Moottoritiekäytös!
Jos pelottaa ajaa yli 100 km/h, voisi käyttää pienempiä teitä moottoritien sijaan. On nimittäin melkoisen ärsyttävää, ja jopa vaarallista, kun joku yrittää ohittaa edellä ajavaa rekkaa vasenta kaistaa käyttäen siten, että mittari näyttää tasan 100khm, joskus jopa alle. Sitten kun alkaa pelottaa, kun joku tulee ajamaan perään kiinni (luulisi antavan vihjeen ajaa kovemmin), täytyy polkaista jarrua ja pudottaa nopeus reilusti alle rajoituksen. Te ketkä harrastatte tätä (pääosin naiset), kertokaa edes miksi.
Toinen äärimmäisen raivostuttava ryhmä ovat ne (pääasiassa) miehet, joille ohittaminen menee tunteisiin. Eli, kun lähden ohittamaan sinua, sinä joko painat saman tien kaasua ja kiihdytät, kunnes joudun palaamaan taaksesi. Tällöin pudotat nopeutesi takaisin alkuperäiselle tasolle. Toinen vaihtoehto on, että päästät minut ohitsesi, mutta välittömästi tilaisuuden tullessa sinun on ohitettava minut, ajoin miten lujaa tahansa. Kun olet päässyt ohitseni, palaat alkuperäiseen nopeuteesi.
VERENI KIEHUU PER**LE!!!
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten pinna ei kestä liikenteessä kun mennään sillä kuuluisalla minä-oikeudella. Kortit pois tuollaisilta kaahareilta saatana.
Suomalaisten pinna ei kestä liikenteessä kun mennään sillä kuuluisalla minä-oikeudella. Kortit pois tuollaisilta hidastelijoilta jotka tukkii liikenteen saatana.
En hidastele vaan ajan sitä 120km/h. Pysy sinä siellä takana tai kiilaan ojaan.
SILLOINHAN TÄMÄ KESKUSTELU EI KOSKE SINUA. Sinuako ei oikeasti vituta kun ajat 120km/h ja ohituskaistalla joku pykii satasta?
MIKSI minua vituttaisi 20km muutos? Pitäähän sinun hidastaa myös risteyksissä. Ovatko aivosi paskana minä-minä-mies?
Missä vítun moottoritiellä sinä ajat missä on risteyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaa ajaa yli 100 km/h, voisi käyttää pienempiä teitä moottoritien sijaan. On nimittäin melkoisen ärsyttävää, ja jopa vaarallista, kun joku yrittää ohittaa edellä ajavaa rekkaa vasenta kaistaa käyttäen siten, että mittari näyttää tasan 100khm, joskus jopa alle. Sitten kun alkaa pelottaa, kun joku tulee ajamaan perään kiinni (luulisi antavan vihjeen ajaa kovemmin), täytyy polkaista jarrua ja pudottaa nopeus reilusti alle rajoituksen. Te ketkä harrastatte tätä (pääosin naiset), kertokaa edes miksi.
Toinen äärimmäisen raivostuttava ryhmä ovat ne (pääasiassa) miehet, joille ohittaminen menee tunteisiin. Eli, kun lähden ohittamaan sinua, sinä joko painat saman tien kaasua ja kiihdytät, kunnes joudun palaamaan taaksesi. Tällöin pudotat nopeutesi takaisin alkuperäiselle tasolle. Toinen vaihtoehto on, että päästät minut ohitsesi, mutta välittömästi tilaisuuden tullessa sinun on ohitettava minut, ajoin miten lujaa tahansa. Kun olet päässyt ohitseni, palaat alkuperäiseen nopeuteesi.
VERENI KIEHUU PER**LE!!!
Mitvit???? Kyse ei ole välttämättä pelosta vaan itse saatan haluta säästää esim. bensaa ja siksi ajaa kyseistä vauhtia.
Ja jokaisen joka autoa kuljettaa on ajettava sellaista nopeutta, jossa hallitsee auton ja tämä on kokemusperäinen asia, eli vähän ajavasta voi tuntua, että paras hallinta on kun ei nosta nopeutta 120km:iin tunnissa. Sinunlaisiasi on hauska kiusata, jos tulet takapuskuriin kiinni, alennan nopeutta just for you :) Olet niin surkea ajaja. ;)
Et ole katsos ainoa joka siellä tiellä liikkuu, eikä ne ole vain sinua varten siellä. ;) Mikä kiire sulla on?Tuollaisista opettajista olen joskus ajanut pientareen kautta ohi. Suurella nopeuserolla ja todella, todella läheltä. :)
Opeta siis paremmin, kuten näet olen aika huono oppimaan.
