Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja, ja nyt kesällä miesystäväni ja hänen vanhempansa kuvittelevat, että hoidan miehen lasta...

Vierailija
20.06.2018 |

...emme siis edes asu yhdessä.

Eli silloin, kun omat lapseni ovat isällään sen jlkn kun olen hoitanut heitä pari vk ja ollut heistä vastuussa 24/7 YKSIN (meillä on miesystävän kanssa välimatkaa, joten kun lapseni ovat luonani, emme juurikaan näe ), minun täytyisi vielä hoitaa miehen poikaa. Tyyliin muuttaa tuoksi ajaksi hänen luokseen asumaan ja hoitaa hänen lastaan.

Vähän ärsyttävää, kun miesystävän vanhemmatkin kyselevät, että alkoikos sulla jo kesäloma, jne., vihjailevaan sävyyn (ja suoremminkin on asia ilmaistu kyllä!), että voisit nyt tuota meidän lastenlasta sitten hoitaa, kun kerran ehdit...'

Kommentit (229)

Vierailija
141/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä miehen lapsi on 9-vuotias? Ja tykkää nukkua aamulla pitkään? Ainakaan miehen aamuvuoropäivinä ei tuon ikäinen lapsenvahtia normaalisti tarvitse. Tenava nukkuu tyyliin klo 10 asti ja isä tulee töistä kotiin heti 14 jälkeen. Miten lapsi kouluaikoina pärjää koulun jälkeen, jos kesälomalla 4 tuntia yksin valveilla on liikaa? Iltavuoroilla sitten varmaan kannattaa mennä vaikka sinne mummolaan. Ja joskus varmaan ap vois myös auttaa yhden illan silloin ja toisen tällöin. Mutta että koko viikoksi pitäisi miehen luo muuttaa, koska 9v ei yhtään pärjää ilman valvontaa, on täysin kohtuutonta.

Vierailija
142/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Jos ei pysty pitämään puoliansa ja asettamaan rajoja niin sitten saat mitä tilaat!

Muista vanha sanonta että jos antaa pirulle pikkusormen niin se vie koko käden! Kun pari kertaa hoidat, siivoat ja kokkaat niin kohta teet niin 24/7.

Mieti mitä haluat tässä elämässä...kerran täällä vaan eletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet siis joutunut hoitamaan miehen lasta, ja saanut jälkeenpäin tietää, että lapsen äiti on ollut lomalla tuolloin.

Jos ei muu auta, ilmoittele suoraan tälle äidille, että olet käytettävissä, mutta tuntitaksasi on XX €. Verokortilla. Näet sitten viimeistään miehen reaktiosta, mikä se teidän suhteen laatu taas olikaan.

Ihmetyttää, ettei lapsen isovanhemmat voi yhtälailla asustella poikansa huushollissa, jos on niin outo pentu, ettei paria kesäistä viikkoa pysty olemaan kavereistaan erossa mummolavierailun ajan.

Vierailija
144/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja nämä kommentit.....oletetaan , että mummulaan voi aina mennä vaikka viikoksi , kyllä mummu hoitaa aina ja jättää oman elämänsä elämättä . piikana vaan hamaan loppuun asti!

Oletetaan mieluummin, että naisystävä hoitaa lomallaan, vaikkei edes vastavuoroisuutta ole odotettavissa.

Vierailija
145/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla niin vaikeeta sanoa ei. Vähemmällä olisit päässyt, kun olisit heti tehnyt selväksi ettet ala lapsenvahdiksi.

Vierailija
146/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kuvitella rauhassa.

Vierailija
147/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan vähän erikoinen suomalainen perheyhtymä kun meidän mielestä ne lapset ei haittaa rentoutumista juurikaan. Ei niistä kannata stressiä ottaa :).

Jos on tarve niin minä menen miehelleni tai otan miehen muksut meille kun mulla vapaata ja miehellä ei. Ja sama toisinpäin. Tää on ollut meille alusta saakka ihan itsestäänselvyys, että lapset kuuluu pakettiin. No, pian ollaan muuttamassa yhteen ja kesähäitä viimeistellään 😍🌞.

En oikeesti pidä aikaa lasten kanssa, omien tai miehen, mitenkään epämiellyttävänä. Päinvastoin. En ymmärrä suomalaista lapsivihaa yhtään... mistä se kumpuaa? Ja ei, mieheni ei ole ulkomaalainen.

Minunkin on pakko kommentoida tätä viestiä. Toki on kyse samoista arvoista ja mielenkiinnon kohteista, mutta: Tässähän on myös kyse siitä, että mies kantaa vastuunsa ja hoitaa omat lapsensa. Helppohan naisenkin on tulla vastaan, kun näin tapahtuu. Ongelma miehissä on yleensä se, etteivät he hoita omia lapsiaan, vaan tyrkkäävät naiset hoidettaviksi. Ei sellaisen miehen kanssa voi olla vastavuoroinen, vaan sellaiselle pitää laittaa pelisäännöt ja sanoa, hoida itse omat. Se ei ole lapsevihamielisyyttä, vaan sitä, että parisuhde saadaan toimimaan ja uusperheen ongelmat karsittua minimiin.

Jos mies ei ota vastuuta omista lapsista tai mistään muustakaan josta vastuu hänelle kuuluu, miksi nainen hänen kanssaan vapaaehtoisesti parisuhteeseen ryhtyisi?

Voihan se olla niin, että mies kantaa vastuun kaikesta muusta, mutta ei lapsistaan. Sehän on ihan tavallista. Tietty, jos hän ei kanna vastuuta mistään, niin sitten ei kannata parisuhteeseen ruveta.

No onhan se nyt aika konkreettinen ongelma suhteelle, jos mies ei kanna vastuuta lapsistaan JA odottaa ap:n sen tekevän. Ap ja mies asuvat erillään, joten ap:lle ei ole suuri ongelma jos mies ei ota vastuuta kotitöistä tai laskuista, tai työstään.

Toisekseen minulle olisi iso turn off jos mies ei ottaisi vastuuta lapsestaan.

Vierailija
148/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja minäkin ja kyllä voisin n viikon katsoa miehen lasta. Ihan kiva olisi tutustua muutenkin paremmin. Mutta en suostuisi muuttamaan mihinkään, enkä edes usko että kukaan sellaista odottaa edes ap: ltä.

Vierailija
149/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi isä suostuu äidin vaatimuksiin ja joustaa hänen suuntaansa ap:n kustannuksella?

No juuri tämä. Tätä itsekin ihmettelen, että miksi siedän tätä.

Kai mä olen sitten liian kiltti, vaikka toisinaan tuo mies saa mut tuntemaan itseni hyvinkin itsekkääksi.

Lapsi on vielä lellitty ainoa lapsi. Yritän jotenkin silloin, kun lasta näen, asettaa rajoja, mutta se on tosi vaikeaa, kun isänsä syyttää mua siitä, kun puutun lapsen kasvatukseen, ja esim. torun häntä, jos siihen on aihetta. Tai yritän opettaa lasta sellaiseksi, että kaikki ei ole hänen, ja asioita täytyy jakaa. Viikonloppunakin oli sellainen tilanne, että oltiin grillattu tietty määrä lihaa. No, poikansa olisi syönyt sitä vaikka miten paljon, vaikka esim. minä ja isänsä ei oltu syöty vielä ollenkaan (niin, sekin vielä, että isänsä antoi luvan pojalle aloittaa syömisen ennen muita) ja totesin pojalle hänen kysyessään vielä lisää lihaa, että minä ja isänsä emme ole esimerkiksi vielä ollenkaan saaneet lihaa (sitä ei ollut enää edes paljon). Isänsä katsoi minuun paheksuvasti ja totesi, että no mutta jollei poika syö paljon mitään muuta...! Niin olisi meidänkin lihat pitänyt pojalle antaa! Olenko minä tosiaan ainoa, jonka mielestä tuo on vinksahtanutta?!

Se on sellainen juttu, että jollei syö muuta, mitä on tarjolla, se ei ole kenenkään vika, ja kaikille on tietty lihamäärä tarjolla...

Tässä nyt esimerkki. Mies siis dissaa minua aina, jos koetan jotenkin ojentaa poikaa jossakin asiassa, tai opettaa toisen huomioonottamista (pojalla on ihan opettajansa arvionkin mukaan tässä kohdin rutkasti petrattavaa, ja allekirjoitan tuon analyysin kyllä ihan täysin).

Ap

Luoja hyvästi siunatkoon!

Mies vaatii sinua huolehtimaan häiriintyneestä lapsestaan, muttet kuitenkaan saisi kasvattaa tätä ihmisten tavoille. Itse opettaa pojalle, että on oikein syödä muiden ruuat. Sillä lailla maailmassa pärjää.

Olen sanaton, mutta kysyn kuitenkin, joko se 4 viikon kielimatka ulkomaille on varattu? Koska on lähtöpäivä?

Vierailija
150/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole kelvannut akateemiselle miehelle? Provohan tämä on. 😀

Provo on. Meillä opettajilla on puolisoina lääkäreitä, opettajia, diplomi-insinöörejä, ekonomeja...

Mutta myös koneistajia, rekkakuskeja, fysioterapeutteja, postinjakajia, käsityöläisiä, aliupseereita, palomiehiä, työttömiä, sairaanhoitajia jne, näin omien kollegojen puolisoita luetellakseni,

Porvoon koulu

Ei ole Porvoossa päinkään vaan satojen kilometrien päässä. Opettajia on keskisuuren kaupungin koulussa hiukan alle 60.

Vierailija
151/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä miehen lapsi on 9-vuotias? Ja tykkää nukkua aamulla pitkään? Ainakaan miehen aamuvuoropäivinä ei tuon ikäinen lapsenvahtia normaalisti tarvitse. Tenava nukkuu tyyliin klo 10 asti ja isä tulee töistä kotiin heti 14 jälkeen. Miten lapsi kouluaikoina pärjää koulun jälkeen, jos kesälomalla 4 tuntia yksin valveilla on liikaa? Iltavuoroilla sitten varmaan kannattaa mennä vaikka sinne mummolaan. Ja joskus varmaan ap vois myös auttaa yhden illan silloin ja toisen tällöin. Mutta että koko viikoksi pitäisi miehen luo muuttaa, koska 9v ei yhtään pärjää ilman valvontaa, on täysin kohtuutonta.

Samaa mieltä. Jos 9v nukkuu sinne kymmeneen asti, niin ei todellakaan tarvitse mitään lapsenvahtia. Poika voi soittaa isälleen kun heräilee ja loput neljä tuntia kuluu hujauksessa. Isän työpaikka oli vielä kodin lähellä, eli hätätapauksessa isä pääsee myös nopeasti piipahtamaan kotona vaikka ruokatauolla. Iltavuoroina voi lapsen hoidosta sopia isovanhempien, ap:n, palkatun lastenhoitajan jne. kanssa.

Vierailija
152/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan vähän erikoinen suomalainen perheyhtymä kun meidän mielestä ne lapset ei haittaa rentoutumista juurikaan. Ei niistä kannata stressiä ottaa :).

Jos on tarve niin minä menen miehelleni tai otan miehen muksut meille kun mulla vapaata ja miehellä ei. Ja sama toisinpäin. Tää on ollut meille alusta saakka ihan itsestäänselvyys, että lapset kuuluu pakettiin. No, pian ollaan muuttamassa yhteen ja kesähäitä viimeistellään 😍🌞.

