SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tossa koodissa nyt joku idea on kun luin ylilaudan keskustelujakin siitä kun epäilytti itseäkin. Kävin itse eilen illalla katsoon ton "lähdekoodi"sivun ja mulla ainakin lukee siellä valintakokeen pisteet sekä molempien hakujeni jono- ja varasijat, ykkösvaihtoehtoon varasija ois 35 ja kakkosvaihtoehtoon 49... Toivottavasti siis käsittelyt kesken ja että kokeita vielä tarkastellaan ja sija nousee koska muuten voi sanoa heipat koululle tän haun suhteen. Miks tollasia pirun sivuja pitää edes olla.
Ylilauta ei välttämättä ole ihan paras lähde jos haluaa jostain asiasta faktatietoa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tossa koodissa nyt joku idea on kun luin ylilaudan keskustelujakin siitä kun epäilytti itseäkin. Kävin itse eilen illalla katsoon ton "lähdekoodi"sivun ja mulla ainakin lukee siellä valintakokeen pisteet sekä molempien hakujeni jono- ja varasijat, ykkösvaihtoehtoon varasija ois 35 ja kakkosvaihtoehtoon 49... Toivottavasti siis käsittelyt kesken ja että kokeita vielä tarkastellaan ja sija nousee koska muuten voi sanoa heipat koululle tän haun suhteen. Miks tollasia pirun sivuja pitää edes olla.
Kyllä ne pitää paikkansa ja jonosijat ja jonot toki elää vielä roimastikin riippuen monesta tekijästä ja viimeiset valintakokeetkin vasta loppu nyt.
Jos yhtään viitsii katsoa kevään keskustelua niin huomaa, että lähdekoodin kautta nuo kaikki näkyy aiemmin eli pistemäärä, jonosija jne.. Ei mitään mystiikkaa tässä asiassa ei.
Ja hakemuksia ei poisteta sen takia, että lähdekoodin kautta hakemuksen etenemistään katsoo😂. Oi ja voi mitä juttuja taas täällä😄
Vierailija kirjoitti:
Ylilauta ei välttämättä ole ihan paras lähde jos haluaa jostain asiasta faktatietoa.
Ehkä ei, mutta siellä oli pitkä yhteishakukeskustelu jossa puhuttiin myös tuosta lähdekoodista paljon ja täytyy sanoa että järkevämmin siellä keskusteltiin aiheesta kun täällä. Jengi jakaa ”tietoa” jonka keksii varmaan päästään. Että sikäli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pitää paikkansa ja jonosijat ja jonot toki elää vielä roimastikin riippuen monesta tekijästä ja viimeiset valintakokeetkin vasta loppu nyt.
Jos yhtään viitsii katsoa kevään keskustelua niin huomaa, että lähdekoodin kautta nuo kaikki näkyy aiemmin eli pistemäärä, jonosija jne.. Ei mitään mystiikkaa tässä asiassa ei.
Ja hakemuksia ei poisteta sen takia, että lähdekoodin kautta hakemuksen etenemistään katsoo😂. Oi ja voi mitä juttuja taas täällä😄
Joo mä en ollu kuullutkaan koko lähdekoodista ennen kuin sen täältä keskustelusta bongasin ja siks googlettelinkin aiheesta vanhoja keskusteluja. Kuulosti niin hassulta että voi tuloksiaan kytätä jo ennen virallisia päätöksiä.
Onko tuosta lähdekoodista missään virallisesti mainittu? Siis ihmettelen vaan sitä, että jos valintaa on mahdollista seurata niin miksi siitä ei sitten olisi enemmän ollut jossain virallisesta lähteessä mainintaa? Eihän tossa ole mitään järkeä.
Mitä tarkottaa kun kahdesaa kohtaa luki pisteet 27 ? Mistä pisteistä puhutaan? Jonosija 30, varasijanumero 10 sekä 41 ja 29. Eilen illalla näkyi tommosia lukuja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kyllä mun lähdekoodissa oo mitään pisteistä tms...
Haitko F-näppäimellä "pisteet" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain :D aika kummallista jos osalla on ja osalla ei
Tällä hetkellä näkyvät pisteet on lukiopapereista saatuja pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain :D aika kummallista jos osalla on ja osalla ei
Niin, kun kaikkiin kouluihin ei ollu mitään todistusvalintaa. Edelleenkiin jonosijat, varasijat ja pisteet tällä hetkellä koskevat todistusvalintoja.
Itsellä 2 hakukohdetta, toisessa ei lainkaan todistusvalintaa ja lähdekoodissa ei mitään numeroita. Toisessa näkyy jonosija 11 ja varasija 5 (todistusvalinnalla otettiin 6 sisään) sekä pisteet, jotka täsmäävät yo-pistemäärääni.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuosta lähdekoodista missään virallisesti mainittu? Siis ihmettelen vaan sitä, että jos valintaa on mahdollista seurata niin miksi siitä ei sitten olisi enemmän ollut jossain virallisesta lähteessä mainintaa? Eihän tossa ole mitään järkeä.
Voi jeesus, että ihan virallista.. 🙄
Jos haluta virallista niin älä katso tuon kautta ja odottele rauhassa omia pisteitä, jonosijaa ja mahdollisia varasijoja ja älä ihmettele kun muut täällä tietää omat pisteensä ja sijansa reilusti ennen kuin tulokset julkaistaan😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluta virallista niin älä katso tuon kautta ja odottele rauhassa omia pisteitä, jonosijaa ja mahdollisia varasijoja ja älä ihmettele kun muut täällä tietää omat pisteensä ja sijansa reilusti ennen kuin tulokset julkaistaan😁
No voi Jeesus itsellesi. Onko sinulla yleensäkin ongelmia vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen? Ihan siis yleisesti ihmettelin, mulle on henk.koht. käytännössä ihan sama saanko tietää kuun lopussa tulokset vai aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluta virallista niin älä katso tuon kautta ja odottele rauhassa omia pisteitä, jonosijaa ja mahdollisia varasijoja ja älä ihmettele kun muut täällä tietää omat pisteensä ja sijansa reilusti ennen kuin tulokset julkaistaan😁No voi Jeesus itsellesi. Onko sinulla yleensäkin ongelmia vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen? Ihan siis yleisesti ihmettelin, mulle on henk.koht. käytännössä ihan sama saanko tietää kuun lopussa tulokset vai aiemmin.
Saahan sitä ihmetellä joo.. Aika moni meistä odottaa tuloksia malttamattomina ja jos kerta on hyväksi havaittu keino millä tuloksia näkee aikaisemmin tai voi seurailla tilannetta aikaisemmin niin tietysti sitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä näkyvät pisteet on lukiopapereista saatuja pisteitä.
Niimpäs muuten onkin! Tulipas huojentunut olo :D
Vierailija kirjoitti:
Voi jumaliste. No ei,valintoja EI OLE MAHDOLLISTA seurata reaaliajassa tuon lähdekoodisysteemin kautta. Sen kautta SAATTAA NÄHDÄ VÄHÄN ENNEN TULOSTEN JULKISTAMISTA OMAN TULOKSEN/VIHIÄ TULOKSESTA. Siis vähän ennen,eli ei vielä pitkään aikaan. Ihan tunteja tai paria päivää ennen tulosten julkituloa.
Siksi ei ole mikään julkinen tieto,koska ei ole tarkoitettu että ihmiset kyttää noita. Tuloksia tai lähdekoohdeja on ihan turha katsoa vielä pariin viikkoon, koska valinnat tehdään vasta parin viikon päästä.
Mitä teette jos ette pääse opiskelemaan? Onko täällä joku alan- ja tai koulutuksen vaihtaja? 😊 Itse haluaisin vaihtaa käytännönläheisimpiin opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teette jos ette pääse opiskelemaan? Onko täällä joku alan- ja tai koulutuksen vaihtaja? 😊 Itse haluaisin vaihtaa käytännönläheisimpiin opintoihin.
Alanvaihtaja olen. Tosin tällä hetkellä työtön. Todennäköisesti hakeudun työkokeiluun, jos nyt en pääse.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan lähihoitajan töitä. Todennäköisesti jatkan samassa paikassa missä olen nytkin jos vaan saan sopimukselle jatkoa.
Pääsykokeista ei kyllä jäänny kovin vahva tuntemus joten voi olla että tällä kertaa en pääse sisään.