Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja, ja nyt kesällä miesystäväni ja hänen vanhempansa kuvittelevat, että hoidan miehen lasta...

Vierailija
20.06.2018 |

...emme siis edes asu yhdessä.

Eli silloin, kun omat lapseni ovat isällään sen jlkn kun olen hoitanut heitä pari vk ja ollut heistä vastuussa 24/7 YKSIN (meillä on miesystävän kanssa välimatkaa, joten kun lapseni ovat luonani, emme juurikaan näe ), minun täytyisi vielä hoitaa miehen poikaa. Tyyliin muuttaa tuoksi ajaksi hänen luokseen asumaan ja hoitaa hänen lastaan.

Vähän ärsyttävää, kun miesystävän vanhemmatkin kyselevät, että alkoikos sulla jo kesäloma, jne., vihjailevaan sävyyn (ja suoremminkin on asia ilmaistu kyllä!), että voisit nyt tuota meidän lastenlasta sitten hoitaa, kun kerran ehdit...'

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ NE SIAT!

Vierailija
182/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni isällä on uusi avopuoliso. En oikein pysty kuvittelemaan että hän hoitaisi lastani sillä lapseni inhoaa häntä. Jouduimme muuttamaan pois kodistamme ja tuo nainen muutti heti sinne. Lapsi tapaa säännöllisesti isäänsä mutta ei puhu mitään isän avopuolisolle eikä avokki hänelle. Eli ne on sellaisia mykkäkoulu viikonloppuja. Lapsi on samanikäinen kuin sinun miehen lapsi. Hoida sinä ap nyt ihmeessä poikaa jos välit häneen on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ei. Siinäpä samalla tulee testattua, onko sinulla miehelle muuta arvoa kuin ilmainen piika ja lastenhoitaja.

Vierailija
184/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valmis käyttämään pitkän pennin ulkomaanmatkaan, jotta pystyt sillä varjolla sanomaan miehelle "ei". Oletko ajatellut, että kieltäytyä voi ilman rahankäyttöäkin.

Vierailija
185/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hoitaisit miehen lasta sinun ehdoillasi. Eli sinun kodissasi, kovalla kurilla, kasvatat poikaa sinun arvojesi mukaan. Vaadit mieheltä vastapalveluksen, jonka hän suorittaa ennen lastenhoitovuoroa. Jos ei sitä tee, niin ei tule lastenhoitoa. Veikkaan, ettei isä eikä poika halua sinulta lapsenhoitopalvelyksia eikä sinun näin ollen tarvitse kieltäytyä.

Vierailija
186/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on seksisuhde. Ei sellaiseen kuulu siivoilut eikä lapset.

Vierailija
187/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on seksisuhde. Ei sellaiseen kuulu siivoilut eikä lapset.

Jos ei ole, niin ehdota ainakin sellaista. Sillä sitähän sinä haluat.

Vierailija
188/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni isällä on uusi avopuoliso. En oikein pysty kuvittelemaan että hän hoitaisi lastani sillä lapseni inhoaa häntä. Jouduimme muuttamaan pois kodistamme ja tuo nainen muutti heti sinne. Lapsi tapaa säännöllisesti isäänsä mutta ei puhu mitään isän avopuolisolle eikä avokki hänelle. Eli ne on sellaisia mykkäkoulu viikonloppuja. Lapsi on samanikäinen kuin sinun miehen lapsi. Hoida sinä ap nyt ihmeessä poikaa jos välit häneen on ok.

Miksi...?

Vierailija
189/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet valmis käyttämään pitkän pennin ulkomaanmatkaan, jotta pystyt sillä varjolla sanomaan miehelle "ei". Oletko ajatellut, että kieltäytyä voi ilman rahankäyttöäkin.

Ymmärtääkseni ap oli haaveillut ulkomaanmatkasta, koska kaipaa myös "kielenvirkistystä".

Vierailija
190/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tää tarina on täysin keksitty, tai nainen on masokisti, tai sitten parilla menee sängyssä mielettömän hyvin. Itse en koskaan suostuisi olemaan sellaisen kanssa, joka halveksii työtäni ja ajankäyttöäni.

Vierailija
191/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme naimisissa ja asumme saman katon alla. Minäkin olen opettaja.

Ja ei, minä en hoida lomallani miehen lapsia. Jos mies ei voi heitä hoitaa, niin lapset pysyköön äidillään.

Vierailija
192/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

trollipaskaa.

Ei kukaan voi olla noin nuhjake.

Vierailija
193/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kannattaa nyt keskustella suhteen tilasta miehen kanssa. Mies haluaa pitää oman vapautensa, joten sinullakin on oikeus siihen. Mies ei voi suuttua/loukkaantua kun ap haluaa pitää lomaa ilman miehen lasta. Hän voi pyytää apua, mutta kieltävä vastaus pitää pystyä hyväksymään ilman raivokohtausta. Asia olisi eri jos asuisitte yhdessä, mutta silloinkin kotityöt jaettaisiin. Pystyisikö mies edes siihen? Itse sanoisin että voin viettää lapsen kanssa sen viikon kun isä tekee aamuvuoroa. Sanoisin miehelle suoraan, että kun hän palaa töistä kotiin niin lastenhoito ja muu kodin ylläpito siirtyy hänelle. Tekisin siis lapselle aamiaisen/lounaan, en muuta. En siivoaisi enkä pesisi pyykkiä. Iltavuoroviikolla en olisi käytettävissä. Kertoisin hänelle myös, että oletan hänen olevan valmis auttamaan itseäni vastavuoroisesti tarpeen vaatiessa. Eli mies ottaisi tarvittaessa ap:n lapset hoitoon. Olisiko mies suostuvainen siihen? AP:n kannattaa varautua siihen ettei mies ole ollenkaan valmis vastavuoroisuuteen. Hänelle suhteenne on friends with benefits.

Vierailija
194/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellekö olisi ok, että aina kun olisi vapaata omasta lapsesta, muuttaisi ap:n luo hoitamaan tämän lapsia (ja kotia)? Tuskin. Esitä asia miehelle näin. Tai ole esittämättä ja sano vain ei.

Vierailija
195/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin ope ja jo vuosia sitten kerrostalonaapuri yritteli työntää poikansa iltapäivähoitoa minulle, kun olin hoitovapaalla omaa tytärtäni kotona hoitamassa. En ottanut ja taisi loukkaantua, mutta säilyipä oma vapaus. en ole ollenkaan lapsirakas ja minulle on aivan turha tunkea lapsia hoidettavaksi. En hoida edes nykyisen puolisoni lapsenlapsia.

Rakensimme omakotitaloomme yläkerran ihan itseämme varten, mutta miehen paveilevat sukulaiset ovat ymmärtäneet, että ihan heitä varten on rakennettu majoitustiloja, ..änkeävät koiriensa ja penskojensa kanssa...ttu ..tana.

Vierailija
196/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geneerinen vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(--) niin asumme melkein tunnin välimatkan päässä toisistamme - minun pitäisi siis käytännössä ottaa poika asumaan meille (isänsä ei noin kaukaa suostu töissä kuulemma käymään) (--)

Ap

"ei noin kaukaa suostu töissä kuulemma käymään"? Tunnin matka on siis tälle sankarille liikaa?

Eipä taida kovin tosissaan sinun suhteesi olla, jos ei tuon vertaa vaivaa näe. Esim. pk-seudulla tunnin työmatka ei ole yhtään mitään.

Sama pisti silmään. Asutte ALLE tunnin välimatkan päässä toisistanne ja mies ei suostu edes kesällä ajamaan tuollaista matkaa töihin?

Ettei vaan olisi niin että on tajunnut opettajan olevan kätevä emäntä mm. tässä keskustelussa mainitusta syystä. Ap vaikuttat kiltiltä ja mukavalta, toiset huomioonottavalta ihmiseltä. Älä suostu hyväksikäytettäväksi.

Joko olet saanut kuulla vihjailuja myös opettajan hyvästä palkasta....?

Voi kyllä, olen saanut tästä mielettömän hyvästä palkasta vihjailuja, ja varsinkin siihen liittyen, miten helposti palkan saa..."minä sitä vastoin raadan tehtaassa päivät pitkät."

Ap

Mulla räjähti pää jo pelkkiä harjotteluita tehdessä sen työmäärän takia, joten vaihdoin alaa ennen kuin ehdin edes oikeisiin töihin. Miehesihän ei tunnu käsittävän miten paljon opetustyö vie voimavaroja jo senkin takia, että siinä ei voi ottaa passiivista asennetta missään vaiheessa ja koko ajan on oltava henkisesti läsnä. Se vain kun opehommat eivät jää koululle vaan se on pitkälti töiden tuomista kotiin, kun taas tehtaalta kun pääse lähtemään niin se työpaikka jää sinne ja illat ovat vapaat. Tuossahan saa suunnitella tunnit etukäteen, olla projektipäällikkönä, viestitellä vanhempien kanssa (varsinkin kun tietää nykyisen vilma- systeemin), korjailla kokeita, esseitä, olla alituisen kritiikin kohteena ja antaa palautetta rakentavassa hengessä ja en tiedä mitä kaikkea jää edes uupumaan listalta.  Jos oppilaiden kanssa menee hyvin, niin sitten ongelmaksi muodostuvat vanhemmat. Tunneille ei voi myöskään marssia nuupahtaneena ja sössöttää siellä mitä vain, vaan pitää oikeasti olla läsnä. Aamutkin ovat olennaisia, että on todellakin sen näköinen että kehtaa sinne luokkaan mennä tuntia vetämään ja opetusvälineet pitää olla mukana. Sen sijaan nautin suunnattomasti varastotyöstäni opeharkkojen jälkeen kun sai mennä tukka hätäponnarilla töihin vihonviimeisellä bussilla kunhan vain ehti leimaamaan itsensä ajoissa sisään, siitä kahvikuppi käteen ja varastolle kasaamaan tilauksia, ja aamulla sai nukkua tosiaan pidempään kun suihkuun oli järkevämpää mennä vasta työpäivän jälkeen. Toisaalta ei myöskään haitannut, että illalla meni pidempään työkavereiden kanssa, kunhan aamulla kahdeksalta löydyttiin taas työpisteeltä kunhan alkoholia vaan ei ollut enää veressä. Opella tällainen ei tulisi kysymykseenkään, ja onhan tollasten seikkojen huomioiminen omalla tavallaan stressaavaa vaikka tuskin nyt kukaan ryypiskelisikään keskellä työviikkoa. Se tieto siitä, että itse on oltava kuosissa satoi, paistoi tai oli kipeä tai ei, niin siellä luokassa on vain oltava terässä ja tätä siis yritän selittää. Tiedän että tämä voi kuullostaa joidenkin korviin oudolta ja monessa työpaikassa pitää olla siisti ja hyvissä ajoin paikalla ennen työpäivän alkua, mutta itselleni antoi perspektiiviä toi varastotyö.  Mutta se siitä, että opettajan hommat eivät olisi kuormittavia ja henkisesti raskaita. Ihan kevyttä sisätyötä :D 

Toisaalta tehdastyö ei ole kauhean kuormittavaa fyysisesti, ellei satu olemaan rapakunnossa. Sen takaa jó työturvallisuuslaki, ja raskaimmat hommat hoitaa koneet, joten miehesi juttu ei nyt pidä paikkaansa ja hän liiottelee rankasti. Onko hän kenties Ukissa autotehtaalla töissä? :D Naureskelimme varastolla monien tehdastyöläisten jutuille, että mitä he oikein naukuvat raskaudesta, koska meiltä puuttuivat useat välineet painavien asioiden nostoon kun taas tehtaalla asiat tehdään koneellisesti. Ne oikeat raskaat hikipajat ovat kolmansissa maissa.. 

Vierailija
197/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä muuten menen. Puoliksi omasta tahdosta tosin.

Vierailija
198/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero lisäsi varmaankin Ap:n kotitöitä (mikäli ex niihin osallistui aikoinaan asiaankuuluvalla tavalla)

Nyt miesystävä haluaa kasvattaa työmäärää entisestään antamatta mitään vastineeksi.

Vierailija
199/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi opettaja. Olen edelleen niin stressaantunut ja väsynyt työt lasten kanssa, etten voisi kuvitellakaan jaksavani hoitaa kuin omat lapseni.

Eihän sairaanhoitaja/lähihoitajakaan mene omalla lomallaan 24/7 hoitamaan miehensä mummoa?

Sillä lähärillä vain ei ole kolmea viikkoa aikaa toipua, kunnes voi alkaa lomailemaan, koska viikon päästä hänen täytyy olla jo töissä.

Vierailija
200/229 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isovanhemmat eivät kehtaa sanoa ei ja odottavat nyt että sinä tulet ja pelastat heidän kesälomansa..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi