Muita äitejä, jotka ovat jatkuvasti piilov*ttuilun kohteena?
Tässä viimeisen vuoden aikana on alkanut mies piilov*ttuilemaan minulle milloin mistäkin. Ja saanut kolme teiniä harrastamaan samaa.
Aivan sama mitä sanon tai teen, niin joka ikisestä asiasta saavat aikaan "vitsin". Olen tästä huomauttanut monta kertaa, ettei se tunnu kivalta olla jatkuvasti pilkan kohteena. Pahin on miehen ADHD - esiteini, laiska kuin mikä, pääkopassa ei toimi mikään eikä käytöstavoista ole tietoakaan.
Monta kertaa olen lähtenyt kotoa pois etten täysin menetä hermojani koko sakkiin, myös omiini, tosin he osaavat lopettaa ajoissa ja kerta sanomisella, mies ja lapsensa taas eivät osaa.
Henkisesti todella kuormittavaa ja olen sanonutkin jo, ellei ala käytös muuttumaan, se on eron paikka.
Minä olen huumorintajuton, kun asioista huomautan ja otan "vitsit" itseeni.
Kuka oikeasti jaksaisi olla loputtomiin "vitsailun" kohteena?
Entisenä koulukiusattuna joka ikinen kerta vanhat haavat alkavat aueta.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan AP:n pärjäävän hyvinkin ihmisten kanssa. Muut tekevät elämästä helvettiä. En minäkään jaksaisi.
Fiksu jättää sanomatta ja ei alennu samalle tasolle kuin muita loukkaavat ihmiset.
No eihän pärjää, jos valitsemansa uusperhekuviokin oli liian haastava. Ei saa lasta kuriin tai ottaa kaiken itseensä. Hyvä maalitaulu typerille teineille.
AP alentuisi haukkumaan lasta vastavuoroisesti?
Et voi olla tosissasi.Lainasitkohan nyt väärää tekstiä?
En lainannut.
Olet siis sitä mieltä että AP:n tulisi sitten sanoa lapselle jotain hänen puutteestaan?
Jos AP on jo sanonut monta kertaa vittuilusta tuloksetta, niin alkaa olla jo keinot vähissä ja jos mies vielä tekee aivan samaa. AP sanoi, että omansa osaavat lopettaa, mutta tämä kaksikko ei.
Lapsille ainakin selkeät rajat, eli seuraaviin vittuiluihin tiukasti "Sinä lopetat minun haukkumiseni NYT. Kotona ei kenenkään pidä joutua kuuntelemaan haukkumista, vai haluatko että minäkin alkaisin haukkumasn sinua? Ja jos sinä et kunnioita minua sen vertaa ettet voi olla haukkumatta, niin turha pyytää minulta enää koskaan viikorahaa tai muuta ylimääräistä".
Jos meillä lapsi lällättelisi tuollaista minulle, niin lähtisi eka viikkorahat, sen jälkeen muita etuja yksitellen niin, että lopulta saisi enää sen lain vaatiman huollon, ei yhtään mitään muuta. Siinä voisi sitten pohtia, että oliko vittuilut sen arvoista.
Itse sanoin taannoin yhtä huonosti käyttäytyvälle kakaralle että tämä aivoton kääpiö. Hitto että mamma suuttui. ADHD ei ole syy huonolle käytökselle, ne käytöstavat pitää takoa lasten päähän, oli sitten mikä tahansa päänvamma.
Mutta niinhän sitä sanotaan, ettei vika ole iso, kun se on päässä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille ainakin selkeät rajat, eli seuraaviin vittuiluihin tiukasti "Sinä lopetat minun haukkumiseni NYT. Kotona ei kenenkään pidä joutua kuuntelemaan haukkumista, vai haluatko että minäkin alkaisin haukkumasn sinua? Ja jos sinä et kunnioita minua sen vertaa ettet voi olla haukkumatta, niin turha pyytää minulta enää koskaan viikorahaa tai muuta ylimääräistä".
Jos meillä lapsi lällättelisi tuollaista minulle, niin lähtisi eka viikkorahat, sen jälkeen muita etuja yksitellen niin, että lopulta saisi enää sen lain vaatiman huollon, ei yhtään mitään muuta. Siinä voisi sitten pohtia, että oliko vittuilut sen arvoista.
Puhelimen voisin takavarikoida. Se on henki ja elämä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ei ole empatiakykyä ollenkaan. Se on hauskaa vittuilla muille, mutta entä kun itse saavat saavilla takaisin?
Ei ole enää niin kivaa ja suututaan, sekä vedotaan sitten siihen ettei toisella olisi huumorintajua ollenkaan.
Harvemmin noita loukkauksia "vitsillä" heittävät miehet itse kestävät samaa. Itseltäni tulee kuin apteekin hyllyltä yhtä loukkaavaa "läppää", jos joku minulle sellaista heittää, ja tähän mennessä nuo kaikki törkyturpamiehet ovat loukkaantuneet verisesti saatuaan samaa laatua takaisin.
Jälkikäteen puhuttu ja kyselty, että miksi olen niin ilkeä heille 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ei ole empatiakykyä ollenkaan. Se on hauskaa vittuilla muille, mutta entä kun itse saavat saavilla takaisin?
Ei ole enää niin kivaa ja suututaan, sekä vedotaan sitten siihen ettei toisella olisi huumorintajua ollenkaan.Harvemmin noita loukkauksia "vitsillä" heittävät miehet itse kestävät samaa. Itseltäni tulee kuin apteekin hyllyltä yhtä loukkaavaa "läppää", jos joku minulle sellaista heittää, ja tähän mennessä nuo kaikki törkyturpamiehet ovat loukkaantuneet verisesti saatuaan samaa laatua takaisin.
Totta. Sitten ollaan toisinaan nyrkit ojossa, kun muuhun ei enää kyetä.
Mies harrastaa henkistä väkivaltaa ja lapset oppivat samaan hänen esimerkistään.
Ei tarvitse kauan arvailla, mihin miehen ensimmäinen liitto kaatui.
Oma mieheni uuspeeheessä aloitti yhtäkkiä häiden jälkeen vastaavan, aiemmin ei ollut tehnyt sitä kertaakaan, kunnes siis häämatkalla aloitti. Se paheni vaan ja muuttui yhdeksi kunnon solvausryöpyksi puolen vuoden päästä. Asunto oli minun, joten totesin miehelle, että mittani on täysi ja hänen pitää lähteä pois. Annoin mukaan väkivaltaiselle miehelle suunnattua terapiakirjallisuutta. Lähti ja tuli muutaman päivän päästä takaisin ja oli taas ihan normaali. Tästä on nyt muutama vuosi ja välillä tulee ongelmia kuten hän saattaa mykkäkouluilla tai häipätä yhtäkkiä jonnekin vihaisena tai lievää piilov1ttuilua, eli ei se ole kokonaan kadonnut.
Teini-ikäinen poikani alkoi seurata mallia ja puhua samoin. Nyt on tosin vaikea hahmottaa, mikä on normaalia teiniv1ttuilua ja mikä oppia tuosta.
Välillä menee paremmin ja välillä on huonompia pätkiä. Itsetuntoni on heikentynyt, vaikka pahin karsiutui. Koen että miesv1ttuilee muös esim äänensävyillä tai ilmeillä, mutta niihin on vaikea puuttua. Viime viikonloppuna olimme kylässä, nurkan takana kun muut eivät olleet lähell, mies nauroi ystävällisen huvittuneesti ja halasi ja sanoi samalla, että kenkäni ovat rumat. On vaikea reagoida v1ttuiluun, jossa yhdistyy positiivinen ja negatiivinen viesti.
Eli ap ehkä sun kannattaisi erota nyt suoraan, kun mies on alkanut paljastaa todellisen karvansa. Ei se tuosta enää ikinä kokonaan hyväksi muutu.
Minä jättäisin heidät oman onnensa nojaan koko sakin. Ei tuollaista tarvitse kenenkään kestää ja sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää niin kivaa ja suututaan, sekä vedotaan sitten siihen ettei toisella olisi huumorintajua ollenkaan.Harvemmin noita loukkauksia "vitsillä" heittävät miehet itse kestävät samaa. Itseltäni tulee kuin apteekin hyllyltä yhtä loukkaavaa "läppää", jos joku minulle sellaista heittää, ja tähän mennessä nuo kaikki törkyturpamiehet ovat loukkaantuneet verisesti saatuaan samaa laatua takaisin.
Minulla onneksi nuo olleet miehen tuttavia, niin eivät ole kehdanneet kimppuun käydä. Mutta yksi suuttui ihan totaalisesti ja ärhenteli miehelleni, että miten voi olla näin umpi-ilkeän akan kanssa 😁
Mies oli vain tyytyväinen, kun pidin puoleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla onneksi nuo olleet miehen tuttavia, niin eivät ole kehdanneet kimppuun käydä. Mutta yksi suuttui ihan totaalisesti ja ärhenteli miehelleni, että miten voi olla näin umpi-ilkeän akan kanssa 😁
Mies oli vain tyytyväinen, kun pidin puoleni.
Niinhän se menee, että kun puoliasi pidät, sinä olet se ilkeä ihminen välittömästi 😂
Henkisesti terve ihminen ei tee pilkkaa muista, ei heidän ulkonäöstään, vaatteistaan, mistään.
Henkisesti epävakaa ihminen taas tekee tunteakseen itsensä muita paremmaksi, vaikka itse on heikkolahjainen monella tavalla.
Ainoa joka auttaa; ero ukosta ja omien kakaroitten kanssa oma elämä. Usko minua!
Kerran, kun tekemääni ruokaa alkoivat arvostella, olin kaikkien toiveesta tehnyt makaronilaatikon, keräsin lautaset pois, viskoin ne roskikseen niine hyvineen ja heitin lopun laatikon koiralle. Ennen lähtöä asunnosta, totesin, että tästä lähin syötte sitten kynsiänne.
Sen jälkeen ei ole ruuasta valitettu.
Hermot menivät totaalisesti.
Muutoin olen rauhallinen ja en hermostu helposti, mutta tuolloin meni kuppi nurin täysin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kerran, kun tekemääni ruokaa alkoivat arvostella, olin kaikkien toiveesta tehnyt makaronilaatikon, keräsin lautaset pois, viskoin ne roskikseen niine hyvineen ja heitin lopun laatikon koiralle. Ennen lähtöä asunnosta, totesin, että tästä lähin syötte sitten kynsiänne.
Sen jälkeen ei ole ruuasta valitettu.
Hermot menivät totaalisesti.
Muutoin olen rauhallinen ja en hermostu helposti, mutta tuolloin meni kuppi nurin täysin.AP
Juuri noin! 👌
Pidät puolesi ja näytät, ettet ole jokin kotipiika.
Kuulostaa kyllä tosi inhottavalta toiminnalta. On totaalisesti karannu mopo käsistä näillä. Mun mieheni sanoo kans joskus inhottavasti mutta kun vastaan samalla mitalla niin hän loukkaantuu.. oon vasta muutama vuosi sitten alannut "pitämään puoliani". Takana melkein 24 avioliittovuotta.
Pitäkää semmonen veetuiluhetki. Kaikki saa sanoa vuorotellen. Huumorimielessä. Kestäisköhän miehes🤔?
Anna kun arvaan, että riitatilanteissa mies on se, joka vetää erokortin heti esiin, kun saamansa palaute ei ole mieluisaa. Ja villi veikkaukseni on, että ero tulisi miehelle aivan puskista ja yllätyksenä, koska hänessähän ei mitään vikaa tietenkään ole ja suhde ollut mielestään hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää semmonen veetuiluhetki. Kaikki saa sanoa vuorotellen. Huumorimielessä. Kestäisköhän miehes🤔?
Enpä usko että kestäisi.
AP
Äitini oli tuollainen kun asuin vielä vanhempien luona. Jatkuvaa solvaamista ja nälvimistä. Kertaakaan en mennyt "leikkiin" mukaan, mikä ilmeisesti ärsytti häntä. Nyt vannhempana ihmettelee miksen pidä yhteyttä. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ei ole enää niin kivaa ja suututaan, sekä vedotaan sitten siihen ettei toisella olisi huumorintajua ollenkaan.