SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oamkin koe tuntui aika helpolta. Saa nähdä pääseekö sisään. Matikka oli perus kerto/jako/prosentti/muunnoslaskuja. Ei ollut pitkiä sanallisia tehtäviä, onneksi. Lisäksi luetunymmärtämistä (suomeksi), tunneälytehtäviä ja omaan persoonallisuuteen liittyviä kysymyksiä.
Musta Oamkin matikan osio oli kyllä vaikea,jopa vaikeempi kuin keväällä..mutta matikka onkin mun heikko kohta. Muuten koe oli aika helppo,olin yllättynyt ettei englannin osiota ollut ollenkaan.
No mullakin on matikka melko heikko :D mutta tuohon riitti aika hyvin että opetteli allekkain kertomista ja jakamista, sekä kertasi prosenttilaskuja. Se luetunymmärtäminen oli taas melko haastava.
Seamkiin sh:ksi hakeneet, miten meni? :)
Keskustelu tais tyrehtyä, lieko hakijat nuolemassa haavojaan pääsykokeiden jälkeen?
Jos valintakokeen oppimisvalmiuksiin kuuluvassa osassa (kieli-ja viestintätaidot, matematiikka yms) kusee jonkin osa-alueen kuten matikan osion, hylätäänkö koko suoritus vai kompensoiko ne jotka on mennyt paremmin tuota osiota?
Vierailija kirjoitti:
Seamkiin sh:ksi hakeneet, miten meni? :)
Tuntui yllättävän helpolta. Eli meni varmaan pieleen =D
Seamkin terkkarin pääsykokeessa olleena koe tuntui todella vaikealta.
Moikku kirjoitti:
Jos valintakokeen oppimisvalmiuksiin kuuluvassa osassa (kieli-ja viestintätaidot, matematiikka yms) kusee jonkin osa-alueen kuten matikan osion, hylätäänkö koko suoritus vai kompensoiko ne jotka on mennyt paremmin tuota osiota?
Mä oon käsittänyt että on joku vähimmäispistemäärä mikä pitää saada joka osiosta jotta kaikki osiot on hyväksyttyjä. Mulla meni matikka kyllä ihan persiilleen,mutta luulen että kaikista muista tulee aika hyvin pisteitä. Pelottaa vaan että matikasta tulee tyyliin 3p ja koko kokeesta sen takia hylsy. :D
Onpa kyllä harmi kun keskustelu on näin kuollut..keväällä oli kokoajan linjat kuumina ja kauhee härdelli päällä :D
Vierailija kirjoitti:
Miten lappeenrannan eh pääaykokeisiin osallistuneiden koe meni?
Sanoisin näin arvauksella, että itselläni meni aika hyvin. Mun "aika hyvin" tuskin tulee riittämään sisäänpääsyyn. Keväällä, kun hain, oli sama fiilis kokeen jälkeen.
Matikka osio oli helppo, koska olin juuri sattumalta kyseiset osa-alueet kerranut, eli just allekkainkertomista, prosenttilukuja, jakokulma ja yksikönmuunnokset. Muutama sanallinen lääkkeisiin liittyvä kysymys oli, lähihoitajan ammatin ansiosta nekin meni kaiken järjen mukaan oikein.
luetun ymmärtämisessä, vai mikä osio nyt olikaan: Tää missä piti painoindeksiä kertoa jne taulukon avulla.
Oli tismalleen sama, kun keväällä, mutta ei paljon helpottanut.
Se tarina siitä ylipainoisesta tytöstä, jolle piti elämäntapa ohjausta suunnitella.. vai mikä lie oli:
meni ihan ok.. periaatteessa maalaisjärjellä ajateltuna vastasin niihin monivalintatehtäviin.
tunneälytesti meni mielestäni hyvin. Ainoa vaikea osuus oli kysymykset itsestä, missä oli mm. kysymys
-keksin usein uusia ideoita tunnetilani muuttuessa, ja vastaus vaihtoehdot oli kyllä, ei tai en osaa sanoa..
en oikein ymmärtänyt, mitä siinä haetaan ja kaikki tuon kaltaiset kysymykset(olikohan 3) vastasin (en osaa sanoa).
mutta joo ihan hyvä fiilis jäi.. en usko pääseväni, (pessimisti ei pety)..
Mutta spekuloida voi ja katua ja muistella ja tajuta jälkikäteen, mitä olisi kannattanut vastata..
en kuitenkaan nyt sen enempää ajatellut stressata asiaa, se kun ei nopeuta prosessia ikävä kyllä.
mutta kertokaa muutkin vähän, miten meni, jos ootte ollu lappeenrannassa ensihoitajan pääsykokeissa, haluan hukkua kyyneliini.
odottelun iloa kaikille kanssakärsijöille! :)
Vierailija kirjoitti:
Seamkin terkkarin pääsykokeessa olleena koe tuntui todella vaikealta.
Oliko teilläkin se sähköinen koe?
Mä hain sh:ksi, tuntui kans melko vaikealta, varsinkin se luetunymmärtäminen. Yhtään en osaa sanoa et miten meni, mut toiveet ei oo kyllä kovin korkealla.
Ärsyttää :/
Miten muilla meni matikkaosuus?
Matikan osuus täys floppi... Ärsyttää. Sain ehkä 2 varmasti oikein.
Onko tietoa millä perusteilla Seamk ottaa polkuopiskelijat?
Matikka osuus Tamk sähköisessä kokeessa oli suht helppo, muutama huolimattomuus virhe voi olla, mutta muuten koe oli mielestäni vaikea ja nämä kaksi casea meni ainakin itsellä varmaan penkin alle
Miten on näin eritasoiset pääsykokeet jos ala sama? Kareliassa vain ryhmä ja yksilöhaastattelu ei mitään kirjallista osiota... kysymyksetkin oli sitä luokkaa että miksi hait alalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten on näin eritasoiset pääsykokeet jos ala sama? Kareliassa vain ryhmä ja yksilöhaastattelu ei mitään kirjallista osiota... kysymyksetkin oli sitä luokkaa että miksi hait alalle.
Joo ehdottomasti liputtaisin yksilöhaastettelun puolesta. Metropoliassa (sosionomi) ei ollut ja se jäi itseä kaihertamaan kun tuntu ettei saanut oikeasti tuoda esille itseään ja motivaatiotaan.
Kirjallisessa osuudessa oli vapaaehtoinen hakemus -osio mutta kirjoittaa nyt voi itselleen vaikka mitä ominaisuuksia ja vahvuuksia. Ja ryhmätehtävä oli vaan sellanen höpöttelyjuttu.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän ollaan ajamassa että tulisi koko Suomeen yhtenäinen sähköinen koe, ei haastatteluja..
Sitähän ollaan ajamassa että tulisi koko Suomeen yhtenäinen sähköinen koe, ei haastatteluja..[/quote]
Jep jep ja kuinka kauan menee että sosiaaliala on samassa jamassa kuin lähihoitajien kanssa on nyt käynyt.
Minkälaista matikkaa on ollu ja minkälainen luetunymmärtäminen oli? Oliko monivalintakysymyksiä?
Onko ketään ensihoidon pääsykokeissa olleita? Minkälaiset oli kokeet?
Musta Oamkin matikan osio oli kyllä vaikea,jopa vaikeempi kuin keväällä..mutta matikka onkin mun heikko kohta. Muuten koe oli aika helppo,olin yllättynyt ettei englannin osiota ollut ollenkaan.