Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja, ja nyt kesällä miesystäväni ja hänen vanhempansa kuvittelevat, että hoidan miehen lasta...

Vierailija
20.06.2018 |

...emme siis edes asu yhdessä.

Eli silloin, kun omat lapseni ovat isällään sen jlkn kun olen hoitanut heitä pari vk ja ollut heistä vastuussa 24/7 YKSIN (meillä on miesystävän kanssa välimatkaa, joten kun lapseni ovat luonani, emme juurikaan näe ), minun täytyisi vielä hoitaa miehen poikaa. Tyyliin muuttaa tuoksi ajaksi hänen luokseen asumaan ja hoitaa hänen lastaan.

Vähän ärsyttävää, kun miesystävän vanhemmatkin kyselevät, että alkoikos sulla jo kesäloma, jne., vihjailevaan sävyyn (ja suoremminkin on asia ilmaistu kyllä!), että voisit nyt tuota meidän lastenlasta sitten hoitaa, kun kerran ehdit...'

Kommentit (229)

Vierailija
81/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole kelvannut akateemiselle miehelle? Provohan tämä on. 😀

Eikö sun mielestä akateemiset ja ei-akateemisete voi olla yhdessä noin yleensä ottaen?

Tosin siinä on tiettyjä haasteita.

Tämä munkin mies välillä sanoo, että ei ymmärrä minua, kun puhun kuulemma liian syvällisiä (kumma kun kaverini minua ymmärtävät hyvin, ihan samaan tyyliin puhun).

Tuota välillä mietinkin, että onko meillä kuitenkaan sellaista henkistä yhteyttä, mikä pitäisi olla.

Olen ollut naimisissa ja aina itse asiassa aikaisemmin seurustellut akateemisen miehen kanssa. Tapoihin ei ole kuulunut valita miestä koulutuksen mukaan. En tiedä tosin, onko kylmä tosiasia se, että kuitenkin toisen akateemisen ihmisen kanssa paremmin sopisin yhteen.

Ap

Lika barn leker bäst.

Vierailija
82/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssasi, ap. Jos hommaa lapsia, itse ne myös hoitaa. Sinä et ole mikään automaattinen lapsenpiika. Toisaalta, onko omassa kodissasi ollut joskus jotakin korjattavaa? Oletko pyytänyt miehesi katsomaan tai ehkä jopa korjaamaan asiaa? Huomaamattaan ihmiset olettavat asioita, kun ajatellaan, että kyseinen asia jotenkin hoituu luonnostaan kysytyltä ihmiseltä, kun ajatellaan, että kun toiselta se käy niin helposti ts. eihän siitä hänelle ole mitään vaivaa. Ymmärrän, että suhteen aluksi et osannut pitää puoliasi. Olen ollut itse samassa tilanteessa. Ja auta armias, kun aloin sanomaan ei, johan siitä sota nousi. Mutta en ymmärrä vanhempia, jotka automaattisesti olettavat, että heidän vastuunsa voi noin vain siirtää jollekin toiselle. Kyllä se vanhemmilla on aina jakamaton tai muuten niitä lapsia ei kannata värkätä (itsellänikin lapsia).

Monet eronneet vanhemmat osaavat kummasti pitää puolensa, mutta muista sinä pitää omasi eli itsesi puolta ja vieläpä hyvällä omalla tunnolla! Olet lomasi ansainnut opiskelulla, työnteolla ym. Kaikilla on mahdollisuus samaan, mutta jos ei halua, se on sitten oma asiansa järjestää esim. lastenhoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo on. Meillä opettajilla on puolisoina lääkäreitä, opettajia, diplomi-insinöörejä, ekonomeja...

Mutta myös koneistajia, rekkakuskeja, fysioterapeutteja, postinjakajia, käsityöläisiä, aliupseereita, palomiehiä, työttömiä, sairaanhoitajia jne, näin omien kollegojen puolisoita luetellakseni,

Vierailija
84/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo on. Meillä opettajilla on puolisoina lääkäreitä, opettajia, diplomi-insinöörejä, ekonomeja...

Mutta myös koneistajia, rekkakuskeja, fysioterapeutteja, postinjakajia, käsityöläisiä, aliupseereita, palomiehiä, työttömiä, sairaanhoitajia jne, näin omien kollegojen puolisoita luetellakseni,

Porvoon koulu

Vierailija
85/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oln opettaja ja mieheni on rakennusmestari. Ei ole edes ylioppilas.

Vierailija
86/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lähtisi tästä tekemään mitään "akateeminen ja duunari ei sovi yhteen" -keskustelua. Te kaksi ette vaan sovi yhteen. Tai ainakaan tuo mies ei sovi sulle, kuulostaa siltä että käyttää sua vain kätevänä siivoojana ja lastenhoitajana. Mieti tarkkaan mitä itse saat tuosta suhteesta, mulle vaikuttaa siltä että lähinnä vaatimuksia ja vaivaa.

Sun ei tarvi hoitaa sitä lasta. Itse en ole lapsiaiheisessa ammatissa mutta sain lapset sen verran ennen muuta kaveripiiriä että se aiheuttaa tilanteita. Itselläni on jo teinejä, kavereilla vauvoja tai taaperoita. Niitä sitten pitäisi olla ottamassa vähän väliä kun "sulla on kokemusta ja sun lapset on jo niin isoja ettei niistä ole sulle vaivaa". Ei olekaan mutta aikanaan oli. Enkä kavereita vaivannut silloin. Eli en hoida, harmi heille. En tykkää pienistä lapsista. 

Vierailija
87/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
88/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä provo. Mutta tehdastyöstä on kuukauden kesäloma.

Vierailija
89/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naiset loppuu se piikana oleminen. Ylimääräistä vastuuta ei ole mikään pakko ottaa jollei halua. Loma on ansaittu työtä tekemällä, ja sen tarkoitus on ladata akkuja seuraavaan rupeamaan. Miksi tähän pitäisi ottaa kuvio, jossa hoitaa omat lapset ja vieraat lapset, samaan aikaan kun exät ja nyxät ja nyxien exät tekevät mitä lystäävät.

Vierailija
90/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyttävää. Vaihtelua Harlekiineille.

Vierailija
91/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että kuinkakohan moni mies ylipäätään miettii lapsia tehdessään, että aa, mulla on muuten sitten näistä tulevaisuudessa vastuu. Ilmeisesti ei kovin moni. Mutta mikäs tuon ajatusmaailman kanssa on porskutellessa, kun riittävän moni nainenkin näyttää ajattelevan että pelkkä sukupuoli determinoi naisille vastuun kaikista kersoista, vieraistakin.

Vierailija
92/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hei, nyt joku roti! Tuolla suhteella ei ole tulevaisuutta eli JSSAP.

Vierailija
93/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa ope. Tuntuu siltä, että pitäis olla jotenkin häpeissään tai selitellä sitä kesälomaa, ja auta armias, jollet halua lähteä remppaamaan mökkiä, vahtia lapsia, ottaa lapsia hoitoon, opettaa lapsia tai mitä ikinä, niin johan sitä tulee kommenttia, että "kun sulla on niin pitkät lomatkin". 

Just näin, tuttua on...Tosi laiska ihminen olet, jollet lomallasi jotakin kauheasti tee. Miehenkin vanhemmat ovat tuntuneet odottavan sitä kuin kuuta nousevaa, että milloin mun kesäloma alkaa. Ihan huvittavaa, kuinka paljon ovat sitä kyselleetkin. "Sitten saadaan Liisa lastenhoitohommiin ja siivoamaan poikamme huushollia ja tekemään ruokaa!"

Ap

Ovat siis kyselleet, milloin olet lomalla, mutta ovatko tosiaan suoraan sanoneet nuo viimeisen lauseen työtehtävät sinulle? Vai oletko itse keksinyt, mitä he muka ajattelevat?

Vierailija
94/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh...meni taas vajaa kuukausi, kun opettajat palasivat palstalle valittamaan kuinka väsyneitä ovat.

Ja miksi ihmeessä et puhu asiasta miehen kanssa?

Mä en kyllä yhtään ihmettele jos opettajat on väsyneitä kevätlukukauden päättyessä. Ihan älytön määrä duunia niin koulussa kuin kotonakin (aineiden luku, kokeiden korjaus, tuntien suunnittelu, Wilmaviestit...) Tähän päälle liikaa lapsia luokassa, liian vähän resursseja erityisopetukseen ongelmatapauksille yms. Ihan älytöntä työmäärän vähättelyä täällä.

T: Tradenomi joka ei ole päivääkään opettajan töitä tehnyt, mutta silti ymmärtää edes vähän sen vaatimuksista.

Vierailija
95/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla pitäisi olla muiden lailla 1kk loma.

Vierailija
96/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa ope. Tuntuu siltä, että pitäis olla jotenkin häpeissään tai selitellä sitä kesälomaa, ja auta armias, jollet halua lähteä remppaamaan mökkiä, vahtia lapsia, ottaa lapsia hoitoon, opettaa lapsia tai mitä ikinä, niin johan sitä tulee kommenttia, että "kun sulla on niin pitkät lomatkin". 

Just näin, tuttua on...Tosi laiska ihminen olet, jollet lomallasi jotakin kauheasti tee. Miehenkin vanhemmat ovat tuntuneet odottavan sitä kuin kuuta nousevaa, että milloin mun kesäloma alkaa. Ihan huvittavaa, kuinka paljon ovat sitä kyselleetkin. "Sitten saadaan Liisa lastenhoitohommiin ja siivoamaan poikamme huushollia ja tekemään ruokaa!"

Ap

Ovat siis kyselleet, milloin olet lomalla, mutta ovatko tosiaan suoraan sanoneet nuo viimeisen lauseen työtehtävät sinulle? Vai oletko itse keksinyt, mitä he muka ajattelevat?

Voi kuule, on mm. kysytty, että milloinkas innostuisit poikien sukkia lajitteleen :D.

Se risoo just myös, että kuvitellaan, että minä (naisena) niin mielelläni muuallakin kuin kotonani lajittelen sukkia ja teen muita kotitöitä.

Ap

Vierailija
97/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

wqe kirjoitti:

Opettajilla pitäisi olla muiden lailla 1kk loma.

Aika jännäksi menisi opetus, jos opettajat meidän muiden lailla tekisivät vain 8 tunnin työpäiviä. Ne opettajat, jotka minä tunnen, tekevät hirveästi töitä iltaisin kotonakin. Tai voihan ne opettajat toki istua siellä tyhjissä luokissa vaikka lehteä lukemassa ja palkkaa nostamassa sillä aikaa, kun lapset ovat kesälomilla, ettei vaan tule pitempää kuin 4 viikon kesälomaa.

Vierailija
98/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, ap. Jos hommaa lapsia, itse ne myös hoitaa. Sinä et ole mikään automaattinen lapsenpiika. Toisaalta, onko omassa kodissasi ollut joskus jotakin korjattavaa? Oletko pyytänyt miehesi katsomaan tai ehkä jopa korjaamaan asiaa? Huomaamattaan ihmiset olettavat asioita, kun ajatellaan, että kyseinen asia jotenkin hoituu luonnostaan kysytyltä ihmiseltä, kun ajatellaan, että kun toiselta se käy niin helposti ts. eihän siitä hänelle ole mitään vaivaa. Ymmärrän, että suhteen aluksi et osannut pitää puoliasi. Olen ollut itse samassa tilanteessa. Ja auta armias, kun aloin sanomaan ei, johan siitä sota nousi. Mutta en ymmärrä vanhempia, jotka automaattisesti olettavat, että heidän vastuunsa voi noin vain siirtää jollekin toiselle. Kyllä se vanhemmilla on aina jakamaton tai muuten niitä lapsia ei kannata värkätä (itsellänikin lapsia).

Monet eronneet vanhemmat osaavat kummasti pitää puolensa, mutta muista sinä pitää omasi eli itsesi puolta ja vieläpä hyvällä omalla tunnolla! Olet lomasi ansainnut opiskelulla, työnteolla ym. Kaikilla on mahdollisuus samaan, mutta jos ei halua, se on sitten oma asiansa järjestää esim. lastenhoito.

Jos mies jotain on mun luona korjannut, on se ollut pientä ja nopeasti on korjattu (ei tällaista viikkoja kestävää touhua...) ja olen myös toisaalta hänelle  ihan maksanut eräästä vähän isommasta rempasta. Isäni on oikeastaan minun luonani enemmän asioita korjannut kuin mies.

Myös täällä sama, että sota nousee ja minä olen huono ja ilkeä ihminen, kun en hänen poikaansa hoida koko kesää...

Ap

Vierailija
99/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet opettaja niin ihmettelen, kirjallinen ulostulosi ei ainakaan ole uskottavaa opettajan kirjoittamaksi.

Vastaus kysymykseesi, kieltäydyt kohteliaasti hoitovastuusta. Hoitakoot vanhempansa tai lapsen sukulaiset häntä sinulla ei siihen ole mitään velvoitetta. Pitää opetella sanomaan ei.

Vierailija
100/229 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät itse hoida lapsiaan , aina kuvitellaan että mummut , kummit , naapurit ym hoitavat heidän pilttinsä koska ovat lomalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi