Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"

Vierailija
04.07.2018 |

Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.

Kommentit (482)

Vierailija
461/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä juhlissa imettäviä äitejä. En ole sellaista ikinä tehnyt enkä tule koskaan tuota käsittämään. Jos vauva on koko ajan rinnalla niin paras jäädä kotiin. Ehtii myöhemminkin juhlia.

Mielestäsi siis pienen vauvan pitäisi joko olla ilman ruokaa tai jäädä kotiin? 

Mielestäni pienen vauvan äidin paikka imetettävine vauvoineen on jossain muualla kuin hääjuhlissa.

Vauvan paikka ei ole olla juhlahälyssä eikä juhlat ole myöskään mikään vauvanhoitopaikka.

-eri

Oon aina muutenkin ihmetellyt, että kuka on olevinaan niin fiksu, että tuo lapsen juhlaan jossa 60% porukasta yleensä humaltuu ja suurimmassa osassa häitä viellä niin paljon, että viellä kymmenenkin vuoden päästä muistellaan, kun se pikkuserkku tai setä veti kännissä ripaskaa ja letkajenkkaa ja oksensi kukkaruukkuun ja morsiammen päälle

Kyllä minä olen lapset ottanut häihin mukaan, sieltä poistutaan ennenkuin sikailu alkaa.

Aika monessa juhlassa tietyt henkilöt sikailee jo ennen, ku itse juhla on edes kerennyt alkaa.

462/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitkään juhlat imettämispaikkoja. Pysykää mamulit kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska kukaan ei halua kuulla sitä vauvan oksettavan kuuloista tissin lutkutusta ja muutenkin näyttää oksettavalta. 🤮

Joo siis niin tämä. En tajua, miksi imetyspakkomielteiset ihmiset eivät voi ymmärtää saati hyväksyä sitä tosiasiaa, että tämä toimenpide oikeasti saattaa olla monen/suuren osan mielestä ihan super vastenmielistä. Eivät kunnioita ilmeisesti muiden ihmisten olemassa oloa ja hyvinvointia lainkaan. Olen itsekin satoja kertoja syöttänyt vauvaa julkisilla paikoilla näkösällä. TUTTIPULLOSTA.

Juuri näin. Imetelkää te missä tykkäätte mutta eikö omiin häihin voi pyytää että se imetys hoidetaan muualla kuin juhlapöydässä. En minä ainakaan pitäisi jos kesken hääaterian joku vetää utareen eteen ja näyttää lautasen kokoista nänniä kaikille.

Hieman tarvitsisi tahdikkuutta. 

Vierailija
464/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, eihän se nänni näy imettäessä se on vauvan suussa. Turostetut tissit tyrkyllään on paljon rivompi ilmestys päivällispöydässä.

Vierailija
465/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjussa jo kuva? Jos ei, niin keksitty tarina.

Vierailija
466/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhtäkkiä vetäsee utareet esiin,niin kyllähän siinä ruokahalut menee jokaiselta!

Vierailija
467/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska kukaan ei halua kuulla sitä vauvan oksettavan kuuloista tissin lutkutusta ja muutenkin näyttää oksettavalta. 🤮

Joo siis niin tämä. En tajua, miksi imetyspakkomielteiset ihmiset eivät voi ymmärtää saati hyväksyä sitä tosiasiaa, että tämä toimenpide oikeasti saattaa olla monen/suuren osan mielestä ihan super vastenmielistä. Eivät kunnioita ilmeisesti muiden ihmisten olemassa oloa ja hyvinvointia lainkaan. Olen itsekin satoja kertoja syöttänyt vauvaa julkisilla paikoilla näkösällä. TUTTIPULLOSTA.

Juuri näin. Imetelkää te missä tykkäätte mutta eikö omiin häihin voi pyytää että se imetys hoidetaan muualla kuin juhlapöydässä. En minä ainakaan pitäisi jos kesken hääaterian joku vetää utareen eteen ja näyttää lautasen kokoista nänniä kaikille.

Hieman tarvitsisi tahdikkuutta. 

Just näin!Yäk!

Vierailija
468/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että jäät pois. Ei kukaan halua 7kk ikäistä pentua häihin karjumaan ja pilaamaan muiden oloa siellä.

Minä haluan sinne mieluummin 7 kk ikäiset vauvat kuin sinut. Eiköhän sinun asenteesi pilaa häiden tunnelman kaikista tehokkaimmin. Meillä olikin ilo pitää vieraana pieniä söpöläisiä ja imetys tottakai siellä, mikä sopi heille ja äideille parhaiten.

Pakko sanoa että en itsekään viihtyisi vauvakutsuilla, kun tarkoitus on juhlia häitä. Varmaan nämä vauvakutsut olisivat raittiitkin?

Vierailija
469/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että jäät pois. Ei kukaan halua 7kk ikäistä pentua häihin karjumaan ja pilaamaan muiden oloa siellä.

Minä haluan sinne mieluummin 7 kk ikäiset vauvat kuin sinut. Eiköhän sinun asenteesi pilaa häiden tunnelman kaikista tehokkaimmin. Meillä olikin ilo pitää vieraana pieniä söpöläisiä ja imetys tottakai siellä, mikä sopi heille ja äideille parhaiten.

Pakko sanoa että en itsekään viihtyisi vauvakutsuilla, kun tarkoitus on juhlia häitä. Varmaan nämä vauvakutsut olisivat raittiitkin?

Millä ihmeen vauvakutsuilla? Tottakai ruoan kanssa viiniä. Vauvaperheet lähtevät yleensä aikaisin kotiin ja jos sinulle on juhlissa tärkeää olla jo sitä ennen kunnon humalassa, eiköhän juhlat pilaa jonkun muun kuin vauvan juomatavat.

Vierailija
470/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä juhlissa imettäviä äitejä. En ole sellaista ikinä tehnyt enkä tule koskaan tuota käsittämään. Jos vauva on koko ajan rinnalla niin paras jäädä kotiin. Ehtii myöhemminkin juhlia.

Mielestäsi siis pienen vauvan pitäisi joko olla ilman ruokaa tai jäädä kotiin? 

Mielestäni pienen vauvan äidin paikka imetettävine vauvoineen on jossain muualla kuin hääjuhlissa.

Vauvan paikka ei ole olla juhlahälyssä eikä juhlat ole myöskään mikään vauvanhoitopaikka.

-eri

No en kyllä yhtään ihmettele suomalaisten innottomuutta hankkia lapsia jos tällainen vihamielisyys on mahdollista

Vauvat ja äidit johonkin suljettuun kammioon pois muiden silmistä.. Idioottimainen ajatus.

Vierailija
471/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika wt-kutsu. Noloa.

Vierailija
472/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika wt-kutsu. Noloa.

Entäs bt onko kenties rasimia.

Vierailija
473/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina imettäjistä laadukkaita kuvia. 120 kuvaa sekunnissa, niin nopeaa naista ei ole että pysyisi rinnat poissa kuvista. Tuotokset palveluihin joissa niistä maksetaan hyvin.

-hääkuvaaja

Vierailija
474/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua niitä rintoja esiin vaikka kuinka se on vauvalla luonnollista,itse menen myös pois väkijoukosta imettää..ymmärrän hyvin tämän pointin..rinnat on seksuaalisia mutta myös ravinnon lähde..luuletko että miehet ajattelee yhtää tota jälkimmäistä?

Erään miehen mielestä maitoa erittävät rinnat eivät ole seksuaalisia. Totesi, ettei koske vaimonsa rintoihin, koska niistä tulee maitoa. Ehkä miehiä ja naisiakin ärsyttää juuri se, että rinnat ovat nyt oikeassa käytössä, eikä miehiä houkuttelemassa. Harmittaa, kun miettii, miten paljon tuhlasi silikoneihin.

Vierailija
475/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauva pitäisi hääjuhlaan viedä? Pärjää kyllä pari tuntia luotettavan ihmisen hoivassa.

Vierailija
476/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei tarvinnut tällaisia ohjeita antaa, aikuiset ihmiset osasivat käytöstavat neuvomatta.

Vierailija
477/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua niitä rintoja esiin vaikka kuinka se on vauvalla luonnollista,itse menen myös pois väkijoukosta imettää..ymmärrän hyvin tämän pointin..rinnat on seksuaalisia mutta myös ravinnon lähde..luuletko että miehet ajattelee yhtää tota jälkimmäistä?

Ahaa. Eli pienen muutaman kuukauden ikäisen lapsen nälkä ja äidin mahdollisuus osallistua juhliin eivät ole mitään koska miehet. Yllätys.

Mitäs ne sellaiset miehet ovat, jotka eivät halua naisille ja lapsille parasta?

Koska miehet mitä? Laita lause kokonaan.

Vierailija
478/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin kamalaa mennä imettämään johonkin rauhalliseen paikkaan? Vai onko joillain ihmisillä vain joku luonnollinen tarve tehdä lapsen ruokkimisesta yleistä kansanhuvia?

Se rauhallinen paikka pitää ensin järjestää. Täälläkin on ehdotettu, että imettää voi vessassa, keittiön nurkassa tai tuomalla itse tuolista lähtien kaikki mukaan juhlapaikalle.

Höpön löpön. Sanoin että vesilasin ja servetin voi ottaa itse mukaan sinne imetystilaisuuteen, ei odottaa että ne on sinne sisustettu äityliä varten etukäteen. Tuolista en puhunut mitään.

Kuinka monta kättä sinä kuvittelet äidillä olevan?

:'D Älä nyt viitsi.

Tuletko sinä sinne häihin sen vauvan kanssa ilman mitään tavaroita? Miten yleensä selviydyt arjesta vauvan kanssa jos molemmat kätesi ovat poissa käytöstä kokoajan? Et voi ottaa laukkua, et juoda vettä, et niistää nenääsi koska vauva?

Mitä koska vauva? Mikä on ettei nykyään voida kirjoittaa lauseita kokonaan?

Vierailija
479/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pitkä ketju, menikö se aloittaja vauvan ja tissiensä kanssa häihin? Vauva on jo viisivuotias...

Vierailija
480/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Olen itsekin tässä pohtinut viitsinkö lähteä kuukauden ikäisen vauvan kanssa häihin, joka vielä lähestulkoon asuu rinnalla. Ajattelin, että voin imettää harson kanssa huomaamattomasti muiden seurassa. Ainoa asia mitä jännitin tätä ennen, että jos vauva itkee kovasti.

Mutta ilmeisesti täytynee minunkin ilmoittaa, etten tule, kun en tajunnut tällaista asiaa imettämisestä, että juuri häissä se ei olekaan sallittua. En halua kuitenkaan olla vessassa tai autossa koko hääjuhlaa imettämässä, niin parempi jäädä kotiin.

Joo sama juttu, mietin tuota itsekin aikoinaan. Menin synnäriltä suoraan vauvan kanssa hääjuhliin hyvä että ei napanuora lähtenyt matkaan ja sieltä suoraan thaimaan lentokoneeseen. Mietin että mahtuuko äitiyspakkaus koneeseen. Koko ajan olin rinnat esillä ja vauva tissillä. Hyvin meni ainakin mun omasta mielestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan