Miksi pysäköit viereen, vaikka tilaa on muuallakin?
Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee tuota kiusallaan.
Minä teen niin. Ärsyttää, kun ihmiset ei tajua täyttää parkkipaikkoja loogisesti vaan jättää sinne tänne hujan hajan. Ja kyllä vika on minussa.
Juurikin näin. Parkkipaikalle on helpompi jokaisen ajaa kun jo kaukaa näkee missäpäin on tilaa eikä tarvitse metsästää yksittäisiä vapaita ruutuja. Lisäksi riski että yksittäisten tyhjien parkkipaikkojen kohdalta juoksee ihmisiä yllättäen auton eteen on pieni. Ja kun ei tule äkkijarrutuksia ja sitä seuraavia ärhäköitä kaasutuksia parkkipaikalla niin polttoainetta kuluu vähemmän ja ilmasto kiittää.
Toinen juttu, työpaikan lounasruokalassa laitan astioidenpalautustiskillä omat juomalasini aina lavan takariviin (ja tuuppaan siinä jo olevat lasit suoraan lavan takareunaa vasten) jotta rivit menevät suoraksi ja laseja mahtuu optimimäärä. Tällöin keittiössä ei tule turhaa härdelliä ja henkilökunnan työ sujuu jouhevasti.
Järjestys on hieno asia.
Vapaalle paikalle saa pysäköidä vapaasti.
Itse pysäköin useimmiten seuraavalla logiikalla:
- Mahdollisimman lähelle kaupan ovea/muuta kulkua
- Kuskin puoleisessa parkkiruudussa jo auto, niin että ei tule yllätystä että joku parkkeeraisi myöhemmin niin ruudun reunaan että ovesta olisi vaikea mahtua
- Ehkä myös jos läpiajomahdollisuus, niin että pääsen ruutuun niin että nokka on menosuuntaan (nk. blondiparkki)
- Tai jos jollain tulo/lähtö kestää, niin en jää odottelemaan, vaan ajan sinne mihin pääsen jonottamatta
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu esim. kuntosalin pukuhuoneessa. Tyhjiä kaappeja on kymmenittäin, mutta jonkun pitää tunkea tavaransa viereiseen kaappiin. Kun poislähtö sattuu samaan aikaan, niin siinä sitten tungeksitaan.
TÄMÄ! En voi käsittää niitä ihmisiä, jotka punkee siihen viereiseen kaappiin, vaikka lääniä olis millä mitalla! Haluaisin todellakin kuulla selityksen sellaiselta, joka näin tekee, että miksi pitää vängätä siihen viereen? Ne ovat yleensä vielä niitä ihmisiä, jotka ei väistä ketään.
Oletteko te ylipainoisia, jos teillä on noin kovasti ongelmia päästä ulos autosta?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ylipainoisia, jos teillä on noin kovasti ongelmia päästä ulos autosta?
Samaa olin kysymässä.
Ison auton hankkiminen on oma valinta.
Sen kanssa on hankalampi liikkua.
Ei tämä mikään uusi ilmiö ole.
Uutta on se, että ei jakseta kävellä kuin 10 metriä autolta liukuportaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita seikkoja kandee miettiä ennen kuin duunaa 5 ipanaa ja pitää olla se tila.auto.
Muuttakaa edes maalle! Siellä on prisman pihassa tilaa.
Parkkihalleja ei ole suunniteltu muuttokuormien lastaamiseen vaan normaaleille ihmisille jotka heittää ostokset takakonttiin ja jatkaa matkaa.
Perheet ne rahat tuovatkin kauppaan, ei se yksin asuva mummeli, joka ajelee pikkufiatilla ja ostaa ainoastaan tonnikalapurkin kissalleen.
No jaa.
Prismaperheet ostaa jättikuorman halpaa bulkkimättöä.
Sinkut ja pariskunnat ostaa vähemmän, mutta kunnollista ruokaa, joka on kalliimpaa.
Mutta se ei ole ketjun pointti.
Siis tällaisen aloituksen voi tehdä vain suomalainen av-mamma, jolla ei ole muuta elämää.
Vakuutusmatemaatikko avaa:
Vilkkaalla parkkipaikalla, jos siis itse osaat ajaa törmäämättä, kolhun todennäköisyys pienenee kun ajat väliin jonka molemmilla puolilla jo on autot ;-) Eli on mahdollista että pysäköintisi aikana sivuillasi ei ole yhtään liikettä.
Just siksi ajan kahden auton väliin, ettei mun viereen tunge pesue jota johtaa ajotaidoton muori (auton mittasuhteiden tajuaminen 0, hälyttimet huolehtii ettei seinä raapaise) ja liuta lapsia, jotka avaa ovia "miten sattuu".
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että sattuu menemään jonkun viereen kun ajaa kahden paikan läpi niin että on nokka valmiina lähtöön.
Ja näin ei saisi tehdä! Pari kertaa on melkein pelti mennyt ryttyyn, kun joku järjen jättiläinen päättääkin ajaa pois omasta parkkiruudustaan edessä olevaan ruutuun juuri silloin kun itse on siihen parkkeeraamassa autoa. Kannattaa opetella peruuttamaan parkkiin, niin on "nokka valmiina lähtöön".
Mihin tahansa parkkiruutuun saa auton jättää, kunhan ei riko liikennesääntöjä. :)
Saako kysyä teiltä autoilijoilta yhden kysymyksen, joka vähän sivuaa aihetta?
Olen pitkästä aikaa aloittanut autoilun uudestaan ja ihmettelen, onko liikenteessä pakko ajaa tiiviissä "jonoissa"? Jos pidän yhden auton mentävän turvavälin, siihen tunkee takuulla joku. Aina. Teenkö minä nyt jotenkin kirjoittamattomien sääntöjen mukaan väärin? Ajattelevatko ihmiset, että tiellä ei ole tarpeeksi tilaa kaikille autoille, jos ei tiivistä niin lähelle kuin mahdollista vai mikä logiikka tässä on takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita seikkoja kandee miettiä ennen kuin duunaa 5 ipanaa ja pitää olla se tila.auto.
Muuttakaa edes maalle! Siellä on prisman pihassa tilaa.
Parkkihalleja ei ole suunniteltu muuttokuormien lastaamiseen vaan normaaleille ihmisille jotka heittää ostokset takakonttiin ja jatkaa matkaa.
Perheet ne rahat tuovatkin kauppaan, ei se yksin asuva mummeli, joka ajelee pikkufiatilla ja ostaa ainoastaan tonnikalapurkin kissalleen.
Paitsi että se yksin asuva mummeli (olettaen, että hän on lapseton) on todennäköisesti huomattavasti varakkaampi kuin se lapsiperhe. Elinikäiset säästöt käytettävissä mihin tahansa haluaakin.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että ajan sen hienon/uuden viereen ihan tahallani vanhalla romullani. Vieläpä usein ruudun reunaan niin lähelle viereistä kuin ruudun sisällä voi. Naureskellen katselen kun uutta autoa tarkastellaan lommojen varalle.
Tämä on sitä samaa porukkaa, joka nauraa katketakseen, kun hauskoissa kotivideoissa joku kaatuu/ kompastuu/ lyö päänsä tmv. Juuri sellaisten ihmisten takia toivon, että geeniteknologia edistyy tulevaisuudessa niin, että tuollaisesta huumoria irti repivät voidaan seuloa jo sikiövaiheessa.
Todennäköisesti olet jättänyt auton hyvään paikkaan esim lähelle ovia taisi muita tarpeellista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olin kysymässä.
Ison auton hankkiminen on oma valinta.
Sen kanssa on hankalampi liikkua.
Ei tämä mikään uusi ilmiö ole.
Uutta on se, että ei jakseta kävellä kuin 10 metriä autolta liukuportaisiin.
Tuo, ettei jaksa kävellä kuin 10 metriä autolta liukuportaisiin liittyy juuri siihen lihavuuteen. Töissä on hyvin lihava nainen, joka välttelee kaikkea mahdollista liikkumista. Tulee kuulemma hengenahdistusta ja sattuu jalkoihin, niin ei voi kävellä. Mutta siis laihduttaminen ei ole missään nimessä vaihtoehto.
Ihmettelen tätä myös. Jos valitsee paikan jostain missä on tyhjää, yleensä siihen viereen änkeää joku juuri heti perään ja sitten siinä yritetään samaan aikaan nousta autoista ja olla kolhimatta toisen ovia.
Ainakin jos viinakaupan päätyyn pysäköinti niin kolhuja tulee kun asiakkaita välillä tumussa ja nuo vanhukset niinkään.Myös köyhät murjovat ihan tahallaan uusia ja uudehkoja autoja.
Mä olen kokoomuslainen ja vedän auton parkkiin niin että parkkiviiva joka siihen maahan on maalattu jää aina mun auton alle siihen keskelle. Mul on bemari 530d xDrive Business, automaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi ajaa toisen auton viereen. Ei tarvitse maasta katsoa parkkiruudun viivoja, kun vieressä on autoja.
Samoin. Ei tarvitse miettiä, onko auto vinossa ja molempien viivojen sisällä, kun näkee, että jos tuokin auto on, niin sitten olen minäkin.
Aika sokeaa luottaa muihin tuolla tavalla. Itse koen helpoksi avata kuskin puoleisen oven ja katson sitten sen avulla, että menee ruudun sisälle.
Kyllä ne kaikki ruudut on käyttöön tarkoitettu.
Valitse yksi äläkä inise. Niin tekevät muutkin.