SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Guaaaah kirjoitti:
Sama. Ajattelin että haastattelu ja ryhmäkeskustelu olis vahvemmat osaamisalueet, mutta kotiin lähtiessä tuntui että penkin alle meni pahemman kerran :(
Millä lailla ne meni penkin alle? :(
Menin jotenkin lukkoon. En osannu jäsennellä omaa puhettani fiksusti ja ryhmätilanteessa olin aina myöhässä kysymysteni kanssa, nopeammat ehtivät kysymään samat kysymykset ensin. Psykologin haastattelun jälkeen jäi paljon asioita, jotka olisi pitänyt huomata sanoa 😖
Guaaaah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guaaaah kirjoitti:
Sama. Ajattelin että haastattelu ja ryhmäkeskustelu olis vahvemmat osaamisalueet, mutta kotiin lähtiessä tuntui että penkin alle meni pahemman kerran :(
Menin jotenkin lukkoon. En osannu jäsennellä omaa puhettani fiksusti ja ryhmätilanteessa olin aina myöhässä kysymysteni kanssa, nopeammat ehtivät kysymään samat kysymykset ensin. Psykologin haastattelun jälkeen jäi paljon asioita, jotka olisi pitänyt huomata sanoa 😖
Musta kans tuntuu et se ryhmätilanne meni huonosti, jännitti niin enkä saanu kans sanottua asioita niin ku miten oisin halunnu :(
Mielenkiintoista nähdä et kuinka käy, ens vuonna sit uudestaan jos nyt ei tärppää.
Itseä kiinnostaisi metropolian fysioterapian pääsykokeet, että millaiset oli? Kävin keväällä oamkin fysioterapian pääsykokeessa ja ryhmätehtävä vaati porukalta luovuutta ja heittäytymiskykyä. Itsestä kirjoitettava teksti olikin sitten englanniksi, enkä juurikaan muista mitä siinä kysyttiin.
Kertokaahan kokemuksia pääsykokeista!
Pitääköhän olla kui hyvä enkku ja matikka sosionomin kokeessa? Monimuotoon diakiin menossa 6.11 🤪
Onko joku joskus aikaisemmin ollut metropolian kokeissa? Sh tai suuhygienisti? Minkä tasoista matikkaa?
Mielenkiinnosta kysyn, että miten tossa sairaanhoitajan sähköisessä kokeessa selvitetään hakijan motivaatiota, jos ei haastatteluakaan ole? Onko siinä joku kohta mihin saa itse kertoa vai joku monivalintatyyppinen osio?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn, että miten tossa sairaanhoitajan sähköisessä kokeessa selvitetään hakijan motivaatiota, jos ei haastatteluakaan ole? Onko siinä joku kohta mihin saa itse kertoa vai joku monivalintatyyppinen osio?
Oamkissa ainakin oli monivalintakysymyksiä. Samaa mieltä/eri mieltä tyylillä.
Onkos kukaan tulossa huomenna karelia amk th pääsykokeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kokeessa selvitetään esim., kuinka hyvin olet perehtynyt opintojen sisältöön ja sairaanhoitajan työnkuvaan.
…ainakin Seamkissa oli siis väittämiä ja vastausvaihtoehdot "oikein", "väärin" ja "en tiedä" tjsp.
Oliko muita tulossa kätilötyönkokeeseen metropoliaan huomenna?
Mistä aiheista teillä on ryhmähaastattelussa juteltu?
Metropolian bioanalytiikan kokeessa matikka oli aika helppo, yksi vaikeampi liuoslasku oli. Onneks sai käyttää laskinta 😃 Suomen ja varsinkin englannin aineistossa meni tosi tiukille lukuaika, ehdin lukemaan enkun juuri ja juuri ennen kuin aineusto sulkeutui. Ja siinä suomen kielen aineistossa meinas välillä mennä ne kaikki tieteellliset sanat ja lyhenteet yli hilseen. Kysymykset ei sitten onneks ollu niin vaikeita. Keskiviikkona vielä ryhmätilanne.
Sosionomi päivätoteutus pääsykoe takana. Aineistokoe oli suht ok. Yks kohta jäi kirjoittamatta mihin en löytänyt aineistosta vastausta. Ja aika loppui kesken kirjoittaessa vikaa tehtävää.
Ryhmätilanne meni päin honkia. 3/6 oli äänessä kokoajan ja oli vaikea keskeyttää.
Haastattelusta jäi ihan positiivinen fiilis. Muutama kohta oli sellainen mihin en keksinyt vastausta.
Mä luulen että tossa sähköisessä kokeessa testattiin päätöksentekokykyä myös niin, että vastaako moneen kysymykseen "en tiedä/en osaa sanoa" vai uskaltaako olla jotain mieltä. Siis lähinnä niissä caseissa,tunneäly,motivaatio,uravalinnan varmuus ja soveltuvuus ym.testeissä.
En nyt löytänyt mistään tietoa tähän hätään joten kysyn täältä. Eikö niin että jamkin sh-kokeessa ei saa käyttää laskinta? Vai onko asiasta mainittu missään?
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi päivätoteutus pääsykoe takana. Aineistokoe oli suht ok. Yks kohta jäi kirjoittamatta mihin en löytänyt aineistosta vastausta. Ja aika loppui kesken kirjoittaessa vikaa tehtävää.
Ryhmätilanne meni päin honkia. 3/6 oli äänessä kokoajan ja oli vaikea keskeyttää.
Haastattelusta jäi ihan positiivinen fiilis. Muutama kohta oli sellainen mihin en keksinyt vastausta.
Oliko matikkaa muutes ja enkkua? Mä menossa huomenna
Vierailija kirjoitti:
En nyt löytänyt mistään tietoa tähän hätään joten kysyn täältä. Eikö niin että jamkin sh-kokeessa ei saa käyttää laskinta? Vai onko asiasta mainittu missään?
Ei saa käyttää