Nainen laiskottelee mökillä
Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.
M32
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itse vältyn tällaisilta tyhjänpäiväisiltä riidoilta, koska pidän ruoanlaitosta ja se on harrastukseni. Mies saa kantaa lautoja ihan rauhassa pari tuntia siellä ulkona. Sen jälkeen syödään ja vietetään mukava loppupäivä yhdessä rentoutuen.
Aloittaja on vain hänelle vääränlaisen naisen kanssa yhdessä. Kaikki parit eivät vain sovi yhteen. Ei siinä sen kummempaa.
Mistähän sinä vedit tähän sen mukavan loppupäivän rentoutuen? Ei ap mitään sellaista kirjoittanut. Hän vai pyysi uuden naisystävänsä mökilleen (sukulaistensa) ja meni sitten pitemmittä puheitta kantelemaan niitä lautoja . Onko sulla tapana pyytää vieraita, mennä sitten omiin töihisi ja odottaa, että ne vieraat/vieras tekee sinulle sillä välin ruokaa.. ? On eri asia olla pariskunta ja puuhailla yhteisellä mökillä.
Eikö tuossa ollut kyse naisystävästä. Itse en ainakaan pidä miesystävääni vieraana. Hehän ovat voineet seurustella jo koko talven. Mikä vieras silloin enää on?
Tunteneet kaksi kuukautta, eikä mökki edes ollut miehen, vaan hänen vanhempiensa. Kyllä silloin on aika vieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ärsyttänyt tuo, että esim. mökillä mies hoitaisi perinteiset miesten työt ja nainen naisten. Itse hoidan aina ne ns. miesten työt, en juuri edes osaa laittaa ruokaa. Olisi kurjaa olla sisällä ja toinen tekisi mukavemmat hommat pihalla. Onneksi on oma mökki, ja saan itse hoitaa hommat kuten haluan. Ap:n tapauksessa sekin, että jos nainen oli vieraana, ei ole työvelvoitetta.
No mitä jos tilanne olisi toisinpäin. Mies on vieraana eikä suostuisi tekemään yhtään mitään, koska ei ole työvelvoitetta. Nainen yksin tekisi kaikki perinteiset sekä naisten ja miesten hommat. Monikaan nainen ei tuollaista miestä katseli kovinkaan pitkään.
Minä kun kutsun vieraita, on minusta itsestäänselvää, ettei vieraiden tarvitse tehdä mitään. Jos kutsuisin jonkun vanhempieni mökille, en varaisi sinne mitään hommia, vaan viettäisimme vain aikaa yhdessä. Ruuat olisi helpot jotta kummankaan ei tarvitsisi raataa. Vasta kun olisimme yhteinen perhe, ja asuisimme yhdessä, olettaisin, että jaamme työt. Ja sittenkin reilusti, ei niin, että mies valkkaa parhaat päältä eli puuhailee omia juttujaan, ja minä tekisin kaikki oikeat työt.
Miksi oletat, että jaatte työt. Mieshän on vieraana eikä täten ollen tarvitse tehdä yhtään mitään. Mistä tuo oletus töiden jakamisesta tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ärsyttänyt tuo, että esim. mökillä mies hoitaisi perinteiset miesten työt ja nainen naisten. Itse hoidan aina ne ns. miesten työt, en juuri edes osaa laittaa ruokaa. Olisi kurjaa olla sisällä ja toinen tekisi mukavemmat hommat pihalla. Onneksi on oma mökki, ja saan itse hoitaa hommat kuten haluan. Ap:n tapauksessa sekin, että jos nainen oli vieraana, ei ole työvelvoitetta.
No mitä jos tilanne olisi toisinpäin. Mies on vieraana eikä suostuisi tekemään yhtään mitään, koska ei ole työvelvoitetta. Nainen yksin tekisi kaikki perinteiset sekä naisten ja miesten hommat. Monikaan nainen ei tuollaista miestä katseli kovinkaan pitkään.
Minä kun kutsun vieraita, on minusta itsestäänselvää, ettei vieraiden tarvitse tehdä mitään. Jos kutsuisin jonkun vanhempieni mökille, en varaisi sinne mitään hommia, vaan viettäisimme vain aikaa yhdessä. Ruuat olisi helpot jotta kummankaan ei tarvitsisi raataa. Vasta kun olisimme yhteinen perhe, ja asuisimme yhdessä, olettaisin, että jaamme työt. Ja sittenkin reilusti, ei niin, että mies valkkaa parhaat päältä eli puuhailee omia juttujaan, ja minä tekisin kaikki oikeat työt.
Miksi oletat, että jaatte työt. Mieshän on vieraana eikä täten ollen tarvitse tehdä yhtään mitään. Mistä tuo oletus töiden jakamisesta tulee?
Luitko edes mihin vastasit? Kun mies on vieraana, häntä passataan. Ja yhteisessä kodissa työt jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea? "Vas-ta kun o-li-sim-me yh-tei-nen per-he, ja a-sui-sim-me yh-des-sä, o-let-tai-sin, et-tä jaam-me ty-öt."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea? "Vas-ta kun o-li-sim-me yh-tei-nen per-he, ja a-sui-sim-me yh-des-sä, o-let-tai-sin, et-tä jaam-me ty-öt."
Tuohan on ihan ääliötä. Monet pariskunnat seurustelevat vuosikausia ennen kuin muuttavat yhteen. Ja muka sitä ennen ollaan kuin vierait toisen talossa tai asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itse vältyn tällaisilta tyhjänpäiväisiltä riidoilta, koska pidän ruoanlaitosta ja se on harrastukseni. Mies saa kantaa lautoja ihan rauhassa pari tuntia siellä ulkona. Sen jälkeen syödään ja vietetään mukava loppupäivä yhdessä rentoutuen.
Aloittaja on vain hänelle vääränlaisen naisen kanssa yhdessä. Kaikki parit eivät vain sovi yhteen. Ei siinä sen kummempaa.
Mistähän sinä vedit tähän sen mukavan loppupäivän rentoutuen? Ei ap mitään sellaista kirjoittanut. Hän vai pyysi uuden naisystävänsä mökilleen (sukulaistensa) ja meni sitten pitemmittä puheitta kantelemaan niitä lautoja . Onko sulla tapana pyytää vieraita, mennä sitten omiin töihisi ja odottaa, että ne vieraat/vieras tekee sinulle sillä välin ruokaa.. ? On eri asia olla pariskunta ja puuhailla yhteisellä mökillä.
Eikö tuossa ollut kyse naisystävästä. Itse en ainakaan pidä miesystävääni vieraana. Hehän ovat voineet seurustella jo koko talven. Mikä vieras silloin enää on?
Tunteneet kaksi kuukautta, eikä mökki edes ollut miehen, vaan hänen vanhempiensa. Kyllä silloin on aika vieras.
No ei todellakaan ole. Eiköhän tuossa ajassa ole jo vieraskoreus häipynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan ääliötä. Monet pariskunnat seurustelevat vuosikausia ennen kuin muuttavat yhteen. Ja muka sitä ennen ollaan kuin vierait toisen talossa tai asunnossa?
Ap on kutsunut naisen naisen sukulaistensa nurkkiin, ei omiinsa.
Jankanjankanjankka. Ap voi jo lopettaa paskaketjunsa nostamisen.
Aikoinaan perheemme hajoitti akka, joka hankkiutui paksuksi. Hän oli kotona mummolassani yhteisen ja vanhemman lapsensa kanssa. Äitysloman, joka ei tietysti ole mitään helppoa, hän jäi työttömäksi aika pitkälti makailemaan. Höntti isäni kävi töissä ja iltaisin ja viikonloppuisin rakensi taloa. Minä ja veljeni pikkupoikina apumiehinä. Yleensä n. klo 22 lopetettiin työt. Nälkä kurnien iltapalan syöntiin. Kerran akka kannettuaan muutaman laudan kehtasi valittaa että hän joutuu raatamaan iltapalaa.
Kaikki elanto joka olisi kuulunut entiseen perheeseen, siis lähes kaikki valui tähän uusioperheeseen. Tätä ei kovin lämmöllä voi muistella.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan perheemme hajoitti akka, joka hankkiutui paksuksi. Hän oli kotona mummolassani yhteisen ja vanhemman lapsensa kanssa. Äitysloman, joka ei tietysti ole mitään helppoa, hän jäi työttömäksi aika pitkälti makailemaan. Höntti isäni kävi töissä ja iltaisin ja viikonloppuisin rakensi taloa. Minä ja veljeni pikkupoikina apumiehinä. Yleensä n. klo 22 lopetettiin työt. Nälkä kurnien iltapalan syöntiin. Kerran akka kannettuaan muutaman laudan kehtasi valittaa että hän joutuu raatamaan iltapalaa.
Kaikki elanto joka olisi kuulunut entiseen perheeseen, siis lähes kaikki valui tähän uusioperheeseen. Tätä ei kovin lämmöllä voi muistella.
Siis viikonloppuisin oltiin siellä töissä. Vielä piti sanoa, ettei työntekemonen sinänsä ole pahasta, päinvastoin. Kummastuttaa joidenkin omahyväisyys vain ja ilkeä laiskuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Eiköhän tuossa ajassa ole jo vieraskoreus häipynyt
Eihän tuossa ajassa niitä mökin omistajia eli miehen vanhempia ole välttämättä edes tavattu.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhänse sinun isäsi ollut joka sen perheen hajotti. On se kumma, kun miesten ei tarvitsisi nykyään kantaa vastuuta enää yhtään mistään. Vieraissa uittaminenkin on naisen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa ei edes mitään kotitöitä olisi ollut tehtävänä.
Voileipien tekoon olisi mennyt 5 minuuttia tai sen salaatin ja lisukkeen tekemiseen 15 minuuttia. Tuohon tarvittavat astiat olisi tiskannnut 5 minuutissa. En kyllä ymmärrä ettei tuota voinut tehdä ihan oma-aloitteisesti. Suoraan sanottuna kyllä on laiskuus huipussaan.
Pointti on se, että kuspäiselle miehelle ei halua tehdä edes viiden minuutin voileipiä. Hyvälle miehelle kokkaa mielellään vaikka parin tunnit gourmet-aterian. Ja ap asenteillaan (kuten edellinenkin kirjoittaja) menee niihin kuspäiden kategoriaan.
Siis mies muuttuu hetkessä kusipääksi, jos pyytää auttamaan ja laittamaan ruokaa, kun hän tekee jotain muuta hommaa sillä välin. Kyllä on herkkänahkaista porukkaa.
Miten niin pyysi? Eihän hän mitään pyytänyt tai neuvotellut työnjaosta, sehän tässä suurin ongelma olikin. Hän oletti ja suuttui ja käskytti. Kyllä se minusta on k*sipään merkki eikä sellaiselle tarjoilla edes biojäteastian pohjia paperilautasella. Nääntyköön nälkään jos ei osaa itse edes voileipää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa ei edes mitään kotitöitä olisi ollut tehtävänä.
Voileipien tekoon olisi mennyt 5 minuuttia tai sen salaatin ja lisukkeen tekemiseen 15 minuuttia. Tuohon tarvittavat astiat olisi tiskannnut 5 minuutissa. En kyllä ymmärrä ettei tuota voinut tehdä ihan oma-aloitteisesti. Suoraan sanottuna kyllä on laiskuus huipussaan.
Pointti on se, että kuspäiselle miehelle ei halua tehdä edes viiden minuutin voileipiä. Hyvälle miehelle kokkaa mielellään vaikka parin tunnit gourmet-aterian. Ja ap asenteillaan (kuten edellinenkin kirjoittaja) menee niihin kuspäiden kategoriaan.
Siis mies muuttuu hetkessä kusipääksi, jos pyytää auttamaan ja laittamaan ruokaa, kun hän tekee jotain muuta hommaa sillä välin. Kyllä on herkkänahkaista porukkaa.
Mies ei pyytänyt vaan oletti ja sen jälkeen vaati ja komensi. Ei muuttunut hetkessä kusipääksi vaan on ollut sellainen koko ajan. Nyt se vaan sitten paljastui selkeästi. Jos mies hommaa omasta halustaan muuta omiaan jotka ei mitenkään liity tähän naiseen, niin miksi nainen olisi automaattisesti vieraassa kyläpaikassa ruuanlaitosta? Mieshän tässä toimi isäntänä ja oli kotonaan.
Jos naisystävä pyytäisi perhemökillään miesystävää kantamaan saunavedet ja polttopuut, niin en usko miesystävän tästä kieltäytyvän vaan mielellään auttaisi. Tässäkin tapauksessa naisystävän pitäisi se itse tehdä, koska toimii emäntänä ja oli kotonaan.
Niin, eli sinä sivuutit tuon käskytysasian täysin ja alat taas vääristelemään asioita puhumalla pyytämisestä. Minä veikkaan, että erittäin harva nainen olettaa miehen oma-aloitteisesti kantavan ne saunavedet ja polttopuut vieraillessaan ensimmäistä kertaa naisen sukumökillä, ja suuttuu ja alkaa käskyttämään jos mies ei ole älynnyt näitä itsekseen tehdä. Ja jos nainen näin toimii, niin aika harva mies pitää sitä kiukuttelua normaalina käytöksenä ja hyvän kumppaniehdokkaan merkkinä. Avun pyytäminen ja hommien jakamisesta neuvotteleminen on täysin eri asia, näistä ei kuitenkaan tässä tapauksessa ollut kyse.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Ota kotikuri käyttöön. Perheen päänä sinulla on siihen oikeus.
Nahkaremmillä paljaalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kotikuri käyttöön. Perheen päänä sinulla on siihen oikeus.
Nahkaremmillä paljaalle
Eihän ap:lla ole perhettä sen enempää kuin omaa mökkiäkään. Vieraan pieksäminen toisten nurkissa taitaa olla enemmän poliisiasia kuin kotikuria.
Onko paskahuussin tyhjentäminen automaattisesti aina "miesten töitä" ?
Paskalotto kirjoitti:
Onko paskahuussin tyhjentäminen automaattisesti aina "miesten töitä" ?
Yhtä paljon kuin ruoanlaitto, pöydän kattaminen, tiskaaminen, siivoaminen, yleinen lasten-, puutarhan- ja kodinhoito ovat "naisten töitä". Eli ei tietenkään ole! Mutta tässä ketjussa ei – edelleen, noin 20 selityskerran jälkeenkään – ole kyse miesten ja naisten töistä sinällään, vaan siitä, että ap oli kutsunut naisystävänsä vanhempiensa mökille vieraaksi, mutta alkoikin komentelemaan häntä kuin vierasta sikaa paikan päällä. Täällä ketjussa tuo miekkonen sitten kertoili, kuinka hänen kaikki exänsä kyllä ovat mukisematta hoitaneet kaikki mökkiaskareet hänen käskystään kertomatta sen tarkemmin, miksi ne kaikki muut exät ovat nimenomaan exiä nykyisin.
Ei ole aloittajan naisystävä vaimomatskua. Voisihan hänkin tehdä niitä sisähommia, mutta kun ei.
Turha tuollaista vetelystä on minnekään mökille viedä, vaan palauttaa takaisin sinne mistä on tullut.
Ja jos suuttuu siitä, että pyytää laittamaan ruokaa yms. niin mitä mahtaa seurata?
Jos arvon naisille suhde töksähtää tuollaiseen, joudutte hakemaan miestä varsin kauan, tai olla ilman. Suhde perustuu kompromisseihin kuitenkin.
Esimerkki ei kerro minkälainen supertimpuri tuo lekotteleva nainen on. Vähän epäilen, sillä sellaisia on harvassa naisväen joukossa.
Minä naisena teen nuo hommat paljon mieluummin kuin tiskaan. Ne ovat sellaista kivaa ulkonaoloa, toisin kuin mökissä kyyhöttäminen ja tiskaus. Joten en todellakaan hyväksyisi sitä, että mies nuo tekisi. Joko tehdään yhdessä kaikki, tai emäntä/isäntä tekee itse. Ei niin, että mies tekee kivat jutut ja nainen ikävät.