Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäin tuntemasi ihminen? Millaista työtä tekee, millaista elämää viettää?

Vierailija
04.07.2018 |

Tunnen itse kaksi hyvin älykästä ihmistä. Kummatkin on Mensan testeillä mitattu. Toisen ÄO on 148. Lukee paljon, tekee kaikenlaista hanttihommaa. Välillä tienaa mukavia summia nettipokerilla. Harrastaa kehonrakennusta ja on kirjoittanut aiheesta pari kirjaa. Naimaton. Erittäin sydämellinen ja ihana ihminen. Toisen mitattu ÄO on 155-160 (eri aikoina useammalla kerralla mitattuna). Energiapakkaus, tekee töitä IT-alalla (en ihan tarkkaan edes tiedä mitä), osaa kaikkea käytännöllistä (rakentaa, remontoi, metsästää, urheilee - on hyvä monissa lajeissa), perheellinen, hieman äkkiväärä ja hankala tyyppi.

Kommentit (843)

Vierailija
221/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on monenlaista. Itse pidän älykkäänä henkilönä sellaista, joka omaa luovaa, käytännöllistä ja analyyttista älyä. Ajattelen, että yleisälykkyyden yhtenä keskeisenä elementtinä on myös intrapsyykkinen ja interpsyykkinen älykkyys eli kyky tarkastella omia ja muiden tunteita. Mikäli sosiaalisessa lahjakkuudessa on puutteita, on se usein vakava este kokonaisvaltaiselle älykkyyden ilmenemiselle tai ehkä silloin pitäisi puhua ennemminkin viisaudesta. Joku voi olla lahjakas kielellisesti toinen matemaattisesti tai liikunnallisesti. Yhteiskunnassa helposti arvostetaan tiettyjä lahjakkuuden lajeja enemmän.

Vierailija
222/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa kotimaisia elokuvia menestyksekkäästi. Liiankin älykäs, saaden lokaa niskaan kehittämistään metodeista ns. keskivertonäyttelijöiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen älykkäämpi kuin kukaan tuntemani henkilö. Mensan virallisilla testeillä mitattuna ja tulos reilusti korkeampi kuin ap:n mainitsemat.

En halua kertoa työstäni muuta kuin sen, että käyn töissä ja olen naisten halveksima kaikille kiltti ja ystävällinen mies. Koulussa sain kolmasti hymypojan ja olen työpaikoillakin pidetty työtoveri mutta läheisempää suhdetta en saa.

Väitätkö, että naisille kelpaa vain ilkeä ja epäystävällinen mies?

Onko sinulla miespuolisia kavereita, jotka elävät heteroparisuhteessa? Ovatko kaverisi ilkeitä ja epäystävällisiä?

Minä väitä, että se ominaisuus joka saa naiset karttelemaan joitakin miehiä, ei ole kiltteys.

Ei todellakaan - he kyttäävät kilttejä miehiä joita saa sitten kotona pomottaa ja olla projektipäällikkö. Kätevää kun on apumies koko ajan käytettävissä.

Mitä tulee älykkäimpään ihmiseen mitä olen koskaan tavannut on peruskoodari isossa ohjelmistotalossa. Ei minkäänlaista kunnianhimoa, mutta oppi aina kaiken kertalaakista ja pystyi nopeasti muodostamaan kokonaisuudesta käsityksen. Oltiin intissä yhtä aikaa.

Sosiaaliset taidot vaatimattomat ja ei uskaltanut lähestyä naisia. Löysi toki kumppanin lähempänä 40v. 

Vierailija
224/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maannut kolme viikkoa riippumatossa selaten Vauvapalstaa.

Vierailija
225/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rööpe kirjoitti:

Älykkyyttä on monenlaista. Itse pidän älykkäänä henkilönä sellaista, joka omaa luovaa, käytännöllistä ja analyyttista älyä. Ajattelen, että yleisälykkyyden yhtenä keskeisenä elementtinä on myös intrapsyykkinen ja interpsyykkinen älykkyys eli kyky tarkastella omia ja muiden tunteita. Mikäli sosiaalisessa lahjakkuudessa on puutteita, on se usein vakava este kokonaisvaltaiselle älykkyyden ilmenemiselle tai ehkä silloin pitäisi puhua ennemminkin viisaudesta. Joku voi olla lahjakas kielellisesti toinen matemaattisesti tai liikunnallisesti. Yhteiskunnassa helposti arvostetaan tiettyjä lahjakkuuden lajeja enemmän.

