Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moottoritiekäytös!

Vierailija
26.06.2018 |

Jos pelottaa ajaa yli 100 km/h, voisi käyttää pienempiä teitä moottoritien sijaan. On nimittäin melkoisen ärsyttävää, ja jopa vaarallista, kun joku yrittää ohittaa edellä ajavaa rekkaa vasenta kaistaa käyttäen siten, että mittari näyttää tasan 100khm, joskus jopa alle. Sitten kun alkaa pelottaa, kun joku tulee ajamaan perään kiinni (luulisi antavan vihjeen ajaa kovemmin), täytyy polkaista jarrua ja pudottaa nopeus reilusti alle rajoituksen. Te ketkä harrastatte tätä (pääosin naiset), kertokaa edes miksi.

Toinen äärimmäisen raivostuttava ryhmä ovat ne (pääasiassa) miehet, joille ohittaminen menee tunteisiin. Eli, kun lähden ohittamaan sinua, sinä joko painat saman tien kaasua ja kiihdytät, kunnes joudun palaamaan taaksesi. Tällöin pudotat nopeutesi takaisin alkuperäiselle tasolle. Toinen vaihtoehto on, että päästät minut ohitsesi, mutta välittömästi tilaisuuden tullessa sinun on ohitettava minut, ajoin miten lujaa tahansa. Kun olet päässyt ohitseni, palaat alkuperäiseen nopeuteesi.

VERENI KIEHUU PER**LE!!!

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä v#ttua te hyödytte niillä ohittamisilla, vaikka matkantekonne "viivästyisi" 15 minuuttia maksimaalisesta ajosuorituksesta? Onko teillä noin kiire hautaan?

Koska joudun tekemään sisään jokaisen myöhästyneen tunnin töissä. Ja jos lähden kotoa aiemmin, olen töissä turhaan liian ajoissa ja siitähän ei makseta palkkaa ennen kuin työaika on alkanut. Sen lisäksi, jos en haluaisi liikkua nopeasti paikasta A paikkaan B, hankkisin mopoauton.

Korjaan vielä, firmalle joutuu tekemään takaisin kaikki tunnit sekunnilleen. Eli myöhästy 3min 14sek, olet 3min 14sek yli työajan tai jäät miinukselle. Ja jos tämä tapahtuu jonkun tahallaan hidastelijan takia, niin jurppiihan se.

Vierailija
102/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä v#ttua te hyödytte niillä ohittamisilla, vaikka matkantekonne "viivästyisi" 15 minuuttia maksimaalisesta ajosuorituksesta? Onko teillä noin kiire hautaan?

En viitsi körötellä hiljaa, kun olosuhteet mahdollistavat nopeammankin etenemisen. Ja tämä muuten onnistuu, vaikkei olisikaan k*rpä otsassa ja kokisi kaikkien muiden liikkeitä kaksintaisteluhaasteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska joudun tekemään sisään jokaisen myöhästyneen tunnin töissä. Ja jos lähden kotoa aiemmin, olen töissä turhaan liian ajoissa ja siitähän ei makseta palkkaa ennen kuin työaika on alkanut. Sen lisäksi, jos en haluaisi liikkua nopeasti paikasta A paikkaan B, hankkisin mopoauton.

No parempi ajoissa kuin myöhään... Ei voi olla niin vaikeeta.

Vierailija
104/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi körötellä hiljaa, kun olosuhteet mahdollistavat nopeammankin etenemisen. Ja tämä muuten onnistuu, vaikkei olisikaan k*rpä otsassa ja kokisi kaikkien muiden liikkeitä kaksintaisteluhaasteena.

Hienoa kuulla, että hermot säilyy. En vain jaksa ymmärtää miten jollakin 10 minuutilla on mitään merkitystä tässä lähes valmiiksi tuhottavassa maailmassa, jossa viinaa riittää ja naiset antaa aika helposti paskareikäänsäkin nykyään.

