Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suoritan palkatonta AMK-harjoittelua, mut jätettiin kuukaudeksi yksin

Vierailija
03.07.2018 |

Kaikki musta vastaavat ihmiset lähti lomilleen ja mut jätettiin yksin todella vastuulliseen hommaan. Osaan tavallisimmat hommat tehdä erittäin hyvin, mutta epätavalliset hommat ahdistaa, kun mulla ei ole paikalla ketään jolta kysyä neuvoa. Välillä joudun soittamaan ohjaajalleni, joka vastaa vihaisena kun keskeytän kesälomansa.

En haluaisi olla hankala, mulle olisi erittäin varmasti työpaikka tiedossa kun harjoitteluni suoritan.

Tänäänkin mulla tuli äkillisiä menoja kouluun liittyen, en voi ilmoittaa kenellekään joten toivon ettei kukaan tarvitse mua ja kuuntelen mahdolliset haukut jos joku mulle sattuu soittamaan.

Teen seen IT-hallinnointiesimiehen hommia, mutta nyt kun oon yksin olen lähinnä IT-tukari jolle soitetaan jos tulee ongelmia...

Suoritan samalla kesäkurssia ja oon vielä raskaana. Poissaoloista sanoin jo etukäteen ohjaajalle, mutta eipä sillä ollut mitään väliä kun hän karkasi jo lomalle...

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet raskaana, niin ei sinulle kyllä töitä harkan jälkeen ole. Valitettavasti. Tee se minkä pystyt tuossa tilanteessa, et ole itse vastuussa siellä mistään.

Vierailija
42/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luullet lapsesta selviän kun et yhdestä työstäkään selviä?

Anteeksi nyt, mutta mulle ei ole annettu valmiuksia selvitä kaikista hommista. Mun pitäisi siis ihan itsestään oppia kaikki talon sisäiset järjestelmät.

Ap

99,9% järjestelmistä selviää kun osaa lukea.

Käytän myös järjestelmiä, joissa on mahdollisuus kyykätä koko talon tietojätrjesterjestelmä jos ei tiedä mitä tekee. Myöskään rahaan liittyvissä järjestelmissä en ihan mielellään alkaisi sooloilemaan.

Ap

Mikä on tietojätrjesterjestelmä? Opettele kirjoittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta mulle ei ole annettu valmiuksia selvitä kaikista hommista. Mun pitäisi siis ihan itsestään oppia kaikki talon sisäiset järjestelmät.

Ap

Käytän myös järjestelmiä, joissa on mahdollisuus kyykätä koko talon tietojätrjesterjestelmä jos ei tiedä mitä tekee. Myöskään rahaan liittyvissä järjestelmissä en ihan mielellään alkaisi sooloilemaan.

Ap

*tietojärjestelmä, hieno automaattisen täydennyksen sanahirviö tuolla :D

Ap

Vierailija
44/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet raskaana, niin ei sinulle kyllä töitä harkan jälkeen ole. Valitettavasti. Tee se minkä pystyt tuossa tilanteessa, et ole itse vastuussa siellä mistään.

Kyllähän sen on pakko olla kun noihin hommiin on tullutkin. Ei se pulju pyöri ilman tietojärjestelmiä.

Vierailija
45/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saat tehdä niitä töitä mihin oot tullutkin ja itket kun et osaa. Ootkohan nyt ihan oikealla alalla? Tekisi mieli ottaa sun nimi ja tiedot ylös ja lähettää työnantajallesi.

Vierailija
46/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kai sinä kyselit nuo asiat, ennen kuin muut häipyivät? Ja pyysit puhelinnumeron keneltä voi sitten hätätilanteessa kysyä?

Mulla on kolmen eri ihmisen numerot, jotka ovat kaikki minun harjoitteluohjaajiani, mutta työemailiin tai puhelimeen ei kesälomalla vastata.

Ap

Siis etkö sinä varmistanut että näistä numeroista saat heidät kesällä kiinni?!! Sitten vaan etsimään henk. koht. numerot numeropalvelusta ja soittamaan niihin jos tarve vaatii.

Miksi olisin varmistunut, kun ei mun ohjaajien ole tarkoitus lompsia lomalle yhtä aikaa.

Ap

Eli sinulla siis on siellä aina joku ohjaaja paikalla. No eihän tässä sitten ole ongelmaa, kysy siltä paikalla olevalta.

Vierailija
47/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

*tietojärjestelmä, hieno automaattisen täydennyksen sanahirviö tuolla :D

Ap

Autocorrectia on hyvä syyttää omasta sivistymättömyydestään. Toivottavasti saat keskenmenon, ei sinusta ole äidiksi.

Huhhuh mitä hulluja täällä liikkuu heti aamusta. Ilmeisesti ei ole vielä ehtinyt ottaa aamulääkkeitä..

Vierailija
48/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli saat tehdä niitä töitä mihin oot tullutkin ja itket kun et osaa. Ootkohan nyt ihan oikealla alalla? Tekisi mieli ottaa sun nimi ja tiedot ylös ja lähettää työnantajallesi.

Hän suorittaa palkatonta harjoittelua. Jokaiseen työhön pitää perehdyttää olit sitten työsuhteessa tai harjoittelijana.

Et oikeasti voi olla noin tyhmä mitä annat ymmärtää. Et saa olla!

Vierailija
49/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kai sinä kyselit nuo asiat, ennen kuin muut häipyivät? Ja pyysit puhelinnumeron keneltä voi sitten hätätilanteessa kysyä?

Mulla on kolmen eri ihmisen numerot, jotka ovat kaikki minun harjoitteluohjaajiani, mutta työemailiin tai puhelimeen ei kesälomalla vastata.

Ap

Siis etkö sinä varmistanut että näistä numeroista saat heidät kesällä kiinni?!! Sitten vaan etsimään henk. koht. numerot numeropalvelusta ja soittamaan niihin jos tarve vaatii.

Miksi olisin varmistunut, kun ei mun ohjaajien ole tarkoitus lompsia lomalle yhtä aikaa.

Ap

Eli sinulla siis on siellä aina joku ohjaaja paikalla. No eihän tässä sitten ole ongelmaa, kysy siltä paikalla olevalta.

Voi huoh, no ei ole. Kun ei ole.

Ap

Vierailija
50/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää ap oikeesti näin tyhmä vai trolli??

Vierailija
51/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän suorittaa palkatonta harjoittelua. Jokaiseen työhön pitää perehdyttää olit sitten työsuhteessa tai harjoittelijana.

AP on perehdytetty.

Vierailija
52/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti yksikään näistä täällä ilkeilijöistä ei oo ikinä vastuussa yhdestäkään harjoittelijasta. Kamalaa, jos puhuvat heille samaan sävyyn kun nyt ap:lle. 

Vierailija
53/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoita nyt edes vähän sitä itsenäisyyttä. Olet jo iso tyttö, eikä äitisi tarvitse enää koko ajan olla pitämässä kädestä kiinni.

Anteeksi, mutta mitä tämä kommentti tarkoittaa?

Ap on jätetty lomavastaavaksi ilman palkkaa.

Tee ap rauhassa ne kouluhommat. Ei se ole haitaksi, jos et koko lafkaa kanna. Et ole vastuuhenkilö.

Kouluun pitää ilmoittaa, mutta hoida se mitä hoidat.

Tuo työpaikka käyttää opiskelijan työpanoksen ja saa jonkun sortin korvauksen.

Ota rennosti. Näköjään osaat asiat, kun jättivät sinne.

Tosin ei pitäisi.

Jos tulee niitä hankalia hommia, niin tyynesti joko sanot, että vastuu henkilö on lomalla, voinko ottaa soittopyynnön... tai sitten soitat lomalaisellle. Ei sun tarvi siitä huonoa mieltä potea. Tuo on vaan työtä.

Joka tapauksessa vastuun kantaa se pomo.

Ikävästi toimittu ja toisaalta luottoa sinuun selvästi on.

Vierailija
54/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on perehdytetty.

Ap itse kirjoitti ettei näin ole.

Vierailija
55/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa jo vakuutus- ja vastuuasiat on niin päin prinkkalaa. Harjoittelijaa nyt vaan ei saa jättää yksin, ei edes amk-harkkaa, vaikka olisi kuinka vastuullinen ja innokas. Ison riskin ottavat, jos jotain mokaat tai muuta menee vikaan. Eri asia jos sulla ois soppari ja saisit palkkaa niiltä tunneilta ku oot yksin.

Vierailija
56/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Autocorrectia on hyvä syyttää omasta sivistymättömyydestään. Toivottavasti saat keskenmenon, ei sinusta ole äidiksi.[/quote]

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, aikuisen ihmisen käytöstapoja ei nimittäin ainakaan löydy.

Vierailija
57/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kuole vaikka menetkin sinne kouluun ja jätät hommat siksi aikaa . Ei ole sinun ongelmasi jos jonkun työ sillä aikaa seisoo ongelmien takia. Olet koulupäivistä kertonut etukäteen ja laita vielä sähköpostia pomolle ja mene kouluun hyvillä mielin. Älä alistu hyväksikäyttöön.

Vierailija
58/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat tän eteenpäin ja kyseessä on isompi firma, niin siellä on edessä aivan helvetillinen lakisota ja skandaali. Kova on luotto siihen ettei opiskelijat avaa vahingossakaan suutaan.

Paskanmarjat. Tää on ihan yleinen käytäntö kaikkialla. AMK opiskelijat ovat yleensä vain sen verran aikuisia, että vastuu otetaan vastaan ilomielin. Sitten on näitä nillittäjiä jotka istuvat nokka kiinni lakipykälissä. Niistä ei kukaan pidä.

Ja pieleen meni. Harjoittelijaa EI saa jättää yksin! En edes ymmärrä kuka voi väittää jotain muuta.

Vierailija
59/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hullua porukkaa täällä on heti aamusta. AP:n tilanteessa ei kyllä mennä ihan Suomen lain mukaan. Itseä AMK:ssa opiskellessa palkattomia harjoitteluita tehdessä ärsytti jo se kun laskettiin usein työntekijäksi. Esimerkiksi töissä mentiin ns. vajaamiehityksellä kun itse olin vuorossa ja näinhän ei saisi olla myöskään. Itsellä kuitenkin oli aina joku ohjaajistani paikalla. Yhdessä työpaikassa työpaikan työntekijät olivat tosi häijyjä minulle ja tiuskivat, koska tulin "viemään" heidän työt. Toki ymmärrän, että ärsyttää kun tulee harjoittelija töihin ja omat työtunnit vähenee, mutta eihän se minun syy ollut.

Vierailija
60/119 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta harjoittelu kesken. Jätät vaan menemättä paikalle, et sinä missään juridisessa vastuussa ole yhtään mistään, sinä olet vain harjoittelija. Ihmetelkööt paskapulju ja sen paskajohtajat keskenään mitä tekevät. Pystyt kyllä suorittamaan harjoittelun myöhemmin jossain fiksummassa paikassa.