Moni uskoo moniälykkyysteoriaan eli lahjakas voi olla mullakin tavalla kuin matemaattisesti.

Mutta vähintään yhtä iso osa ihmisistä arvostaa pelkästään matemaattista lahjakkuutta, eikä juurikaan ole ajatellut koko moniälykkyysteoriaa.

Vierailija
226/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäin tuntemani ihminen on jotain osa-aikatöitä tekevä ikuinen opiskelija. Sinkku, töksäyttelevä, ei juurikaan ihmistaitoja, minkä vuoksi moni ei hänestä pidäkään. Elää käytännössä pussinuudeleilla ja oluella, ja on laiha kuin naru. 

On kuitenkin todella älykäs kaikilla muilla alueilla paitsi ihmissuhteissa - varsinkin matemaattisesti lahjakas, ja kuin kävelevä tietosanakirja. Hän voittaa aina kaikki Trivial pursuitit ja muut tietovisat. Myös hänen muistinsa on jotain ihan uskomatonta. Kyseessä siis kolmekymppinen mies.

Vierailija
227/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpiirissäni on peräti kuusi Mensan älykkyystesteissä menestynyttä (eli ÄO on 140 tai yli), joista vastoin tilastollista todennäköisyyttä kolme on naisia ja kolme miehiä. Itsehän painin tässä sarjassa heikommassa kategoriassa juuri tuolla 140 pisteen "menestykselläni". Meistä yksikään ei kuulu mensaan, joka ulkopuolisen silmin näyttäytyy lähinnä ylemmytdentuntoisena patsasteluseurana. Älykkyys kun ei automaattisesti tuo viisautta tai sosiaalista kompetenssia, saatika välttämättä mitään suurempaa yhteisyyttä. Yhtä hyvin voisin perustaa klubin ihmisille, joiden jalan koko on 36 tai alle. Niin sattumanvaraisesta numeerisesta tuloksesta on kuitenkin lopultakin kyse.

Tästä ÄO-älykkäästä porukasta kaikilla on vähintään kandidaatin tasoisia yliopisto-opintoja ja jokaisella myös vähintään perustason sosiaaliset taidot.

Kolme työskentelee (jo alle kolmikymppisinä) teknillisen alojen korkeammissa asiantuntijatehtävissä, kaksi puolestaan lääkäreinä ja pahnanpohjimmainen on yhteiskuntatieteilijä. Muutoin persoonallisuudenpiirteet varioivat introvertista ekstroverttiin ja varovaisesta elämyshakuiseen. Kaksi - itseni mukaanlukien - kärsii ahdistuksesta ja masennuksesta, ja kaksi on myös löyhästi luokiteltavissa päihteiden ongelmakäyttäjiksi.

Omaa elämääni voin lisäksi valottaa sen verran, että opiskelen unelma-alaani, joskin viimeaikaisen eron takia elämäni on melkoisen eksistentiaalin hajaannuksen vallassa. Opinnot eivät saamattomuuden ja ahdistuksen myötä ole keväällä edenneet, joskin teen suorittavan tason työtä varsin hyvällä menestyksellä. En ole hullumman näköinen taikka verbaalisestikaan täysin lahjaton, joten lohduttaudun, huvittelen ja tapan aikaani Tinder-deittailemalla. Sillä saralla olenkin "menestynyt". Saan sisäiseen tyhjyyteeni merkityksellisyyttä todistamalla itselleni kerta toisensa jälkeen olevani kiinnostava keskustelija. Surullista, vai mitä?

Muutoin vapaa-ajallani opiskelen omaehtoisesti, pyörin vauva-palstalla, kirjoitan runoja ja litkin punkkua. Elämä ja maailman tila ylipäätään huolettaa ja vituttaa suunnattomasti. Syksyllä otan otteen opinnoistani ja hakeudun viimein oman alani tehtäviin.

Mä annan neuvon: puserra vaan ne opinnot loppuun. Sun älyllä se menee helpolla, vaikka vähän potuttaisikin. Jatka sen jälkeen sitä tinderin ja vauva palstan selailua ja punkun lipittämistä hetken ja kokoile itseäsi. Sitten sulla on kuitenkin jotain tehtynä loppuun asti.

