Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vaan sairaalloisen ylipainoiselta nuorelta naiselta

Vierailija
20.06.2018 |

Meistä ylipainoisista tuntuu riittävän niin paljon puhuttavaa ja ihmeteltävää, joten antakaapas nyt sitten tulla kysymyksiä (mielellään kuitenkin asiallisia kiitos) :)

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon painat ja minkä pituinen olet? Itse 162 cm ja 58 kg ja todella lihava olo.

Vierailija
2/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet lihava?

Seurusteletko?

Oletko itsevarma?

Pidätkö kropastasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lempiherkkusi? Minkä verran syöt sitä kerralla?

Vierailija
4/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut lihava lapsesta asti?

Vierailija
5/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko laihduttaa ns. normaalipainoon vai oletko tyytyväinen kehoosi sellaisena kuin se on? 

Vierailija
6/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tosissasi ajatellut hakea apua?

Oletko koskaan uskaltanut miettiä/myöntää miksi syöt yli tarpeen?

Itselläni anoreksia ja myönnän, että sairastan syömishäiriötä. Sen myöntäminen on ensimmäinen askel paranemiseen.

Vierailija
7/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon painat ja minkä pituinen olet? Itse 162 cm ja 58 kg ja todella lihava olo.

Olen 163 cm ja painan 122 kg. Sä olet kyllä ihan normaalipainoinen eikä sulla pitäisi olla tarvetta tuntea painostasi mitään negatiivisia fiiliksiä.

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet lihava?

Seurusteletko?

Oletko itsevarma?

Pidätkö kropastasi?

Olen lihava, koska syön liikaa. Aika paljon sellaista tunnesyömistä ja ruokariippuvuutta taustalla. En seurustele enkä ole kovin itsevarmakaan valitettavasti. Mä en osaa pitää kropastani tällaisena, koska mulla on ylipainoa jo niin paljon, että se ei vaan näytä enää terveeltä ja normaalilta. Olisi varmasti eri asia opetella olemaan sinut kroppansa kanssa jos ylimääräistä olisi vain 5-10 kg.

Ap

Vierailija
8/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lempiherkkusi? Minkä verran syöt sitä kerralla?

Suklaa makeista ja pizza suolaisista. Suklaata syön joskus vain rivin tai pienen patukan kerralla, joskus voi mennä puoli levyä. Makea alkaa mulla tökkimään melko helposti, joten en pysty ihan älyttömiä määriä makeaa syömään samalta istumalta. Pizzan suhteen taas ei tee tiukkaa, kokonainen pizza menee helposti ja varmaan voisi mennä enemmänkin, mutta onneksi en sentään tilaa montaa kerralla itselleni.

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut lihava lapsesta asti?

En ole. Ala-asteella olin hieman pyöreä jossain vaiheessa, mutta siinä 10-11-vuotiaana se tasoittui ja olin täysin normaalipainoinen 15-16-vuotiaaksi asti.

Ap

Vierailija
9/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Aiotko laihduttaa ns. normaalipainoon vai oletko tyytyväinen kehoosi sellaisena kuin se on? 

En ole tyytyväinen eikä se johdu pelkästään ulkonäöstä vaan myös terveydestä. Rehellisesti sanottuna en tiedä uskonko itseeni tarpeeksi sen suhteen, että pääsisin normaalipainoon, sillä laihdutettavaa siihen olisi yli 50 kg. Mutta ehdottomasti yritän muuttaa elämäntapojani paremmaksi, päästä eroon epäterveestä suhteesta ruokaan ja saada painoa putoamaan. Toivottavasti jopa ihan siihen normaalipainoon asti vielä jonain päivänä, mutta jos nyt edes vähemmän lihavaksi pääsisi niin sekin tuntuisi tässä kohtaa hyvältä nykyiseen verrattuna. Tämän hetken suurin haave on päästä kaksinumeroiseen vaa'an lukemaan.

Ap

Vierailija
10/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan tosissasi ajatellut hakea apua?

Oletko koskaan uskaltanut miettiä/myöntää miksi syöt yli tarpeen?

Itselläni anoreksia ja myönnän, että sairastan syömishäiriötä. Sen myöntäminen on ensimmäinen askel paranemiseen.

Kyllä olen ja olen itseasiassa yrittänytkin puhua asiasta lääkärille sekä terveydenhoitajalle, mutta koen, etteivät he ehkä ihan ymmärtäneet. Tietenkin kehottavat laihduttamaan ja kannustavat siihen, mutten usko, että pelkät vinkit terveellisistä elämäntavoista riittävät vaan pitäisi päästä käsittelemään epätervettä suhdetta ruokaan. Koen, että olen hyvin vahvasti tunnesyöjä ja myös ruokariippuvainen eli jonkinlainen syömishäiriö kai tämäkin.

Ja olen myös miettinyt paljon mikä tässä on taustalla ja uskon, että osan syistä tiedänkin. Ruoasta on tullut pahan olon hetkellä mun tapa purkaa sitä, vähän kun jollain voi tulla esimerkiksi päihteistä, viiltelystä tai urheilusta.

Hienoa, että olet myöntänyt sairastavasi syömishäiriötä, se tosiaan on ensimmäinen askel kohti paranemista. Voimia ja tsemppiä toipumiseen! Läheisen ystävän taistelun anoreksiaa vastaan nähneenä voin uskoa, ettei todellakaan ole helppoa voittaa sitä, mutta onneksi kuitenkin mahdollista. Kaikkea hyvää sulle! :)

Ap

Vierailija
11/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea söit esim. eilen? Tarkoitan että paljonko kaloreita kertyy päivän aikana?

Vierailija
12/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzan suhteen taas ei tee tiukkaa, kokonainen pizza menee helposti ja varmaan voisi mennä enemmänkin, mutta onneksi en sentään tilaa montaa kerralla itselleni.

Höh, kai nyt lähes jokainen aikuinen ihminen yhden pizzan syö nälkäänsä. 

MInäkin N47 bmi 21

Vierailija
13/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea söit esim. eilen? Tarkoitan että paljonko kaloreita kertyy päivän aikana?

En laske kaloreita, joten siihen en osaa vastata. Selvästi kuitenkin kertyy liikaa ainakin useimpina päivinä, koska paino ei putoa. Ja mitäkö söin eilen? Hmm aamulla banaanin, lounaaksi jauhelihakastiketta ja perunamuusia sekä parsakaalia ja kukkakaalia, välipalaksi kaksi ruisleipää oivariinilla, juustolla ja kalkkunaleikkeellä, päivälliseksi toinen annos samaa kuin lounaalla ja illan mittaan vielä kaurapuuroa, 2 riviä suklaata ja karjalanpiirakan oivariinilla, juustolla ja kurkulla. Näiden lisäksi join vettä, light-limsaa sekä ehkä noin 3-4 dl mehua.

Ap

Vierailija
14/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzan suhteen taas ei tee tiukkaa, kokonainen pizza menee helposti ja varmaan voisi mennä enemmänkin, mutta onneksi en sentään tilaa montaa kerralla itselleni.

MInäkin N47 bmi 21

Omassa tuttavapiirissä tuntuu, että moni hoikka nuori nainen ei syö kerralla kokonaista pizzaa (riippuu nyt tietysti aina vähän mistä pizza on eli onko kuinka iso, mutta...) :D Mutta varmasti on niitäkin, jotka syö eikä siinä mitään, enhän sitä tarkoittanut. Kerroin vain minkä verran itse syön kerralla lempiherkkujani. Tosin täytyy huomauttaa, että saatan herkutella esimerkiksi pizzalla vain herkuttelun halusta, en välttämättä syö sitä nälkääni. Ehkä siinä yksi ero normaalipainoisten ja mun välillä.

Ap

Vierailija
15/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInäkin N47 bmi 21

Nojaa, pizzan koko vaihtelee. Kyllä mäkin jaksan Kotipizzan tai pakastepizzan syödä, mutta en todellakaan jaksa syödä jonkun muun pizzerian jättimäistä lättyä. bmi23

Vierailija
16/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset valehtelee usein syömisistään ja syövät mieluiten yksin, teetkö sinä niin?

En pidä  ylipainoisten ihannoinnista ja puhutaan kurvikkaista, ylipaino on aina terveysongelma.

Vierailija
17/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ylipainoinen ja miksi syöt?

Vierailija
18/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laske kaloreita, joten siihen en osaa vastata. Selvästi kuitenkin kertyy liikaa ainakin useimpina päivinä, koska paino ei putoa. Ja mitäkö söin eilen? Hmm aamulla banaanin, lounaaksi jauhelihakastiketta ja perunamuusia sekä parsakaalia ja kukkakaalia, välipalaksi kaksi ruisleipää oivariinilla, juustolla ja kalkkunaleikkeellä, päivälliseksi toinen annos samaa kuin lounaalla ja illan mittaan vielä kaurapuuroa, 2 riviä suklaata ja karjalanpiirakan oivariinilla, juustolla ja kurkulla. Näiden lisäksi join vettä, light-limsaa sekä ehkä noin 3-4 dl mehua.

Ap

Tämä kuulostaa suht normaalilta? Jätätkö jotain kertomatta?

Vierailija
19/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän tuo kuulosta paljolta. Esim. herkkuja ei juuri lainkaan. Toki annoskoot vaikuttaa ja muiden päivien herkkukasauma.

Vierailija
20/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen olet nyt? Töissäkö, opiskelija vai jotakin muuta?

Onko vanhempasi lihavia? 

Puuttuiko vanhempasi syömisiin, kun aloit lihoa?

En usko, että lääkäri tai th voi motivoida tarveeksi. Sinullahan on motivaatiota laihtua, joten joku terapia voisi auttaa, jossa puhut , miksi syöt liikaa. Anteeksi, en nyt haluaisi neuvoa, mutta ... terveys ja mahdollinen raskaus myöhemmin ovat  myös kysymyksessä.

Toivon jokatapauksessa onnea yritykselle, oikeanlaista tukea ja apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi