SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Onkohan kaikki valintakoekutsut jo lähetty? Vai mahtaakohan olla viel alkuviikosta odotettavissa sähköpostitse kutsua, jos sattuu pääsee valintakokeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kaikki valintakoekutsut jo lähetty? Vai mahtaakohan olla viel alkuviikosta odotettavissa sähköpostitse kutsua, jos sattuu pääsee valintakokeisiin?
Lamkista ainakin vielä tulossa:)
Onko kenellekään tullut vielä kutsua OAMK th monimuoto valintakokeeseen? Minulla oli se ykkösenä.
Toisena oli Oamk sh monimuoto ja siihen tuli kutsu. Mietin onko vielä mahdollista saada kutsua tuohon ykkösvaihtoehtoon... pisteitä esivalinnasta sain 52.
Onko varsinaisessa valintakokeessa millaiset haastattelut? Kaikki tämä niin uutta kun eka kertaa hain ja olen jo hieman iäkkäämpi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli onko saanut metropoliaan joku kutsun suuhyg. Minä sain ja pisteitä 60.8. Mut en mee siihen vaan diakiin sosionomi monimuotoon.
Kannattaa siinä tapauksessa ilmottaa metropolialle että et mene kokeeseen, niin ehkä joku saa sinun paikkasi ja mahdollisuuden opiskelupaikkaan :-)
Ei se nyt ihan näin mene. Kukaan ei saa kenenkään paikkaa pääsykokeisiin. Jos pisterajan ylitti, niin tervetuloa ja loput yrittää seuraavalla kerralla.
Sekoitit varmaan nyt paikan vastaanottoon kaiken.
Hei! Sain kutsun Lappeenrantaan fyssariksi. Voinko saada kutsun viela Metropoliaan tai Joensuuhun fyssarilinjalle? Lappeenranta kun ei tee valintakoeyhteistyota muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kyseli onko saanut metropoliaan joku kutsun suuhyg. Minä sain ja pisteitä 60.8. Mut en mee siihen vaan diakiin sosionomi monimuotoon.
Kannattaa siinä tapauksessa ilmottaa metropolialle että et mene kokeeseen, niin ehkä joku saa sinun paikkasi ja mahdollisuuden opiskelupaikkaan :-)
Ei se nyt ihan näin mene. Kukaan ei saa kenenkään paikkaa pääsykokeisiin. Jos pisterajan ylitti, niin tervetuloa ja loput yrittää seuraavalla kerralla.
Sekoitit varmaan nyt paikan vastaanottoon kaiken.
Kyllä amk johon hain pyysi ilmoittamaan 24.10 jos ei aiokkaan osallistua valintakokeeseen eli pitää ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
EnOlisUskonut kirjoitti:
41.9 oli pisteitä ja kutsu tuli metropolian bioanalyytikon valintakokeisiin. 😅
Mikäs tuossa naurattaa, ei edes huonot pisteet🙂
Tämän syksyn esivalinnan erona aikasempiiin mun mielestä oli ainakin se, että ennakkotekstejä puolet vähemmän luettavana mitä edellisissä ollut.Joo ja näköjään jengi on saanut huikeita pisteitä ainakin mitä täällä katsonut.
Aiemmissa ei noin korkeita pisteitä ole noin monet saaneet..Kuinka moni käytti jotain kaveria, tuttua tai sukulaista kokeessa, niin että hän teki puolesta jonkun osuuden?
Ja kuin moni käytti aineisto-osuudessa hakutoimintoa?
Tämä. Kun on ollut juttua lehdissäkin miten monet huijaavat esivalintakokeessa.
Onko Diakista tullut jo kutsut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EnOlisUskonut kirjoitti:
Tämän syksyn esivalinnan erona aikasempiiin mun mielestä oli ainakin se, että ennakkotekstejä puolet vähemmän luettavana mitä edellisissä ollut.Joo ja näköjään jengi on saanut huikeita pisteitä ainakin mitä täällä katsonut.
Aiemmissa ei noin korkeita pisteitä ole noin monet saaneet..Kuinka moni käytti jotain kaveria, tuttua tai sukulaista kokeessa, niin että hän teki puolesta jonkun osuuden?
No eipä ollut tarvetta pyytää ketään apuun. Pisteitä silti 75 ja jokunen kymmenys.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään tullut vielä kutsua OAMK th monimuoto valintakokeeseen? Minulla oli se ykkösenä.
Toisena oli Oamk sh monimuoto ja siihen tuli kutsu. Mietin onko vielä mahdollista saada kutsua tuohon ykkösvaihtoehtoon... pisteitä esivalinnasta sain 52.
Onko varsinaisessa valintakokeessa millaiset haastattelut? Kaikki tämä niin uutta kun eka kertaa hain ja olen jo hieman iäkkäämpi :)
Mulle tuli perjantaina kutsu Oamk th monimuotoon,pisteitä 61. Luulen että pisteet ei ihan riittäneet tuohon ykkösvaihtoehtoon sulla,jos kerran tuli jo kutsu sh.
Tänä syksynä ei oo haastattelua ollenkaan, on vain sähköinen koe. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EnOlisUskonut kirjoitti:
No eipä ollut tarvetta pyytää ketään apuun. Pisteitä silti 75 ja jokunen kymmenys.
Aika harva pärjää noin hyvin ilman apuja. Tiedän monta jotka hakeneet ja tehneet kokeen kimpassa.
Omalla kohdallani kaveri tarjoutui tulemaan tekemään kokeen kanssani, mutta en halunnut ja hyvä niin. Kuitenkin koe vaati täydellistä keskittymistä, kun enimmäkseen oli luetun ymmärtämistä. Ei siitä olis tullut mitään jos toinen olisi höpöttänyt vieressä. Ja saapahan olla ylpeä itsestään kun meni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onko Diakista tullut jo kutsut?
On
Vierailija kirjoitti:
Hei! Sain kutsun Lappeenrantaan fyssariksi. Voinko saada kutsun viela Metropoliaan tai Joensuuhun fyssarilinjalle? Lappeenranta kun ei tee valintakoeyhteistyota muiden kanssa.
Kyllä Lappeenranta tekee valintakoeyhteistyötä.
Onko kukaan metropoliaan tai turkuun ensihoitajaksi hakenut saanut kutsua? Jos niin mitkä oli pisteet?
Itse hain molempiin, eikä ole vielä ainakaan tullut kutsua, enkä löydä vielä ainakaan netistä pisterajoja..
Onko kukaan saanut kutsua Turkuun sosionomin päivätoteutukseen ja millä pisteillä? Itsellä 50,3p eikä kutsua ole vielä ainakaan tullut :(
Tänä vuonna ei taida päästä metropolian fyssarikokeisiin pisteillä 63,1 :/
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan metropoliaan tai turkuun ensihoitajaksi hakenut saanut kutsua? Jos niin mitkä oli pisteet?
Itse hain molempiin, eikä ole vielä ainakaan tullut kutsua, enkä löydä vielä ainakaan netistä pisterajoja..
Metropoliaan on tullut ilmeisesti, mut Turkuun ei!
Lukeeko teillä ketkä ootte saaneet kutsun, niin opintopolussa hakemuksien kohdalla silti vielä, että ”kesken”?
Joo nii täytyy tehä. Typerää vaa että samana päivänä ovat koska olisin halunnut osallistua molempiin... 🤪