SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Kiti kirjoitti:
Mun hakukohteista kaikki oli nyt peruuntunut ja varasijatäyttö loppunut. Vuoden päästä uudestaan..
Miksei keväällä?
Vierailija kirjoitti:
Kiti kirjoitti:
Mun hakukohteista kaikki oli nyt peruuntunut ja varasijatäyttö loppunut. Vuoden päästä uudestaan..
Miksei keväällä?
1. Hakukohteeseeni ei ole hakua keväällä vaan vain syksyisin.
Mulla edelleen eka vaihtoehto varasijalla ja 2. vaihtoehto ottanut paikan vastaan ja jonottaa ylempää. Kertokaa nyt tyhmälle, että miksi tuo eka vaihtoehto nyt jo selviä, kun paikat olis pitänyt ottaa vastaan klo 15 mennessä? Ja ilmeisesti en voi ilmoittautua läsnäolevaksi ennenkuin homma selvä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla edelleen eka vaihtoehto varasijalla ja 2. vaihtoehto ottanut paikan vastaan ja jonottaa ylempää. Kertokaa nyt tyhmälle, että miksi tuo eka vaihtoehto nyt jo selviä, kun paikat olis pitänyt ottaa vastaan klo 15 mennessä? Ja ilmeisesti en voi ilmoittautua läsnäolevaksi ennenkuin homma selvä?
Tämä päivä oli deadline vain niille, jotka hyväksyttiin heti kun tulokset julkaistiin. Esim. jos ykköstoiveeseesi hyväksyttiin joku Varsovalta vaikka 5.12. niin hänellä deadline on + 10 vrk eli 15.12. klo 15. Eli kaikkien ei ole vielä tarvinnut ottaa paikkaa vastaan.
Hain ja pääsin Metropolia sosionomi päiväpuolelle:
Se oli mun 1. hakutoive
Hakijana olin ammatillinen tutkinto kiintiössä
Valintatapa 1
Mun koepisteet oli 67 ja alin pistemäärä jolla pääs sisään oli 58.
Eli onko tuo mun 67 pistettä 67/70? Ja pisteet vaan valintakokeesta? Todistuspisteet mulla oli 27.
Vai miten ihmeessä noi pisteet menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä päivä oli deadline vain niille, jotka hyväksyttiin heti kun tulokset julkaistiin. Esim. jos ykköstoiveeseesi hyväksyttiin joku Varsovalta vaikka 5.12. niin hänellä deadline on + 10 vrk eli 15.12. klo 15. Eli kaikkien ei ole vielä tarvinnut ottaa paikkaa vastaan.
Jep näin juuri. Sain opiskelupaikan lauantaina 8.12 ja mulla olis ollut aikaa 18.12 asti ottaa paikka vastaan tai perua.
Vierailija kirjoitti:
Se oli mun 1. hakutoive
Valintatapa 1Mun koepisteet oli 67 ja alin pistemäärä jolla pääs sisään oli 58.
Eli onko tuo mun 67 pistettä 67/70? Ja pisteet vaan valintakokeesta? Todistuspisteet mulla oli 27.
Mikset kysy kyseisen koulun hakijapalvelusta pisteitä ja piste-erittelyä?
Kiitos kaikille, jotka auttoivat! Mulla varasija noussut yhdellä 29.11. jälkeen eli siinä siis syy.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku jo saanut Seamkin polkuopinnoista tietoa?
Joo, kysyin. 2 nopeinta on valittu. Tuleekohan vielä ei päässeille erikseen tieto, sitä en tiedä.
Minääääääääh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kysyin. 2 nopeinta on valittu. Tuleekohan vielä ei päässeille erikseen tieto, sitä en tiedä.
Mitä!? Itse lähetin hakemuksen samalla minuutilla kun haku aukesi eikä ole tullut mitään tietoa eli en siis päässyt... Voiko tosiaan olla että joku on ehtinyt lähettää hakemuksen ennen minua...
Vierailija kirjoitti:
Minääääääääh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä!? Itse lähetin hakemuksen samalla minuutilla kun haku aukesi eikä ole tullut mitään tietoa eli en siis päässyt... Voiko tosiaan olla että joku on ehtinyt lähettää hakemuksen ennen minua...
2 nopeinta mihin? Sh monimuotoon oli ainakin 4 aloituspaikkaa ja itse myös olin samalla minuutilla hakemusta täyttämässä... Voisivat ilmoittaa jokaiselle, myös ei-päässeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minääääääääh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 nopeinta mihin? Sh monimuotoon oli ainakin 4 aloituspaikkaa ja itse myös olin samalla minuutilla hakemusta täyttämässä... Voisivat ilmoittaa jokaiselle, myös ei-päässeille.
Monelta sinulle tuli sähköpostiin vahvistusviesti?
Minääääääääh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kysyit? Onko valituille siis jo ilmoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten oot päässy molempiin? Mä käsitin, että vain yhteen kohteeseen voi päästä, ja että hakutoivejärjestys on sitova.
Ehkä vähän huonosti muotoilin. Pisteiden perusteella olisin päässyt kumpaankin, mutta tietenkin vain ylintä paikkaa tarjottiin.
Vierailija kirjoitti:
Minääääääääh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin siltä henkilöltä, joka niistä koulussa vastaa. Monimuotoon oli 2 polkupaikkaa, päiväopintoihin 4. Moni varmaan ollut samalla minuutilla lomaketta täyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli mun 1. hakutoive
Valintatapa 1Mun koepisteet oli 67 ja alin pistemäärä jolla pääs sisään oli 58.
Mikset kysy kyseisen koulun hakijapalvelusta pisteitä ja piste-erittelyä?
Koska hakijapalvelu oli jo tämän päivän osalta kiinni...............
Minääääääääh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minääääääääh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin siltä henkilöltä, joka niistä koulussa vastaa. Monimuotoon oli 2 polkupaikkaa, päiväopintoihin 4. Moni varmaan ollut samalla minuutilla lomaketta täyttämässä.
Sh monimuotoon oli 4 paikkaa. Moneltako teille on tullut sähköpostiin vahvistusviesti?
Miten voi olla ettei polkuopintoihin pääse jos hakemus on lähtenyt heti ensimmäisellä minuutilla?