Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
2741/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin kouluun, mutta silti ihmettelen, miten sain niin huonot pisteet. Omasta mielestä haastattelu ja ryhmäkeskustelu meni kuitenkin tosi hyvin. Saakohan jostain kysyä perusteluja pisteille?

Tosin ehkä kannattaa vaan keskittyy siihen, että pääsin sisään ja antaa asian olla.

En tiedä onko vain legendaa, mutta kuulin joskus, että haastattelussa tarkkailtaisiin myös kehonkieltä. Eli esim jos vaikka kädet puuhkassa = huono juttu, ja pisteet vähenee.

Mutta kuten sanottu, varma tästä en ole.

Itse kävin Laureassa sosionomin kokeessa, joka oli lähinnä haastattelua ja keskustelua. Pääsin sisään ja kyllä kiinnitin huomiota kehonkieleen. Käsiä tms. En hirveästi miettinyt, mutta pyrin katsomaan haastattelijoita silmiin, istua selkä suorassa, mutta rennosti jne. olematta creepy kuitenkaan. :)

En tiedä yhtään oliko tällä vaikutusta, mutta villi veikkaus, että oli. Kommunikaatiokyky, yhteistyökyky, se että kuuntelee muita keskustelijoita ja antaa heille tilaa sekä noudattaa tehtävänantoa voivat olla yllättävän tärkeitä, jopa tärkeämpiä kuin itse vastaus. Näin luulisin.

Vierailija
2742/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks varasijat liikkunu tänään kenelläkään?

Ei mulla ainakaan☹️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2743/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mullakaa😭😭😭

Vierailija
2744/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei oo varmaan ees opintopolku päivittynyt tänään

Vierailija
2745/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kysynyt LPR ensihoidon alimpia pisteitä????

Vierailija
2746/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku Metropolian sh-linjan päivätoteutuksen alimpia hyväksyttyjä pisteitä todistus+pääsykoe? Olis kiva tietää oliko omat pisteet hilkulla vai ei.

Vierailija
2747/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pisteet liikkuneet tänään. Kuumottaa varasija 1...

Vierailija
2748/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täältä saa vertaistukea. Ei tarvitse yksin jännätä...

Vierailija
2749/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä D: mut eiköhän me vie nousta!

Vierailija
2750/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo pidetään peukut pystyssä! Oli aluksi varasija 2 ja nyt eilen sitten 1. Harmittaa vielä enemmän jos ei saa paikkaa ja toinen jalka jo oven välissä, näin lähellä! Tsemppiä!

Hei tulkaa kertomaan heti jos päivittynyt niin ei tarvitse käyttää koko pankin tunnistuslistaa ja käydä kaikkien tunnin välein. Jos joku huomaa päivittyneet niin tänne kertomaan! Mä tulin eilen.

Vierailija
2751/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma mutta olen ei-ensikertalainen joten vähän epätodennäköisenä pidän että pääsen. 🤔

Vierailija
2752/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo pidetään peukut pystyssä! Oli aluksi varasija 2 ja nyt eilen sitten 1. Harmittaa vielä enemmän jos ei saa paikkaa ja toinen jalka jo oven välissä, näin lähellä! Tsemppiä!

Hei tulkaa kertomaan heti jos päivittynyt niin ei tarvitse käyttää koko pankin tunnistuslistaa ja käydä kaikkien tunnin välein. Jos joku huomaa päivittyneet niin tänne kertomaan! Mä tulin eilen.

Joo itse kelasin kattoo yhden maissa, kun kuulema op päivittyy aamupäivällä.

Vierailija
2753/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma mutta olen ei-ensikertalainen joten vähän epätodennäköisenä pidän että pääsen. 🤔

Mitä tuo ei-ensikertalaisuus tarkoittaa? Väheneekö pisteet, jos hakee toista kertaa vai mitä?

Vierailija
2754/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri juuri katsomassa klo 11.55 eikä ollut päivittynyt.

Vierailija
2755/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkota ettei oo päivittyneett jos et oo ite päässy lähenmäs

Vierailija
2756/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo ei-ensikertalaisuus tarkoittaa? Väheneekö pisteet, jos hakee toista kertaa vai mitä?

Ammattikorkeakouluilla on lain velvoittama ensikertalaiskiintiö, eli aloituspaikoista pitää muistaakseni 80% olla varattuna ensikertalaisille (ei aiempaa AMK-tutkintoa tai 2004 jälkeen vastaanotettua AMK-paikkaa). Nyt tässä mietin kun olen 1.varasijalla, onko ensikertalaisille ja ei-ensikertalaisille omat jonot vai saanko paikan jos kuka tahansa jättää opiskelupaikkansa vastaanottamatta.

Vierailija
2757/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vähene. On vain pienempi kiintiö kuin ensikertalaisille

Vierailija
2758/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakouluilla on lain velvoittama ensikertalaiskiintiö, eli aloituspaikoista pitää muistaakseni 80% olla varattuna ensikertalaisille (ei aiempaa AMK-tutkintoa tai 2004 jälkeen vastaanotettua AMK-paikkaa). Nyt tässä mietin kun olen 1.varasijalla, onko ensikertalaisille ja ei-ensikertalaisille omat jonot vai saanko paikan jos kuka tahansa jättää opiskelupaikkansa vastaanottamatta.

Mulla sama tilanne, mutta ymmärsin että vain jos ei-ensikertalainen peruu, voi paikan saada

Vierailija
2759/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on musta niin epistä tää ensikertalaiskiintiö :(

T. Sosionomi (amk)

Vierailija
2760/3148 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkota ettei oo päivittyneett jos et oo ite päässy lähenmäs

No onko kellään sitten liikkunut.