Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vaan sairaalloisen ylipainoiselta nuorelta naiselta

Vierailija
20.06.2018 |

Meistä ylipainoisista tuntuu riittävän niin paljon puhuttavaa ja ihmeteltävää, joten antakaapas nyt sitten tulla kysymyksiä (mielellään kuitenkin asiallisia kiitos) :)

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö SSRI lääkkeitä tai psykoosilääkkeitä?

Vierailija
62/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita tällä kysymyksellä mitään ikävää, mutta itse syömishäiriöisenä (bulimia) ja traumataustaisena mietityttää. Onko sinulle menneisyydessäsi tapahtunut jotain traumaattista, joka voisi vaikuttaa siihen, miksi olet nyt sairaalloisen ylipainoinen? Jotain siis sen takana, miksi tunnesyöt. Esim. perheolot, onnettomuus, ahdistelu, väkivalta, mitä vaan... joka mieleen tullessa ylensyömisen laukaisee päälle. 

Just on kysytty et onko r.aiskattu ym?

Ap vastannu et on perusterve , ei ahdistelua

Ap on vaan mukavuuden haluinen läski joka pilaa kaikkien oikeasti ylipaino ongelman kanssa kamppailevien maineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi vastaan kysymykseesi..mutta

En käytä psykoosilääkkeitä

Vierailija
64/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sukulaisesi r.aiskannut sinut alaikäisenä.

Lihavilla murrosikäisillä on isot tissit ja perse.

Miksiköhän edes alennun vastaamaan tähän... No mutta ei, ei ole.

Ap

Älä välitä noista idiooteista!  :)

Puolet hengenvaarallisesti lihahava sarjan henkilöistä on kokenut sek.suaalista hyväksikäyttöä nuorena

PUOLET

Älä nyt sekoita todellisuutta joihinkin tv-juttuihin!!

sori sekoitin sairaaloisen ja hengenvaarallisen ylipainon..:(

Vierailija
65/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen usein että miksi ylipainoiset eivät yrittäisi edes pikkuisen harrastaa liikuntaa? Ei tarvitsisi olla mitään trikoissa keikistelyä jumpassa vaan ihan kävely on tehokasta rasvanpolttoliikuntaa.

Ja jos on tosi paljon painoa niin sittenhän se vaikuttaisikin nopeasti.

Tämä nyt ei ole mitään ”miksi läskit ei laihduta” -kettuilua, vaan ajattelen tosiaan ihan siksi että kävely olisi hyvä ja helppo tapa pudottaa painoa. Eikä tarvita kuin lenkkarit. Lisäksi raitis ilma virkistää ja antaa paremmat unet ja onpa ainakin pois jääkaapilta. Kaikki nämä vaikuttaisivat sitten mielialaan positiivisesti ja sitten saattaisi taas olla vähän helpompi pitää itsestään huolta. Että ihan pienetkin jutut voisi auttaa, ei tarvitse heti lähteä salille toisten tuijotettavaksi.

Mutta joo, kyllähän kaikki tietävät miten elää terveellisesti ja hyvin mutta kaikki ei kuitenkaan niin tee.

Syitä voi olla monia: laiskuus, häpeä, huono kunto, saamattomuus... Jotkut ylipainoiset tietenkin harrastavatkin liikuntaa, mutta jos nyt puhutaan niistä ketkä eivät. Itsellä ainakin on vähän noita kaikkia mainitsemiani syitä liikunnan vähäisyyden taustalla. Kun painoa on tarpeeksi ja kunto päässyt oikeasti huonoksi, se kävelykin voi olla jo yllättävän haastavaa. Mulla ainakin tulee huono ja heikko olo, jos kävelen reippaasti yhtään pidempää matkaa. Varmaan silti vaan pitäisi painaa, mutta helposti sitä sitten aina siirtää ja selittelee jotain miksei just nyt muka voi, kun ei halua sitä huonoa oloa. Ja tähän tosiaan päälle häpeän ja epävarmuuden tunteet sekä ihan puhdas laiskuus/saamattomuus, josta osa voi ehkä selittyä psyykkisillä ongelmilla mitä painon taustalla on.

Mutta en siis kiellä sitä, ettetkö olisi oikeassa siinä, että ylipainoistenkin olisi hyvä liikkua edes jonkin verran.

Ap

Vierailija
66/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita tällä kysymyksellä mitään ikävää, mutta itse syömishäiriöisenä (bulimia) ja traumataustaisena mietityttää. Onko sinulle menneisyydessäsi tapahtunut jotain traumaattista, joka voisi vaikuttaa siihen, miksi olet nyt sairaalloisen ylipainoinen? Jotain siis sen takana, miksi tunnesyöt. Esim. perheolot, onnettomuus, ahdistelu, väkivalta, mitä vaan... joka mieleen tullessa ylensyömisen laukaisee päälle. 

Minulla on normaali perhe: isä ,äiti ja sisko ja sen veli.

Olen perheen ainoa ylipainoinen.

Isä ei kyllä antanut minun hankkia koiraa..oliskohan se syy sairaaloiseen ylipainoon?

Vierailija
67/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on peruskoulussa kiusattu jonkin verran, sillä voi olla jotain vaikutusta. Muuten lapsuus oli onnellinen ja turvallinen. Siitä huolimatta ollessani jo vähän vanhempi sairastuin ahdistuneisuushäiriöön ja masennukseen, jonka myötä tämä syömisongelmakin on sitten muodostunut. Mä oon myös aika yksinäinen nykyään, ja ahdistuksen ja stressin lisäksi yksinäisyys on tunne, jota "lääkitsen" ruoalla.

Ap

Vierailija
68/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seli..seli....selititän ..seli..olisi..hyvä..mutta..muttakun....selittää

Vierailija
69/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on peruskoulussa kiusattu jonkin verran, sillä voi olla jotain vaikutusta. Muuten lapsuus oli onnellinen ja turvallinen. Siitä huolimatta ollessani jo vähän vanhempi sairastuin ahdistuneisuushäiriöön ja masennukseen, jonka myötä tämä syömisongelmakin on sitten muodostunut. Mä oon myös aika yksinäinen nykyään, ja ahdistuksen ja stressin lisäksi yksinäisyys on tunne, jota "lääkitsen" ruoalla.

Ap

Minulla on normaali perhe: isä ,äiti ja sisko ja sen veli.

Olen perheen ainoa ylipainoinen.

Isä ei kyllä antanut minun hankkia koiraa..oliskohan se syy sairaaloiseen ylipainoon?

Vierailija
70/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen usein että miksi ylipainoiset eivät yrittäisi edes pikkuisen harrastaa liikuntaa? Ei tarvitsisi olla mitään trikoissa keikistelyä jumpassa vaan ihan kävely on tehokasta rasvanpolttoliikuntaa.

Ja jos on tosi paljon painoa niin sittenhän se vaikuttaisikin nopeasti.

Tämä nyt ei ole mitään ”miksi läskit ei laihduta” -kettuilua, vaan ajattelen tosiaan ihan siksi että kävely olisi hyvä ja helppo tapa pudottaa painoa. Eikä tarvita kuin lenkkarit. Lisäksi raitis ilma virkistää ja antaa paremmat unet ja onpa ainakin pois jääkaapilta. Kaikki nämä vaikuttaisivat sitten mielialaan positiivisesti ja sitten saattaisi taas olla vähän helpompi pitää itsestään huolta. Että ihan pienetkin jutut voisi auttaa, ei tarvitse heti lähteä salille toisten tuijotettavaksi.

Mutta joo, kyllähän kaikki tietävät miten elää terveellisesti ja hyvin mutta kaikki ei kuitenkaan niin tee.

Ekana on laitettava ruokavalio kuntoon, sen jälkeen tulee liikunta. Kyllähän se niin on, että aika harva tietää, mitä se terveellinen syöminen on.

Vierailija
71/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä enkä ole koskaan käyttänytkään. (Joku vastasi tähän jo, mutta se ei ollut oikea aloittaja)

Ap

Vierailija
72/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiska läski selittääääääääääää

häpäiset kaikki paino ongelmaiset

Vierailija
73/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä enkä ole koskaan käyttänytkään. (Joku vastasi tähän jo, mutta se ei ollut oikea aloittaja)

Ap

En tiedä miksi vastaan kysymykseesi..mutta

En käytä psykoosilääkkeitä

Vierailija
74/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla lapsena lemmikki?

Vierailija
75/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vaan mukavuuden haluinen läski joka pilaa kaikkien oikeasti ylipaino ongelman kanssa kamppailevien maineen

syöny ittensä läskiksi..ja masentunut kon on syönyt itsensä läskiksi

haloo Sherlock Holmes

Vierailija
76/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap!

Ensinnäkin, onnea yrityksellesi kaksinumeroiseen painolukemaan.

Toiseksi, olen tietenkin tuntenut sairaalloisen ylipainoisia ihmisiä muutaman ja se, mihin huomioni on kiintynyt heissä: Jokainen heistä ahmii annoksensa hurjalla vauhdilla. En tiedä, miten tämä vaikuttaa tai ei vaikuta, mutta silti.

Kiitos! :) Mulle on itseasiassa sanottu tuosta, että syön tosi nopeasti. Eli ilmeisesti se on yleistä meillä ylipainoisilla :D Yritän kyllä itse jonkinverran kiinnittää siihenkin huomiota, koska ei se varmaan hyvää tee. Ainakin joskus olen kuullut sanottavan, että olisi parempi pureskella oikein kunnolla ja syödä hitaasti keskittyen siihen.

Ap

Olen kuullut, että kestää 20 minuuttia ennenkuin vatsa "ilmoittaa" aivoille, että täynnä on. Eli siinä varmaan yksi hyvä syy hitaasti syömiseen. Toisaalta ruoan huolellinen pureskelu edistää ruoansulatusta.

Vierailija
77/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi vastaan tähän kysymykseen mutta

Ei ollut lemmikkiä.

Vierailija
78/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just on kysytty et onko r.aiskattu ym?

Ap vastannu et on perusterve , ei ahdistelua

Se, jos ei ole kokenut ahdistelua tai hyväksikäyttöä ei tarkoita, että sitten kaikki on ok. Kuten olen kertonut, olen sairastunut masennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön ja sitä kautta jonkinlaiseen syömishäiriöön myös. Niihin voi sairastua kuka vaan, ilman mitään suurta traumaa taustalla. 

En myöskään ole missään vaiheessa sanonut, että olen perusterve? Olen vastannut, etten sairasta astmaa, kun sitä joku kysyi. Sairastan kuitenkin hormoniperäisiä sairauksia, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta on todettu.

Myönnän kyllä, että olen myös turhan mukavuudenhaluinen, mutta muuten tuo viimeinen lauseesi ei kyllä nyt oikein pidä paikkaansa...

Ap

Vierailija
79/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet googlannut nimettömät ongelmäsyöjät?

Vierailija
80/98 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kissa on ollut.

Ap

PS. Huom, joku pelleilee ja on nyt vastannut muutaman kerran puolestani kysymyksiin, kannattaa vähän katsoa kirjoitusasua yms :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän