Kysy mitä vaan sairaalloisen ylipainoiselta nuorelta naiselta
Meistä ylipainoisista tuntuu riittävän niin paljon puhuttavaa ja ihmeteltävää, joten antakaapas nyt sitten tulla kysymyksiä (mielellään kuitenkin asiallisia kiitos) :)
Kommentit (98)
Mainitsit masenuksestasi, masennuslääkkeet saattavat lihotta, toiset enemmän. Tämä tiedetään masennuslääkkeiden yhtenä sivuvaikutuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammin syömällä laihtuu.Annoskoko n.300 kcal kerta. Vapaalla ruokavaliolla. Siitä tunnustellen kokeilee itselle sopivan rytmin ja ruuat mitä syö milloinkin. Kaloriseurantaa on pidettävä yllä tavalla tai toisella.Minulla toimii tällä tavalla menetellen.Kalorit lasken itse pakkauselosteen mukaan ja kalorilaskureita apuna käyttäen.Päivän kokonaiskalorimäärän tavoitepainoon tähdäten 1-2 vuoden päähän.Näin laihduttamisesta ei tule liian rankkaa ja elimistö myöskin pysyy käynnissä.
yx magnum puikko=290kcl
monta voin vetää päivässä ja laihtua?ap5 kpl.Tosin sinulle jää nälän tunne.Elimistö polttaa tuon äkkiä.
KUKAAN EI VOI SYÖDÄ 5TTÄ MAGNUMIA PV JA LAIHTUA!
5*290kcal=1450kcal/24h. Että kyllä Magnum päivänkin voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen usein että miksi ylipainoiset eivät yrittäisi edes pikkuisen harrastaa liikuntaa? Ei tarvitsisi olla mitään trikoissa keikistelyä jumpassa vaan ihan kävely on tehokasta rasvanpolttoliikuntaa.
Ja jos on tosi paljon painoa niin sittenhän se vaikuttaisikin nopeasti. ... Että ihan pienetkin jutut voisi auttaa, ei tarvitse heti lähteä salille toisten tuijotettavaksi.
No, minä tein juuri noin, koska samaa ihmetellyt siihen liittyen, että miksi pitää alkaa ihan älyttömästi rehkiä. Olen kuitenkin vähän eri mieltä siitä, kuinka "helppo ja nopea" tapa on kyseessä. Mullakin kun BMI oli 46 aloittaessani, niin ei ne kävelylenkit nyt niin suurta ulkoilman hurmaa olleet ja jos/kun ei ole ikinä liikuntaa säännöllisesti harrastanut, niin ei ole ihan pikku juttu saada itseään lähtemään ulos puhkumaan. Nyt vuosi myöhemmin, painoa on 30 kiloa vähemmän, mutta edelleen olen tietty lihava. Kunto on kyllä huimasti parantunut.
Monella ikänsä hoikkana/paino-ongelmattamona tuntuu olevan ihan ihme käsitys siitä mitä lihavana olo vaatii, ts. että pitäisi ihan älyttömiä syödä ja istua pelkästään persus sohvassa. Tosiasiassa varmaan suurin osa lihavista elää n. 80% terveellistä elämää, mutta sitten on se loppuaika....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen usein että miksi ylipainoiset eivät yrittäisi edes pikkuisen harrastaa liikuntaa? Ei tarvitsisi olla mitään trikoissa keikistelyä jumpassa vaan ihan kävely on tehokasta rasvanpolttoliikuntaa.
Ja jos on tosi paljon painoa niin sittenhän se vaikuttaisikin nopeasti.Tämä nyt ei ole mitään ”miksi läskit ei laihduta” -kettuilua, vaan ajattelen tosiaan ihan siksi että kävely olisi hyvä ja helppo tapa pudottaa painoa. Eikä tarvita kuin lenkkarit. Lisäksi raitis ilma virkistää ja antaa paremmat unet ja onpa ainakin pois jääkaapilta. Kaikki nämä vaikuttaisivat sitten mielialaan positiivisesti ja sitten saattaisi taas olla vähän helpompi pitää itsestään huolta. Että ihan pienetkin jutut voisi auttaa, ei tarvitse heti lähteä salille toisten tuijotettavaksi.
