Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
1421/3148 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela katsoo polkuopinnot niin, ettet ole päätoiminen opiskelija, joten ei myönnetä opintotukea. Työkkäri taas katsoo, että olet päätoiminen opiskelija, joten ei myönnetä työttömyystukia. Eli pitäs pystyä työllä elättämään itsensä samalla, kun opiskelee.

Polkuopintoihin voi saada työttömyysetuutta, jos on työkkärin kanssa sopinut omaehtoisesta opiskelusta. Edellyttää tietysti sitä että olet työkkärin asiakas, sopinut asiasta jo etukäteen niin, että on kirjattu sinun työllisyyssuunnitelmaasi ja edellinen tutkinto ei työllistä. Eli sen opiskelun täytyy parantaa työllisyyttä, huonosti työllistäviin tutkintoihin ei yleensä myönnetä ainakaan niin helpolla. Kahdeksi vuodeksi myönnetään sitä työttömyyskorvausta opiskeluun ja loput sitten opintotuella.

Vierailija
1422/3148 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia22@ kirjoitti:

Aina laahuillut varasijoilla 20 - 30 jokaiseen hakupaikkaan. viime vuonna paras oli 12, mutta ei riittänyt loppupeleissä...

Ootko soittanut ja kysynyt tarkempia tietoja pääsykoepisteistäsi? Kannattaa selvittää kyllä mikä osio mennyt huonommin jotta voisi keskittyä sen petraamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/3148 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistus pisteet 27. Mitkä mahikset päästä metropoliaan päivä sossuks?

Vierailija
1424/3148 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistus pisteet 27. Mitkä mahikset päästä metropoliaan päivä sossuks?

Eikös Metropolia oo jo todistusvalinnat tehnyt?

Vierailija
1425/3148 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muu yliopisto-opiskelija ja vaihtamassa alaa nyt jos pääsee haussa sisään?

Vierailija
1426/3148 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin kannattaa aloittaa opintopolun kyttääminen?

Vierailija
1427/3148 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain sosionomiksi. Sain juuri ladattua ennakkomateriaalin, mutten ehdi vielä paneutua siihen tarkemmin.

Ehkä 26.11 maanantaista alkaen.

Vierailija
1428/3148 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin kannattaa aloittaa opintopolun kyttääminen?

Ens viikon loppu puolella. Jos silloin vielä kesken niin sit ma 26.11 alkaen.

Vierailija
1429/3148 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko valinnoista myös sähköposti? Vai näkeekö sen vain opintopolusta?

Vierailija
1430/3148 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko valinnoista myös sähköposti? Vai näkeekö sen vain opintopolusta?

Tulee myös sähköposti. Opintopolussa näkyy vaan muistaakseni tulokset aikaisemmin.

Vierailija
1431/3148 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeeko kukaa ensihoitajaksi? Ja monesko kerta kyseessä?

Vierailija
1432/3148 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Osaako joku tarkentaa tuota eduuni wikiä?

Elikäs nyt näkyy jo että useat koulut on TALLENTANUT valintakoepisteet, jukkaistaanko ne sitten kun KAIKKI koulut on saanut tallennettua? Näyttäis olevan neljä koulua jotka ei oo vielö tallentanut.

Ja ja niiden hakijoiden joiden koulut on jo tallentaneet: näkyykö jo lähdekoodissa pisteet?

Ite hakennut kahteen kouluun jotna tietenkin on noiden joukossa jotka EI oo vielä tallentanu, niin ei pysty ite selvittäään 😂😂

Vierailija
1433/3148 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojojo kirjoitti:

Elikäs nyt näkyy jo että useat koulut on TALLENTANUT valintakoepisteet, jukkaistaanko ne sitten kun KAIKKI koulut on saanut tallennettua? Näyttäis olevan neljä koulua jotka ei oo vielö tallentanut.

Ja ja niiden hakijoiden joiden koulut on jo tallentaneet: näkyykö jo lähdekoodissa pisteet?

Ite hakennut kahteen kouluun jotna tietenkin on noiden joukossa jotka EI oo vielä tallentanu, niin ei pysty ite selvittäään 😂😂

Tarkentaa en osaa, mut ei näkyny mulla ainakaan :)

Vierailija
1434/3148 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojojo kirjoitti:

Mulla ei ainakaan oo mitään muutoksia tapahtunut siitä kun kävin siellä ekan kerran. Tosin mulla lukee siellä lähdekoodissa myös näin: "viimeisinHakemuksenTilanMuutos":"2018-10-20T04:01:18Z ja onko toi nyt sitten ymmärrettävissä niin että 20.10 on viimeksi syötetty mun tietoja tonne. Ennen siis pääsykokeita jo, pääsykokeet oli 31.10. Eli siellä tällä hetkellä olevat pisteet tuskin kertoo vielä mitään.

Vierailija
1435/3148 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kertokaa joku viisaampi.

Vierailija
1436/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtavan rauhallista täällä. itse vuorotellen katson opintopolkua ja ketjua, jos jotain lisätietoja tulisi. vaan eipä taida mitään kuulua vielä tällä viikolla.

Vierailija
1437/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailtavan rauhallista täällä. itse vuorotellen katson opintopolkua ja ketjua, jos jotain lisätietoja tulisi. vaan eipä taida mitään kuulua vielä tällä viikolla.

Jeps. Myös mä ramppaan täällä päivittäin katsomassa joskos jollekkin tullut jotain tietoa 😂 Mutta joo, yllättävän hiljasta täällä.

Vierailija
1438/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ravataan jatkuvasti täällä ja sit sillä sivulla missä näkyy miten valinta edistyy.

Vierailija
1439/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös vähintään kerran päivässä käynyt opintopolussa ja täällä useamman kerran päivässä.🙈

Vierailija
1440/3148 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tunnuksilla sinne eduuniwikiin kirjaudutaan? Kysyy tietämätön