Muita äitejä, jotka ovat jatkuvasti piilov*ttuilun kohteena?
Tässä viimeisen vuoden aikana on alkanut mies piilov*ttuilemaan minulle milloin mistäkin. Ja saanut kolme teiniä harrastamaan samaa.
Aivan sama mitä sanon tai teen, niin joka ikisestä asiasta saavat aikaan "vitsin". Olen tästä huomauttanut monta kertaa, ettei se tunnu kivalta olla jatkuvasti pilkan kohteena. Pahin on miehen ADHD - esiteini, laiska kuin mikä, pääkopassa ei toimi mikään eikä käytöstavoista ole tietoakaan.
Monta kertaa olen lähtenyt kotoa pois etten täysin menetä hermojani koko sakkiin, myös omiini, tosin he osaavat lopettaa ajoissa ja kerta sanomisella, mies ja lapsensa taas eivät osaa.
Henkisesti todella kuormittavaa ja olen sanonutkin jo, ellei ala käytös muuttumaan, se on eron paikka.
Minä olen huumorintajuton, kun asioista huomautan ja otan "vitsit" itseeni.
Kuka oikeasti jaksaisi olla loputtomiin "vitsailun" kohteena?
Entisenä koulukiusattuna joka ikinen kerta vanhat haavat alkavat aueta.
Kommentit (88)
Jotenkin on jälleen se tunne, kun ei tekemäni eväät kelpaa -.-
AP
Omat lähtivät isälleen ja tämä nirso nirppis jäi tänne *huoh*
AP
Vierailija kirjoitti:
Omat lähtivät isälleen ja tämä nirso nirppis jäi tänne *huoh*
AP
Kuulostaa siltä, että tekee jo tahallaan ettei ruoka kelpaa, jotta löytää syyn käyttäytyä huonosti ja olla veemäinen sinua kohtaan :(
Herkut laitoin piiloon. Kärsikööt ilman herkkujaan. Uloskaan ei mene.
AP
Seuraavasta lähtis kyllä ukko ja lapsensa mäkeen. En kyllä itse olisi enää hiljaa edes siitä lapsen adhd:stä.
Mä olen huomannut useita piilovittuilijoita tuntevana, että näitä paljon viljelevät voivat itse huonosti. Silloin tällöin harvakseltaanhan nämä voisikin ottaa hjuumorina, mutta suurina määrinä kyse on passiivisaggressiivisuudesta. Mies purkaa omaa huonoa oloaan sinuun, ehkä jopa tiedostamattaan. Voiko johtua adhd-lapsesta tuo huono olo? Se on kuitenkin vanhemmalle kova paikka huomata, että nepsylapsi ilman oikeita apukeinoja (tälläkään lapsella ei kuulosta olevan hoito kohdallaan) on vaikea, koska mitkään perinteiset kasvatuskeinot eivät auta. Nepsylapsi puolestaan reagoi voimakkaasti häiriköiden, jos ja kun vaistoaa ympäristössään jännitteitä. Jännitys ja hermostuneisuus purkautuu huonona käytöksenä, jos sitä ei osaa kanavoida oikein.
Mä olin koko lapsuuden halveksunnan ja "vitsailun" kohde. Tätä harjoittivat 2 isoveljeäni, äiti ei koskaan kieltänyt vaan usein nauroi mukana. Jatkuvaa ilkkumista ja irvailua kaikesta mitä tein tai en tehnyt. Tätä jatkui kunnes hankkiuduin koulukotiin, olin silloin 14-v.
Olen nyt 31-v, en ole tekemisissä veljiini. Joskus laitan jouluntoivotukset, joskus en. Vieläkin kamppailen sen kanssa, etten pistäisi koko ajan muka vitsillä itseäni alas päin ja etten aina vähättelisi itseäni.
Ap, lähde pois. Hirveä ympäristö elää. Ota ne omat lapsesi mukaan ja kasvata kunnollisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut useita piilovittuilijoita tuntevana, että näitä paljon viljelevät voivat itse huonosti. Silloin tällöin harvakseltaanhan nämä voisikin ottaa hjuumorina, mutta suurina määrinä kyse on passiivisaggressiivisuudesta. Mies purkaa omaa huonoa oloaan sinuun, ehkä jopa tiedostamattaan. Voiko johtua adhd-lapsesta tuo huono olo? Se on kuitenkin vanhemmalle kova paikka huomata, että nepsylapsi ilman oikeita apukeinoja (tälläkään lapsella ei kuulosta olevan hoito kohdallaan) on vaikea, koska mitkään perinteiset kasvatuskeinot eivät auta. Nepsylapsi puolestaan reagoi voimakkaasti häiriköiden, jos ja kun vaistoaa ympäristössään jännitteitä. Jännitys ja hermostuneisuus purkautuu huonona käytöksenä, jos sitä ei osaa kanavoida oikein.
"Unohtaa" ottaa lääkkeet. Ei muista mitään.
AP
Tuo eväiden syömättömyyskin on oire jostain muusta. Ota selvää adhd:sta, niin opit tunnistamaan lapsen tarpeet ja käsittelemään häntä. Lapsi ei itsekään tiedä, mistä oireena johtuu, joten ei osaa ratkaista pattitilannetta. Kokeile esim. Laittaa eväät värikkäälle lautaselle/alustalle, jolloin huomio keskittyy ruokaan. Sammuta kaikki ylimääräiset valot esim. verhoilla jos aurinko paistaa, että tulisi sopivan hämärää. Laita radio päälle taustalle (ei televisiot), älä katso lasta, poistu vaikka huoneesta tai keskitys omaan tekemiseen. Lapsi rauhoittuu itsekseen.
Muista et lapsen nirsoilu ei johdu sinusta, vaan hänen aivonsa saavat joko liikaa tai vääränlaisia aistiärsykkeitä, ettei pysty keskittymään ruokailuun. Adhd lapsi vaistoaa kyllä herkästi, jos hänestä ei pidetä. Vaikka et sanoisi mitään, hän tietää mitä ajattelet hänestä. Hän näkee sen naamastasi ja reagoi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo eväiden syömättömyyskin on oire jostain muusta. Ota selvää adhd:sta, niin opit tunnistamaan lapsen tarpeet ja käsittelemään häntä. Lapsi ei itsekään tiedä, mistä oireena johtuu, joten ei osaa ratkaista pattitilannetta. Kokeile esim. Laittaa eväät värikkäälle lautaselle/alustalle, jolloin huomio keskittyy ruokaan. Sammuta kaikki ylimääräiset valot esim. verhoilla jos aurinko paistaa, että tulisi sopivan hämärää. Laita radio päälle taustalle (ei televisiot), älä katso lasta, poistu vaikka huoneesta tai keskitys omaan tekemiseen. Lapsi rauhoittuu itsekseen.
Muista et lapsen nirsoilu ei johdu sinusta, vaan hänen aivonsa saavat joko liikaa tai vääränlaisia aistiärsykkeitä, ettei pysty keskittymään ruokailuun. Adhd lapsi vaistoaa kyllä herkästi, jos hänestä ei pidetä. Vaikka et sanoisi mitään, hän tietää mitä ajattelet hänestä. Hän näkee sen naamastasi ja reagoi siihen.
Puhelin juurtunut käteen kiinni. Se melkein kuolee kun sen otat pois siltä. Se on vaan tottunut roskaruokaan kun äidillään ollut. Ja siellä saa vetää herkkujakin ruuan sijasta.
AP
Nyt sitten poika tempun teki. Lähti ulos, soitti mummolleen ja mummonsa oli heti pitsaa ehdottanut, tyyppi tulee herkkukassin kanssa takaisin. Mulle jo riittää tuo perseily. Nyt sitten murjottaa kun ärähdin asiasta. Ihan sama.
AP
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten poika tempun teki. Lähti ulos, soitti mummolleen ja mummonsa oli heti pitsaa ehdottanut, tyyppi tulee herkkukassin kanssa takaisin. Mulle jo riittää tuo perseily. Nyt sitten murjottaa kun ärähdin asiasta. Ihan sama.
AP
Ei näköjään ole mitään kunnioitusta vanhempaa kohtaan. Eikä tuota kyllä millään adhdlla selitetä enää mitenkään.
Ennen viuhui vyöt, koivuniemen herra ja tukkapölly. Enää ei kurinpito ole sallittua mitenkään, tai on, lepsuin keinoin joista ei ole mitään hyötyä.
Ei ole äitipuolen rooli helppo. Ja aivan suotta sitä aina sanotaan että äitipuolet ovat ilkeitä. Usein ne biologiset äidit ja näiden äidit eli mummot jauhavat ties mitä paskaa lapsen päähän. Ja ei ihme sitten ole, kun nämä lapset ovat törmäyskurssilla äitipuolien kanssa yhtenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ei ole empatiakykyä ollenkaan. Se on hauskaa vittuilla muille, mutta entä kun itse saavat saavilla takaisin?