Kompit tälle. Älykkyytesi arvo kun on yhteiskunnalle pyöreä nolla, ellei sinulla ole tutkinto suoritettuna. Tällä hetkellä yhteiskunnallinen vaikuttaminen tai edes työura ei ehkä motivoi, mutta sekin päivä voi tulla kunhan iän myötä älykkyytesi kääntyy laskuun.

Kyllä! Olette molemmat aivan oikeassa. Nämä pahuksen opinnot olisi nyt ensisijaisen tärkeää saattaa enemmän tai vähemmän kunniakkaaseen loppuunsa, jotta pääsen elämässäni eteenpäin ja saan kaivattuja onnistumisen kokemuksia. Kyllähän teoriassa tulevan äärimmäisen mielenkiintoisen työni teko motivoisi kovastikin, mutta opinnot yhteiskuntatieteellisessä ovat tottapuhuen 95 %:sti äärimmäisen turhaa diipadaapaa. Kerran koin eräällä sosiologian kurssilla pari "ahaa wau" -elämystä. Ja viitatakseni tähän älykkyyteni yhteiskunnalliseen hyötyyn, tuleva ammattini on nimenomaan vaativa ihmissuhdealan asiantuntijatyö, jossa toivon voivani toteuttaa mikrotason yhteiskunnallista vaikuttamistehtävää.

Kiitos tsemppauksesta, olen ajautunut vaihvikaa viime kuukausina näköalattomaan itsesäälintäyteiseen umpikujaan. Hyvä jos joku vähän ravistelee, vieläpä vauva-palstan mittapuulla melko hellävaraisesti!

sossu? Täällä ei näköjään anna kirjoittaa ammatin virallista nimeä. Tosin psykologikin taitaa yhteiskuntatieteellisestä valmistua.

Vierailija
228/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka et ole valmistunut, mutta ammattili liittyy ihmissudealan asiantuntijatyöhön, niin onko sosiaali työ vai psykologia?

Vierailija
229/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäin tuntemani ihminen on jotain osa-aikatöitä tekevä ikuinen opiskelija. Sinkku, töksäyttelevä, ei juurikaan ihmistaitoja, minkä vuoksi moni ei hänestä pidäkään. Elää käytännössä pussinuudeleilla ja oluella, ja on laiha kuin naru. 

On kuitenkin todella älykäs kaikilla muilla alueilla paitsi ihmissuhteissa - varsinkin matemaattisesti lahjakas, ja kuin kävelevä tietosanakirja. Hän voittaa aina kaikki Trivial pursuitit ja muut tietovisat. Myös hänen muistinsa on jotain ihan uskomatonta. Kyseessä siis kolmekymppinen mies.

ilmoita haluatko miljonääriksi kisaan

Vierailija
230/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta prosenttia mensan virallisen testin tehneitä on alle 110 % ja luulevat olevansa huippuälykkäitä kun menevät testiin.

Onko kukaan koskaan valittanut että testi on epäreilu?

Onko kukaan harjoitellut testiä tuntikausia ennen testiin menoa?

Vierailija
231/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuressa mittakaavassa tämä on mielestäni ymmärretty esim. pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa. Siihen ainakin pyritään, että kaikilla olisi mahdollisuus, eikä kukaan tipahtaisi yhteiskunnan ulkopuolelle. Mikrotasolla sitä syrjintää tietysti on.

Monelle on kuitenkin tärkeämpää päästä "näyttämään" älyköille miten käy jos kehtaa olla älykäs ääliöiden keskellä.

Harvinaisempaa tuo on kuin älykkö dissaamassa tyhmiä. Älykkäät eivät suhtaudu ilmaiseksi saatuun lahjaansa tarpeeksi nöyrästi oikein koskaan.

Vierailija
232/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta prosenttia mensan virallisen testin tehneitä on alle 110 % ja luulevat olevansa huippuälykkäitä kun menevät testiin.

Onko kukaan koskaan valittanut että testi on epäreilu?

Onko kukaan harjoitellut testiä tuntikausia ennen testiin menoa?

Mä treenasin pari kuukautta mensan pikatestillä ja sain nostettua tuloksen 109 stä 130:neen:)

Vierailija
233/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä ovat kaikki miehiä

ja kirjoittavatko nuo alun heebot nyt kaverista vai itsestään......

"kaverin puolesta kysyn"

Vierailija
234/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäin tuntemani henkilö

osasi kirjoittaa kaikki yhdyssanat ilman virheitä. Aina.

Vierailija
235/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuressa mittakaavassa tämä on mielestäni ymmärretty esim. pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa. Siihen ainakin pyritään, että kaikilla olisi mahdollisuus, eikä kukaan tipahtaisi yhteiskunnan ulkopuolelle. Mikrotasolla sitä syrjintää tietysti on.

Monelle on kuitenkin tärkeämpää päästä "näyttämään" älyköille miten käy jos kehtaa olla älykäs ääliöiden keskellä.

Harvinaisempaa tuo on kuin älykkö dissaamassa tyhmiä. Älykkäät eivät suhtaudu ilmaiseksi saatuun lahjaansa tarpeeksi nöyrästi oikein koskaan.

Silloin ei kyllä ole oikeasti kovin älykäs, jos dissaa tyhmiä. Aidosti älykäs ei käyttäydy niin tyhmästi.

Vierailija
236/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen älykkäämpi kuin kukaan tuntemani henkilö. Mensan virallisilla testeillä mitattuna ja tulos reilusti korkeampi kuin ap:n mainitsemat.

En halua kertoa työstäni muuta kuin sen, että käyn töissä ja olen naisten halveksima kaikille kiltti ja ystävällinen mies. Koulussa sain kolmasti hymypojan ja olen työpaikoillakin pidetty työtoveri mutta läheisempää suhdetta en saa.

Pelottavan älykäs mies, tuntisin itseni täysin idiootiksi kaltaisesi rinnalla, vaikka omakin ÄOni on keskitasoa parempi.

Vierailija
237/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkaa elämänsä, lahjansa ja koulutuksensa työssä johon on ylikoulutettu, mutta jääpä aikaa vetää huumeita viisi päivää viikossa.. Monet fanittavat häntä, mutta harvat tietävät hänen todellisesta elämästään. Surullista. 

Vierailija
238/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei kyllä ole oikeasti kovin älykäs, jos dissaa tyhmiä. Aidosti älykäs ei käyttäydy niin tyhmästi.

Olen tutkitusti älykäs ja minulla ei ole mitään tarvetta dissata tyhmempiä. Tiedostan hyvin sen, ettei älykkyys ole tavallaan omaa ansiotani, vaan olen saanut sen lahjana, jota kuuluu käyttää ei vain itseni vaan myös toisten hyväksi. Miksi dissaisin ihmistä, joka ei ole syntymälahjana saanut korkeaa älykkyyttä? En näe siihen mitään syytä. Ihmisarvo on kaikilla, älykkyydestä riippumatta. Sitä paitsi älykkyyden määritteleminen on kiistelty asia. On monenlaista älykkyyttä. Itse ihailen ihmisten kanssa työtä tekeviä, kuten lähihoitajia, koska en ole kauhean sosiaalinen. Ehkä sitä sosiaalista älyä ei ole minulle niin paljon suotu, vaikka monilla muilla alueilla olen lahjakas. Joka tapauksessa on hyvä että ollaan erilaisia. Mitä siitä tulisi, jos kaikki olisivat vain esim. kalojen lisääntymisbiologiasta kiinnostuneita, tai vaihtoehtoisesti vain ylisosiaalisia hölisijöitä?

Vierailija
239/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

empaattisuus ja älykkyys ovat eri asioita

Vierailija
240/843 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tutkitusti älykäs ja minulla ei ole mitään tarvetta dissata tyhmempiä. Tiedostan hyvin sen, ettei älykkyys ole tavallaan omaa ansiotani, vaan olen saanut sen lahjana, jota kuuluu käyttää ei vain itseni vaan myös toisten hyväksi. Miksi dissaisin ihmistä, joka ei ole syntymälahjana saanut korkeaa älykkyyttä? En näe siihen mitään syytä. Ihmisarvo on kaikilla, älykkyydestä riippumatta. Sitä paitsi älykkyyden määritteleminen on kiistelty asia. On monenlaista älykkyyttä. Itse ihailen ihmisten kanssa työtä tekeviä, kuten lähihoitajia, koska en ole kauhean sosiaalinen. Ehkä sitä sosiaalista älyä ei ole minulle niin paljon suotu, vaikka monilla muilla alueilla olen lahjakas. Joka tapauksessa on hyvä että ollaan erilaisia. Mitä siitä tulisi, jos kaikki olisivat vain esim. kalojen lisääntymisbiologiasta kiinnostuneita, tai vaihtoehtoisesti vain ylisosiaalisia hölisijöitä?

Mitä mä just luin????

Lähihoitajat ovat sosiaalisia?....koska...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän