En uskalla jäädä sairaslomalle
Minulla todettiin vuosi sitten kaksisuuntainen mielialahäiriö ja vointini on ollut siitä lähtien huono. Olen ollut kolme kertaa sairaalahoidossa kun olen ollut samalla muista syistä sairaslomalla kun fyysinen terveyteni on heikentynyt.
Nyt voimat ovat taas lopussa enkä meinaa jaksaa töissä. Meillä pitää kuitenkin toimittaa esimiehelle saikkulappu, joten tiedän ettei sairauttani katsota hyvällä asiakaspalvelutyössä :( En tiedä mitä tehdä kun olo on niin toivoton...
Kommentit (8)
Mene lääkäriin ja kerro rehellisesti voinnistasi. Lääkäri tekee asianmukaisen päätöksen puolestasi. Silloin sinun ei tarvitse tuntea siitä huonoa omatuntoa. Sairaana ei tarvitse olla töissä, vaikka kuinka pomo katsoisi pahalla. Uskon että pomosikin loppupeleissä kuitenkin ymmärtää, että tilanteeseen on parempi puuttua nyt, kuin odottaa että tilasi menee entistä pahemmaksi ja edessä on mahdollisesti kunnon romahtaminen ja vielä pidempi sairausloma. Oma terveytesi on tässä nyt se tärkein asia. Tsemppiä!
Mieti asiaa siltä kannalta, että tuskin olet parhaimmillasi aspana, kun omakin vointisi on huono. Älä syytä itseäsi, ensin terveys, sitten työ.
Tuo on aivan totta. 1.8. minulla on hoitoneuvottelu, tarvitsee silloin puhua tarkemmin lääkärin kanssa.
Työpaikkoja tulee ja menee, mutta sun pitää elää oman terveytesi kanssa loppuelämäsi ajan. Mikään työ ei ole niin tärkeää eikä yksikään työntekijä ole niin korvaamaton, että kannattaa tuhota sen takia itseään. Kannattaisiko hakeutua johonkin muuhun kuin asiakaspalvelutyöhön muutenkin? Se on raskasta puuhaa ja vaatii paljon voimavaroja.
- aspa ja mt-potilas itsekin
Kiitos kaikille todella hyvistä näkökulmista asiaan! Olen aina ollut asiakaspalvelutyössä ja muutenkin todella ekstrovertti, joten haluan tehdä ihmisten kanssa töitä. Muunlainen työ on kyllä mielessä, sillä nykyinen ei kuitenkaan ole vahvinta alaani. Haluaisin auttaa ihmisiä mahdollisimman paljon työkseni.
Pelottaa silti toimeentulo jos vaikka pahimmassa tapauksessa potkut tulevat kun sairauteni selviää työnantajalle.
- ap
Suomessa on laitonta antaa potkut sairauden takia, joten siitä ei tarvitse tässä tapauksessa murehtia. Jos tiesitkin sen, mutta siitä huolimatta asia piinaa mieltäsi kovasti, niin voit ottaa senkin puheeksi siellä lääkärissä. Kova ahdistus aiheuttaa tuollaisia katastrofiajatuksia. Muista, että mielenterveyshäiriöt ovat sairauksia. Tilanne on ihan sama, kuin jos sinulla olisi jokin fyysinen syy sairauslomalle. Tuskin pomosi silloinkaan potkuilla uhkailisi, vai mitä? Tärkeintä työsikin kannalta on hoitaa sinut kuntoon, jotta voit tulevaisuudessa tehdä taas töitä kun voit paremmin ja tilasi on vakaampi.
Ehkä sun on nyt hyvä ottaa saikkua ja sen aikana miettiä pitäisikö irtisanoutua. Ehkä jyäuuti tämä aspatyö ei sovi sinulle.
ok