Millaiset liitot ovat onnellisempia, somehehkutetut vai somepiilotetut?
Eli onko liitto, jossa häistä ja miehestä jaetaan paljon kuvia kaikista onnellisin?
Kommentit (56)
Ihan muista asioista kiinni, mutta jos ei somessa mitään yhteisiä kuvia ole niin tuskin hyvin menee. Exän kanssa ei ollut ikinä mitään yhteistä eikä päivityksissä kirjoitettu toisistamme. Suhde oli tosi huono viimeiset vuodet. Jos siis hehkuttaa jostain niin onpa ainakin jonkonmoista sutinaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan muista asioista kiinni, mutta jos ei somessa mitään yhteisiä kuvia ole niin tuskin hyvin menee. Exän kanssa ei ollut ikinä mitään yhteistä eikä päivityksissä kirjoitettu toisistamme. Suhde oli tosi huono viimeiset vuodet. Jos siis hehkuttaa jostain niin onpa ainakin jonkonmoista sutinaa vielä.
Me ei olla koskaan edes otettu yhtään yhteiskuvaa vaikka ollaan oltu yhdessä 2,5 vuotta :D meneeköhän meillä nyt huonosti kun ei kumpikaan viihdytä kameran edessä tai koeta tarvetta kirjoittaa mitään someen suhteestamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla koskaan edes otettu yhtään yhteiskuvaa vaikka ollaan oltu yhdessä 2,5 vuotta :D meneeköhän meillä nyt huonosti kun ei kumpikaan viihdytä kameran edessä tai koeta tarvetta kirjoittaa mitään someen suhteestamme.
Meistä kumpikaan ei edes ole somessa.
En ole koskaan ajatellut että somella olisi joku funktio parisuhteen onnellisuuden kannalta. Mites me jotka olemme avanneet sometilin vain lähiperheelle ja postaamme kuvia ja juttuja meidän perheestä ja toisistamme heille kun asumme tois puolella maapalloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjoitinkin, että jos on kuvia niin ainakin jotain sutinaa on. Jos ei minkäänlaista suhdetietoa ole koskaan jakanut niin ei voi päätellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
No just joo, me ollaan oltu 13v. Yhdessä eikä ole mtn yhteisiä kuvia somessa ja hyvin pyyhkii.
Sen sijaan tuttava pariskunnalla on koko ajan toisistaan kuvia ja livenä vaan riitelevät ja haukkuvat toisiaan.
Tutkitusti jos suhteella menee huonosti niin rakkausenosoitukset somessa lisääntyvät. Mutta ihan ihmisestä kiinni miten menettelee.
Tässä 10 vuoden aikana tullut huomattua, että ne parit, jotka laittaa heti ensitapaamisen jälkeen parisuhdestatuksensa facebookiin ja sitten niitä päivityksiä "Rakkaan kanssa illallisella" "Oi nyt se rakas keksi sitä ja tätä" plaplaa niin ne hyvin todennäkösesti eroavat nopeella aikataululla. Sitten on niitä, jotka ei missään vaiheessa oo laittaneet someen mitään tuollaisia ns. wt-päivityksiä ja ne parit ovat vielä vuosien jälkeen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa varsin tunnetun miehen kanssa. Olen kieltäytynyt alusta lähtien siitä, että puoli Suomea näkisi päivityksiä meidän tekemisistämme jne. En myöskään ole suostunut niin sanottuun edustusrouvan rooliin. En ole ikinä mieheni avecina tilaisuuksissa etc. Siitä huolimatta meillä menee ihan hyvin.
Me olemme olleet yhdessä 29 vuotta, naimisisa 27 vuotta. Minä olen somessa jonkun verran, mies ei ollenkaan. En ole laittanut yhtään kuvaa itsestäni tai meistä Facebookiin, enkä laittanut statustani. Emme varmaan maailman onnellisimpia ihmisiä oe, mutta ihan hyvin menee kuitenkin. Emme me mitenkään piilottele, mutta elämme sitä oikeaa elämää, emme some-elämää. Minä olen somessa lähinnä siitä syystä, että minulla on harrastukseni vuoksi hyvä pitää yhteyksiä ihmisiin Facebookin ja Instagramin kautta.
Sanokaa mitä sanotte, mutta jos on onnellinen suhteessa niin kyllä sen yleensä haluaa "shout from the rooftops".
Jos parisuhteessa oleva käyttäytyy somessa kuin sinkku niin onhan siinä jotain outoa.
30v yhdessä eikä yhtään yhteiskuvaa somessa muille jaettavaksi. Ai niin, en edes ole somessa.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte, mutta jos on onnellinen suhteessa niin kyllä sen yleensä haluaa "shout from the rooftops".
Jos parisuhteessa oleva käyttäytyy somessa kuin sinkku niin onhan siinä jotain outoa.
Heh,ei minulla ole tarvetta käyttäytyä somessa sen enempää parisuhteessa olevana kuin sinkkunakaan. Ne jotka tuntevat minut, tietävät minun olevan naimisissa, ne jotka eivät minua tunne, eivät ole kavereitakaan. Eikä ole tarvetta kuuluttaa YHTÄÄN mitään elämäni asiaa katolta.
11
Mielestäni jos koko ajan kuvia itsestään ja miehestään yritetään vaan uskotella muille, että hyvin menee. Vanha sanonta "kell onni on, se onnen kätkeköön" pitää hyvin paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se yleensä menee niin, että aikuisemmat, fiksummat ja harkitsevammat eivät parisuhdeonnea hehkuta. Ja heillä suhteet yleensä kestävät. Suurella osalla noista hehkuttajista tuntuu olevan nimenomaan lyhyitä suhteita, eli onnea ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole mitään tarvetta jaella kaikkea elämästään somessa. Minulle ainakin riittää että läheiseni tietävät minun olevan onnellisessa suhteessa. Kasvokkain saatan kertoa jollekin jos olen vaikka tehnyt jotain erityistä kivaa miehen kanssa mutta ei mulle ole koskaan tullut mieleenkään tehdä siitä somepostausta.
Olen vain Instassa ja siellä julkaissut yli 1000 kuvaa, joista tasan YHDESSÄ kuvassa on mieheni. Tuokin kuva oli hääkuva. Hyvin meillä silti menee. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh,ei minulla ole tarvetta käyttäytyä somessa sen enempää parisuhteessa olevana kuin sinkkunakaan. Ne jotka tuntevat minut, tietävät minun olevan naimisissa, ne jotka eivät minua tunne, eivät ole kavereitakaan. Eikä ole tarvetta kuuluttaa YHTÄÄN mitään elämäni asiaa katolta.
11
Varmaan laimennut liitto kun ei ole hehkutustarvetta.
Ei sitä tarvitse suuresti hehkutella, mutta jos kaikesta kirjoittaa vain minä-muodossa, "mun kissa", "kävin lasten kanssa", "mun koti" jne., niin kyllä se hiukan laittaa miettimään missä on se parisuhteen me-henki.
Eiköhän se onnellisuus ole ihan muista tekijöistä kiinni. Joillekin somehehkutus on kulissia, toisille aidosta onnesta iloitsemista. Somepiilottelu taas minun käsittääkseni liittyy enemmän ihmisen omaan luonteeseen, arvomaailmaan ja käsitykseen yksityisyydestä kuin onnellisuuteen tai sen puutteeseen.