Millaiset liitot ovat onnellisempia, somehehkutetut vai somepiilotetut?
Eli onko liitto, jossa häistä ja miehestä jaetaan paljon kuvia kaikista onnellisin?
Kommentit (56)
En ole somessa eikä valtaosa tutuistani edes tiedä minun menneen naimisiin. Onnellinen ja hyvässä parisuhteessa olen somettomuudesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan muista asioista kiinni, mutta jos ei somessa mitään yhteisiä kuvia ole niin tuskin hyvin menee. Exän kanssa ei ollut ikinä mitään yhteistä eikä päivityksissä kirjoitettu toisistamme. Suhde oli tosi huono viimeiset vuodet. Jos siis hehkuttaa jostain niin onpa ainakin jonkonmoista sutinaa vielä.
Ai?
Meistä ei ole somessa yhtään yhteiskuvaa, ja yhteisestä sopimuksesta emme ota osaa toistemme päivityksiin. Parisuhdestatus molemmilla tyhjänä.
Kimpassa oltu kuitenkin jo vuosikymmen ennen somen keksimistä, eli toistakytä vuotta..
Ja sutinaa on enemmän kuin näin vanha mies jaksais.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse suuresti hehkutella, mutta jos kaikesta kirjoittaa vain minä-muodossa, "mun kissa", "kävin lasten kanssa", "mun koti" jne., niin kyllä se hiukan laittaa miettimään missä on se parisuhteen me-henki.
No just näin. Viimeinkin joku on oikeilla linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte, mutta jos on onnellinen suhteessa niin kyllä sen yleensä haluaa "shout from the rooftops".
Jos parisuhteessa oleva käyttäytyy somessa kuin sinkku niin onhan siinä jotain outoa.
Heh,ei minulla ole tarvetta käyttäytyä somessa sen enempää parisuhteessa olevana kuin sinkkunakaan. Ne jotka tuntevat minut, tietävät minun olevan naimisissa, ne jotka eivät minua tunne, eivät ole kavereitakaan. Eikä ole tarvetta kuuluttaa YHTÄÄN mitään elämäni asiaa katolta.
11
Varmaan laimennut liitto kun ei ole hehkutustarvetta.
Sivusta totean että hehkuttaa voi ihan ilman someakin.
No...kumpikaan ääripää ei ole hyvä juttu. Onnelliset parit eivät häpeä toista ja toisinaan saattavat jokusen yhteiskuvan laittaa someenkin. Mulla on tästä kokemusta. En halunnut ikinä exäni kanssa julkaista mitään yhdessä, enkä edes päivittää olevani parisuhteessa. Syvällä sydämessäni halusin mielummin erota. Nyt niin rakastunut, että todellakin haluaisin kuuluttaa kaikille.
Kyllä se on todella outoa, jos parisuhde ei koskaan näy millään tavalla julkisesti.
Mies35 aviossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan muista asioista kiinni, mutta jos ei somessa mitään yhteisiä kuvia ole niin tuskin hyvin menee. Exän kanssa ei ollut ikinä mitään yhteistä eikä päivityksissä kirjoitettu toisistamme. Suhde oli tosi huono viimeiset vuodet. Jos siis hehkuttaa jostain niin onpa ainakin jonkonmoista sutinaa vielä.
Ai?
Meistä ei ole somessa yhtään yhteiskuvaa, ja yhteisestä sopimuksesta emme ota osaa toistemme päivityksiin. Parisuhdestatus molemmilla tyhjänä.Kimpassa oltu kuitenkin jo vuosikymmen ennen somen keksimistä, eli toistakytä vuotta..
Miksette ota osaa toistenne päivityksiin ja suhdetilakin on piilotettu/tyhjä? Häpeääkö jompi kumpi toista ja toivoo salaa löytävänsä paremman?
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani somehehkuttajan mies veti itsensä hirteen. Ei se ainakaan kovin onnellisen miehen ratkaisu ole.
Heillä oli isoja ongelmia parisuhteessa ja vaimolla useita rakastajia. Mutta somessa kaikki näytti hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai?
Meistä ei ole somessa yhtään yhteiskuvaa, ja yhteisestä sopimuksesta emme ota osaa toistemme päivityksiin. Parisuhdestatus molemmilla tyhjänä.Kimpassa oltu kuitenkin jo vuosikymmen ennen somen keksimistä, eli toistakytä vuotta..
Miksette ota osaa toistenne päivityksiin ja suhdetilakin on piilotettu/tyhjä? Häpeääkö jompi kumpi toista ja toivoo salaa löytävänsä paremman?
Vaimoni puolesta en osaa vastata, mutta itse en ainakaan häpeä tai toivo salaa muuta kuin isompaa moottoripyörää.
Minusta itsestäni on netissä tasan yksi kuva, sekin työnantajan pakottamana firman sivuilla.
Päivitykset joita someen teemme, eivät koske yksityiselämäämme. Kumpikaan meistä ei jaa yksilöivää henkilökohtaista sisältöä someen.
Sometileillä on kuitenkin sidosryhminä paljon muitakin kuin henkilökohtaisia sukulaisia tai tuttuja, tuskin niitä kiinnostaa mitkään pusuttelukuvat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai?
Miten se paremman löytäminen liittyy someen? Normaalit ihmiset pitävät päivityksensä piilossa muilta kuin oikeasti tutuilta, jotka tietävät suhteen olemassaolon muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani somehehkuttajan mies veti itsensä hirteen. Ei se ainakaan kovin onnellisen miehen ratkaisu ole.
Heillä oli isoja ongelmia parisuhteessa ja vaimolla useita rakastajia. Mutta somessa kaikki näytti hyvälle.
Ja sinä hekumoit jonkun itsemurhalla? Helvetin vastenmielistä!
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti jos suhteella menee huonosti niin rakkausenosoitukset somessa lisääntyvät. Mutta ihan ihmisestä kiinni miten menettelee.
Tämän olen huomannut lähipiirissäni monta kertaa.
Mun hyvä ystävä on viime aikoina alkanut päivittää tällaisia kummallisia rakkauspostauksia, varsinkin kun vertaa aikaisempaan somekäytökseen. Kotonaan olen useammankin kerran nähnyt kuinka riitelevät ja tiuskivat lapsille, itse asiassa hämmästyisin vähemmän erouutista kuin toisinpäin. Silti julkisesti ihme tarve todistella jotain, kenelle?
jatkuvat matkustelukuvaukset feississä varsinkin kertovat karua kieltä suhteen tilast.a. kn parisuhdeon mälsää matkustellaan edes vaimon rahoilla
Jaa.. Yhdessä oltu 24 vuotta, eikä juuri hehkutella ja huudella hyvästä suhteestamme.
Semmonen juttu, että ihmiset alkaa kateellisiksi, jos huomaakin toisilla menevän hyvin.
Veljeni vaimoineen jaksaa kuvailla ja julkasta kaiken hyvässä ja pahassa. Eroamassa ovat tuon tuosta.. Vasta palasivat yhteen asumuserosta ja taas on juhannuksen jälkeistä "mä vihaan sua" viritelmiä facessa ja instassa.
Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jos koko ajan kuvia itsestään ja miehestään yritetään vaan uskotella muille, että hyvin menee. Vanha sanonta "kell onni on, se onnen kätkeköön" pitää hyvin paikkansa.
Vanhat sanonnat ovat usein perseestä, kuten "lasten kuuluu näkyä muttei kuulua", "kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat", "rumat ne vaatteilla koreilee" jne jne. Miksi onneaan ei saa näyttää, jos haluaa? Turha nöyristely ja häpeily pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jos koko ajan kuvia itsestään ja miehestään yritetään vaan uskotella muille, että hyvin menee. Vanha sanonta "kell onni on, se onnen kätkeköön" pitää hyvin paikkansa.
Vanhat sanonnat ovat usein perseestä, kuten "lasten kuuluu näkyä muttei kuulua", "kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat", "rumat ne vaatteilla koreilee" jne jne. Miksi onneaan ei saa näyttää, jos haluaa? Turha nöyristely ja häpeily pois!
Juuri näin. Rakastuminen ja rakkaus, tunteet saa näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse suuresti hehkutella, mutta jos kaikesta kirjoittaa vain minä-muodossa, "mun kissa", "kävin lasten kanssa", "mun koti" jne., niin kyllä se hiukan laittaa miettimään missä on se parisuhteen me-henki.
Mulla on kaksi tämmöistä kaveria. Toinen esim puhuu vain omasta tyttärestään ja omista jutuistaan. Hänellä on vaimo ja vaimon kaksi lasta. Hyvä ja toimiva uusperhe ovat livenä. Vaimo ei harrastasomea ollenkaan, siten ei ole reilua, että hänet mainittaidiin, kuten noita lapsiakaan.
Toinen tapaus on sen verran omalaatuinen, että elää muutenkin elämäänsä mä ja ne muut. Yhdessä asuvat ja tiettyä rakkauttakin piisaa. Vaimo ymmärtää miehensä rajoitteet..
Etten somekäyttäytymisestä lähtis mitään johtopäätöksiä vetämään. Me ollaan erilaisia ihmisiä kukin.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte, mutta jos on onnellinen suhteessa niin kyllä sen yleensä haluaa "shout from the rooftops".
Jos parisuhteessa oleva käyttäytyy somessa kuin sinkku niin onhan siinä jotain outoa.
Kaikki parisuhteessa olevat eivät käyttäydy somessa kuin sinkut eli stalkkaa, flirttaile tai vonkaa. Somessa voi olla ihan neutraalisti ja asiallisestikin sekä säilyttää yksityisasiansa yksityisasioina. Kukaan ei pakota aikuista ihmistä julistamaan mitään koko maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Rakastuminen ja rakkaus, tunteet saa näkyä.
Tietysti saa näkyä, jos itse haluaa näyttää. Mutta on lapsellista olettaa että kaikki haluaisivat, kuten jotkut kirjoittajat tuntuvat ajattelevan. Hehkuttamattomuus ei tarkoita onnetonta suhdetta, se tarkoittaa yksityisyyttään vaalivaa ihmistä.
Vai etsitkö sittenkin parempaa instassa...