Mutta joo, kyllähän kaikki tietävät miten elää terveellisesti ja hyvin mutta kaikki ei kuitenkaan niin tee.
Ekana on laitettava ruokavalio kuntoon, sen jälkeen tulee liikunta. Kyllähän se niin on, että aika harva tietää, mitä se terveellinen syöminen on.
Olet ihmetellyt "miksi ylipainoiset eivät yrittäisi edes pikkuisen harrastaa liikuntaa"? Turhaanpa ihmettelet. Täällä esimerkiksi yksi ylipainoinen joka seuraa askelia askelmittarilla ja kävelee vähintään 10 000 askelta päivässä. Ylipainoa noin 15 kiloa. En myöskään ahmi. Olisipa maailma ja ihmisten kropat yhtä helppoja kuin sinun mielikuvissasi.
Vierailija kirjoitti:
Joko olet googlannut nimettömät ongelmäsyöjät?
Itseasiassa googletin joo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kilpirauhaskokeet otettu?
On ja sairasta kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ei se kuitenkaan selitä ylipainoani kokonaan, vaikka voikin olla osasyy siihen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mainitsit masenuksestasi, masennuslääkkeet saattavat lihotta, toiset enemmän. Tämä tiedetään masennuslääkkeiden yhtenä sivuvaikutuksena.
Totta, mutta vaikka sairastan masennusta, en syö masennuslääkkeitä.
Ap
Kumpi ennen, muna vai kana? Eli masennuitko sen jälkeen kun lihoit, siis masennuit lihomisestasi.? Lihoitko sen jälkeen kun masennuit, eli hoidit masennusta syöpöttelemällä?
Jos sinulla on masennus dg, niin luulisi että pääsisit terapiaan, ja myös ylipainoasiaa terapoitaisiin.Tsemiä sinulle,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö SSRI lääkkeitä tai psykoosilääkkeitä?
En tiedä miksi vastaan kysymykseesi..mutta
En käytä psykoosilääkkeitä
Käytät siis masennuslääkkeitä ja lihot kuin ilmapallo!?
Väärä kilpirauhaslääke. Voi tyttöparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja sairasta kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ei se kuitenkaan selitä ylipainoani kokonaan, vaikka voikin olla osasyy siihen.
Ap
monta sivua piti lypsää ennenkuin syy löytyi
KILPIRAUHANEN ON SYY MASENNUKSEEN JA SAIRAALOISEEN YLIPAINOON
hallelujaa..thank you jesus!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla lapsena lemmikki?
Yksi kissa on ollut.
Ap
PS. Huom, joku pelleilee ja on nyt vastannut muutaman kerran puolestani kysymyksiin, kannattaa vähän katsoa kirjoitusasua yms :D
Minulla on normaali perhe: isä ,äiti ja sisko ja sen veli.
Olen perheen ainoa ylipainoinen.
Isä ei kyllä antanut minun hankkia koiraa..oliskohan se syy sairaaloiseen ylipainoon?
Kissan omistajat ovat siis läskimpiä kuin koiran?
Onko tutkimusta?
Ap:n isä ei antanut ap:lle koiraa?
Vierailija kirjoitti:
Väärä kilpirauhaslääke. Voi tyttöparka.
SÄÄLIPUKKI KAAKATTAA
Mullakin lähes samat syömiset ja painoa kertyy, koska töiden jälkeen sitä vaan istuu/makaa tv:n ääressä.
Minäkin uskon, että se on niin. Vaikutat fiksulta ihmiseltä, et esim syytä muita lihavuudestasi. Pään sisäiset asiat ajavat ihmiset merkillisiin käytöksiin. Liikasyöminen on yks niistä ja siks olisikin varmaan hyvä päästä purkamaan syitä. Useinkin on niin, että sanoittaminen selventää asioita.
Kyllähän nykyään kaikki tietää terveellisen syömisen perusasiat.
Tottakai voi. Jos kalorienkulutus suurempi kuin saanti, laihtuu. Yksinkertainen juttu.