SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Siis pystyykö tuolta Päämäärästä tilaamaan/kyseleen jo nuita tuloksia? Mistä tuon salasanan saa selville?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako pistettä piti saada valintakokeesta päästäkseen Kareliaan?
Ensinnäkin mihin linjalle ja paljonko sait pisteitä?
Sosionomi monimuoto, 24
Eli samaan kuin minä.
Alle 30 on hylätty tulos kokeesta.Yksilöhaastattelusta maximipisteet oli 40 ja alle 16pistettä hylkää osion, ryhmätilanteessa maximi 30 ja alle 12pistettä hylkää osion.
Kokeen maximipisteet oli sen 70p.
En ymmärrä mitä tapahtui. Mielestäni meni todella hyvin ja tulos tämä. Mistä ihmeestä jäi kiinni.
Saat nuo tarkemmat pisteet osioista sähköpostilla hakijapalveluista.
Ja siltä Tommilta ens viikolla tarkemman palautteen kun vaan pyydät.
Minä sain 50/70p.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi monimuoto, 24
Eli samaan kuin minä.
Alle 30 on hylätty tulos kokeesta.Yksilöhaastattelusta maximipisteet oli 40 ja alle 16pistettä hylkää osion, ryhmätilanteessa maximi 30 ja alle 12pistettä hylkää osion.
En ymmärrä mitä tapahtui. Mielestäni meni todella hyvin ja tulos tämä. Mistä ihmeestä jäi kiinni.
Saat nuo tarkemmat pisteet osioista sähköpostilla hakijapalveluista.
Ja siltä Tommilta ens viikolla tarkemman palautteen kun vaan pyydät.
Minä sain 50/70p.
Kiitos sinulle tiedosta. Taso on nähtävästi ollut todella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi monimuoto, 24
Eli samaan kuin minä.
Itse pääsin kouluun, mutta silti ihmettelen, miten sain niin huonot pisteet. Omasta mielestä haastattelu ja ryhmäkeskustelu meni kuitenkin tosi hyvin. Saakohan jostain kysyä perusteluja pisteille?
Tosin ehkä kannattaa vaan keskittyy siihen, että pääsin sisään ja antaa asian olla.
Eiks varasijat päivity yleensä n. 12 aikaan ? T. 1. Varasijalla 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi monimuoto, 24
Eli samaan kuin minä.
Alin hyväksytty pistemäärä oli 53p valintakokeesta ja alin hyväksytty yo+valintakoe 65p.
30 valittiin yo+valintakoe ja vain 20 pelkällä valintakoetuloksella.
En tiennyt tuota, että vain 20🙄
14.1 diak Helsinki kutsuu, sosionomi monimuoto. Otin paikan illalla vastaan. Muita tulossa? 🎉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi monimuoto, 24
Eli samaan kuin minä.
Itse pääsin kouluun, mutta silti ihmettelen, miten sain niin huonot pisteet. Omasta mielestä haastattelu ja ryhmäkeskustelu meni kuitenkin tosi hyvin. Saakohan jostain kysyä perusteluja pisteille?
Tosin ehkä kannattaa vaan keskittyy siihen, että pääsin sisään ja antaa asian olla.
Hakijapalvelusta saa tarkemmat pisteet osioista. Paljonko sait pisteitä?
Sain Metropolian ensihoidon monimuoto-opintojen valintapisteitä seuraavasti:
- todistusvalinta, 28, alin hyväksytty 29
- valintakoe 61.25, alin hyväksytty 59.75
Koska ensihoito oli minulle vasta 2. hakukohde ja sain 1. kohteestani Laureasta paikan, ensihoidon hakuni peruuntuu automaattisesti.
Mutta jos en olisi saanut Laurean paikkaa, olisinko päässyt Metropoliaan sisälle?
Ei ole vieläkään tullu sähköpostia. Lapin amk sosionomia monimuotoon hain. Opintopolkuun kirjauduin ja ihan jäätävät varasijanumerot. Esivalintakoe meni todella hyvin ja luulin varsinaisenkin menneen. Suoraan sanoen todella pettyny ja surullinen olen.... :(
Mites varasijat onko liikkuneet
Vierailija kirjoitti:
Koska ensihoito oli minulle vasta 2. hakukohde ja sain 1. kohteestani Laureasta paikan, ensihoidon hakuni peruuntuu automaattisesti.
Mutta jos en olisi saanut Laurean paikkaa, olisinko päässyt Metropoliaan sisälle?
Olisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit
No nyt vähän harmittaa... Ensihoito olisi ehkä sittenkin ollut mielenkiintoisempi kuin 1. paikkani turvallisuusjohtamisessa. Vaihtaa kun ei ilmeisesti voi...
Kaikille lohdutukseksi, jotka ei nyt tämän syksyn hauissa päässeet – itse hain (muutamaan eri kohteeseen) kuutena vuotena peräkkäin, ja nyt vasta tärppäsi. Viimeisen kahden vuoden hauissa en itse todellakaan ymmärrä, mikä meni pieleen. Omasta mielestä menivät hyvin, mutta varasijoille jäätiin. Ei kannata lannistua, eikä antaa epäilyksille sijaa. Eikä kuunnella ketään vääräleukaa, joka miettii, että ehkä opiskelut ei sitten ole "mun juttu". Tsemppiä vaan ja kohti kevään hakuja!
Vierailija kirjoitti:
Eiks varasijat päivity yleensä n. 12 aikaan ? T. 1. Varasijalla 😳
Mulle sanottiin hakijapalveluista että aamuisin aina päivittyy mutta en sitten tiedä..
Vierailija kirjoitti:
Kaikille lohdutukseksi, jotka ei nyt tämän syksyn hauissa päässeet – itse hain (muutamaan eri kohteeseen) kuutena vuotena peräkkäin, ja nyt vasta tärppäsi. Viimeisen kahden vuoden hauissa en itse todellakaan ymmärrä, mikä meni pieleen. Omasta mielestä menivät hyvin, mutta varasijoille jäätiin. Ei kannata lannistua, eikä antaa epäilyksille sijaa. Eikä kuunnella ketään vääräleukaa, joka miettii, että ehkä opiskelut ei sitten ole "mun juttu". Tsemppiä vaan ja kohti kevään hakuja!
Jos niitä, joilla pääsykokeet on menneet hyvin, on esim. 60 ja paikkoja silti vain 40, niin väkisinhän siinä karsiutuu myös niitä hyvinpärjänneitä. Tuuripeliähän näissä on myös mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi monimuoto, 24
Eli samaan kuin minä.
En tiedä onko vain legendaa, mutta kuulin joskus, että haastattelussa tarkkailtaisiin myös kehonkieltä. Eli esim jos vaikka kädet puuhkassa = huono juttu, ja pisteet vähenee.
Mutta kuten sanottu, varma tästä en ole.
Onks varasijat liikkunu tänään kenelläkään?
Vierailija kirjoitti:
Mulla Päämäärän yhteispisteet itse laskettuna ihan eri kuin mitä he on laittaneet kokonaispistemääräksi, vaikka otan huomioon hyvän suorituksen +10 pistettä. Onko laskettu väärin vai onko skaalattu loppupisteet?? He eivät vastaa sieltä tähän aikaan.
Vastaan omaan kysymykseeni jos jotakuta muuta mietityttää omat ihmeellisen korkeat pisteet. Eli he vastasivat että antavat parhaille hakijoille enemmänkin ekstrapisteitä kuin sen aiemmin mainitun 10p. Korjasivat tiedon kuulemma lomakkeeseenkin ettei muutkin hämmentyisi. Eli jos olet saanut kokeesta vaikkapa 50p niin loppupisteesi voivat olla silti vaikka täydet 70p koska olet ollut parhaimmistoa. Ja kannattaa joka tapauksessa ostaa se maksullinen palaute, siitä oppii itsestään ja ominaisuuksistaan. :)