Vie korttisi suosiolla poliisille,tuollaisia idiootteja ei liikenteessä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajan rajoituksen mukaista nopeutta vasemmalla kaistalla, älä v???u tule takapuskuriin roikkumaan.
Se vasen kaista on ohittamista varten. Ei siksi, että tuntuu kivemmalta tai turvallisemmalta ajaa kun edessä ei ole autoja.
Ohittamista tarkoitinkin. Vasenta kaistaa saa myös ajaa, jos tie on ns. täynnä.
Ja kilin vitut. Vasen kaista on vain ohittamista varten. Opettele toukohousu liikennesäännöt.
Jos molemmilla kaistoilla ajetaan jonoissa, ja oikea kaista vetää paremmin kuin vasen, olet lainvastaisesti ohituskaistalla, koska et ohita, toukohousu.
Älä ulise sirkuspellehermanni.
Vierailija kirjoitti:
joku tulee ajamaan perään kiinni
Tuo se vasta onkin vaarallista ja idioottimaista!
Aloittaja on selvästi sellainen hermoheikko minäminä-puppeli. Ilman autoaan pelkkä hiirineiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajan rajoituksen mukaista nopeutta vasemmalla kaistalla, älä v???u tule takapuskuriin roikkumaan.
Se vasen kaista on ohittamista varten. Ei siksi, että tuntuu kivemmalta tai turvallisemmalta ajaa kun edessä ei ole autoja.
Ja kilin vitut. Vasen kaista on vain ohittamista varten. Opettele toukohousu liikennesäännöt.
No minkäs teet kun sitä oikean kaistan jonoa ohittaessasi myös se vasen kaista pamahtaa tukkoon?
Sulla on kusi pamahtanut päähän. Ammu itsesi, älä ainakaan autoile enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on selvästi sellainen hermoheikko minäminä-puppeli. Ilman autoaan pelkkä hiirineiti.
Sut pitäisi hakata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkäs teet kun sitä oikean kaistan jonoa ohittaessasi myös se vasen kaista pamahtaa tukkoon?
Sulla on kusi pamahtanut päähän. Ammu itsesi, älä ainakaan autoile enää ikinä.
Noniin, äiti jo huutaa sinua hammaspesulle. Öitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sut pitäisi hakata.
Käyhän ajamassa kierros mautolla ennen nukkumatin tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä v#ttua te hyödytte niillä ohittamisilla, vaikka matkantekonne "viivästyisi" 15 minuuttia maksimaalisesta ajosuorituksesta? Onko teillä noin kiire hautaan?
Minä tykkään ajaa tasaista vauhtia. On todella turhauttavaa ajaa sellaisen takana, joka pumppaa sitä kaasupoljinta tasaisella tiellä 80-100km/h, ylämäissä vauhti hiipuu parilla kympillä ja alamäissä päinvastoin. En ohittele siksi, että säästäisin matka-aikaa, vaan omia hermojani, koska haluan itse pitää vauhtini tasaisena. Jos ei osaa päättää mitä vauhtia ajaa niin ihan varmasti sellainen ohitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VERENI KIEHUU PER**LE!!!
Mitvit???? Kyse ei ole välttämättä pelosta vaan itse saatan haluta säästää esim. bensaa ja siksi ajaa kyseistä vauhtia.
Ja jokaisen joka autoa kuljettaa on ajettava sellaista nopeutta, jossa hallitsee auton ja tämä on kokemusperäinen asia, eli vähän ajavasta voi tuntua, että paras hallinta on kun ei nosta nopeutta 120km:iin tunnissa. Sinunlaisiasi on hauska kiusata, jos tulet takapuskuriin kiinni, alennan nopeutta just for you :) Olet niin surkea ajaja. ;)
Et ole katsos ainoa joka siellä tiellä liikkuu, eikä ne ole vain sinua varten siellä. ;) Mikä kiire sulla on?Tuollaisista opettajista olen joskus ajanut pientareen kautta ohi. Suurella nopeuserolla ja todella, todella läheltä. :)
Opeta siis paremmin, kuten näet olen aika huono oppimaan.
Miten sä sen suuren nopeuseron hankit, jos tuut siihen puskuriin roikkumaan? Ja senkus rikot autosi, tai hei, ootko muuten ikinä menny turbo boostilla tuollaisen yli, tai no, aivan kuin mua kiinnostais! :D
Ihan painamalla kaasun pohjaan. :)
Älä nysvää.
Nysväää?????? Olit joku lande vielä 😅
Päättelykykysi ei selvästikään ole niitä vahvimpia puoliasi.
Ei kukaan Helsingissä puhu noin.... Tuskinpa Tampereellakaan. Muita ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoritiellä on kiellettyä ajaa ajoneuvoilla, joden rakenteellinen nopeus on enintään 50 km/h. Joten kaikki nopeudet tuosta ylöspäin ovat moottoritiellä laillisia muilla moottoriajoneuvoilla. Onhan siellä ohituskaista ohittamista varten.
Jep. Tässä keskustelussa olikin kyse siitä että hitaasti ajavat eivät saisi tukkia sitä ohituskaistaa. Ajakaa ihan niin hitaasti kuin huvittaa, mutta ÄLÄ TUKI LIIKENNETTÄ. Näen näitä tilanteita joka ikinen päivä ajaessani moottoritietä töihin. Pitkälle jo näkee kuinka ohituskaistalla on ruuhkaa YHDEN hitaamman kuskin vuoksi. Mikä siinä on ettei tajuta väistää sinne oikealle vaan pitää väkisin körötellä ohituskaistalla. Ja ei, en kaahaa vaan ajan vakkarilla 120 km/h. Jos joku tulee takaani nopeampaa kun olen ohittamassa, väistän heti takaisin oikealle kun se on mahdollista.
Saa ohituskaistallakin ajaa esim. 100:aa. Että ole hilja vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa jauhaa nopeuksista. Kunkin autoilijan nopeus on mikä on. Oma asenteeni on, että pyrin olemaan mahdollisimman vähän haitaksi muille liikenteessä ja samaa toivon muilta itseäni kohtaan. Jos joku haluaa ajaa minua kovempaa, väistän häntä mahdollisimman pian. Ja toivon, että itseäni hitaammat väistävät minua. Esimerkiksi vaihtamalla motarilla oikealle kaistalle, että pääsen ohi.
"Ohittamisen" määritelmä moottoritiellä tuntuu vaihtelevan kovasti autoilijasta toiseen. Joidenkin mielestä, jos kahden ohitettavan auton välissä on 200 metriä tyhjää, he eivät voi palata oikealle kaistalle päästämään nopeampia ohi, koska heidän mielestään oikealle voi palata vain, jos turvaväli eteen ja taakse on vähintään 100 metriä. Itselläni on viiden sekunnin sääntö: vaikka motarin ohituskaista olisi tyhjä edessäni ja takanani, palaan oikealle aina, jos siellä voi ajaa yli viisi sekuntia ennen seuraavaa ohitettavaa. Koska moottoritien vasen kaista on vain ohittamista varten.
Jotkut autoilijat jumittavat vasemmalle kaistalle useiden minuuttien ja vielä useampien kilometrien ajaksi, vaikka voisivat siirtyä oikealle kaistalle vaikka kymmeneksi sekunniksi päästäen nopeampia ohitseen.
Mutta jos ajaa jo suurinta sallittua nopeutta, ei ole tarve päästää nopeampia ohi koska niitä ei pitäisi olla. Silloin voi hyvin ohittaa useamman hitaamman ajoneuvon kerralla vaikka niillä olisi pieni välimatkakin.
Mutta miksi tahallasi haluat olla siinä edessä, jos huomaat, että takaa tuleva ajaa kovempaa? Ai että v..tuttaa tuollaiset itsepäiset oman elämänsä liikennepoliisit, jotka eivät ajattele yhtään omaa napaansa pidemmälle ja haluavat oikein kiusallaan olla edessä, vaikka voisivat antaa kovempaa ajavien mennä ohi. Mikä ihme siinä on, että pitää olla noin tiukkapipoinen ja ehdoton, että ei yhtään osaa joustaa liikenteessä?
Jos näet, että takaa tulee kovempaa ajava auto ja sinulla on mahdollisuus väistää niin miksi, miksi pitää jäädä siihen eteen? "Koska ajan suurinta sallittua nopeutta niin minä pidän huolta, ettei kukaan ajaa yhtään sen kovempaa". Ottaako se egon päälle vai mikä siinä on?
Suurin osa ajaa n. 10km/h yli sallitun eikä siitä poliisikaan sakota, koska se on jouhevinta. Mutta sitten on teitä nipottajia, jotka olette huomattavasti isompi turvallisuusriski tuolla lapsellisella asenteellanne.
Ap:n mielestä linja-auto (rajoitus 100) ei saa ohittaa rekkaa (rajoitus 80) silloin, kun tiellä suurin sallittu nopeus on 120?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ja muiden vajaahermoisien kannattaisi kulkeajulkisilla.
Julkisilla kulkeminenko on sinulle hermolepoa?
Ei, vaan ajaminen, mutta nyt oli puhe aloittajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein inhottavinta on, kun on jo ohituskaistalla ja oikealta joku koukkaa suoraan eteen, niin että on pakko jarruttaa rajusti. Kiva tilanne silloin, kun takana joku roikkuu aivan liian lähellä. Miksei se oikealla kaistalla ajava voi odottaa niin kauan, että vasenta ajavat ovat ehtineet ohi ja vaihtaa kaistaa vasta sitten?
Vasen kaista on ohittamista varten. Ei roikkumista. Sinne saavat muutkin liittyä ohittaakseen esim. raskaan ajoneuvon, et vain sinä. Lain mukaan pitäisi aina ajaa oikealla kaistalla kun se on mahdollista, eli joka ohituksen jälkeen pitäisi vaihtaa takaisin oikealle jos tilaa vain on.
Ei se oikeuta eteentulemista, tajuatko? Jos siinä on ohitettavaa, ei kuulu poukkoilla minnekään oikealle. Aika lähellähän se ohittaja on, jos joku tulee siinä häiriten hänen eteensä lähtiessään ohi, tajuat varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä teitä! Miksi osalla on niin huono itsetunto, että se murenee auton ratissa täysin vieraan ihmisen toimesta?
Mä ajan ylinopeutta oikeastaan koko ajan. En paljon, mutta sopivasti. Jos joku tulee puskuriin kiinni ohitustilanteessa, väistän oikealle kaistalle heti, kun se on mahdollista. Mun itsetunnon päälle ei ota se, että joku ajaa mua kovempaa ja haluaa ohittaa mut.
Joku aina välillä yrittänyt estää mun ohituksen painamalla kaasua, mutta joka kerta olen ohi päässyt. Ajan siis yleensä aika kova tehoisilla autoilla, vaikka ne näyttävätkin mammakaaroilta. 😆
Nyt itsetuntoa kehiin mammat! Jokainen ajaa kykyjensä mukaan autoa eikä kiusaa ketään!
Ei ole kyse itsetunnosta, vaan se tuntuu (ja myös on) vaaralliselta ja on siksi erittäin epäkohteliasta ja jopa väärin. Ohittaessakin pitää otttaa huomioon turvavälit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein inhottavinta on, kun on jo ohituskaistalla ja oikealta joku koukkaa suoraan eteen, niin että on pakko jarruttaa rajusti. Kiva tilanne silloin, kun takana joku roikkuu aivan liian lähellä. Miksei se oikealla kaistalla ajava voi odottaa niin kauan, että vasenta ajavat ovat ehtineet ohi ja vaihtaa kaistaa vasta sitten?
Tähän on helppo ratkaisu. Anna ohitettavaa ajoneuvoa lähempänä olevien autojen ohittaa ensin, ja lähde ohituskaistalle vasta niiden perässä. Kummasti sujuvoittaa liikennettä, kun ei oleteta, että ohituskaista on tarkoitettu just vaan sulle.
Ei ratkaise mitään, koska mä ainakin ohitan useampia autoja yhdellä kertaa, jos niitä on peräkkäin.
Vauhtikallot kiehahti laakista. Mitätöntä porukkaa!
* aivan eri
Mulla ei tavata roikkua takapuskurissa, vaikka ajan paljon. En änkeä ohituskaistalle suoraan kenenkään eteen ja jos joku vaikuttaa kiireiseltä, yritän väistää oikealle kun mahdollista. Koskaan ei voi tietää mikä syy takana tulijalla on, joskus voi olla tärkeääkin vaikka useammin ei, mutta mikäs tuomari minä olen.
Kerran pelästyin tosi pahasti kun yhdistelmärekka hyppäsi eteeni vasemmalle kaistalle n 85 km/h kun minulla oli se 120. Paniikkijarrutuksella selvisin, mutta ammattiautoilijat voisivat vähän katsoa.