Suoritan palkatonta AMK-harjoittelua, mut jätettiin kuukaudeksi yksin
Kaikki musta vastaavat ihmiset lähti lomilleen ja mut jätettiin yksin todella vastuulliseen hommaan. Osaan tavallisimmat hommat tehdä erittäin hyvin, mutta epätavalliset hommat ahdistaa, kun mulla ei ole paikalla ketään jolta kysyä neuvoa. Välillä joudun soittamaan ohjaajalleni, joka vastaa vihaisena kun keskeytän kesälomansa.
En haluaisi olla hankala, mulle olisi erittäin varmasti työpaikka tiedossa kun harjoitteluni suoritan.
Tänäänkin mulla tuli äkillisiä menoja kouluun liittyen, en voi ilmoittaa kenellekään joten toivon ettei kukaan tarvitse mua ja kuuntelen mahdolliset haukut jos joku mulle sattuu soittamaan.
Teen seen IT-hallinnointiesimiehen hommia, mutta nyt kun oon yksin olen lähinnä IT-tukari jolle soitetaan jos tulee ongelmia...
Suoritan samalla kesäkurssia ja oon vielä raskaana. Poissaoloista sanoin jo etukäteen ohjaajalle, mutta eipä sillä ollut mitään väliä kun hän karkasi jo lomalle...
Kommentit (119)
Eihän harjoittelijalle voi jättää vastuuta. Eri asia, jos sut on palkattu kesäsijaiseksi lomien ajaksi. Tämä on varmsti provo tai sitten olet ihan äärimmäisen tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohan on laitonta!
Kyllä harjoittelijalla p i t ä ä olla koko ajan joku ohjaaja, muutenhan se ei ole harjoittelua, vaan olet työntekijä työntekijän vastuilla.
Nyt kyllä voisi olla aika näiden yritysten ja kuntien työntekijöiden kesätuuraajiksi hommattujen ”harjoittelijoiden” nostaa metakka. Täysin laitonta hommaa, eikä opiskelujen harjoittelun tarkoitus ole olla varsinaisena työntekijänä.
Eikä ole :D Yhteyshenkilö pitää olla merkittynä sopimukseen ja häneen pitää saada tarvittaessa yhteys kuten ap on saanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten luullet lapsesta selviän kun et yhdestä työstäkään selviä?
Anteeksi nyt, mutta mulle ei ole annettu valmiuksia selvitä kaikista hommista. Mun pitäisi siis ihan itsestään oppia kaikki talon sisäiset järjestelmät.
Ap
No kai sinä kyselit nuo asiat, ennen kuin muut häipyivät? Ja pyysit puhelinnumeron keneltä voi sitten hätätilanteessa kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta mulle ei ole annettu valmiuksia selvitä kaikista hommista. Mun pitäisi siis ihan itsestään oppia kaikki talon sisäiset järjestelmät.
Ap
Sitä kutsutaan itsenäisyydeksi ja aikuudeksi. Ja työelämäksi. Äitiydessäkin sinun pitää itse oppia kaikki, eikä ne mitenkään itsestään tai luonnostaa tule levittämällä vain jalkojasi jollekin miehelle. Kuten ei tule työelämän valmiudetkaan sillä, että joku on koko ajan ohjaamassa vaan se vastuu pitää ottaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harjoittelijalla p i t ä ä olla koko ajan joku ohjaaja, muutenhan se ei ole harjoittelua, vaan olet työntekijä työntekijän vastuilla.
Nyt kyllä voisi olla aika näiden yritysten ja kuntien työntekijöiden kesätuuraajiksi hommattujen ”harjoittelijoiden” nostaa metakka. Täysin laitonta hommaa, eikä opiskelujen harjoittelun tarkoitus ole olla varsinaisena työntekijänä.
Eh-kä siel-lä on mui-ta-kin pai-kal-la?
Huhuu ap...onko koko talo tyhjänä?
Minun osastoltani kyllä. Yksin pyöritän showta. Enkä voi lähteä läksimäänkään kun
1)harjoitteluaikataulut ei anna myöten 2) en saa ketään vastuuhenkilöistäni kiinni ennen kuin palaavat lomilta (eli loppukuusta)
Miten minä olen nyt se typerys? Mut vaan jätettiin yksin, setvimään tätä kaaosta. Melkein tekisi mieli jättää vaan menemättä kun kerran ohjaajiakaan ei saa kiinni...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei harjoittelija voi olla työssä, jos kaikki muut ovat lomalla. Piste.
Harjoittelijan ohjaajan pitäisi olla työssä samaan aikaan,tai sitten hänellä tuuraaja.
Todennäköisesti siellä työpaikkalla on muitankin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun osastoltani kyllä. Yksin pyöritän showta. Enkä voi lähteä läksimäänkään kun
1)harjoitteluaikataulut ei anna myöten 2) en saa ketään vastuuhenkilöistäni kiinni ennen kuin palaavat lomilta (eli loppukuusta)Miten minä olen nyt se typerys? Mut vaan jätettiin yksin, setvimään tätä kaaosta. Melkein tekisi mieli jättää vaan menemättä kun kerran ohjaajiakaan ei saa kiinni...
Ap
Eli muilla osastoilla on työtekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kai sinä kyselit nuo asiat, ennen kuin muut häipyivät? Ja pyysit puhelinnumeron keneltä voi sitten hätätilanteessa kysyä?
Mulla on kolmen eri ihmisen numerot, jotka ovat kaikki minun harjoitteluohjaajiani, mutta työemailiin tai puhelimeen ei kesälomalla vastata.
Ap
No jopas on ihmiset ilkeitä tänään.
Sen enempää tähän tapaukseen kantaa ottamatta, niin aika härkisti noita harjoittelijoita käytetään työvoimana. Vakituiset lähtee lomille, kun palkaton harjoittelija on saatu hoitamaan heidän hommat, ei mitenkään tavatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1)harjoitteluaikataulut ei anna myöten 2) en saa ketään vastuuhenkilöistäni kiinni ennen kuin palaavat lomilta (eli loppukuusta)Miten minä olen nyt se typerys? Mut vaan jätettiin yksin, setvimään tätä kaaosta. Melkein tekisi mieli jättää vaan menemättä kun kerran ohjaajiakaan ei saa kiinni...
Ap
On, mutta heitä minä olen tuolla avustamassa ja opastamassa. Ovat siis periaatteessa asiakkaitani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
99,9% järjestelmistä selviää kun osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On, mutta heitä minä olen tuolla avustamassa ja opastamassa. Ovat siis periaatteessa asiakkaitani.
Ap
Tee sitten työsi äläkä kiukuttele netissä.
Talo tyhjä. Eli ei tule tikettejä ja ei ole töitä kesällä.
Sitten kun tulee yksi tiketti niin olla parkumassa täällä.
Ap:n tehtävä on normi IT-tukea josta AMK-harjoittelijan pitäisi selvitä jo yksin.
Surkea provo.
nyt on kyllä niin paksua valetta että. Ensinnäkin työpaikalla on aina toimitusjohtaja tai hänen sijaisensa paikalla eli se "puljun korkein pomo". Toiseksi firmassa jokaisella henkilöllä on aina HR-vastuullinen esimies paikalla. Jos näin ei ole niin firma on sen verran vastuuttomasti hoidettu että tulee poistumaan yritysten joukosta tavalla tai toisella hyvin pian.
Jos joku harjoittelija tuollaisessa tilanteessa törttöilee että paikalla ei ole vastuullisia, se vastuu kyllä seuraa vaikka he olisivat lomilla ja miljoonatappiot menee firman piikkiin ja pahimmillaan näiden henkilöiden henkilökohtaiseen vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluun liittyviä menoja heinäkuussa?
Suoritan kesäkursseja samalla kuten mainitsin. Suurimmaksi osaksi hoituvat etänä, mutta muutama lähipäiväkin on jolloin on oltava paikalla.
Ap
Ja töissäkö ei tarvitse olla? Huhhuh, mistä sulle maksetaan? Koulussa istumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla on kolmen eri ihmisen numerot, jotka ovat kaikki minun harjoitteluohjaajiani, mutta työemailiin tai puhelimeen ei kesälomalla vastata.
Ap
Siis etkö sinä varmistanut että näistä numeroista saat heidät kesällä kiinni?!! Sitten vaan etsimään henk. koht. numerot numeropalvelusta ja soittamaan niihin jos tarve vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
99,9% järjestelmistä selviää kun osaa lukea.
Käytän myös järjestelmiä, joissa on mahdollisuus kyykätä koko talon tietojätrjesterjestelmä jos ei tiedä mitä tekee. Myöskään rahaan liittyvissä järjestelmissä en ihan mielellään alkaisi sooloilemaan.
Ap
Mitä liitosta sanottiin kun sinne soitit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Siis etkö sinä varmistanut että näistä numeroista saat heidät kesällä kiinni?!! Sitten vaan etsimään henk. koht. numerot numeropalvelusta ja soittamaan niihin jos tarve vaatii.
Miksi olisin varmistunut, kun ei mun ohjaajien ole tarkoitus lompsia lomalle yhtä aikaa.
Ap
Ei harjoittelija voi olla työssä, jos kaikki muut ovat lomalla. Piste.
Harjoittelijan ohjaajan pitäisi olla työssä samaan aikaan,tai sitten hänellä tuuraaja.