SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Mulla psykologi silmäili sen ennakkotehtävän läpi ja kysyi miksi haen, mihin muualle oon hakenut, mihin ensisijaisesti haluan, käytänkö päihteitä ja onko ollut työuupumusta tms, ei oikeestaan muuta. Se oli aika nopeesti ohi.
Mulla oli keväällä hyvin pitkälti just tällainen haastattelu. Jäi jotenkin pöhkö olo, kun tuntui ettei siinä saanut mootivaatiotaan edes tuotua kunnolla esiin.
Tällä kertaa sitten eri haastattelija kyselikin vähän perusteellisemmin, mm minkä ajattelee olevan haettavalla alalla itselle raskainta, minkälainen elämäntilanne on ja onko siihen tyytyväinen, millaista uskon ammattikorkeassa opiskelun olevan verrattuna aiempiin lähäriopintoihini ja miksi olen hakenut alalle. Pääsin paljon enemmän puhumaan ja kertomaan itsestäni ja motivaatiostani :)
Ei tosiaankaan kyllä nähnyt viime syksynä sieltä lähdekoodista mitään tietoja todellisesta tuloksesta 😂 https://wiki.eduuni.fi/display/csckshj/Kelpoisuus-%2C+esivalinta-+ja+ko…
tuolta voi seurata tuloslaskentaa ja kuten näkyy niin aika moni amk ei ole edes tallentanut vielä valintakokeen pisteitä.
"valintakoepisteet tallennettu" eli meinaako se sitä, että kaikkien osallistujien pisteet on tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan kyllä nähnyt viime syksynä sieltä lähdekoodista mitään tietoja todellisesta tuloksesta 😂 https://wiki.eduuni.fi/display/csckshj/Kelpoisuus-%2C+esivalinta-+ja+ko…
tuolta voi seurata tuloslaskentaa ja kuten näkyy niin aika moni amk ei ole edes tallentanut vielä valintakokeen pisteitä.
Itse näin kyllä omat pisteet siellä viime keväänä.
Uskotteko et tulokset vois tulla aikasemmin kuin 29pvä
Vierailija kirjoitti:
Tulispa! En kestä tätä jännäämistä :((
Itiö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulispa! En kestä tätä jännäämistä :((
Sama täällä!
Vierailija kirjoitti:
Luulen että vikalla viikolla tulee eli 26.11 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Kela katsoo polkuopinnot niin, ettet ole päätoiminen opiskelija, joten ei myönnetä opintotukea. Työkkäri taas katsoo, että olet päätoiminen opiskelija, joten ei myönnetä työttömyystukia. Eli pitäs pystyä työllä elättämään itsensä samalla, kun opiskelee.
Asiasta toiseen, millaiset teidän haastattelukokemukset oli? Millaisiin asioihin siellä kiinnitettiin huomiota? Kiinnostaa, että oliko kaikille samantyyppiset kysymykset, vai riippuko enemmän siitä, mitä oli ennakkotehtäväänsä kirjoittanut?
Haastattelukokemus.. vastassa oli alan opettaja sekä työelämän edustaja eli sosionomi. Haastattelu alkoi sillä, että 15 minuuttia aikaa ilmoittivat alkuun ja sanoivat perään, että älä kuitenkaan stressaa😅aikaa piti olla 20minuuttia kaikille mutta kuroivat aikataulua mun kohdalla kiinni.
Kyselivät mitä mieltä olin esivalinnan aineistosta, millainen kielipää, mihin sosionomina suuntaudun, seuraanko alan yhteiskunnallista keskustelua, mikä suhtautuminen päihteisiin ja elämäntilanteesta.. muuta en nyt muista.
Onks täällä ketään, joka on hakenut jo useamman kerran aikaisemminki mut ei oo tullu valituksi?
Minne ihmiset on hakenut kun on ollut psykologin haastattelukin?
Mie hain sairaanhoitajaksi. Kävin Karelia amk:ssa pääsykokeissa. Siellä ei ollut psykologin haastatteluita laisinkaan. Yksilöhaastattelussa oli opettaja ja sit työelämän edustaja. Lisäksi ryhmähaastattelussa oli kaks alan opettajaa.
Vierailija kirjoitti:
Onks täällä ketään, joka on hakenut jo useamman kerran aikaisemminki mut ei oo tullu valituksi?
Täällä! Tää kerta jää tosin vikaksi jossei nytkään paikkaa tipu :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä! Tää kerta jää tosin vikaksi jossei nytkään paikkaa tipu :/
Monesko kerta sulla on? Mihin opintoihin oot hakenu? Onko se jääny jostain tietystä seikasta kiinni, siis esim. joku osio (haastattelu/kirjallinen) menny huonosti, vai ei vaan oo pisteet riittäny?
Vierailija kirjoitti:
Mä hain keväällä ja jäin 2,5 pisteen päähän sisäänpääsystä. Pahoin pelkään ettei pisteet riitä nytkään,haen uudestaan taas keväällä jos ei. Odotan parasta ja pelkään pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näin kyllä omat pisteet siellä viime keväänä.
Jep niin näkyi pisteet lähdekoodissa paljon aikaisemmin kuin ne julkaistiin eli kyllä piti paikkansa ja kyllä näki.
Vierailija kirjoitti:
Eka ne saamamme pisteet laitetaan järjestelmään ja sijoitumme jonoihin. Jos varasijoille niin jännäks menee kun ne varasijajonot elää ihan loppuun asti ja vielä tuon 29.11 jälkeenkin jos paikkoja vapautuu.
Oliko muilla psykologin haastattelu ja miten meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka ne saamamme pisteet laitetaan järjestelmään ja sijoitumme jonoihin. Jos varasijoille niin jännäks menee kun ne varasijajonot elää ihan loppuun asti ja vielä tuon 29.11 jälkeenkin jos paikkoja vapautuu.
Varasijoilta pääsee nykyään tosi huonosti,liikkuvat niin vähän. Sanoisin että about varasijoilta 1-6 voi päästä,mutta muuten aika epätodennäköistä. Nykyään kun tarjotaan vaan yhtä koulupaikkaa kerrallaan niin jonot ei juuri liiku.
Jäin keväällä pisteen päähän pääsystä ja olin varasijalla 3. Jono liikkui yhdellä. Tämä siis sairaanhoitajilla. Sosionomipuolella taisi liikkua neljä pykälää sijalta 8 sijalle 4 (tai 5,en muista varmaksi).
Mulla psykologi silmäili sen ennakkotehtävän läpi ja kysyi miksi haen, mihin muualle oon hakenut, mihin ensisijaisesti haluan, käytänkö päihteitä ja onko ollut työuupumusta tms, ei oikeestaan muuta. Se oli aika nopeesti ohi.