Vierailija
105/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kuulla, että hermot säilyy. En vain jaksa ymmärtää miten jollakin 10 minuutilla on mitään merkitystä tässä lähes valmiiksi tuhottavassa maailmassa, jossa viinaa riittää ja naiset antaa aika helposti paskareikäänsäkin nykyään.

Myöhästely ei ole kivaa. Siksi. Eikä ylimääräistä aikaa viitsi ihan suunnattoman paljon varata.

Vierailija
106/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajan rajoituksen mukaista nopeutta vasemmalla kaistalla, älä v???u tule takapuskuriin roikkumaan.

Se vasen kaista on ohittamista varten. Ei siksi, että tuntuu kivemmalta tai turvallisemmalta ajaa kun edessä ei ole autoja.

Ohittamista tarkoitinkin. Vasenta kaistaa saa myös ajaa, jos tie on ns. täynnä.

Ja kilin vitut. Vasen kaista on vain ohittamista varten. Opettele toukohousu liikennesäännöt.

Vierailija
107/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajan rajoituksen mukaista nopeutta vasemmalla kaistalla, älä v???u tule takapuskuriin roikkumaan.

Se vasen kaista on ohittamista varten. Ei siksi, että tuntuu kivemmalta tai turvallisemmalta ajaa kun edessä ei ole autoja.

Ja kilin vitut. Vasen kaista on vain ohittamista varten. Opettele toukohousu liikennesäännöt.

Näin juuri. Vittu kun ei osata edes moottoritien liikennesääntöjä.

Vierailija
108/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilu on valittu liikkumistapa sen vapauden vuoksi. Kukin autoilija voi säätää etenemisensä halujensa ja liikennesääntöjen mukaan. Ei sinun halusi mukaan. Ei sinun kiusaksi. Asenteesi on kehno, kukaan ei saisi ajaa eri tavalla kuin sinä ajat. Hanki parempi lääkitys.

Vierailija
109/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et paljoa ymmärrä. Onko sinulla edes ajokorttia, vai luvattako autoilet? 

Vierailija
110/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten pinna ei kestä liikenteessä kun mennään sillä kuuluisalla minä-oikeudella. Kortit pois tuollaisilta kaahareilta saatana.

Suomalaisten pinna ei kestä liikenteessä kun mennään sillä kuuluisalla minä-oikeudella. Kortit pois tuollaisilta hidastelijoilta jotka tukkii liikenteen saatana.

Vierailija
111/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmilla kaistoilla ajetaan jonoissa, ja oikea kaista vetää paremmin kuin vasen, olet lainvastaisesti ohituskaistalla, koska et ohita, toukohousu.

Vierailija
112/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmilla kaistoilla ajetaan jonoissa, ja oikea kaista vetää paremmin kuin vasen, olet lainvastaisesti ohituskaistalla, koska et ohita, toukohousu.

Naises peräreikää mokkapallit raidaa kun olet töissä.

Vierailija
113/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten pinna ei kestä liikenteessä kun mennään sillä kuuluisalla minä-oikeudella. Kortit pois tuollaisilta kaahareilta saatana.

Suomalaisten pinna ei kestä liikenteessä kun mennään sillä kuuluisalla minä-oikeudella. Kortit pois tuollaisilta hidastelijoilta jotka tukkii liikenteen saatana.

En hidastele vaan ajan sitä 120km/h. Pysy sinä siellä takana tai kiilaan ojaan.

Vierailija
114/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naises peräreikää mokkapallit raidaa kun olet töissä.

Kun ei asiapohja riitä, alkaa lapsellinen veetuilu.

Vierailija
115/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SILLOINHAN TÄMÄ KESKUSTELU EI KOSKE SINUA. Sinuako ei oikeasti vituta kun ajat 120km/h ja ohituskaistalla joku pykii satasta?