En oikeesti pidä aikaa lasten kanssa, omien tai miehen, mitenkään epämiellyttävänä. Päinvastoin. En ymmärrä suomalaista lapsivihaa yhtään... mistä se kumpuaa? Ja ei, mieheni ei ole ulkomaalainen.

Minunkin on pakko kommentoida tätä viestiä. Toki on kyse samoista arvoista ja mielenkiinnon kohteista, mutta: Tässähän on myös kyse siitä, että mies kantaa vastuunsa ja hoitaa omat lapsensa. Helppohan naisenkin on tulla vastaan, kun näin tapahtuu. Ongelma miehissä on yleensä se, etteivät he hoita omia lapsiaan, vaan tyrkkäävät naiset hoidettaviksi. Ei sellaisen miehen kanssa voi olla vastavuoroinen, vaan sellaiselle pitää laittaa pelisäännöt ja sanoa, hoida itse omat. Se ei ole lapsevihamielisyyttä, vaan sitä, että parisuhde saadaan toimimaan ja uusperheen ongelmat karsittua minimiin.

Jos mies ei ota vastuuta omista lapsista tai mistään muustakaan josta vastuu hänelle kuuluu, miksi nainen hänen kanssaan vapaaehtoisesti parisuhteeseen ryhtyisi?

Voihan se olla niin, että mies kantaa vastuun kaikesta muusta, mutta ei lapsistaan. Sehän on ihan tavallista. Tietty, jos hän ei kanna vastuuta mistään, niin sitten ei kannata parisuhteeseen ruveta.

Siis mitä ihmettä, meinaatko tosissasi että jos mies on vastuuton "vain" omien lastensa suhteen, niin silloin parisuhde voi toimia ihan hyvin? Mistä näitä löytyy?

Ja ei, vastuuttomuus omien lasten suhteen ei meidän piireissä ole todellakaan yleistä. Ehkä sinun pitäisi katsella vähän kriittisemmin sitä omaa tuttavapiiriäsi, jos sellainen on teillä päin ihan normitoimintaa.

Vierailija
153/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että ei. Helppoa.

Se tuntuu vaan hirvittävän tylyltä ja mulle tulee kamala ihminen- fiilis, kun sanon noin suoraan, että en voi hoitaa.

Mies vetää herneen nenään myös aivan varmasti, jos noin sanon. Mutta olisinko niin paha ihminen, jos suoraan sanoisin? Tosin hänen mielestään kaikki henkisemmän puolen työ, mukaanlukien esim. opetus- ja toimistotyö, ovat ihan helppoja juttuja, eivätkä rasita ihmistä yhtään - toisin kuin hänen tehdastyönsä...Että ihan hyvin mun pitäisi jaksaa poikaansa hoitaa vaikka koko kesä! Mihin mä lomaa tarviin? Ei vaan sitä käsitä, että kyllä henkistä työtäkin tekevät tarvitsevat lomaa! Se on eri tavalla rasittavaa kuin fyysisempi työ. Mä tarvin nyt just sitä aivojen narikkaan heittämistä. Silloin, kun omat lapseni eivät ole minulla, rentoutumista. Sitä, etten oo kaikesta vastuussa vähään aikaan.

Olen kyllä sanonut miehelle, että  tilanne olisi vähän eri, jos asuttaisiin yhdessä. Tuntuu, että haluaa pitää tietyn vapautensa, mutta sitten on myös sopivasti tämä nainen, jolta saa mm. lastenhoitoapua kätevästi kesäisin...Eli ei suostu muuttamaan yhteen, kun haluaa tuon oman vapautensa pitää, mutta mun pitäisi hoitaa silti lastaan. No, tuo onkin sitten jo toinen probleema tosin...

Ap

Ho-hoo, just joo. Jos kerran yhteenmuutosta on puhuttu eikä mies ole tätä halunnut, hänen on ihan turha odottaa, että muilla tavoin toimisitte kuin yhdessä asuva perhe. Vapaus se on sinullakin. Voisin suostua hoitokeikkaan kahdeksi päiväksi. Muuten sitten sanoisin, että minulla on muita suunnitelmia eikä hoitaminen käy. Varaapa nyt se suunnittelemasi matka jollekin viikolle.

Opettajan loma on pitkä, juu, mutta oli loma tai ei, ihan kohtuutonta olettaa, että toinen sukkuloisi viikosta toiseen oman kotinsa ja toisen kodin väliä ja päivätolkulla hoitaisi lasta, joka on miehen, joka taas ei ole halunnut edes yhteen muuttaa. Ei onnistu.

Olen opettaja itsekin.

Vierailija
154/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tää juttu oikein on, että meistä opettajista odotetaan tällaista. Itsekin viime kesänä sain käännyttää naapurin ovelta, kun oli tuomassa muksuansa meille, kun "sähän tykkäät lapsista ja sulla on loma, niin ei viitsittäis viedä lasta hoitoon flunssaisena." Eh... What? Olen opettaja, mutta kotonani en jaksa enää työpäivän vertaa vieraita penskoja varsinkaan silloin, kun ne on räkäneniä ja asiasta ei ole ennakkoon sovittu.

Vierailija
155/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku naapuri tulisi sairaan lapsen kanssa ovelle että sinähän voisit hoitaa niin vetäisin kyllä oven kiinni sanomatta sanaakaan...joku raja!

Vierailija
156/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos joku naapuri tulisi sairaan lapsen kanssa ovelle että sinähän voisit hoitaa niin vetäisin kyllä oven kiinni sanomatta sanaakaan...joku raja!

Mä vastaisin, että mun päiväpalkka on 150e ja teille jää työnantajan velvollisuudet, eli verojen maksu. Veikkaan, että he sulkis oven hyvin pian.

Vierailija
157/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei mies ole halunnut muuttaa yhteen. Vaikuttaa sellaiselta mieheltä, joka nopeasti haluaisi saada naisen samaan talouteen näppäränä hoitamaan ne naisten työt eli kaikki kotityöt.

Vierailija
158/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin ekan sivun, mutta sen perusteella tulee kyllä mieleen että onkos opettajalla nyt ihan kaikki kotona? Siinä nenän alla on semmonen aukko mistä tulee ääntä. Ja toiset ne ei ole mitään ajatustenlukijoita eikä tarvitsekaan olla, niin silloin on paras sanoa että ei kiitos en hoida. Jos nyt olet aina ennenkin hoitanut ja kuskannut niin mistä vidusta ne tietää että nyt sitten lopetit. Jos vaikka kertoisit? Ai et halua koska sitten kaikki ei tykkää susta ehkä ja et voi ollakaan niin pyhä ja hyvä ja kaikille tärkeä? No niinpä, sitte varmaan pidät suusi kiinni ja jatkat tota täällä inisemistä...

Ja koskeehan tämmöinen tilanne muitakin kuin opettajia, jos on sen tyyppisestä ihmisestä kyse.

Vierailija
159/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, meinaatko tosissasi että jos mies on vastuuton "vain" omien lastensa suhteen, niin silloin parisuhde voi toimia ihan hyvin? Mistä näitä löytyy?

Ja ei, vastuuttomuus omien lasten suhteen ei meidän piireissä ole todellakaan yleistä. Ehkä sinun pitäisi katsella vähän kriittisemmin sitä omaa tuttavapiiriäsi, jos sellainen on teillä päin ihan normitoimintaa.

Luepa Av:ta. Kyllä moni on ihan onnellinen sellaisen miehen kanssa, joka ei priorisoi lastaan elämänsä ykköseksi.

Vierailija
160/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen lapsista pitää jonkun muun huolehtia kun mies ottaa vastuuta kaikesta muusta? Juu kiitos ei, en kovin kauaa katselisi miestä, enkä harkitsisi tämän kanssa parisuhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan