Millaiset liitot ovat onnellisempia, somehehkutetut vai somepiilotetut?
Eli onko liitto, jossa häistä ja miehestä jaetaan paljon kuvia kaikista onnellisin?
Kommentit (56)
Mites me, joissa toinen osapuoli harvakseltaan hehkuttaa ja toinen ei laita parisuhteesta mitään? En muista onko minun puoleltani edes yhteiskuvaa, vaikka ollaan naimisissa ja toinen lapsi tulossa. Profiilissa kyllä lukee naimisissa, mutta muuten en koe tarvetta levitellä yksityisasioita somessa. Ei minulla ole siellä kolmea vuotta tuoreempia kuvia itsestänikään, ja lapsesta vain muutama joissa ei kasvot näy. Päivitykset on lähes poikkeuksetta pintapuolisia. Ihan perusonnellisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte, mutta jos on onnellinen suhteessa niin kyllä sen yleensä haluaa "shout from the rooftops".
Jos parisuhteessa oleva käyttäytyy somessa kuin sinkku niin onhan siinä jotain outoa.
Heh,ei minulla ole tarvetta käyttäytyä somessa sen enempää parisuhteessa olevana kuin sinkkunakaan. Ne jotka tuntevat minut, tietävät minun olevan naimisissa, ne jotka eivät minua tunne, eivät ole kavereitakaan. Eikä ole tarvetta kuuluttaa YHTÄÄN mitään elämäni asiaa katolta.
11
Varmaan laimennut liitto kun ei ole hehkutustarvetta.
Niin varmaan. :) Sinähän sen tiedät, kun meidät tunnet, eiku.
11
Vierailija kirjoitti:
No...kumpikaan ääripää ei ole hyvä juttu. Onnelliset parit eivät häpeä toista ja toisinaan saattavat jokusen yhteiskuvan laittaa someenkin. Mulla on tästä kokemusta. En halunnut ikinä exäni kanssa julkaista mitään yhdessä, enkä edes päivittää olevani parisuhteessa. Syvällä sydämessäni halusin mielummin erota. Nyt niin rakastunut, että todellakin haluaisin kuuluttaa kaikille.
Kyllä se on todella outoa, jos parisuhde ei koskaan näy millään tavalla julkisesti.
Niin, eli sinulla on kokemusta sinuna olemisesta, ei mitään yleistä kokemusta siitä miksi muut ihmiset jakavat tai eivät jaa asioitaan.
Ja mistä lähtien some on koko elämä? Ei somehiljaisuus tarkoita sitä, etteikö suhde näkyisi missään julkisesti. Me liikutaan lähes aina yhdessä, molemmat tuntee hyvin toisen kaverit ja sukulaiset ja ollaan tavattu jopa toistemme työkaverit, ja häissäkin oli 120+ ihmistä tätä parisuhdetta todistamassa. Mutta somehehkutusta ei harrasteta.
Somepiilotetuilla on onnellisempi parisuhde.
Ihmiset jotka jakavat kaiken sosiaaliseen mediaan, kokevat tarvetta kannustukselle ja ulkopuoliselle näkökulmalle, siitä, että he ovat "unelma pari" muiden silmissä.
Minulla on ollut elämässäni kaksi vakavaa, pitkää parisuhdetta. Ensimmäinen oli loppuvuosina onneton enkä halunnut jakaa juuri mitään meihin liittyvää somessa. Alkuvuosina olisin ehkä voinutkin jakaa, mutta se oli aikaa ennen FB:ia ym.
Suhde päättyi eroon ja olin varma, etten löydä enää ketään. Löysin kuitenkin, ns. elämäni rakkauden, ja vaikka olemme olleet yhdessä jo vuosia, edelleen olo on kuin vastarakastuneella. Koska olen somessa paljon muutenkin, tuntuu luonnolliselta jakaa myös parisuhdejuttuja. Joukossa myös niitä joidenkin mielestä varmasti ällöttäviä hehkutuspostauksia. Jos joku tästä päättelee, että suhteemme on todellisuudessa huono, päätelkööt. Me itse tiedämme suhteen todellisen tilan. Olen superrakastunut ihanaan mieheeni ja haluan sen näkyvän myös somessa.
Minä olen joskus (ehkä kerran vuodessa) somessa hehkuttanut parisuhdettani ja laittanut jonkun yhteisen kuvankin yhteisellä sopimuksella. Naimisissa on oltu melkein 20 vuotta, eikä meillä ole luurankoja kaapissa. Jokainen päivä on onnellinen. Miksikö hehkutan? Tekee mieli kertoa onnesta, koska rakkaus on minun elämäni tärkein asia. Toivoisin jokaiselle ihanan ja onnellisen parisuhteen. En halua, että miespuoliset fb-kaverit ajattelevat minun olevan saatavilla.
Omasta elämästä ja omista tutuista voin vaan sanoa, että huomattu on, että eniten hehkuttavat epävarmat parit ja ne, joilla menee huonosti. Yhdenkin suhde on koko ajan veitsenterällä, mutta somessa ollaa niin ihanaa kultaa ja rakkautta. Ihmettelen suuresti, että miksi? Samate siskoni miehineen hehkuttaa somessa kaikkea koko ajan ja heitä nähdessä riidellään siitä ettei toinen ottanut sohvalla kainaloon. Sitten onkin sinne kainaloon päästy väkisin, vaikka miehellä kuuma, niin kuva someen ja kaikki on niin ihanaa, kun ollaan aina niin lähekkäin. Ja ovat siis yli kolmekymppisiä. Me emme mieheni kanssa juurikaan laita someen mitään, minä pari kertaa vuodessa ja meillä on oikein onnellinen suhde, ei riidellä eikä meidän tarvitse muille todistella rakkauttamme :) Ei ole tarvetta myöskään monen muun tapaan antaa olettaa kuin koko elämä olisi shampanjaa ja mansikoita, lomia ja lahjoja.
Ainakin Duudson-Jukka julkaisi juuri ennen eroaan/salarakastaan pari onnellinen parisuhde -postausta, vaikka muuten ei perheestään julkaissut koskaan mitään.
Meillä on miehen kanssa yhteisiä harrastuksia, joihin liittyen tulee laitettua yhteispostauksia, kun nyt kerran samassa paikassa, esim. laskettelukeskuksessa, ollaan. Samalla lailla teen kyllä kavereiden kanssakin. Onko se nyt sitten hehkutusta?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus (ehkä kerran vuodessa) somessa hehkuttanut parisuhdettani ja laittanut jonkun yhteisen kuvankin yhteisellä sopimuksella. Naimisissa on oltu melkein 20 vuotta, eikä meillä ole luurankoja kaapissa. Jokainen päivä on onnellinen. Miksikö hehkutan? Tekee mieli kertoa onnesta, koska rakkaus on minun elämäni tärkein asia. Toivoisin jokaiselle ihanan ja onnellisen parisuhteen. En halua, että miespuoliset fb-kaverit ajattelevat minun olevan saatavilla.
Minkälaisia miespuolisia FB-kavereita sinulla oikein on jos he eivät usko sinuun omaan vapaaseen tahtoosi? Että jos ei irtoa päivitystä puolisosta niin sitten olet muille tyrkyllä?
Kell' onni on, se onnen kätkeköön! Yleensä ne ylen määrin hehkutetut liitot eivät ole onnellisia, vaan sillä hehkutuksella pyritään peittämään ongelmia. Jos asiat ovat reilassa, ei niiden hyvyyttä tarvitse jatkuvasti tolkuttaa, ei tutuille eikä tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan muista asioista kiinni, mutta jos ei somessa mitään yhteisiä kuvia ole niin tuskin hyvin menee. Exän kanssa ei ollut ikinä mitään yhteistä eikä päivityksissä kirjoitettu toisistamme. Suhde oli tosi huono viimeiset vuodet. Jos siis hehkuttaa jostain niin onpa ainakin jonkonmoista sutinaa vielä.
Mun miehellä ei ole sometilejä, kuten Facebook tai Instagram. LinkedIn on ainoa. En koskaan jaa somessa yhteiskuvia meistä, kuten en jaa itsestänikään. Meillä on todella hyvä parisuhde, mutta en koe tarpeelliseksi hehkuttaa sitä julkisesti. Lähipiiri näkee sen kyllä muutenkin ja siitä tulee aika usein positiivista palautetta. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa yhteisiä harrastuksia, joihin liittyen tulee laitettua yhteispostauksia, kun nyt kerran samassa paikassa, esim. laskettelukeskuksessa, ollaan. Samalla lailla teen kyllä kavereiden kanssakin. Onko se nyt sitten hehkutusta?
Ei, se on ihan normaalia. Et nyt ole tainnut ymmärtää pointtia. Hehkutuksella tarkoitetaan niitä joka päiväisiä päivityksiä, joissa tägätään se toinen puolisko kuvaan ja kirjoitetaan tyyliin "Rakkaan kanssa lähdettiin pikalomalle", "Tässä elämäni Rakas!", "Rakas teki mulle aamupalaa!" jnejne. Siis ihan J O K A päivä! Ne suhteet kestävät yleensä max. kuukauden-kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on ihan normaalia. Et nyt ole tainnut ymmärtää pointtia. Hehkutuksella tarkoitetaan niitä joka päiväisiä päivityksiä, joissa tägätään se toinen puolisko kuvaan ja kirjoitetaan tyyliin "Rakkaan kanssa lähdettiin pikalomalle", "Tässä elämäni Rakas!", "Rakas teki mulle aamupalaa!" jnejne. Siis ihan J O K A päivä! Ne suhteet kestävät yleensä max. kuukauden-kaksi.
Mulla ei sitten ole sellaisia kavereita. Yksi päivittää tuohon tyyliin, mutta ei nyt joka päivä. On ollut vuosikausia miehensä kanssa ja vaikuttavat ihan onnellisilta.
Mä olen parisuhteessa hyvin yksityisen miehen kanssa. Hän ei tykkää olla kuvissa, ei jaa mitään somessa, ei kerro asioistaan kuin lähimmille. Kunnioitan tätä. Mulla ei sen vuoksi ole mitään statusta somessa, mutta olen julkaissut meistä yhteiskuvan lomareissulta joskus pari vuotta sitten (luvan kanssa). Ei hehkutuksia, rakkauksia tms. Mies ei ikinä kommentoi mun kuvia tai laita sydämiä.
Meillä on tosi onnellinen ja turvallinen suhde.