Nainen laiskottelee mökillä
Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.
M32
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kylmää nämä joidenkin miesten kommentit " ilmaisesta mökillä olosta".
Jos kutsuisin naisena miehen mökille, niin ellen toisin kerro, niin kutsun hänet juuri nauttimaan luonnosta ja seurastani. ja mysö ajattelisisin, että olisi kiva viettä aikaa miehen kanssa ja tehdä mukavia juttuja: soudella, lämmittä yhdessä saunaa. Grillata, juoda viiniä ja vain olla rauhassa, vailla arkihuolia.
Juuri se irrottautuminen hetkeksi arjesta olisi se, naisena, minulle se jutun juoni.
Jos kumpaakaan ei innosta grillaaminen, niin ottaisimme jotain helppoa ja valmista mukaan. Siis ruokaa ei ole "pakko" kenenkäään laittaa. Mutta monesti se grillaaminen on kiva rentoutumiskeino kun tehdään rauhassa ja samalla jutellen ja mökkirauhasta nautiskellen.
Ju, kyllä aina joku mies löytyy joka tekee sitten vaikka yön pimeinä tunteina työt ja huollot, että uupunut kaupunkilaismamma saa rentoutua ja makuutella kroppansa. Niin kauan kuin "pöytä on katettu" niin naisia kiinnostaa mökin romantiikka. Kun tulee hetki, että tarvisi edes raikas voileipä tehdä miehelle niin "kemiat katosi työhullun kanssa" ja mökki jää kun mamma ruovittelee Micrallaan kaupunkiin.
Voi että tämä losoperse ei ymmärrä lukemaansa. Tässäkin hän vastaa naisen viestiin näin, vaikka nainen juuri kertoo, että jos hän pyytää miehen omalle mökilleen, hän ei oleta, että miehen täytyy maksaa siellä olonsa työllä :D Vaan , että mökille mennään rentoutumaan . Työt voi tehdä sitten joskus muullon, ja silloin ei kutsuta "vieraita".
Muuten olen nauranut vedet silmissä tälle ketjulle, naiset on älyttömän kekselijäitä ja heillä on kyllä sana hallussa. Repesin, kun joku kommentoi, että "kantturahan on voinut olla paastolla" ja toinen, että "ehkä hän on lepositeissä"..... Joka on ketjun lukenut, missä yhteyksissä nämä on mainittu.
Aamusta iltaan palstalla makaavat kotonamakaaja-avmammat puolustamassa mökillä makaajaa.
Onhan se naisen elämä niin kovin raskasta makoillessa.
Tämä ketju olisi oivaa materiaalia kaikille sinkkumiehille luettavaksi, ehkä nämä miettisivät useamman kerran kannattaako naisiin tuhlata laisinkaan aikaansa. Ainakaan losoperseisiin suomalaisiin makoilijakantturoihin.
Muija vaihtoon tai opettelet itse kokkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä "losoperse" jollakin tapaa makuulle sidottu ja nyt kuvittelee kaikkien toimivan makuultaan. Kun näissä hänen kommenteissaan aina lukee, että makuultaan on niin vaikea tehdä sitä taikka tätä?
Ei osaa enää ajatella, että ei muut ihmiset välttämättä ole sänkyyn sidottuja, vaikka hän onkin. Voi raukkaa. Toivottavasti pääsee joskus edes istuma-asentoon .
Ehkä se on lepositeissä? Ai niin, mutta sittenhän se ei pystyisi nakuttelemaan noita haukkumanimiä noin kiivaaseen tahtiin... :D
:DDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa ei edes mitään kotitöitä olisi ollut tehtävänä.
Voileipien tekoon olisi mennyt 5 minuuttia tai sen salaatin ja lisukkeen tekemiseen 15 minuuttia. Tuohon tarvittavat astiat olisi tiskannnut 5 minuutissa. En kyllä ymmärrä ettei tuota voinut tehdä ihan oma-aloitteisesti. Suoraan sanottuna kyllä on laiskuus huipussaan.
Kun nämä pikkujutut ovat mielestäsi niin vaivattomia ja nopeita, niin miksi ap ei itse niitä tehnyt? Yhtä helpostihan se olisi häneltä käynyt? Lisäksi hän on kyseisellä mökillä kotiväkeä, joka tuntee keittiön ja paikat. Nainen oli mökillä vieraana. Sinänsä omituista pyytää vieraaksi mökille, puuhailla sitten omiaa ja odottaa, että tästä puuhailusta "vastikkeeksi" jonkun toisen kuuluu passata. Varsinkaan kun se puuhailu tapahtui ihan yksin tämän miehen aloitteesta ja ihan yksin hänen ja itsensä ja sukunsa hyväksi.
No onhan se vähän outoa, että toinen ensin rehkii ulkona, sitten tulee hikisenä sisälle, käy suihkussa ja sen jälkeen alkaa kokata. Ja sillä välin toinen vain istuu eikä tee mitään. Nainen olisi hyvin ehtinyt laittaa ruuan sillä aikaa, kun toinen käy suihkussa. Minusta todella ajattelematonta käytöstä.
En kyllä ymmärrä miten jotkut ajattelevat ruuanlaiton kuuluvan automaattisesti naiselle, joka on vieraana siellä mökillä. Ei nainen pistänyt aptä hikoilemaan, eikä suihkuun, miksi siis juuri hänen pitäisi aplle se ruoka laittaa?
Ei kyllä miksikään ilmeisesti. Ei senkään takia, että nainen saa olla ilmaisella mökkilomalla. Ei mene edelleenkään näiden makuuttelevien losojen kaaliin se miten nainen tässä tilanteessa hyötyisi, että tekee miehelle ruoat. Kivenkovaa naiset paasaavat miten miehet hyötyvät jos hellittelevät vaimoa ystävän- ja äitienpäivänä (ilmeisesti enemmän pillua sirkushuveja vastaan?). Mutta naisen ei tarvitse miehen eteen tehdä mitään! Onhan nainen aina palkinto miehelle, ihan vaan että on! Miksi Naisen pitäisi tehdä miehelle jotain kivaa ja hyvää?
No kerropa nyt senkin puskista huuteleva silmittömän naisvihan korventama nysäkulli, että MITEN se nainen olisi hyötynyt? Saanut katsella valmista vajaa sitten, vai? Joka ei edes ole hänen vajansa! :D :D :D
Siten, että saa olla siellä mökillä nähtävästi ilmaiseksi. Liian vaikeaa nähtävästi makuuasennosta tätä ymmärtää?
Aika helposti tuollai tulee nainen jätetyksi jos ei tosiaan ymmärrä edes ruokaa tehdä kun mies huoltaa tiluksia. Edelleenkään ne kiinteistöt eivät itsellään pysy kunnossa ja tämän kai te naisetkin ymmärrätte, MUTTA niiden korjaaminen ei saa olla naiselta pois. Mies korjaatkoon rakennuksia yöllä, hänhän ne omistaa!!!1
Minäkin haluan kutsua ihmisiä kylään, ja vaatia heiltä työhommia korvaukseksi siitä että saavat ilmaiseksi käyttää meidän taloa. Pienestä lisämaksusta saavat ehkä istua tuolillakin. Olisiko olkkarin seinän maalaus sopiva korvaus oikeudesta oleskella meidän talossa kolmen tunnin ajan? Vai voinko vaatia maalaamaan myös portaat? Jos annan luvan istua puoli tuntia pihakeinussakin, niin vaihtavatko he väliovien kahvatkin, ne kun ovat pahasti kuluneet? Samaan aikaanhan minä tietysti pesen omia pyykkejäni ja kokkaan vain itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Aamusta iltaan palstalla makaavat kotonamakaaja-avmammat puolustamassa mökillä makaajaa.
Tämä ketju olisi oivaa materiaalia kaikille sinkkumiehille luettavaksi, ehkä nämä miettisivät useamman kerran kannattaako naisiin tuhlata laisinkaan aikaansa. Ainakaan losoperseisiin suomalaisiin makoilijakantturoihin.
Voi kuule losopersemakoilijakanttura(alkaa olla tyo hellittelynimen lista jo aika pitkä). Luulen, että ei ne sinkkumiehet kehtais lukea tätä ketjua kovin pitkälle, sillä myötähäpeä sinun kantturoistasi ym olisi niin suurta, että joutuisivat luopumaan urakasta. Eihän kukaan normaali mies allekirjoita sinun jorinoita. Itse ainakin häpeäisin silmät päästäni jos joku nainen kirjoitteleisi miehistä tuohon sävyyn päiväkaudet.
Tässä olen miehelle noita joitakin kommentejasi lukenut ja hän näyttää erittäin vaivautuneelta. Häpeää raukka miessukupuolen puolesta, vaikka eihän se hänen vikansa ole, että sinä häpäiset kirjoituksillasi kaikki miehet.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sinkkumiehet voivat ottaa oppia sinun kommenteissasi, miten naisia ei pidä kohdella ja nimitellä. Ovat muuten ikuisia sinkkumiehiä. Naisillehan siitä ei mitään vahinkoa ole, vaikka nämä sinkkuna pysyvätkin, mutta jos mies ei haluaisi olla sinkku, ei kannata toimia/kommentoida niin kuin sinä. Kukaan nainen ei kaipaa vellipersemakoilijakantturalehmäemakkomakoilijaa kumppanikseen. Anteeksi losoperse unohtui mainitsematta. Olet varmaan ylpeä itsestäsi ja siitä , että kuvittelet vielä jopa jakavasi muille miehille ohjeita, miten naisia käsitellään.
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan ehdottomasti! Minusta olisi vain valtava palvelus naissukupuolelle ja koko ihmiskunnalle, jos sinun tapaasi ajattelevat miehet jättäytyisivät ihan suosiolla parisuhdemarkkinoiden ulkopuolelle. Veikkaan, että naiset voivat vaikka kerätä kolehdin, jotta saadaan raijattua teidän persauksenne jonnekin sopivalle autiolle saarelle. Voitte sitten keskenänne kanniskella niitä lautoja mutisemaan ja mutista kuinka ihanaa oli päästä eroon niistä kantturoista.
Ei ihan ymmärrä miksi se nainen ei voinut jotain evästä laittaa, kai se itsekin jotain söi? Olivatko etukäteen sopineet laiskottelusta vai miksi sen miehen olisi pitänyt ruokaakin laittaa? Luulis että haluaisi jotain tehdä ajan kuluksi. Ei ihme ettei suhteet kestä kun lasketaan koko ajan kuka tekee mitä, onko siitä itselle hyötyä (tässä tapauksessa siis ei kun ei ollut naisen mökki myös). Vieraana mökillä ollessaan ei voi sitten takamustaan liikauttaa sen vertaa että kahvit keittäis ja pari voileipää tekisi, luulisi nyt jokaisen ymmärtävän et pakollisia hommia on mökillä aina, joidenkin teko myös säästä riippuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan ehdottomasti! Minusta olisi vain valtava palvelus naissukupuolelle ja koko ihmiskunnalle, jos sinun tapaasi ajattelevat miehet jättäytyisivät ihan suosiolla parisuhdemarkkinoiden ulkopuolelle. Veikkaan, että naiset voivat vaikka kerätä kolehdin, jotta saadaan raijattua teidän persauksenne jonnekin sopivalle autiolle saarelle. Voitte sitten keskenänne kanniskella niitä lautoja mutisemaan ja mutista kuinka ihanaa oli päästä eroon niistä kantturoista.
Tarkoitatko "raijattua teidän loso/vellipersauksenne"? 😁
Minä olen ollut sellainen "mökillä laiskotteleva nainen". Ja hyvällä omallatunnolla.
Tulen alunperin köyhästä perheestä, jossa sisävessakin saatiin vasta 1970-luvulla. Astiat tiskattiin ja huuhdeltiin muovisissa pesuvadeissa.
Sain akateemisen loppututkinnon suoritettua, ja töitä löytyi julkiselta sektorilta. Jo opiskeluaikoina sain hankittua ensimmäisen omistuskaksioni, kovasti vaikka tehdastöitä tekemällä. Halusin niin kovasti siisteihin oloihin, ja modernit ratkaisut elämiseen.
Ex-mieheni varakkailla vanhemmilla oli perintömökki. Kaupunkiasunto heillä oli viimeisen päälle, mutta isoäidin muistoa kunnioittaen mökki oli juuri sellaisessa kunnossa, kuin silloin, kun mummosta aika jätti.
Itse painoin 50-60 tuntista työviikkoa, ja silloin kun hampaat irvessä sinne mökille oli mentävä "rentoutumaan", ja minä menin laiturin päähän valkoviinilasille, niin jo oli kaikilla naama rutussa. (:
Jatkuvaa työleiriä, astiat piti pestä nyt merivedessä, mutta vadeissa käsin. Kaikki ruosteessa tai homeessa talossa, koko ajan remontoitava jne...
Ei ikinä enää!
Ex-mies nyt siellä sisarustensa kanssa jatkaa riitelyään mökinkäytöstä ja remonteista...:)
Mökillä EI ole AINA pakollisia hommia.
Varsinkaan kun kysessäoleva mökki oli suvun omistama.
Kyse ei olluit ehken siitä, että nainen ei "viitsinyt" tai "jaksanut" laittaa ruokaa, vaan juuri tuo miehen käytös ja asenne, ehkä kielenkäyttökin.
Nainen saattoi mennä ihan innoissaan ja ajatella, että tehdään juttuja yhdessä, mutta sitten huomasikin, että lautapino voitti.
Naisen into lopahti koko mieheen niin, että tahallaan jätti sen miehen ruokkimisen sikseen. Mukavalle ja mieleiselle miehelle pötyä olis pöytään varmaan löytynytkin.
Joillekin miehille tämäntyylinen "muutosreaktio" on liian vaikea asia käsittää, mutta varmaan aika monet sen kyllä tajuavat, varsinkin aloittajan tyylistä kommentoida ko. asiaa ja naistaan.
Eikö tämä lp-mies käsitä, kuinka todella vaikeaa on liikuntakyvyttömänä naisena laittaa ruokaa tai ylipäätään tehdä mitään hommia?
Ymmärsin, että hänen naisensa on liikuntarajoitteinen.
Vai miksi hän koko ajan kirjoittaa, että "makuulta on varmaan vaikeaa..."?
No, ymmärtäsi sitten suosiolla, että se on vaikeaa.
Miksi sitten haukkua sairasta naista?
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.
M32
Hyvän provon keksit. Kantanut jo yli 30 sivua. Saanko kysyä, onko tämä losopersekanttura serkkusi tai jotakin sukua muuten? Tai ainakin jotenkin osallisena siihen mökkiin, johon yritätte sitten houkutella naisia piikomaan ;)?
Vierailija kirjoitti:
M32
Olisitteko te voineet etukäteen sopia asiasta? Miten naisystävä voi tietää, mitä haluat, ei liene ajatustenlukija? Olisi voinut siinä keskustelussa voinut selvitä, että teillä on aivan erilaiset odotukset ja näkemykset mökkielämästä. Niin olisit saanut kantaa niitä lautoja ja hommata sen ruoanlaittajan kuten itse haluat.
Jos mielestäsi ei ole mitään vaihtoehtoja tai kompromisseja.
Voi että kun vasta nyt huomasin, että minähän tässä kohta voisin rikastua.
Pihalla on nimittäin keinu ja puutarhakalusteet. Hiiligrillikin löytyy.
Onneksi vielä on kesää jäljellä.
Puutarhakeinussa istumisesta voisin ottaa 5 euroa tunti per henkilö.
Pöydän ja tuolien käyttämisestä samoin, ehkä pöydästä lisätaksa?
Grillaamisesta mulle aina uusi täysi hiilisäkki, grillausneste ja koko illan kunnon grillattavat ja juomat plus 5 euroa tunti pihan käytöstä.
Tiskit ja grillit tietty tiskataan ja siivotaan ja roskat viedään mukana kotiin.
Sivussa sitten vieraille lisäohjelmanan ruohonleikkuuta, kukkapenkkien perkaamista ja kastelua, puiden kantoa ja muuta ajankulua.
Minä voinkin hyvin ensin syötyäni ja juotuani mennä siksi aikaa lähiterassille istumaan, tulen sitten takaisin kun vieraat ovat lähteneet.
Kas kun mun harrastus on terassilla istuminen ja tykkään siitä. :-D
Vierailija kirjoitti:
Ei opi naisesi eroon tuosta. Kokemuksella voin sanoa, että kesämökki on niitä ensimmäisiä paikkoja jonne uusi emäntä kannattaa viedä. Joillain se tiskaaminen, pöydän kattaminen ja petien teko käy sanomattakin luonnostaan. Sitten on niitä, jotka eivät ala niihin edes pyynnöstä tai ainakin niskojaan nakellen. Ne on niitä naisia jotka kuluttaisivat päivät mieluiten siinä rantatuolissa aurinkoa ottaen ja lehtiä lukien. Ja tuo on ihmistyyppikysymys. Se ei siksi muutu mihinkään. Naisesi saat varmasti tiskaamaan, mutta se on sitten kiukun kautta. Sen jälkeen kun uudestaan ehdotat mökkeilyä, saat kuulla sata kertaa sanan "työleiri". Ja kun koitat selittää, että eikös se ole vain mukavaa puuhastella jotain siinä sidukan/oluen juomisen ohessa, niin saat vastauksen, että "mä olen töistä jo niin väsynyt, että lomalla pitää vain saada olla". Sitten voit luovuttaa ja etsiä itsellesi oikean naisen.
Tässä oli hyvin tiivistetty koko tää ketju.. eipä mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa ei edes mitään kotitöitä olisi ollut tehtävänä.
Voileipien tekoon olisi mennyt 5 minuuttia tai sen salaatin ja lisukkeen tekemiseen 15 minuuttia. Tuohon tarvittavat astiat olisi tiskannnut 5 minuutissa. En kyllä ymmärrä ettei tuota voinut tehdä ihan oma-aloitteisesti. Suoraan sanottuna kyllä on laiskuus huipussaan.
Kun nämä pikkujutut ovat mielestäsi niin vaivattomia ja nopeita, niin miksi ap ei itse niitä tehnyt? Yhtä helpostihan se olisi häneltä käynyt? Lisäksi hän on kyseisellä mökillä kotiväkeä, joka tuntee keittiön ja paikat. Nainen oli mökillä vieraana. Sinänsä omituista pyytää vieraaksi mökille, puuhailla sitten omiaa ja odottaa, että tästä puuhailusta "vastikkeeksi" jonkun toisen kuuluu passata. Varsinkaan kun se puuhailu tapahtui ihan yksin tämän miehen aloitteesta ja ihan yksin hänen ja itsensä ja sukunsa hyväksi.
No onhan se vähän outoa, että toinen ensin rehkii ulkona, sitten tulee hikisenä sisälle, käy suihkussa ja sen jälkeen alkaa kokata. Ja sillä välin toinen vain istuu eikä tee mitään. Nainen olisi hyvin ehtinyt laittaa ruuan sillä aikaa, kun toinen käy suihkussa. Minusta todella ajattelematonta käytöstä.
En kyllä ymmärrä miten jotkut ajattelevat ruuanlaiton kuuluvan automaattisesti naiselle, joka on vieraana siellä mökillä. Ei nainen pistänyt aptä hikoilemaan, eikä suihkuun, miksi siis juuri hänen pitäisi aplle se ruoka laittaa?
Ei kyllä miksikään ilmeisesti. Ei senkään takia, että nainen saa olla ilmaisella mökkilomalla. Ei mene edelleenkään näiden makuuttelevien losojen kaaliin se miten nainen tässä tilanteessa hyötyisi, että tekee miehelle ruoat. Kivenkovaa naiset paasaavat miten miehet hyötyvät jos hellittelevät vaimoa ystävän- ja äitienpäivänä (ilmeisesti enemmän pillua sirkushuveja vastaan?). Mutta naisen ei tarvitse miehen eteen tehdä mitään! Onhan nainen aina palkinto miehelle, ihan vaan että on! Miksi Naisen pitäisi tehdä miehelle jotain kivaa ja hyvää?
No kerropa nyt senkin puskista huuteleva silmittömän naisvihan korventama nysäkulli, että MITEN se nainen olisi hyötynyt? Saanut katsella valmista vajaa sitten, vai? Joka ei edes ole hänen vajansa! :D :D :D
Siten, että saa olla siellä mökillä nähtävästi ilmaiseksi. Liian vaikeaa nähtävästi makuuasennosta tätä ymmärtää?
Aika helposti tuollai tulee nainen jätetyksi jos ei tosiaan ymmärrä edes ruokaa tehdä kun mies huoltaa tiluksia. Edelleenkään ne kiinteistöt eivät itsellään pysy kunnossa ja tämän kai te naisetkin ymmärrätte, MUTTA niiden korjaaminen ei saa olla naiselta pois. Mies korjaatkoon rakennuksia yöllä, hänhän ne omistaa!!!1
Saa oikein olla mökillä ilmaiseksi piikomassa :,D ai että! Siitähän moni koko elämänsä haaveilee!
Niin, jotkut jopa maksavat mökkivuokraa ja silti laittavat mökissä ruokaa. Palstakanttura nähtävästi mielummin kuolee itsekin nälkään kuin tekee miehelle ruokaa samassa missä itselleen?
Entistä enemmän vahvistuu käsitys, että nainen tosiaan voi olla mustasukkainen muustakin kuin toisesta naisesta. Nyt jo vajanrakentaminen menee aivan tunteisiin. Onhan miehen aikaa pois naiselta!
Tuleeko sen vuokramökin mukana joku äijä mikä kantelee pihalla lautoja, haukkuu kantturaksi ja odottaa että laitan hänelle ruuat silloin kun hän haluaa? No enpä paljoa tuosta lomasta maksaisi :,D
Voi luoja, minä kuolen nauruun :)
Samoin, olen ihan koukussa vauvapalstan näihin pitkiin ketjuihin, joissa naiset panee parastaan verbaalisessa ilotulituksessa!
Ja ap olisi säästynyt tältä kaikelta, jos olisi keskustellut asiasta etukäteen naisystävänsä kanssa. Tosin me olisi silloin jääty ilman tätä hupia 🤣
Olen ollut sinkkunaisena jonkin aikaa. Aina välillä tulee mieleen, että voisihan olla kivakin joku mieskaveri jonka kanssa viettää aikaa. (vaikka miehen mökillä).
Mutta vaikka en ole uskovainen, niin on pakko sanoa, että on tainnut Luoja varjella minua jostain syystä varsin hyvin, itseni sitä lainkaan ymmärtämättä.
Ny siis ymmärrän olla hyvin, hyvin kiitollinen, että en ole jotain "työteliästä ja ahkeraa" miestä tavannut. (jolla olisi vielä mökki).
Jatkan nyt sinkkupäiviäni tyytyväisenä.
Voi luoja, minä kuolen nauruun :)