenomaan lapsen takia vielä yrittää, koska on itse eroperheestä, ja tietää ettei se ole herkkua.

Sen takia olen nimenomaan niin pettynyt, että jos hän oikeasti haluaisi yrittää, miksi hän nimenomaan haluaa paeta kaikkea yhteistä? Miksi ei edes loman aikana koeta yrittää viettää enemmän aikaa yhdessä. Ei se rakkaus siitä ainakaan syty, että mennään entistä kauemmas. Hän ei myöskään tajua, millainen märkä rätti tällainen ehdotus lomasta on, kun rivien välistä huudetaan, että en nimenomaan jaksa sinun seuraasi hetkeäkään, joten haluan paeta sitä tilaisuuden tullen ihan mihin vaan.

Minäkin haluaisin yrittää lapsen takia, mutta asiaa vielä enemmän mietittyäni, en tiedä, onko siitä mitään hyötyä, kun toinen tuntuu tehneen päätöksen jo. Sanoin kyllä miehelle siitäkin, että ei hän tule koskaan löytämään kunnollista suhdetta, jos hän ei edes tällaisessa tilanteessa saa suutaan auki, vaan odottaa, vaan että ongelmat katoavat sillä, että odottaa tai lähtee juoksulenkille. Yhteisiä vuosia meillä kuitenkin takana yli kymmenen, joten mistään alkuhuuman loppumisesta ei ole kysymys.

Vierailija
31/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mikä sen toisen naisen nimi on, jonka luokse olet menossa "lomalle". Ei voi olla muuta syytä miksi perhe ei kiinnosta, kun välit on selkeästi etäiset. Että kaikki kortit pöydälle nyt kun tämä suhde on menossa päin perä... Suhde lienee alkanut jo raskausaikana. Tilaisuuksia on ainakin ollut.

Normaali naistaan ja lastaan rakastava mies haluaa olla perheensä kanssa eikä viettää sinkkuelämää.

Sitten mä myös sanoisin jos mies väittää että toista ei ole, että älä jauha paskaa.. sä olet edes totuuden arvoinen. Ja jos asiat on noin, että olet aika yksin suhteessasi, eikä mies halua tehdä mitään asioiden parantamisen eteen niin jätä se.

Nyt jos koskaan olisi oikea hetki pyytää miehen kännykkä nähtäväksi. Ilman ennakkovaroitusta koska hän tuskin vielä arvaa sinun epäilevän ja on varmadti huoleton. Jos saa aikaa valmistatua, poistaa epöilyttäbät viestit. Jos hän kieltäytyy eikä suostu näyttämään viestittelyjään, niin se on käytännössä selvä, mitä siellä on

Vierailija
32/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai menitkin jo paljastamaan epäilysi toisesta naisesta.

Vierailija
33/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin, että kyse on siitä, ettei sopeudu perhe-elämään, kun tuntui juoksevan omissa menoissa entiseen malliin, mutta väittää, ettei kyse ole siitäkään, vaan tykkää perhe-elämästä. Käytännössä se ei kyllä tunnut näkyvän, kun lasta hoidetaan vain silloin kun pyydän, mutta ehkä se ongelma onkin siinä, ettei halua olla minun kanssani missään tekemisissä. Lapsen hankinta oli aivan yhteinen päätös ja lähti vieläpä miehen ehdotuksesta. Asiaa harkittiinkin vielä vuoden verran käytännön syiden takia ennen ehkäisyn poisjättämistä, joten minun painostuksestani se ei ainakaan voi olla kiinni.

Kaikista eniten suruttaa tilanne lapsen takia. En missään nimessä haluaisi sitä, että noin pieni joutuu eron keskelle ja kulkemaan vanhemmalta ja kodista toiseen vain koska, isä nyt ei sittenkään rakastanut äitiä, eikä halua sitä enää yrittääkään.

Vierailija
34/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia olisi ok, jos minäkin saisin lähteä yksin pariksi päiväksi vaikkapa ystävän luokse.

Vierailija
35/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

33: Mies saa viettää öitä pois kotoa joka ikinen työviikko ja muutenkin tulee yleensä kotiin niihin aikoihin, kun lapsi menee nukkumaan, joten kyllä hänellä on aivan riittävästi aikaa viettää "lomaa" perheestään. Jos taas mieli tekee nähdä joku kohde tai tehdä jotain erikoista, niin mikäs siinä, mutta tässä kyseessä on pelkästään se, että pääsee pois kotoa vaimon ja lapsen luota, eikä ole edes sen vertaa viitsimistä tai toisen kunnioittamista, että sitä yrittäisi muuksi naamioida.

Vierailija
36/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni sai kuningasajatuksen, jonka hän jakoi kanssani juotuaan pari pulloa viiniä. Noin kolmen aikaan yöllä keskellä viikkoa hän herätti minut ja ilmoitti, että koska minä olen saanut nauttia työmatkoista, on hän oikeutettu kahden viikon omaan sukelluslomaan. Siis niin että herätys, mä lähden malediiveille kahdeksi viikoksi kun sä olet päässyt ruotsiin ja belgiaan tässä männävuonna. Ihan oikein. Ainoa vaan että minä sain palkan ja päivärahat ja laitoin kaiken valmiiksi, ruoat ja pyykit kaappiin koko porukalle niin ettei herran tarvinnut osata muuta kuin kaapin ovi ja mikro. Nauroin itseni kipeäksi sukelluslomasta. Taisin olla hirmuvaimo?

Vierailija
37/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on lopun alkua,on jo työaikana ns työnsä vuoksi pois öitä kotoa ja pitää olla vielä lomallakin,jossakin hiton "hikisessä motellissa". Ei tosiaankaan myönnä mitään,miksi myöntäisi,haluaa vaan h,,, rata.

Turha kysellä onko sillä joku hoito tai pyytää nähdä kännykkä.

Jos vaan sen verran euroja löytyy ,palkkaisin kunnon yksityisetsivän siksi päiväksi pariksi,jäis kerrasta kiinni. Ei tarvitsisi siitä tapella kuukausitolkulla pettääkö vai ei.

Itse sitten päätät ,jatkatko hänen kanssaan ,vai heitätkö pihalle.

Jos jatkat,sen yöreissut on loputtava tai myös sinä alat harrastamaan samaa.

Toivottavasti sinulla on varaa tähän kaikkeen.

Vierailija
38/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni sai kuningasajatuksen, jonka hän jakoi kanssani juotuaan pari pulloa viiniä. Noin kolmen aikaan yöllä keskellä viikkoa hän herätti minut ja ilmoitti, että koska minä olen saanut nauttia työmatkoista, on hän oikeutettu kahden viikon omaan sukelluslomaan. Siis niin että herätys, mä lähden malediiveille kahdeksi viikoksi kun sä olet päässyt ruotsiin ja belgiaan tässä männävuonna. Ihan oikein. Ainoa vaan että minä sain palkan ja päivärahat ja laitoin kaiken valmiiksi, ruoat ja pyykit kaappiin koko porukalle niin ettei herran tarvinnut osata muuta kuin kaapin ovi ja mikro. Nauroin itseni kipeäksi sukelluslomasta. Taisin olla hirmuvaimo?

Miten siis kävi?

Vierailija
39/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha ja menee kuin meneekin porvooseen!

Vierailija
40/72 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

39. Ei mune porvooseen,tällaisia reppanaukkeleita löytyy. Ne ei nääs tajua ,että naiset elää vuotta 2018.