Suoritan palkatonta AMK-harjoittelua, mut jätettiin kuukaudeksi yksin
Kaikki musta vastaavat ihmiset lähti lomilleen ja mut jätettiin yksin todella vastuulliseen hommaan. Osaan tavallisimmat hommat tehdä erittäin hyvin, mutta epätavalliset hommat ahdistaa, kun mulla ei ole paikalla ketään jolta kysyä neuvoa. Välillä joudun soittamaan ohjaajalleni, joka vastaa vihaisena kun keskeytän kesälomansa.
En haluaisi olla hankala, mulle olisi erittäin varmasti työpaikka tiedossa kun harjoitteluni suoritan.
Tänäänkin mulla tuli äkillisiä menoja kouluun liittyen, en voi ilmoittaa kenellekään joten toivon ettei kukaan tarvitse mua ja kuuntelen mahdolliset haukut jos joku mulle sattuu soittamaan.
Teen seen IT-hallinnointiesimiehen hommia, mutta nyt kun oon yksin olen lähinnä IT-tukari jolle soitetaan jos tulee ongelmia...
Suoritan samalla kesäkurssia ja oon vielä raskaana. Poissaoloista sanoin jo etukäteen ohjaajalle, mutta eipä sillä ollut mitään väliä kun hän karkasi jo lomalle...
Kommentit (119)
Kai ymmärrät että sua hyväksikäytetään ihan helvetin röyhkeästi?
Ja toi "vakkaripaikan saat jos hoidat harkan hyvin" -bullshitti on isoin vale mitä yritykset harjoittelijoille suoltaa. Tällä varmistetaan ettei opiskelijat puutu niin herkästi epäkohtiin kun pelätään työpaikan menetystä. Sinne ketään palkata. Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta koko teksti tai sitten olet todella tyhmä, jos et ole oitis puljun korkeimpaan pomoon yhteydessä.
En olisi ottanut paikkaa jos olisin tiennyt että kaikki lähtee lomilleen yhtä aikaa ja mut jätetään ihan yksin. Puljun korkein pomo on siis minun toinen vastuuhenkilöni, myös lomalla.
Ap
Jos laitat tän eteenpäin ja kyseessä on isompi firma, niin siellä on edessä aivan helvetillinen lakisota ja skandaali. Kova on luotto siihen ettei opiskelijat avaa vahingossakaan suutaan.
Osoita nyt edes vähän sitä itsenäisyyttä. Olet jo iso tyttö, eikä äitisi tarvitse enää koko ajan olla pitämässä kädestä kiinni.
Kouluun liittyviä menoja heinäkuussa?
En oo koskaan ymmärtänyt harkkalaisten vinkumista siitä kun kerrankin annetaan sitä vastuuta. Oisitte iloisia.
Ensin käydään koulut ja sitten vastan tehdään niitä lapsia. Miten luulet saavasi yksinhuoltajana opinnot päätökseen?
Vierailija kirjoitti:
Kouluun liittyviä menoja heinäkuussa?
Suoritan kesäkursseja samalla kuten mainitsin. Suurimmaksi osaksi hoituvat etänä, mutta muutama lähipäiväkin on jolloin on oltava paikalla.
Ap
Miten luullet lapsesta selviän kun et yhdestä työstäkään selviä?
Ainakin koululle sun pitää ilmoittaa, että varoittavat tästä firmasta jatkossa. Kuulutko liittoon? Heitäkin voisi kiinnostaa. Pienyrityksen kyseessä ollessa myös asiakkaita voisi kiinnostaa, että heitä palvelee siellä harjoittelija jolla ei ole kaikkea osaamista..
Vierailija kirjoitti:
Jos laitat tän eteenpäin ja kyseessä on isompi firma, niin siellä on edessä aivan helvetillinen lakisota ja skandaali. Kova on luotto siihen ettei opiskelijat avaa vahingossakaan suutaan.
Paskanmarjat. Tää on ihan yleinen käytäntö kaikkialla. AMK opiskelijat ovat yleensä vain sen verran aikuisia, että vastuu otetaan vastaan ilomielin. Sitten on näitä nillittäjiä jotka istuvat nokka kiinni lakipykälissä. Niistä ei kukaan pidä.
Se onkin amerikantiedettä laittaa esim. sähköpostia, että olet tänään poissa kouluun liittyvästä syystä?
Melkoisen tyhmänrohkeita ja piittaamattomia esimiehiä sinulla. Eivät selvästi tiedosta vastuitaan.
Haluatko oikeasti tuollaisesta organisaatiosta vakkaripaikan? Mä etsisin kyllä työpaikan enkä jäisi tuollaiseen tivoliin.
Ja siis tuossa aiemmin kommentoinut oli oikeassa. Siellä sulle mitään paikkaa edes ole harjoittelun jälkeen. Saivat ilmaisen tuurarin susta kesäksi. Eikä tarvitse porrastaa lomiaan, pääsivät kaikki heinäkuuksi vapaille. Kerrankin harkkari joka suostuu kohtuuttomuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä laissa on kiellettyä jättää aikuinen ihmisen yksin?
Mutta tuohan on laitonta!
Kyllä harjoittelijalla p i t ä ä olla koko ajan joku ohjaaja, muutenhan se ei ole harjoittelua, vaan olet työntekijä työntekijän vastuilla.
Nyt kyllä voisi olla aika näiden yritysten ja kuntien työntekijöiden kesätuuraajiksi hommattujen ”harjoittelijoiden” nostaa metakka. Täysin laitonta hommaa, eikä opiskelujen harjoittelun tarkoitus ole olla varsinaisena työntekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuohan on laitonta!
Kyllä harjoittelijalla p i t ä ä olla koko ajan joku ohjaaja, muutenhan se ei ole harjoittelua, vaan olet työntekijä työntekijän vastuilla.
Nyt kyllä voisi olla aika näiden yritysten ja kuntien työntekijöiden kesätuuraajiksi hommattujen ”harjoittelijoiden” nostaa metakka. Täysin laitonta hommaa, eikä opiskelujen harjoittelun tarkoitus ole olla varsinaisena työntekijänä.
Eh-kä siel-lä on mui-ta-kin pai-kal-la?
Huhuu ap...onko koko talo tyhjänä?
Vierailija kirjoitti:
Miten luullet lapsesta selviän kun et yhdestä työstäkään selviä?
Anteeksi nyt, mutta mulle ei ole annettu valmiuksia selvitä kaikista hommista. Mun pitäisi siis ihan itsestään oppia kaikki talon sisäiset järjestelmät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät että sua hyväksikäytetään ihan helvetin röyhkeästi?
Ja toi "vakkaripaikan saat jos hoidat harkan hyvin" -bullshitti on isoin vale mitä yritykset harjoittelijoille suoltaa. Tällä varmistetaan ettei opiskelijat puutu niin herkästi epäkohtiin kun pelätään työpaikan menetystä. Sinne ketään palkata. Ikinä.
No sen hyväksikäytön takiahan se ap. on raskaanakin. On vaan on reppana tapaus, että ei ymmärrä mitä ympärillä ja hänelle itselleen tapahtuu. IT-päällikkö tuikkaa raskaaksi ja huikkaa lomille lähtiessään perheensä kanssa, että pidä talo pystyssä. Moikka!
Paskapuhetta koko teksti tai sitten olet todella tyhmä, jos et ole oitis puljun korkeimpaan pomoon yhteydessä.