Kannattaako lukea lakia, jos KTM-tutkinnolla ei etene?
Kannattaako lukea lakiopintoja, jos KTM-tutkinnolla (laskentatoimi) ei pääse etenemään uralla? Monessa paikassa juristit näyttävät menevän edelle. Täsmäkokemusta muualta kuin nykyisestä työpaikasta ei kerry, koska ei pääse kerryttämään sitä minnekään. Määräaikaisuudet olisivat luultavasti se avainratkaisu, mutta uskallus ei tahdo riittää vaihtamaan vakipaikasta määräaikaiseksi. En myöskään jaksaisi vuosien tutkintoa taas, mutta auttavatko muutamat kurssit mitään?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Oikiksen pystyy suorittamaan parissa kolmessa vuodessa. Muutama kurssi tuskin auttaa.
No eikä pysty jollei ole joku muisti-ja yleisnero, harvat on.
Jos haluaa oikeasti töitä niin taitaa enää vain lähihoitajan tutkinnon suorittaminen kannattaa.
Täsmennystä: minulla on kokoaikatyö, mutta en pääse etenemään. Mahdollisen lisäkoulutuksen olisi käytännössä pakko olla työn ohella. On myös perhettä ja asunto, eli en voi heittäytyä enää nuorempien tavalla opiskelemaan. Samoista syistä myöskään ylempänä ehdotettu parin-kolmen vuoden spurttitutkinto-opiskelu ei ole mitenkään realistista. Aiemmat paperit ovat kiitettävät, joten sinänsä en usko, että opiskelu itsessään olisi ongelma.
Mietin jotain, mikä auttaisi saamaan jollain tavalla jalan oven väliin, että saisin edes kolmosella alkavaa bruttopalkkaa. Tuntuu kohtuuttomalta, että olen nähnyt niin kovasti vaivaa ja vain jumitan pääsemättä eteenpäin. Esimerkiksi Ulosottolaitokselle olen hakenut monesti. En pääse koskaan edes ensimmäiseen haastatteluun. Verohallinnon kanssa sama juttu. Ja monen muun... Ehkä pitäisi kokeilla hakea toimeenpanevan tason töitä heikolla palkalla? Toimin kuitenkin nyt asiantuntijana, mutta tosiaan huonolla palkalla. Mietin, voisivatko jotkin täsmäkurssit auttaa tilannetta eteenpäin? Ap
Muita samassa tilanteessa olleita?
Vierailija kirjoitti:
Täsmennystä: minulla on kokoaikatyö, mutta en pääse etenemään. Mahdollisen lisäkoulutuksen olisi käytännössä pakko olla työn ohella. On myös perhettä ja asunto, eli en voi heittäytyä enää nuorempien tavalla opiskelemaan. Samoista syistä myöskään ylempänä ehdotettu parin-kolmen vuoden spurttitutkinto-opiskelu ei ole mitenkään realistista. Aiemmat paperit ovat kiitettävät, joten sinänsä en usko, että opiskelu itsessään olisi ongelma.
Mietin jotain, mikä auttaisi saamaan jollain tavalla jalan oven väliin, että saisin edes kolmosella alkavaa bruttopalkkaa. Tuntuu kohtuuttomalta, että olen nähnyt niin kovasti vaivaa ja vain jumitan pääsemättä eteenpäin. Esimerkiksi Ulosottolaitokselle olen hakenut monesti. En pääse koskaan edes ensimmäiseen haastatteluun. Verohallinnon kanssa sama juttu. Ja monen muun... Ehkä pitäisi kokeilla hakea toimeenpanevan tason töitä heikolla palkalla? Toimin kuitenkin nyt asiantuntijana, mutta tosiaan huonolla palkalla. Mietin, voisivatko jotkin täsmäkurssit auttaa tilannetta eteenpäin? Ap
Haaveilet kolmosella alkavista palkoista ja haet Ulosottoon ja Verolle? Minkälaisissa hommissa (tarkemmin) olet nyt? Onko sinulla liian alhainen ambitiotaso? Laskentatoimen KTM voi sijoittua hyvin (konsultti, asiantuntija, talousjohtaja/päällikkö) - kirjanpitohommat yms voi tehdä tradenomit.
SUosittelen tietotekniikkaa, tietonkantoja, tekoälyä, sql- yms. koskevia kursseja
Vierailija kirjoitti:
SUosittelen tietotekniikkaa, tietonkantoja, tekoälyä, sql- yms. koskevia kursseja
Ja lisään, että tällaisia on paljonkin tarjolla pääosin etäopintoina esim. monissa ammattikorkeakouluissa
Aika outoa tehdä aloitus ja sitten jättää siihen?
Oma tyttäreni opiskeli ensin yliopistossa kauppatieteiden maisteriksi. Ekonomin paperit taskussaan hän muutti ulkomaille; siellä hän aloitti tietotekniikan opiskelut sikäläisessä yliopistossa. Töitä hän sai heti ko alalta ja opiskelut etenivät vauhdikkaasti samanaikaisesti. Kaikki opiskelunsa hän on suorittanut hienosti loppuun asti, hyvin tuloksin; nyt hänellä on jo hyvä esihenkilö asema (+ kohtuu hyvä palkka) suuressa, monikansallisessa firmassa (ulkomailla edelleen) ; mm. alaansa liittyviä asioita hän on jatkuvasti lisäopiskellut/ opiskelee tälläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
aloitus tehty klo 15:13, kommentteja tullut tosi harvakseltaan, tuskin kukaan täällä voi roikkua tuntikaupalla odottamassa, alkaisiko aloituksesta keskustelu vai ei.
Kannattaa opetella jotain, mitä muut eivät osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaveilet kolmosella alkavista palkoista ja haet Ulosottoon ja Verolle? Minkälaisissa hommissa (tarkemmin) olet nyt? Onko sinulla liian alhainen ambitiotaso? Laskentatoimen KTM voi sijoittua hyvin (konsultti, asiantuntija, talousjohtaja/päällikkö) - kirjanpitohommat yms voi tehdä tradenomit.
Olen yksityisellä asiantuntijatyössä. Totta kai voi sijoittua, mutta en ole sijoittunut. Kuten aiemmin totesin, edes haastatteluihin asti on vaikea päästä. Ei se kunnianhimosta ole kiinni, vaan siitä, että sinne ei vain pääse. Monet työnantajat painottavat täsmäkokemusta ja en saa sitä ensimmäistä ns. etenemispykälää kiinni. Juuri siihen yritän etsiä ratkaisua, koska eihän tämän näin pitäisi mennä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloitus tehty klo 15:13, kommentteja tullut tosi harvakseltaan, tuskin kukaan täällä voi roikkua tuntikaupalla odottamassa, alkaisiko aloituksesta keskustelu vai ei.
Juuri näin. Käyn katsomassa, mutta en roiku koko ajan täällä.
Ulkomaille lähtö ei ole mahdollista tilanteessani. Ap
Sen tiedän ainakin et ulosotossa on töissä porukkaa ihan yamk paperilla, aika moni on oikeustieteen tradenomi. Kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa. Ja kyllä, ulosottomiehet voi helposti tienata 5-6 tonnia.
Laskentatoimen ktm eikä töitä?? Tule tilintarkastukseen, täällä on työvoimapula nuoremmista tarkastajista eikä aikaisempaa kokemusta tarvita. Hyvät uramahdollisuudet
Palkkakin alkaa kolmosella harjoittelujakson jälkeen t.edellinen
Ap:n kertomasta huomaa että taas on joku itsekseen päätellyt, että haluaakin julkiselle sektorille vaikka on yksityiseltä kaupalliselta alalta. Jos haluaa lisäksi edetä uralla, tilanne on haastava.
Lakiopinnot auttavat monia jos ne kiinnostavat.
Varaudu harjoitteluun uuden opiskelualan myötä. Muuten todennäköisesti jäät samalla alalle kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kertomasta huomaa että taas on joku itsekseen päätellyt, että haluaakin julkiselle sektorille vaikka on yksityiseltä kaupalliselta alalta. Jos haluaa lisäksi edetä uralla, tilanne on haastava.
Lakiopinnot auttavat monia jos ne kiinnostavat.
Varaudu harjoitteluun uuden opiskelualan myötä. Muuten todennäköisesti jäät samalla alalle kuin ennenkin.
No ei... se että on laskiksen KTM, ei tarkoita sitä, että on välttämättä opiskellut vain ja ainoastaan yksityissektorin laskista. Koulutuksen puolesta minulla on muodollinen pätevyys julkisellekin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sen tiedän ainakin et ulosotossa on töissä porukkaa ihan yamk paperilla, aika moni on oikeustieteen tradenomi. Kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa. Ja kyllä, ulosottomiehet voi helposti tienata 5-6 tonnia.
Siis kuka ulosottomies tienaa tuon😆😆😆
Oikiksen pystyy suorittamaan parissa kolmessa vuodessa. Muutama kurssi tuskin auttaa.