Kaverini oli viikon Kreikassa ja nyt kertoi innostuneena "matkakokemuksestaan". Mieleni teki sanoa että miksi turhaan vaivautua lomalle jos lomailee tuolla tavalla...
Olivat perustason hotellissa, ihan kivat palvelut allas jne. Kaunis kaupunki, kulttuuria ja ravintoloita paljon, tekemistä ja näkemistä olisi ollut paljon. Hyvät ostosmahdollisuudet ja kivoja paikallisia putiikkeja. Myös retkille mahdollisuudet ja ranta kaikkine palveluineen vieressä. Nämä asiat selvisivät kun kysyin mitä kaikkea siellä oli.
Noh, kertoikin että poistua hotellilta kolme kertaa viikon aikana ruokakauppaan. Muuten olivat koko reissun hotellissa, omassa huoneessaan ja altaalla. Yhden kerran söivät ulkona ja kyseessä oli mäkkäri. Muuten tekivät itse ruuat hotellihuoneessa keittolevyllä. Kysyin että ostivatko jotain paikallisia ruoka-aineita ja niistä sitten tekivät. No eivät, kuulemma ihan kaurapuuroa aamuisin ja nakkikastiketta+makaroonia ja sen sellaista. Muuten voileipiä. Kaupunkia eivät käyneet tutkimassa ja missään kohteessa ei käyty. Kaljaa altaalla. Rannalle ei huvittanut mennä.
Siis lomailkoon kukin tyylillään mutta MIKSI vaivautua maksamaan hotellit, lennot yms mennäkseen makaamaan hotellihuoneeseen ja keittämään kaurapuuroa? Täälläkin on kesä, samapa se makaako täällä kalja kädessä nurmikolla. En vain ymmärrä miten jaksaa matkustaa jos loma menee vain omassa hotellissa makoiluun ja suurin aktiviteetti on käydä ruokakaupassa ostamassa nakkipaketti. Tietysti loma on nautiskelua ja rentoutumista ja jos sen noin haluaa hoitaa niin mikäpä siinä sitten. Itselleni rentoutumista kylläkin olisi tietysti altaslla rentoutuminen mutta MYÖS ravintoloita, kahviloita, merenranta, kaupunkiin tutustuminen ja kulttuurikohteet.
No kuulemma mukavaa oli.
Kommentit (251)
Jos heistä kerran loma oli onnistunut niin mitä ihmettä sinä siitä stressaat?!
Tuo olisi itselleni painajaista. Itse kuulun niihin, jotka yrittää koluta koko kaupungin läpi lyhyessä ajassa ja hotellilla käydään lepäämässä vasta siinä vaiheessa, kun jalat ei jaksa enää kävellä. :D Mutta meitä on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea vuodatus. Miksi et vaan olisi iloinen, että toisella oli kivaa?
Eninä sillä, ihan kiva että oli mukavaa. En vain itse ymmärrä tuollaista lomailua kun kaiken tuon olisi voinut hoitaa jäämällä kotiin. Menee lomamatka mielestäni ihan hukkaan makaamalla paikoillaan vetämässä nakkikastiketta.
Kuullostaa ihanalta panolomalta. Itse kävisin syömässä rafloissa ja kattelemassa maisemia, mut ei kaikki nauti siitä.
Ovat sen tyylisiä ihmisiä ettei oikein kulttuuri kiinnosta. Jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Menevät sinne vain auringon paahteen takia ja sen fiiliksen kun on eri maassa. Annetaan kaikkien kukkien kukkia... :)
Sinun tapasi on ainoa oikea tapa lomailla? Kerrothan miten loma olisi pitänyt viettää oikeaoppisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eninä sillä, ihan kiva että oli mukavaa. En vain itse ymmärrä tuollaista lomailua kun kaiken tuon olisi voinut hoitaa jäämällä kotiin. Menee lomamatka mielestäni ihan hukkaan makaamalla paikoillaan vetämässä nakkikastiketta.
Et ymmärrä, että ihmisillä voi olla erilaisia mieltymyksiä?
Mulla lensi tuttavat toiselle puolelle maapalloa ja olivat kerran poistuneet hotellialueelta. Somessa antavat itsestään kuvaa että olisivat oikein maailman matkaajia. Aina paketti matka eikä itse kohteesta jälkikäteen osata sanoa mtn.
No se on heidän tapansa matkustaa, jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he pitävät makaamisesta ja nakkikastikkeesta? Ei se silti samaa ole kuin kotona - jo pelkkä etäisyys kotiin saa arkimurheet tuntumaan kaukaisilta, pieniltä ja turhilta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun tapasi on ainoa oikea tapa lomailla? Kerrothan miten loma olisi pitänyt viettää oikeaoppisesti?
Huoh. Erilaisia tyylejä, makuja, mieltymyksiä ja intoja saa olla ja pitääkin. Jos joku tuosta nauttii niin ok mutta aika turhalta lomalta kuulostaa minun korviini jos mikään ei kiinnosta.
Nakkikastiketta en halua, mutta itseäni odottaa Kreikanmatka parin viikon päässä ja aion todellakin liikkua vain akselilla hotelli - ranta - allas. Ehkä voi raahautua lähikylään lähettämään mummolaan postikortin. Mulla on raskas työ ja arki, ei kiinnosta hankkia rakkoja etelässä pyyhältämällä joltain muistomerkiltä toiselle. Sitten jos mennään citylomalle jonnekin suurkaupunkiin, niin ne on sitten eri lomia. Nyt haluan vaan rentoutua ja nauttia meressä uinnista ja auringonotosta. Hotelli oli uusi ja hieno ja ruoka ilmeisesti hyvää myös.
Me ollaan kaikki niin erilaisia.
Tiedätkös kun minä taas nautin kulttuurista, kaupungin tutkimisesta ja urheilemisesta, ja eräs kaverini taas totesi, että hänestä minun tapani lomailla kuulostaa ahdistavalta suorittamiselta. Meitä on erilaisia, ja me rentoudumme eri tavoin. Minä matkustelen kavereiden kanssa, jotka jakavat oman tapani rentoutua, ja tämä toinen kaveri sitten itsensä kaltaisten. Kaikilla on kivaa.
Vastauksena siihen, miksi hotellissa majaileminen on kivempaa kuin vantaalaisella takapihalla köllöttely kalja kädessä, niin 1) Kreikassa on ensinnäkin ihan pikkuisen erilainen ilmasto kuin Suomen epävarma ja sateinen kesä, 2) kerroit heidän oleilleen altaalla, heillä ei liene allasta Suomessa takapihalla 3) pelkkä maisemanvaihdos on usein rentouttava, pääsee irti omasta arjesta ja 4) hotelli on monelle ylellisyyttä, kun joku petaa sängyn ja imuroi leivänmuruset kokolattiamatolta.
Ihan paras tapa lomailla on olla tekemättä hittojakaan!
Nykyäänhän toisten mielestä sekin on jo noloa, että jotkut käyvät valmismatkoilla, eivätkä omatoimisilla reppureissuilla. Ja yleensä nämä arvostelijat ovat vielä olevinaan hirveän suvaitsevaisia...
Vastoin kun av-raati olen kyllä aika lailla aapeen kanssa samaa mieltä. Mutta jos tykkäsivät niin mikäs diinä.
Minusta all inglusive on taivas kun voi ottaa olutta altaalla ja löhötä.
Erityisesti kun lapset jäävät pois matkalta eikä tarvitse tehdä ruokaa.
Jos taas lapset lähtee matkaan niin juuri tuo oman keittiön saaminen all inglusive -paketilla on hyvä.
Muutaman todella nirson kaverin kanssa olen oppinut ettei kaikki tahdo syödä hotellien ruokia ja ruuan laittaminen ei ole asia jota matkalla pitää vältellä niin voi tehdä niitä omia lemppareita.
Pääasia on rentoutuminen matkalla ja ihmiset haluaa matkoilta monia asioita.
Itse taas en välitä siitä että lomalla pitää suorittaa ja olla joka turistirysässä, mielummin allas!
Olen kiinnostunut matkoilla niistä kulttuurikohteista ja nähtävyyksistä. Siksi matkailen lomakauden ulkopuolella. Kivat ilmat eikä hikistä jonotusta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän toisten mielestä sekin on jo noloa, että jotkut käyvät valmismatkoilla, eivätkä omatoimisilla reppureissuilla. Ja yleensä nämä arvostelijat ovat vielä olevinaan hirveän suvaitsevaisia...
Asiakaspalauteet kertovat että omatoimisesti matkaavat ovat useimmiten pettynyneet matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta all inglusive on taivas kun voi ottaa olutta altaalla ja löhötä.
Erityisesti kun lapset jäävät pois matkalta eikä tarvitse tehdä ruokaa.Jos taas lapset lähtee matkaan niin juuri tuo oman keittiön saaminen all inglusive -paketilla on hyvä.
Muutaman todella nirson kaverin kanssa olen oppinut ettei kaikki tahdo syödä hotellien ruokia ja ruuan laittaminen ei ole asia jota matkalla pitää vältellä niin voi tehdä niitä omia lemppareita.
Pääasia on rentoutuminen matkalla ja ihmiset haluaa matkoilta monia asioita.Itse taas en välitä siitä että lomalla pitää suorittaa ja olla joka turistirysässä, mielummin allas!
Inglusive..?
Teillä tainnut matkakumppani varata all-inclusivet