Ei ole enää niin kivaa ja suututaan, sekä vedotaan sitten siihen ettei toisella olisi huumorintajua ollenkaan.Harvemmin noita loukkauksia "vitsillä" heittävät miehet itse kestävät samaa. Itseltäni tulee kuin apteekin hyllyltä yhtä loukkaavaa "läppää", jos joku minulle sellaista heittää, ja tähän mennessä nuo kaikki törkyturpamiehet ovat loukkaantuneet verisesti saatuaan samaa laatua takaisin.
Jälkikäteen puhuttu ja kyselty, että miksi olen niin ilkeä heille 👍
Totta. Sitten ollaan toisinaan nyrkit ojossa, kun muuhun ei enää kyetä.
Minulla onneksi nuo olleet miehen tuttavia, niin eivät ole kehdanneet kimppuun käydä. Mutta yksi suuttui ihan totaalisesti ja ärhenteli miehelleni, että miten voi olla näin umpi-ilkeän akan kanssa 😁
Mies oli vain tyytyväinen, kun pidin puoleni.Niinhän se menee, että kun puoliasi pidät, sinä olet se ilkeä ihminen välittömästi 😂
Näkeehän sen täällä palstallakin. Miehet kirjoittavat naisista erittäin rumasti. Kun heille vastaa esim. tilastotiedoilla tai muilla faktoilla, johan on miesvihasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mies harrastaa henkistä väkivaltaa ja lapset oppivat samaan hänen esimerkistään.
Ei tarvitse kauan arvailla, mihin miehen ensimmäinen liitto kaatui.Oma mieheni uuspeeheessä aloitti yhtäkkiä häiden jälkeen vastaavan, aiemmin ei ollut tehnyt sitä kertaakaan, kunnes siis häämatkalla aloitti. Se paheni vaan ja muuttui yhdeksi kunnon solvausryöpyksi puolen vuoden päästä. Asunto oli minun, joten totesin miehelle, että mittani on täysi ja hänen pitää lähteä pois. Annoin mukaan väkivaltaiselle miehelle suunnattua terapiakirjallisuutta. Lähti ja tuli muutaman päivän päästä takaisin ja oli taas ihan normaali. Tästä on nyt muutama vuosi ja välillä tulee ongelmia kuten hän saattaa mykkäkouluilla tai häipätä yhtäkkiä jonnekin vihaisena tai lievää piilov1ttuilua, eli ei se ole kokonaan kadonnut.
Teini-ikäinen poikani alkoi seurata mallia ja puhua samoin. Nyt on tosin vaikea hahmottaa, mikä on normaalia teiniv1ttuilua ja mikä oppia tuosta.
Välillä menee paremmin ja välillä on huonompia pätkiä. Itsetuntoni on heikentynyt, vaikka pahin karsiutui. Koen että miesv1ttuilee muös esim äänensävyillä tai ilmeillä, mutta niihin on vaikea puuttua. Viime viikonloppuna olimme kylässä, nurkan takana kun muut eivät olleet lähell, mies nauroi ystävällisen huvittuneesti ja halasi ja sanoi samalla, että kenkäni ovat rumat. On vaikea reagoida v1ttuiluun, jossa yhdistyy positiivinen ja negatiivinen viesti.
Eli ap ehkä sun kannattaisi erota nyt suoraan, kun mies on alkanut paljastaa todellisen karvansa. Ei se tuosta enää ikinä kokonaan hyväksi muutu.
Tämän kirjoittajahan ei ollut ap, mutta tuollainen positiivisen ja negatiivisen sekoittaminen kuulostaa kyllä narsistin toiminnalta.
Sitten vielä poika mustamaalaa minua äitilleen ja mummolleen. Ulos meni vain sen takia että saa mummon ostamaan tälle herkkuja. Laittoi viestiä että voiko mennä pitsalle vaikka olin ruokaa tehnyt.
AP
Kun kerta olen niin huono ja teen huonoa ruokaa, lähden pois joka kerta, kun meille tulee.
Miettii sitten ketä mustamaalata mummokullalleen, jonka ei tosiaankaan kannattaisi enempää pikaruokaa vetää ja äidilleen, joka on sossupummina ikänsä elänyt ja muiden lompakoilla loisinut.
AP
Ne on kateellisia sulle! Mulle tuntemattomat ihmiset sanovat päin naamaa rumia ja näyttävät käsimerkkejä. Kateutta se vaan on ja joidenkin osalta pahuutta.