Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsussa luki " Toivomme, että mikäli imetät, niin hoidat sen erillisessä tilassa, kiitos"

Vierailija
04.07.2018 |

Meidät on kutsuttu miehen ystävän häihin. Hääkutsussa luki viimeisenä toivomuksena, että imetys ei tapahtuisi kenenkään silmien alla.
En tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen lapsi, jota imetän vielä. Tuntuu kylmältä tuo suhtautuminen lapsiin. Minun mielestäni imetys on ihan luonnollinen asia.
Mietinkin tässä, että mitäs jos jätänkin tahallaan menemättä tuonne. Saavatpahan miettiä syytä keskenänsä.

Kommentit (482)

Vierailija
401/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin kamalaa mennä imettämään johonkin rauhalliseen paikkaan? Vai onko joillain ihmisillä vain joku luonnollinen tarve tehdä lapsen ruokkimisesta yleistä kansanhuvia?

Se rauhallinen paikka pitää ensin järjestää. Täälläkin on ehdotettu, että imettää voi vessassa, keittiön nurkassa tai tuomalla itse tuolista lähtien kaikki mukaan juhlapaikalle.

Höpön löpön. Sanoin että vesilasin ja servetin voi ottaa itse mukaan sinne imetystilaisuuteen, ei odottaa että ne on sinne sisustettu äityliä varten etukäteen. Tuolista en puhunut mitään.

Kuinka monta kättä sinä kuvittelet äidillä olevan?

:'D Älä nyt viitsi.

Tuletko sinä sinne häihin sen vauvan kanssa ilman mitään tavaroita? Miten yleensä selviydyt arjesta vauvan kanssa jos molemmat kätesi ovat poissa käytöstä kokoajan? Et voi ottaa laukkua, et juoda vettä, et niistää nenääsi koska vauva?

Ja miten on erityisjärjestelyjen vaatimista toive, että juhlatilasta löytyisi imetyspaikka, jossa on tuoli, ehkä pari tyynyä, talouspaperirulla ja muutama vesipullo? Mikä tuossa on niin ylivoimaista järjestää? Kai nyt häissä otetaan huomioon vieraiden allergiat ruokien suhteen ja he, jotka eivät juo alkoholia? Älkää edes kutsuko häihinne naisia, jotka vielä imettävät. Laittakaa vaikka tekstiviesti, että mepä mennään naimisiin, mutta sinua ja kakaraasi ei sinne kaivata.

No onhan se nyt erityisjärjestely, kun ottaa huomioon että normaaleilta äideiltä se imetys onnistuu ihan ilman mitään varusteltua imetysstudiotakin. En ole sanonut että se olisi ylivoimainen järjestää, mutta ei tulisi mieleenkään sellaiseen ryhtyä mamman tai kahden takia. Jos imetys on noin hankalaa, pitää osallistua juhliin vasta sitten kun lapsi on isompi.

Miten nuo eritysruokavaliot, tarjoatteko mitä haluatte ja vieraat saa itse selvittää, onko siellä jotain mitä voi syödä? Kaikessa on laktoosia ja gluteiinia? Mukaan kutsutaan myös pyörätuolia käyttävä isotäti, joka saa itse miettiä, miten pääsee portaita pitkin toisen kerroksen juhlatilaan?

Erityisruokavaliot järkätään sen mukaan miten ihmiset vastaavat kutsussa niihin liittyviin kysymyksiin. Juhlapaikka valitaan sen mukaan että sinne pääsevät myös liikuntaesteiset mikäli heitä on tulossa, tai sitten järkätään mestoille ramppi pyörätuoleja varten.

Mutta imettävälle tuolin järjestäminen rauhalliseen paikkaan on ylivoimaista?

Viimeisen kerran, en puhu mistään tuolista vaan siitä studiosta jonne joku oli järkkäämässä asiat x, x, x ja x ja kyselemässä mammojen lisätoiveita että mitä sinne pitää hankkia.

Tuolin saat kyllä varmasti alle itsekin, vaikka ÄiTyLi oletkin.

Vierailija
402/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei halua niitä rintoja esiin vaikka kuinka se on vauvalla luonnollista,itse menen myös pois väkijoukosta imettää..ymmärrän hyvin tämän pointin..rinnat on seksuaalisia mutta myös ravinnon lähde..luuletko että miehet ajattelee yhtää tota jälkimmäistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko siellä olemassa se erillinen tila, mihin voi menmä imettämään? Jos ei ole, niin sittenhän toivetta ei voi toteuttaa.

Vierailija
404/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin kamalaa mennä imettämään johonkin rauhalliseen paikkaan? Vai onko joillain ihmisillä vain joku luonnollinen tarve tehdä lapsen ruokkimisesta yleistä kansanhuvia?

Se rauhallinen paikka pitää ensin järjestää. Täälläkin on ehdotettu, että imettää voi vessassa, keittiön nurkassa tai tuomalla itse tuolista lähtien kaikki mukaan juhlapaikalle.

Höpön löpön. Sanoin että vesilasin ja servetin voi ottaa itse mukaan sinne imetystilaisuuteen, ei odottaa että ne on sinne sisustettu äityliä varten etukäteen. Tuolista en puhunut mitään.

Tuletko sinä sinne häihin sen vauvan kanssa ilman mitään tavaroita? Miten yleensä selviydyt arjesta vauvan kanssa jos molemmat kätesi ovat poissa käytöstä kokoajan? Et voi ottaa laukkua, et juoda vettä, et niistää nenääsi koska vauva?

Ja miten on erityisjärjestelyjen vaatimista toive, että juhlatilasta löytyisi imetyspaikka, jossa on tuoli, ehkä pari tyynyä, talouspaperirulla ja muutama vesipullo? Mikä tuossa on niin ylivoimaista järjestää? Kai nyt häissä otetaan huomioon vieraiden allergiat ruokien suhteen ja he, jotka eivät juo alkoholia? Älkää edes kutsuko häihinne naisia, jotka vielä imettävät. Laittakaa vaikka tekstiviesti, että mepä mennään naimisiin, mutta sinua ja kakaraasi ei sinne kaivata.

No onhan se nyt erityisjärjestely, kun ottaa huomioon että normaaleilta äideiltä se imetys onnistuu ihan ilman mitään varusteltua imetysstudiotakin. En ole sanonut että se olisi ylivoimainen järjestää, mutta ei tulisi mieleenkään sellaiseen ryhtyä mamman tai kahden takia. Jos imetys on noin hankalaa, pitää osallistua juhliin vasta sitten kun lapsi on isompi.

Miten nuo eritysruokavaliot, tarjoatteko mitä haluatte ja vieraat saa itse selvittää, onko siellä jotain mitä voi syödä? Kaikessa on laktoosia ja gluteiinia? Mukaan kutsutaan myös pyörätuolia käyttävä isotäti, joka saa itse miettiä, miten pääsee portaita pitkin toisen kerroksen juhlatilaan?

Erityisruokavaliot järkätään sen mukaan miten ihmiset vastaavat kutsussa niihin liittyviin kysymyksiin. Juhlapaikka valitaan sen mukaan että sinne pääsevät myös liikuntaesteiset mikäli heitä on tulossa, tai sitten järkätään mestoille ramppi pyörätuoleja varten.

Viimeisen kerran, en puhu mistään tuolista vaan siitä studiosta jonne joku oli järkkäämässä asiat x, x, x ja x ja kyselemässä mammojen lisätoiveita että mitä sinne pitää hankkia.

No hui, ihan hirveitä vaatimuksia, kun toivotaan talouspaperirullaa ja vesipulloja. Niitähän ei löydy mistään ja niiden paikalle vieminen on niin ylimaallisen työlästä. Kannattaa muokata sitä kutsulistaa ja kutsua paikalle vain nuoria ja terveitä parikymppisiä sekä järjestää juhlat nyyttäreinä.

Vierailija
405/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistetysti:

- Juhlissa imettäminen on täysin ok, mutta kohteliasta käyttää harsoa tms.

- Imettävien äitien ja vauvojen vihaajat ovat moukkia.

- Jos vaatimalla vaatii että imetys tapahtuu poissa juhlista "erillisessä rauhallisessa tilassa" (eli äiti ei ole tervetullut syömään ja seuraamaan ohjelmaa), on kohteliasta järjestää tämä tila ja huolehtia että imettävä äiti saa vähintäänkin ruokaa, juomaa ja mukavan tuolin

Siirrytään seuraavaan aiheeseen!

Vierailija
406/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää huomioida normaalia enemmän, jos aikoo oikein etukäteen ilmoittaa äideille että heidät ajetaan juhlista ulos. Sisälukutaito.

Vierailija
407/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko siellä olemassa se erillinen tila, mihin voi menmä imettämään? Jos ei ole, niin sittenhän toivetta ei voi toteuttaa.

Erillinen tila, jossa:

- on lämmintä

- on mukava istuin

- on mahdollista ruokailla

- on hygieenistä imettää

- on mahdollista seurata ohjelmaa

Vierailija
408/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sille lapsillekin kuuluu suoda ruokarauha jolloin se imetys on viisasta hoitaa rauhallisessa paikassa eikä hälinän keskellä.

Joten ajattelit jättää äidin ilman ruokaa ja ohjelmaa? Miksi hän haluaisi nähdä kaiken vaivan osallistuakseen häihin joihin ei ole tervetullut?

Vierailija
409/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua niitä rintoja esiin vaikka kuinka se on vauvalla luonnollista,itse menen myös pois väkijoukosta imettää..ymmärrän hyvin tämän pointin..rinnat on seksuaalisia mutta myös ravinnon lähde..luuletko että miehet ajattelee yhtää tota jälkimmäistä?

Just just. Aika harvoin olen nähnyt oikein RINNAT ESILLÄ, kun joku imettää pientä vauvaa. Yleensä joku imetystoppi peittää hyvin rinnan ja vauva ottaa suuhunsa pelkän nännin. Moni käyttää myös harsoja.