Vierailija
116/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa jauhaa nopeuksista. Kunkin autoilijan nopeus on mikä on. Oma asenteeni on, että pyrin olemaan mahdollisimman vähän haitaksi muille liikenteessä ja samaa toivon muilta itseäni kohtaan. Jos joku haluaa ajaa minua kovempaa, väistän häntä mahdollisimman pian. Ja toivon, että itseäni hitaammat väistävät minua. Esimerkiksi vaihtamalla motarilla oikealle kaistalle, että pääsen ohi.

"Ohittamisen" määritelmä moottoritiellä tuntuu vaihtelevan kovasti autoilijasta toiseen. Joidenkin mielestä, jos kahden ohitettavan auton välissä on 200 metriä tyhjää, he eivät voi palata oikealle kaistalle päästämään nopeampia ohi, koska heidän mielestään oikealle voi palata vain, jos turvaväli eteen ja taakse on vähintään 100 metriä. Itselläni on viiden sekunnin sääntö: vaikka motarin ohituskaista olisi tyhjä edessäni ja takanani, palaan oikealle aina, jos siellä voi ajaa yli viisi sekuntia ennen seuraavaa ohitettavaa. Koska moottoritien vasen kaista on vain ohittamista varten.

Jotkut autoilijat jumittavat vasemmalle kaistalle useiden minuuttien ja vielä useampien kilometrien ajaksi, vaikka voisivat siirtyä oikealle kaistalle vaikka kymmeneksi sekunniksi päästäen nopeampia ohitseen.

Vierailija
117/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SILLOINHAN TÄMÄ KESKUSTELU EI KOSKE SINUA. Sinuako ei oikeasti vituta kun ajat 120km/h ja ohituskaistalla joku pykii satasta?

MIKSI minua vituttaisi 20km muutos? Pitäähän sinun hidastaa myös risteyksissä. Ovatko aivosi paskana minä-minä-mies?

Vierailija
118/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksa jauhaa nopeuksista. Kunkin autoilijan nopeus on mikä on. Oma asenteeni on, että pyrin olemaan mahdollisimman vähän haitaksi muille liikenteessä ja samaa toivon muilta itseäni kohtaan. Jos joku haluaa ajaa minua kovempaa, väistän häntä mahdollisimman pian. Ja toivon, että itseäni hitaammat väistävät minua. Esimerkiksi vaihtamalla motarilla oikealle kaistalle, että pääsen ohi.

"Ohittamisen" määritelmä moottoritiellä tuntuu vaihtelevan kovasti autoilijasta toiseen. Joidenkin mielestä, jos kahden ohitettavan auton välissä on 200 metriä tyhjää, he eivät voi palata oikealle kaistalle päästämään nopeampia ohi, koska heidän mielestään oikealle voi palata vain, jos turvaväli eteen ja taakse on vähintään 100 metriä. Itselläni on viiden sekunnin sääntö: vaikka motarin ohituskaista olisi tyhjä edessäni ja takanani, palaan oikealle aina, jos siellä voi ajaa yli viisi sekuntia ennen seuraavaa ohitettavaa. Koska moottoritien vasen kaista on vain ohittamista varten.

Jotkut autoilijat jumittavat vasemmalle kaistalle useiden minuuttien ja vielä useampien kilometrien ajaksi, vaikka voisivat siirtyä oikealle kaistalle vaikka kymmeneksi sekunniksi päästäen nopeampia ohitseen.

Mutta jos ajaa jo suurinta sallittua nopeutta, ei ole tarve päästää nopeampia ohi koska niitä ei pitäisi olla. Silloin voi hyvin ohittaa useamman hitaamman ajoneuvon kerralla vaikka niillä olisi pieni välimatkakin.

Vierailija
119/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä periaate ja monelle miettimisen paikka. Itse en viitsi sukkuloida kaistalta toiselle ohitusten välissä, jos ohituskaistalla ajamiseni ei häiritse ketään, eli jos takanani ei aja muita ohittajia.

Vierailija
120/168 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkäs teet kun sitä oikean kaistan jonoa ohittaessasi myös se vasen kaista pamahtaa tukkoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän