Kaverini oli viikon Kreikassa ja nyt kertoi innostuneena "matkakokemuksestaan". Mieleni teki sanoa että miksi turhaan vaivautua lomalle jos lomailee tuolla tavalla...
Olivat perustason hotellissa, ihan kivat palvelut allas jne. Kaunis kaupunki, kulttuuria ja ravintoloita paljon, tekemistä ja näkemistä olisi ollut paljon. Hyvät ostosmahdollisuudet ja kivoja paikallisia putiikkeja. Myös retkille mahdollisuudet ja ranta kaikkine palveluineen vieressä. Nämä asiat selvisivät kun kysyin mitä kaikkea siellä oli.
Noh, kertoikin että poistua hotellilta kolme kertaa viikon aikana ruokakauppaan. Muuten olivat koko reissun hotellissa, omassa huoneessaan ja altaalla. Yhden kerran söivät ulkona ja kyseessä oli mäkkäri. Muuten tekivät itse ruuat hotellihuoneessa keittolevyllä. Kysyin että ostivatko jotain paikallisia ruoka-aineita ja niistä sitten tekivät. No eivät, kuulemma ihan kaurapuuroa aamuisin ja nakkikastiketta+makaroonia ja sen sellaista. Muuten voileipiä. Kaupunkia eivät käyneet tutkimassa ja missään kohteessa ei käyty. Kaljaa altaalla. Rannalle ei huvittanut mennä.
Siis lomailkoon kukin tyylillään mutta MIKSI vaivautua maksamaan hotellit, lennot yms mennäkseen makaamaan hotellihuoneeseen ja keittämään kaurapuuroa? Täälläkin on kesä, samapa se makaako täällä kalja kädessä nurmikolla. En vain ymmärrä miten jaksaa matkustaa jos loma menee vain omassa hotellissa makoiluun ja suurin aktiviteetti on käydä ruokakaupassa ostamassa nakkipaketti. Tietysti loma on nautiskelua ja rentoutumista ja jos sen noin haluaa hoitaa niin mikäpä siinä sitten. Itselleni rentoutumista kylläkin olisi tietysti altaslla rentoutuminen mutta MYÖS ravintoloita, kahviloita, merenranta, kaupunkiin tutustuminen ja kulttuurikohteet.
No kuulemma mukavaa oli.
Kommentit (251)
Mun mielestä taas on melko turha käydä reissussa ellei se kasvata näkemystä kohdata erilaisia tapoja toimia.
Vähän liian överiksi meni. -122
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi itselleni painajaista. Itse kuulun niihin, jotka yrittää koluta koko kaupungin läpi lyhyessä ajassa ja hotellilla käydään lepäämässä vasta siinä vaiheessa, kun jalat ei jaksa enää kävellä. :D Mutta meitä on erilaisia.
Taidat reissata aika vähän? Mulla ainakin osa lomista on all inclusive ja toiset omatoimi. Reissaillut jo niin paljon, että ei hirveesti kiinnosta mitkään patsaat tai aikataulutus. Alle 2 kk:n lomareissuilla nyt ei hirveesti sitä kohdemaan autenttisuutta koe. Ei, vaikka mitä väität ja kuinka vaellat siellä "ei turistirysässä".
Äitini ei ole hirveästi reissaillut ja on juuri tuollainen hirveä sählä. Pitää sitä, pitää tätä ja hirveät suunnitelmat. Sitten suututaan kun sanon, etten jaksa esimerkiksi ajaa yhtenä päivänä 200 km suuntansa katsomaan jotain patsasta. Aikataulua, aikataulua ja aikataulua. Sitä on helvetin väsynyt kun pääsee takas kotiin. Siksi en käy enää hänen kanssa reissuissa.
Minun isäni oli tuollainen aikatauluhullu meidän perheen lomilla. Todella rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän liian överiksi meni. -122
Jos olet keskustelua lukenut huomaat että ilmeisesti valtaosalle av-mammoista tuommoinen lomailu on unelmaa. Kyllä näitä makkarajuntteja on.
Ystäväsi kuulostaa wt-valaalta. Matkaseuralainen kuulostaa nössykältä jos ei saa valasta ravintolaan syömään kun ällöää kaikkea uutta ruokaa. Onko niin että pääministerinä wt-valas on suunnitellut hotellissa makaamisen ja nakkikastikkeet? Ja toinen vain roikkunut menossa mukana?
Mitas se sulle kuuluu miten kukin lomailee, kyyla?
Ehkä ne luki kirjoja?
Tai paneskeli koko loman?
Ajatteli, unelmoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap:n ole pakko ymmärtää tai pitää kaurapuuro/nakkikastike -tyylisestä lomailusta, mutta kyllä hän saa siitä täällä pohtia ilman että mammat syyllistää.
Eikö ihan oikeasti aikuinen ihminen pysty ymmärtämään tällaista asiaa? Eikö pysty keksimään yhden yhtä syytä, miksi joku haluaa maksaa hotellilomasta?
Minä uskon, että pystyy. Jos haluaa tehdä asiasta aloituksen av:lle, niin hieman on provoa ilmassa, ja varmasti myös tietoutta, että täällä saa kaikenlaisia vastauksia.
Joo varmasti on tietoutta, eihän täällä suodatinta ole. Kyllä tänne voi jokainen hullu omat vastauksensa kirjoittaa miten haluaa.
En kyllä tiennyt, että aikuisilta ihmisiltä on ”tällainen pohdinta kielletty”. Toivottavasti et nyt yöuniasi menettänyt kun joku on tällaisenkin aloituksen tehnyt. :D Kyllä täällä saa keskustella, edelleen. Minä saan aloittaa keskustelun vaikka siitä, kuinka keltainen väri on kamala, eikä sinun ole edelleenkään pakko olla minun kanssa samaa mieltä. Sen kun tykkäät keltaisesta, annat minun keskustella ja pohtia miksi joku lomailee mun mielestä hassusti. Voi aikuiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas on melko turha käydä reissussa ellei se kasvata näkemystä kohdata erilaisia tapoja toimia.
Välimeren turistirysissä nyt ei mitään ahaaelämyksiä kyllä saa. Ei tomintatavoista, eikä mistään muustakaan. Siellä tomintatavat ovat tismalleen yhdestä muotista, eli turisteilta rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden mielestä on ihan taivaallista löhötä viikko hotellilla mitään tekemättä, uskallatteko kertoa rehellisesti alkoholinkäytöstänne loman aikana?
Olen se joka jo kertoi olleensa kerran all inclusive -matkalla. Siis yleensä käyn kaupunkilomilla ja tai teen pitkiä kiertomatkoja enkä noilla matkoilla koskaan juo juuri mitään. Kerran siis olin all inclusive -matkalla Kreikassa, josta nautin todella paljon. Loma oli täydellinen just siihen elämän tilanteeseen. Ja koska drinksut myös kuuluivat hintaan, niin tulihan sitä otettua pari drinkkiä enemmän kuin yleensä.
Minä teen yhden viikon kestävän löhöreissun joka vuosi. Varaan kivan hotellin all anclusivella läheltä rantaa ja pyrin olemaan poistumatta kauas hotellilta. Jos ulkona on liian kuuma niin siirryn ilmastoituun hotellihuoneeseen. Luen, syön ja juon viiniä. Ei mitään nämä-nähtävyydet-nähtävä-stressiä vaan täydellistä nollausta. Sitten jaksaa taas töissä ja loistavalla motivaatiolla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne luki kirjoja?
Tai paneskeli koko loman?
Ajatteli, unelmoi?
Varmaan se on tuo viimeinen. Meillä, jotka uskaltaudumme vaikka vain iltakävelylle hotellin ulkopuolelle, ajatustoiminta yleensä lakkaa välittömästi, unelmista puhumattakaan.
Mitâ ihmettä. Eikö enää edes lomalla saa ottaa rennosti ja olla oma itsensä? Provo tai ei, loma menee oikein kun se tulee tarpeeseen ja sen viettää juuri kuin itsestä parhaalta tuntuu.
Mä olen matkustanut niin paljon, että mitkään kirkot ja rauniot ei jaksa enää kiinnostaa.
Jokainen lomailee kuten haluaa ja ihan todella moukkamaista arvostella muiden lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea vuodatus. Miksi et vaan olisi iloinen, että toisella oli kivaa?
Eninä sillä, ihan kiva että oli mukavaa. En vain itse ymmärrä tuollaista lomailua kun kaiken tuon olisi voinut hoitaa jäämällä kotiin. Menee lomamatka mielestäni ihan hukkaan makaamalla paikoillaan vetämässä nakkikastiketta.
No mulla ei ole kotona uima-allasta pihassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välimeren turistirysissä nyt ei mitään ahaaelämyksiä kyllä saa. Ei tomintatavoista, eikä mistään muustakaan. Siellä tomintatavat ovat tismalleen yhdestä muotista, eli turisteilta rahat pois.
Joo. Mutta jos on esim.töiden vuoksi ajanut vuoden aikana 300 000 km, niin voi löhöloma olla aivan paikallaan🤗
Me vuokrattiin poikaystävän kanssa viikonlopuksi luksusvilla hyvältä paikalta ja poistuttiin sieltä kerran. Muuten pantiin koko viikonloppu ja halittiin ja pussailtiin. Seuraavaksi lähdetään viikoksi all inclusive lomalle hotelliin, josta on suora pääsy huoneen terassilta uima-altaalle. Poistutaan huoneesta syömään. Kerran ehkä käydään katsomassa jotain "pakollista" nähtävää, mutta muuten kuntosalia, lepoa, seksiä, altaalla makoilua ja syömistä. Ja joka aamu puuroa, sitähän me syödään aamuisin muutenkin. Valitsen puuron myös AI-paikoissa, tosin siellä lisään sekaan luomuhunajaa, marjoja ja mansikoita ja lisäksi on eri tavalla paistettuja munia, salaatteja jne.
Me nimenomaan HALUTAAN, että lomalla saadaan olla vaan kahdestaan koska meillä on niin törkeän kivaa yhdessä. Exän kanssa piti koko ajan täyttää sitä romantiikan puutetta jollain tekemisellä, piti koko ajan koluta kaikki paikat että ei tarvis vaan olla kaksin. Sitten "väsytti" illalla hotellihuoneessa ettei jaksanut seksiä.
Nyt vasta tajusin tässä suhteessa, että lomalla ei tarvitse tehdä koko ajan jotain vaan voi maata vaan sylikkäin. Aiemmin en olisi edes halunnut.
Älkää tuomitko toisten lomia, jokainen rentoutuu kuten itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta all inglusive on taivas kun voi ottaa olutta altaalla ja löhötä.
Erityisesti kun lapset jäävät pois matkalta eikä tarvitse tehdä ruokaa.Jos taas lapset lähtee matkaan niin juuri tuo oman keittiön saaminen all inglusive -paketilla on hyvä.
Muutaman todella nirson kaverin kanssa olen oppinut ettei kaikki tahdo syödä hotellien ruokia ja ruuan laittaminen ei ole asia jota matkalla pitää vältellä niin voi tehdä niitä omia lemppareita.
Pääasia on rentoutuminen matkalla ja ihmiset haluaa matkoilta monia asioita.Itse taas en välitä siitä että lomalla pitää suorittaa ja olla joka turistirysässä, mielummin allas!
Inglusive..?
Teillä tainnut matkakumppani varata all-inclusivet
No, voi hellantuutelis, oletpa fiksu, tuliko hyvämieli? Entä, jos tämä väärin kirjoittaja olisi kirjoittanut vaikka remtoitunut, olisitko yhtä paljon halunnut loistaa älylläsi?
No huh huh. Jos olisi kaksi kertaa kirjoittanut "remtoitunut", niin olisin voinut kommentoida.
Älyllä ja vieraan kielen oikeinkirjoituksella ei ole hirveästi tekemistä toistensa kanssa. Tietynlainen asenne voi kyllä edistää tai haitata oppimista. Moni kirjoittaa gynegologit ja golleget väärin, nyt osa voi minun viestini luettuaan korjata kirjoitusasuaan ja loput raivostua.
Minäkään en ymmärrä näitä, jotka lentävät kreikkaan asti kävelläkseen hiekassa ja nähdäkseen rantamaisemia, niitähän näkee suomessakin milloin vain. Mulle parasta lomaa on vaeltaa 2-3 viikkoa Lapin erämaassa, menee pitkiä aikoja ettei näe yhtään ketään ja tunturipuro on ainoa rantamaisema minkä näkee koko aikana.