Vierailija
410/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä nähnyt että joku imettäisi "tissit esillä". Hyvin huomaamaton tapahtumahan se pienen vauvan imetys on, eikä niin pientä voi nälässäkään pitää. Aika ikävä ihminen pitää olla että häistä jää edes moinen mieleen sen sijaan että keskittyisi itse asiaan eli juhlimiseen.

Kiinteää syövälle isommalle toki ihan äidin kannalta helpompaa voisi olla syöttää juhlissa vain kiinteitä, mutta pieni vauva syö pelkkää maitoa.

Vierailija
411/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vauva tykkää kyllä syödä rauhassa, joten sen takia itsekin olen mennyt rauhalliseen paikkaan imettämään, jos vaan mahdollista. Muuten imettämisessä ei ole mitään piiloteltavaa.

Vierailija
412/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän häissä tärkeimmässä osassa on vieraat, etenkin sellaiset, joilla on pieni imeväinen mukana. Minusta vauva-äidillä on etusija, ja hänen pitäisi oikeastaan istua morsiamen vieressä. Se toisi mukavan hedelmällisyyden vivahteen hääjuhliin, kannustaisi hääparia lapsentekoon jo heti hääyönä!

AP, tuo päähenkilösyndroomasta ja hormonimyrskystä kärsivä. Jompi kumpi hääparista, tai molemmat, taitaa tuntea sinut hyvin.

Vierailija
413/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Jättäisin menemättä moisiin häihin vaikkei minulla ole edes vauvaa. Aika tyly kutsu nimittäin.

Vierailija
414/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vauva tykkää kyllä syödä rauhassa, joten sen takia itsekin olen mennyt rauhalliseen paikkaan imettämään, jos vaan mahdollista. Muuten imettämisessä ei ole mitään piiloteltavaa.

Eri asia mennä sinne omasta halusta kuin moukan hääparin ajamana.

Vierailija
415/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ikinä nähnyt että joku imettäisi "tissit esillä". Hyvin huomaamaton tapahtumahan se pienen vauvan imetys on, eikä niin pientä voi nälässäkään pitää. Aika ikävä ihminen pitää olla että häistä jää edes moinen mieleen sen sijaan että keskittyisi itse asiaan eli juhlimiseen.

Kiinteää syövälle isommalle toki ihan äidin kannalta helpompaa voisi olla syöttää juhlissa vain kiinteitä, mutta pieni vauva syö pelkkää maitoa.

Mietin juuri samaa, että millaiselle ihmisille jää häistä edes mieleen joku noin harmiton yksityiskohta?? Mulla jäisi ehkä mieleen jos morsiamen isä töksäyttäisi puheessaan jotain outoa tai Aune-täti joisi taas kerran pikkasen liikaa punaviiniä ja alkaisi sekoilemaan. Tai ruoka loppuisi kesken, bestman unohtaisi sormuksen.. Vauvojen ruokailut eivät ole lähtökohtaisesti mikään asia, jota lähtisin häihin kyttäämään. Ei mitään muistikuvaa missä ja miten vauvat on imetetty, mutta eiköhän ne on olleet ihan siellä ruokasalissa kun monissa häissä ei ole ollut erikseen mitään pieniä sivuhuoneita vaan iso juhlasali, keittiö, eteinen ja vessat. Ei kai kukaan kylmässä eteisessä, likaisessa vessassa tai keittiössä imetä häissä?

Vierailija
416/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä juhlissa imettäviä äitejä. En ole sellaista ikinä tehnyt enkä tule koskaan tuota käsittämään. Jos vauva on koko ajan rinnalla niin paras jäädä kotiin. Ehtii myöhemminkin juhlia.

Vierailija
417/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä juhlissa imettäviä äitejä. En ole sellaista ikinä tehnyt enkä tule koskaan tuota käsittämään. Jos vauva on koko ajan rinnalla niin paras jäädä kotiin. Ehtii myöhemminkin juhlia.

Mielestäsi siis pienen vauvan pitäisi joko olla ilman ruokaa tai jäädä kotiin? 

Vierailija
418/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuvat irmelini. Nykyään on todella moukkamaista ja huonoa käytöstä kohdella pienten vauvojen äitejä B-luokan kansalaisina. Ihana itse toki päätätte miten nolot häät pidätte ja mitä haluatte ihmisten niistä puhuvan.

Vierailija
419/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi jäädä kotiin? Olisiko minun pitänyt jäädä pois vaikka siskoni häistä, kun oli 2 kk ikäinen vauva? Minä en taas käsitä tuollaista lapsellista imetysvihaa.

Vierailija
420/482 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit on imetystä varten mutta ei niitä tarvitse esitellä jos joku ukkeli siitä nyt innostuu liikaa tai akka kadehtii kun on isommat kuin itsellä. Harso tai huivi suojaksi niin vauvakin saa ruokarauhan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi