Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
3121/3148 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään varasijat päivittyneet?

Vierailija
3122/3148 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä ovat olleet eilen savonlinnan SH lisähaku kokeissa ja onko saatu viestiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3123/3148 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-postia en ole saanut mutta päämäärä -tulokset näkyvät, sain 48 pojoo kasaa, 15, 15 & 18

Vierailija
3124/3148 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinnan sh tuli s-postia

Vierailija
3125/3148 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimian varasijat nousussa..... Onko muita sinne jonottavia? (Sos.)

Vierailija
3126/3148 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin mennä tarkistamaan opintopolun tilanne. Jännittää, sisään pääsy on niin lähellä......

Vierailija
3127/3148 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, ei mulla vaan saimian sos.

Vierailija
3128/3148 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin 12. varasijalta kouluun, siltä mä edelleen selailen tätä ketjua... :D

Vierailija
3129/3148 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylr kirjoitti:

Mä pääsin 12. varasijalta kouluun, siltä mä edelleen selailen tätä ketjua... :D

Onnea! Mä oottelen tietoa avoimesta amk...

Vierailija
3130/3148 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Toivottavasti pääset myös. Mä oisin kans avoimeen menny jos en ois tuonne päässy.

Vierailija
3131/3148 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. varasijalta 1. varasijalle. Siihen se tais tyssätä.

Vierailija
3132/3148 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomennako tulee tulokset pääsikö kouluun vai ei? Terveisin kolmas varasija... Vai saako tietää vasta keskiviikkona aamulla kun opintopolku päivittyy?

Vierailija
3133/3148 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottauduin savonian polkuopinnoissa terkan nimenomaan päiväopintoihin josta tuli jo aijemmin vahvistus että siihen pääsen kuhan maksan maksun. No maksoin ja nyt myöhemmin tuli toinen vahvistus ja siinä lukee että pääsin monimuotoon? Vaikken siihen edes hakenut. Kellään muulla käynyt näin?

Vierailija
3134/3148 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt kouluun. Katkera olen, koska homma jäi kiinni ainoastaan tosta ensikertalaiskiintiöstä. Hakukohteesta riippuen sain 8-12 pistettä enemmän kuin alin hyväksytty, mutta kun nykyään ei ole kyse pääsykokeista vaan siitä, satuitko joskus aiemmin opiskella jotain muuta. Toisen hakukohteen kohdalla olin varasijalla 1., mutta sekään ei riittänyt. Kyllä ottaa päähän, ei niinkään se, etten päässyt, vaan just nää typerät kriteerit. Eri asia, jos olisin töpeksinyt pääsykokeissa, mutta kun en. Ilman aikaisempaa tutkintoa olisin päässyt heittämällä läpi.

Vierailija
3135/3148 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmottauduin savonian polkuopinnoissa terkan nimenomaan päiväopintoihin josta tuli jo aijemmin vahvistus että siihen pääsen kuhan maksan maksun. No maksoin ja nyt myöhemmin tuli toinen vahvistus ja siinä lukee että pääsin monimuotoon? Vaikken siihen edes hakenut. Kellään muulla käynyt näin?

Ei ole käynyt näin, mutta odottelen tietoa Turun amk polkuopinnoista, jossa paikat arvotaan (sh päivätoteutus Salo). Hakuaika loppui 14.12. ja alun perin luki, että tieto tulee ennen 21.12. Kuitenkin nyt kun haku on sulkeutunut, lukee että tieto valituista tulee ennen 31.12. Hermot menee, jos paikat kerran arvotaan, niin mikä siinä kestää...

Vierailija
3136/3148 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt kouluun. Katkera olen, koska homma jäi kiinni ainoastaan tosta ensikertalaiskiintiöstä. Hakukohteesta riippuen sain 8-12 pistettä enemmän kuin alin hyväksytty, mutta kun nykyään ei ole kyse pääsykokeista vaan siitä, satuitko joskus aiemmin opiskella jotain muuta. Toisen hakukohteen kohdalla olin varasijalla 1., mutta sekään ei riittänyt. Kyllä ottaa päähän, ei niinkään se, etten päässyt, vaan just nää typerät kriteerit. Eri asia, jos olisin töpeksinyt pääsykokeissa, mutta kun en. Ilman aikaisempaa tutkintoa olisin päässyt heittämällä läpi.

Ihan mielenkiinnosta : miksi et hakenut polkuopinnoissa sisään?

Pitäiskö valtion maksaa sinulle monta eri tutkintoa?

Kiintiöiden hyvät puolet: nuoret saadaan koulutuksen kautta työelämään jonka johdosta lisää verotuloja - > seuraavien mahdollista opiskella ilmaiseksi.

Vierailija
3137/3148 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko täällä Laureaan sosionomin verkko-opintoihin päässeitä? Miten olette järkänneet asumisen lähipäivien aikana?

Vierailija
3138/3148 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös täällä käy sisäänpäässeet lukemassa?

Kiva olis jakaa kokemuksia koulujen alkamisestakin🙂

Itseä hiukan jännittää ja stressaa maanantainen aloitus.

Monimuotona siis sosionomiksi alan opiskelemaan Joensuussa ja tiedän ettei tule olemaan mitenkään superhelppoa.

Mites muut? Mitkä fiilikset?

Vierailija
3139/3148 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monimuotona siis sosionomiksi alan opiskelemaan Joensuussa ja tiedän ettei tule olemaan mitenkään superhelppoa.

Täällä taustalla myös seuraillaan epäsäännöllisesti tätä ketjua.

Itse pääsin myös monimuotokoulutuksella Lapin AMK:iin.

Ensi viikon keskiviikkona olisi ensimmäiset lähipäivät.

Jännittää hiukan, mutta innolla odotan.

Eniten tällä hetkellä jännittää tulojen muutos ja nyt alkava opintovapaa.

Uskon kuitenkin että tämä on ollut ihan oikea valinta sillä pääsykokeet meni mielestäni hyvin ja silloinkaan ei tullut jännitettyä juuri lainkaan vaan yllättävän itsevarmasti siitäkin selvisin.

Mukava päästä oppimaan uutta ja kohtahan se selviää kuinka tiivistä opiskelu tulee lopulta olemaan.

Vierailija
3140/3148 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo täällä kanssa jännittää kovastikin opinnot, Lappeenrannassa aloitan sh opinnot. Toivottavasti olisi mukavaa porukkaa ryhmässä 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä